Шестокласници 2023/2024

  • 26 923
  • 749
  •   1
Отговори
# 60
  • София
  • Мнения: 1 642
Има сайт.
Доколкото знам, подава желание за участие на следващо класиране, но така не губи мястото си, на което вече е класирано. Участва за местата, на които няма записани и пак по низходящ ред на заявилите желание за следващо класиране. Ако може да влезе, освобождава позицията, на която е класирано.

# 61
  • Мнения: 29 879
Ясно, разбрах. Т.е. най-кофти може да е на трето място, където е класирано детето на първо класиране, като не губи позицията, ако не се покачи на първо или второ желание.....

# 62
  • София
  • Мнения: 1 642
Не съм сигурна, че правилно разбирам какво имаш предвид под 3то място.
Може на първо класиране да се красира на 10то желание и там да си остане до края.

# 63
  • София
  • Мнения: 2 729
https://dideva.alle.bg/%D1%82%D0%BE%D0%B7%D0%B8-%D1%81%D1%82%D1% … 0%BB%D0%B0%D1%81/
тук е обяснено, има и хубава схема
https://cdn4.amcn.in/a/dideva.alle.bg/assets/18027f200c26-w700-c … ha1z45k955wa.webp

Аз се чудя за часовник, дали е разрешено да се носи на изпита, може би електронен не може? На дъщерята на контролно не й стига времето /дават им контролни по модела на НВО - първите задачи тест - а, б, в, г, и последните 2-3 за разписване на решението. Искам да започне да се упражнва в къщи с часовник

# 64
  • Мнения: 29 879
Благодаря. Горе-долу ми се изясни. Не си губи мястото от първо класиране, но участва за позициите, които е сложило по-напред в списъка, т.е. в най-лошия случай остава на по-задната позиция, която е постигнало на първо класиране, ако не се придвижи напред.

# 65
  • София
  • Мнения: 3 097
Ако не се запише на приетото място на първо класиране, на второ може само да се придвижи напред. Ако не се придвижи напред, запазва приетата позиция от първо класиране. Тогава вече трябва да се запише, иначе я губи след второ класиране.

# 66
  • Мнения: 29 879
То има време де, до след две години не е ясно какво ще им хрумне на тези от МОН.

# 67
  • София
  • Мнения: 746
Едва ли ще променят системата относно класиранията чрез системата на МОН. Доколкото разбрах дори има план и 4-то класиране, с което се почват така наречените директорски класирания да влезе през електронната единна система и да се кандидаства така както и за трето...т.е. редиш наново желанията за местата, които са свободни.
Първо и второ класиране - не може да местиш желания - както си подал така се класираш, като може да вървиш само напред, както тук бяха написали. Не пазиш място, но тъй като може да вървиш напред само, ако не мръднеш нагоре си оставаш на твоето, тъй като няма как друг с по-висок бал да те пререди, тъй като желанията вече са подредени от началото. Просто подаваш заявление в училището, където си класиран, че не желаеш да се запишеш и продължаваш автоматично във второ.
Трето класиране - наново редиш желания за свободните места и системата те класира като се върви по ред на желания и съответен бал...както за предходните две.
Четвърто и следващите до септември - през училищата за свободни места и там е по бал, но нищо не виждаш всъщност.
Та сега се планира и 4-то да се прибави към МОН системата.

# 68
  • София
  • Мнения: 5 298
Имаме сайта на Дидева, ще има седмокласна тема, ще има родителска среща, ще има указания на министерството, аз не бих го мислила от сега. В момента го преживявам с баткото, дори само отчетната тема да се следи, няма как да не се ориентира човек. Има родители по няколко години поред четат, да се подготвели - малко множко ми идва това, стресът е предостатъчен и иначе...

# 69
  • Мнения: 29 879
Някой път не е лошо да се информираш от по-раничко. Ако не бях, детето ми в момента нямаше да е в ново училище, а щеше да си кара в ужаса на досегашния му клас, пълен с ненормални отношения между децата - физическа агресия, обиди, лошо поведение...

# 70
  • Мнения: 73
Някой път не е лошо да се информираш от по-раничко. Ако не бях, детето ми в момента нямаше да е в ново училище, а щеше да си кара в ужаса на досегашния му клас, пълен с ненормални отношения между децата - физическа агресия, обиди, лошо поведение...
Абсолютно съм съгласна! С голямото ми дете, въпреки целия поток от информация, пропуснахме малката, но съществена подробност, че в 12 клас втората матура се държи по определени предмети, в зависимост от профила на паралелката. Сега се оказваме в патова сигуация, без достатъчно добра подготовка по съответния предмет. Затова отсега с набора очите и ушите са ми на осем за всичко свързано с училище.
Soul free И ние имахме подобна ситуация и във втори клас се принудихме да сменим училището. Това е най-доброто решение в живота ми! Единствено съжалявам, че изчаках повече от година да го направя.

    # 71
    • София
    • Мнения: 13 220
    Да, добре е да се следи какво се случва, защото като гледам упражненията на отговорните лица от МОН продължават и ще продължават.

    # 72
    • София
    • Мнения: 5 298
    Искам да кажа, че и пет години предварително да се следи, в #тукаетака това няма никакво значение. В последния момент се правят промени, примерно, и цялото предварително планиране и сметки отиват нахалост.

    # 73
    • София
    • Мнения: 13 220
    Искам да кажа, че и пет години предварително да се следи, в #тукаетака това няма никакво значение. В последния момент се правят промени, примерно, и цялото предварително планиране и сметки отиват нахалост.
    Да, не е задължително да се следи. По желание е Simple Smile
    Моето голямо дете е от първия випуск завършил по новия Закон от 2016 г. Ако не бяхме следили какво се случва бая неща щяха да са изпуснати и то като се има предвид, че до последно на всеки от етапите не беше съвсем ясно. Ама както се казва "всеки сам си преценя" Laughing

    # 74
    • София
    • Мнения: 746
    Аз също мисля, че е добре да се следи какво се случва. Най-вече и какъв материал всъщност ще бъде част от изпита...то за това следят най-вече школи и учители, но все пак.
    В последния момент не съм забелязала да се правят значителни промени, освен евентуално да се премахне част от материала, както беше заради Ковид пандемията и невъзможността да се навакса...Други промени са свързани по-скоро с намаляване на броя на паралелките в част от училищата, често това са профилираните гимназии в полза на професионалните. Това ни засяга, особено тези като нас, които са се ориентирали към такива. Това рефлектира върху бала и обикновено излиза в същата година, ако не е резултат на цикличност при определени випуски.

    В този ред на мисли - последно успехът 5 и 6 клас по БЕЛ и по Мат влиза ли в балообразуването или само този от 7-ми...когато преди четох Наредбата влизаше....сега твърдят, че не влиза. Някой с по- нова иноформация? Утре имаме родителска и пак ще питам

    Общи условия

    Активация на акаунт