Пусти неудачи с няколко задачи - някой ако смогне, нека да помогне :)

  • 21 478
  • 780
  •   1
Отговори
# 750
  • Мнения: 12 340
И аз получавам 250,5км.
Целият път е Х
х - (1/3*х +2) - 3/5*(2/3*х-2) = 66

# 751
  • София
  • Мнения: 1 247

Аз смятам така

1/3х + 2 + 3/5(х - 1/3х - 2) + 66 = х
4х = 1002
х = 250,5 км

# 752
  • София
  • Мнения: 6
на последна страница открих следната методика за оценяване:


и аз как ли не го въртях и все не ми се получава...

# 753
  • Мнения: 6 783
Има грешка в условието затова не излиза.

# 754
  • Sofia
  • Мнения: 210
на последна страница открих следната методика за оценяване:


и аз как ли не го въртях и все не ми се получава...
Значи останалите километри са 64, а не 66.

# 755
  • София
  • Мнения: 6
на последна страница открих следната методика за оценяване:


и аз как ли не го въртях и все не ми се получава...
Значи останалите километри са 64, а не 66.

явно е в някаква зависимост между тези 66 и другите 2 за първия ден, понеже в условието друго е написано.. Все още не мога да си го обясня - търся всякаква логика..

# 756
  • Мнения: 6 783
Логиката е,че условието е объркано. В обяснението за оценка си е
посочено 64км, а не 66км.

# 757
  • Мнения: 12 340
Може ли проверка на едно решение?
Задача за 6 клас, работа. Мисля, че е от подготовката за НВО, давана е в час.
Условие: Една бригада извършва определена работа за 12 дни, а втора бригада извършва същата работа за 75% от времето на първата. Първата бригада работила 5 дни сама, след което се включила и втората бригада. За колко дни двете бригади са извършили дадената работа?
Решение:
1 бригада х работа за 12 дни, 1/12 за ден
2 бригада х работа за 9 дни (75%), 1/9 за ден
1/12*х + 1/9х = 7/12
От там х= 3
Следователно работата е била извършена за 5+3=8 дни.
Проверка:
3/12 + 3/9= 7/12
9/36+12/36= 21/36

# 758
  • Мнения: 29 712
Струва ми се вярна. Кое те притеснява?

# 759
  • Мнения: 8 135
Може ли проверка на едно решение?
Задача за 6 клас, работа. Мисля, че е от подготовката за НВО, давана е в час.
Условие: Една бригада извършва определена работа за 12 дни, а втора бригада извършва същата работа за 75% от времето на първата. Първата бригада работила 5 дни сама, след което се включила и втората бригада. За колко дни двете бригади са извършили дадената работа?
Решение:
1 бригада х работа за 12 дни, 1/12 за ден
2 бригада х работа за 9 дни (75%), 1/9 за ден
1/12*х + 1/9х = 7/12
От там х= 3
Следователно работата е била извършена за 5+3=8 дни.
Проверка:
3/12 + 3/9= 7/12
9/36+12/36= 21/36
Първата бригада е работила х+5 дни, втората х дни като са свършили цялата работа (т.е. 1)
(х+5)*1/12+х*1/9=1
или формулирано по друг начин
5*1/12+х*(1/12+1/9)=1

Питането не е "за колко дни биха свършили заедно работа"

ПП: Сметката е същата, просто тези 7/12 идват от нищото някак. Ти си ги вадиш предварително от цялата работа Hands V

# 760
  • Мнения: 12 340
Първоначално тръгнах като теб, но аз се оплетох в дробите, а за детето са съвсем непонятни, защото не схваща разширението, за да изравни знаменателя. Като ги учиха докато постигнем някакъв проблясък и минаха на друг материал, съответно останаха недонаучени и сега са тотално цяло петно, т.е трябва да тръгвам от 0 (детето е с дислексия, дискалкулия и лоша памет и автоматизация). Няма да я оставя обаче да мине на качествени оценки, защото това ще значи да не завърши училище и да няма професия. Помощник в строителството не е занаят за девойче, което няма 30кг. То и болшинството професионални гимназии са с мъжки специалности. Така, че търся варианти, които са достъпни.
А има ли начин да се избегне този вид дроби? С десетичната запетая се оправя по-добре при пресмятане?
Тя казва, че госпожата им ги решава с някакви таблици и ANT?

# 761
  • Мнения: 1 226
Mama Ru, тези задачи се решават с обикновени дроби и е най-лесно да се научат така. С десетични дроби няма как да се работи, защото много често са ирационални числа. Просто не трябва да прескачате етапи от пресмятането, които на теб ти се струва, че се подразбират, но тя няма как да проследи. Таблиците, с помощта на които решават в училище, систематизират информацията - производителност, време, общо извършена работа и изглеждат горе-долу така:


И правите уравнението, както го е написала Пенева - събирате работата на двете бригади и приравнявате с 1 (цялата работа).

# 762
  • Мнения: 12 340
Лутиен, естествено, че когато й показвам разписвам подробно задачата. Но ако не си работила с дете с дискалкулия, не разбираш каква пропаст е спрямо децата без. В добавка, моето има дислексия, лоша работна памет и трудно автоматизира. В едни момент казва, 2*5=10, а след две минути не може да се сети същото. Днес 21:7 беше първо 14, после 8, после 4... Накрая започнах да питам 7*1, 7*2 докато загря и си спомни, че отговорът е 3. Не съм прескачала етапи, обучавам я на всички задачи, които вземат, но няма толкова време да усвои един вид преди да са взели следващия. Съответно, ако известно време не ползва нещо то изчезва и трябва да се започне от 0. Изравняването на  знаменател как ли не го рисувах и обяснявах. И в момента, в който вече се показа светлина в тунела минаха на нещо друго. Вече не го помни, а няма как всеки път като се появят такива задачи да започваме от нула стария материал. Докато мога ще я тикам да покрива някакъв минимум и да преминава по математика със Среден (3), така или иначе за ДЗИ някой ден няма да й трябва математиката. Ще се насочим към усвояване на два езика на НВО В1-В2 и подходяща работа без математика.

# 763
  • Мнения: 8 135
Мисля, че се имаше предвид "прескачане на етап в решението" Hands V
Тези 7/12 всъщост са цялата работа (1) минус свършената работа за 5 часа от първата бригада (5/12 от цялата работа)... и е по-ясно както е в таблицата с "генериране" на уравнение с =1 ,  отколкото с обяснения защо точно става =7/12 Simple Smile

# 764
  • Мнения: 1 226
Явно ще трябва да се концентрирате само върху типовете задачи, с които все пак успява да се справи, и да ги автоматизирате - евентуално геометрични, тези които са само с изчисления. Тези за работа и движение са си трудни и за децата без затруднения.
Племенницата ми е с някаква форма на дискалкулия, недиагностицирана, но и при нея точно това много ми беше направило впечатление - докато ѝ се обяснява, успява да го разбере, но следващия път всичко е забравила и се почва отначало. Ходеше на частен учител и бяха решили точно това - решаваха много задачи, но само А раздел и типове, с които се справя по-добре. Успя да изкара 48 точки на НВО, но в крайна сметка отиде в художествена гимназия.
Пенева, да, точно това имах предвид. Защото ми е правило впечатление, когато е пускала решения Мама Ру, че нерядко се появяват едни такива логически "прескоци" Blush С най-добри чувства го казвам, тук сме да си помагаме.

Общи условия

Активация на акаунт