Частни училища - информативно-дискусионна тема -60

  • 46 965
  • 774
  •   1
Отговори
# 60
  • София
  • Мнения: 12 253
Напротив, НВО има начин да бъде обективен изпит за кандидатстване в СМГ. Просто сложността на НВО МАТ трябва да се върне на нивата от 2018 /и преди това/. Тогава в СМГ се влизаше с бал 446,25 и нито стотните по БЕЛ, нито дребните технически/изчислителни грешки се отразяваха на топ математиците.
А това за есето, тестът по история или мотивационно писмо за другите гимназии, просто няма да го коментирам... Rolling Eyes Всеки е експерт, братче!
Ми, не го коментирайте🙂 Няма как да се върне сложността на НВО, защото ще лъснат едни неща, които не е удобно да лъсват. И да, държа си на мнението, че една топ гимназия трябва да има допълнителна цедка на входа, която да отсява най-добрите кандидати.
Санака, Вие нещо състоятелно да предложите? Или се страхувате, че веднъж излезли от заучения формат по БЕЛ и елементарната математика, кандидатите ще трябва да се сблъскат с необходимостта да мислят и да покажат реално на какво ниво са?
При по-сложни НВО средните резултати за страната бяха съпоставими, така че нищо особено няма да лъсне.
А когато на практика се сблъскате с оценяването на формати, даващи широко поле за субективизъм, тогава ще очаквам пак да предложите есета, мотивационни писма и подобни.
Аз не смятам, че сегашният вариант е лош, за да предлагам нещо друго. Само вдигане нивото на сложност на НВО по МАТ предлагам, не стана ли ясно?

# 61
  • Мнения: 8 321
Напротив, НВО има начин да бъде обективен изпит за кандидатстване в СМГ. Просто сложността на НВО МАТ трябва да се върне на нивата от 2018 /и преди това/. Тогава в СМГ се влизаше с бал 446,25 и нито стотните по БЕЛ, нито дребните технически/изчислителни грешки се отразяваха на топ математиците.
А това за есето, тестът по история или мотивационно писмо за другите гимназии, просто няма да го коментирам... Rolling Eyes Всеки е експерт, братче!
Ми, не го коментирайте🙂 Няма как да се върне сложността на НВО, защото ще лъснат едни неща, които не е удобно да лъсват. И да, държа си на мнението, че една топ гимназия трябва да има допълнителна цедка на входа, която да отсява най-добрите кандидати.
Санака, Вие нещо състоятелно да предложите? Или се страхувате, че веднъж излезли от заучения формат по БЕЛ и елементарната математика, кандидатите ще трябва да се сблъскат с необходимостта да мислят и да покажат реално на какво ниво са?

Няма си идея, колко са ви големи децата, но когато си извървял един път не еднократно можеш ясно да видиш къде са му дупките. А когато започваш да го вървиш по него само си мислиш, че са ти ясни.

# 62
  • Мнения: X
Wild boys mom, далеч съм от споровете за/против Иззи.  НВО в 4 клас обаче не е добра база за сравнение, не защото е твърде лесно (то и седмокласното за подготвени деца  е елементарно), а по-скоро защото макар да се провежда в училището на децата като седмокласното, квесторите са си вътрешни, работите не се проверяват от външни проверители, а от учители в училището, няма арбитражи и т.н. Всичко това предполага навсякъде подсказване, допускане на преписване от другарчето, ларж подход при оценяването и т.н.

Това не го знаех, благодаря за информацията. Мислех, че е ВЪНШНО оценяване. Уча се още:)

# 63
  • Мнения: 41 662
Обаче 100 т на НВО би трябвало да е общодържавната цел, за жалост това дори и при свалено ниво е мираж

Това е абсолютно невярно и показва (за кой ли път пиша) дълбоко неразбиране на идеята на състезателния изпит.
Общонационална цел от 100 точки е на изпит тип матура, където целта е всички да са овладели даден минимум знания и за това се дават 100 точки. Пък отделните ученици може да знаят и за 200 точки, все ще имат 100.

На състезателен изпит обаче много оценки по 100 точки (даже не всички, даже не и 50 или 30 процента) са пълен провал на изпита. На състезателен изпит се гони разслояване на децата за да има класиране и оценките трябва да имат нормално разпределение като на картинката по-долу. Но за да се направи такъв изпит са нужни две неща - умения и добра воля. Ако го няма едното (да не говорим и двете) става кашата, която имаме сега.

# 64
  • София
  • Мнения: 1 577
Или се страхувате, че веднъж излезли от заучения формат по БЕЛ и елементарната математика, кандидатите ще трябва да се сблъскат с необходимостта да мислят и да покажат реално на какво ниво са?

Интересно какво очаквате? Че дете, изкарало 100т. на елементарното нво, не е на ниво? Чие ниво? Joy

Последна редакция: пн, 03 юли 2023, 15:27 от bazel

# 65
  • Мнения: 4
Здравейте!

От доста време следя темата за частните училища, интересувайки се основно от Света София и Питагор. Имам дете на 5 години, което следва да кандидатства за ПУК за учебната 2024/2025 година. Бих искала да ви попитам да споделите малко повече за приемния изпит в Питагор. Интересуват ме следните въпроси и ще съм благодарна, ако ми помогнете:
- Какво представлява изпита? Формата на изпита същия ли е като в Св. София? На колко етапа протича самия изпит?
- Знаете ли ориентировъчно колко деца се борят за едно място в Питагор?
- Има ли значение от коя детска градина идва детето или приемната процедура е изцяло на базата на изпита (т.е няма значение дали е държавна или частна)?
- С детето работим върху книжките на Крокотак и Азбука на мисленето. Необходима ли е друга по-специфична подготовка?

Също така бих искала да ви попитам за друго частно училище, което бихте препоръчали в случай, че детето не бъде прието в нито едно от двете желани от нас училища?

# 66
  • Мнения: 135
НВО е ставало или евентуално някога ще става, но е факт, че в този си формат е полезно единствено за частните учители и школи. Зазубряне, наизустяване на модели и ключови фрази и елементарна математика, на която 100т могат да изкарат и топ състезателя и кварталния отличник. Но пък е много удобно май за всички, защото нито МОН има намерение да го промени, нито родителите имат желание да го променят.

# 67
  • София
  • Мнения: 18 163
НВО е ставало или евентуално някога ще става, но е факт, че в този си формат е полезно единствено за частните учители и школи. Зазубряне, наизустяване на модели и ключови фрази и елементарна математика, на която 100т могат да изкарат и топ състезателя и кварталния отличник. Но пък е много удобно май за всички, защото нито МОН има намерение да го промени, нито родителите имат желание да го променят.

В голяма грешка сте... Дал Господ квартални отличници по диплома в ДУ, че и такива в частни извън познатите ни 3-4, макс 5 училища, които обаче въпреки елементарното НВО са много далеееееч от 100 т. При усложнено НВО или поне върнато във вида/съдържанието от създаването му през  2010 до към  2017 или 2018,  ще са още по-далеч от максимума тези псевдо отличници.

# 68
  • София
  • Мнения: 748
НВО е ставало или евентуално някога ще става, но е факт, че в този си формат е полезно единствено за частните учители и школи. Зазубряне, наизустяване на модели и ключови фрази и елементарна математика, на която 100т могат да изкарат и топ състезателя и кварталния отличник. Но пък е много удобно май за всички, защото нито МОН има намерение да го промени, нито родителите имат желание да го променят.
Fauvette, какъвто и формат на изпит да бъде измислен, частните школи ще процъфтяват докато има повече кандидати за по-малко места. И не е вярно, че родителите не искат НВО-то в този си вид да се промени, ето че и сега върви петиция за СМГ. Аз лично почти не съм чувала за родители, които намират НВО-то за добре измислено: за едни е излишно трудно и трябва да бъде опростено, за други пък е обидно лесно и трябва да бъде усложнено. Обаче който и както и да промени входа към "елитните гимназии", ще отнесе много повече негативи, отколкото добри отзиви (винаги децата "под чертата" ще са повече, съответно и недоволните родители).

# 69
  • Мнения: 646
Аз пък мисля, че резултатите и на СС, и на математическите гимназии, и на Иззи са прекрасни и трябва да се гордеете с децата си без да се закачате за всяка точка разлика (която в конкретен случай може да е дори от технически пропуск на детето да отбележи отговора в беловата). 

За СМГ и другите математически гимназии съм твърдо за по-трудна част от изпита, но към това трябва да се подходи с много внимание в подбора на задачи, както и с предпазливост по отношение на възможния конфликт на интереси, за да не се повтаря 4-класната история.

# 70
  • Мнения: 41 662
До скоро вярвах на тоя вой за БЕЛ и СМГ. И за горкото осакатявано СМГ. Вече от личен опит смятам друго, коренно различно. И ако иска, дъщеря ми, ще отнеме мястото на топ математика, който дори по математика на лесното НВО не е успял да я бие. Същите тези СМГ-ейци от 6 -ти клас ходят масово в една небезизвестна школа, подготвяща отличници. Т.е. изобщо не ги спъва БЕЛ, защото имат необходимата подготовка. И накрая какво излиза? Имат подготовка по БЕЛ, имат и по математика безспорно...и накрая вой, че някой друг ги е изместил.

Не следя вашия спор тук, но в темата за СМГ воят не е срещу БЕЛ (БЕЛ си е съвсем ОК), а срещу ниското ниво на изпита по МАТ, което ниско ниво дава голяма тежест в класирането на механични грешки или на орязвания на точки за глупости и по формални поводи или за по-нестандартно излагане на решението и умора/мързел проверяващият да го чете. Последното ми е от личен опит.  И така косвено БЕЛ се явява фактор, но не че има протести срещу другия изпит.

# 71
  • Мнения: 188
В такъв случай какво се оценява? Не наученото в училище, а наученото при частния учител. Това напълно обезмисля частното училище.
Тогава за какво се мерите, кое училище, колко е изкарало. Мерете кой частен учител колко е научил детето.
Кое е нелепото в случая?

Ти сериозно ли?
В София има една държавна гимназия с добро качество на преподаване между 5-7 клас. И в нея изискват внимателни и стрателни деца. Моето не е такова, умно е може да ти реши задачата по два различни начина ама да се седне да пише преразкакз не му се отдава.
Имаше възможност да учи в добрата държавна гимназия но избрахме друго.
В държавната ако блее през прозореца и не му е интересно ей така че си го оставят да виси. В държавната ако губят час, просто си го губят в частната две седмици губиха БЕЛ, нон стоп имаха математика вместо БЕЛ.

Но на 1 вият пробен изпит се оказа, че преразказа е препъни камък на детето. И го записахме на УРОК. Набягам  а темата урок, защото ходеше един астрономически час на седмица. Преди това се обаждах на школи -2 часа х3 пъти в седмицата-ей това е паралелното.
Та с този един час и писане на преразказ всяка седмица изкара детето. Е явно пак преразказа му се оказа слаб на НВО, но кой учител който води 70 деца ще провери 20 преразказа на дете на срок.

Здравейте,
ако е удобно бихте ли споделили какво избрахте за 5-7 клас и дали сте доволни?

благодаря

# 72
  • Мнения: 8 321
В такъв случай какво се оценява? Не наученото в училище, а наученото при частния учител. Това напълно обезмисля частното училище.
Тогава за какво се мерите, кое училище, колко е изкарало. Мерете кой частен учител колко е научил детето.
Кое е нелепото в случая?

Ти сериозно ли?
В София има една държавна гимназия с добро качество на преподаване между 5-7 клас. И в нея изискват внимателни и стрателни деца. Моето не е такова, умно е може да ти реши задачата по два различни начина ама да се седне да пише преразкакз не му се отдава.
Имаше възможност да учи в добрата държавна гимназия но избрахме друго.
В държавната ако блее през прозореца и не му е интересно ей така че си го оставят да виси. В държавната ако губят час, просто си го губят в частната две седмици губиха БЕЛ, нон стоп имаха математика вместо БЕЛ.

Но на 1 вият пробен изпит се оказа, че преразказа е препъни камък на детето. И го записахме на УРОК. Набягам  а темата урок, защото ходеше един астрономически час на седмица. Преди това се обаждах на школи -2 часа х3 пъти в седмицата-ей това е паралелното.
Та с този един час и писане на преразказ всяка седмица изкара детето. Е явно пак преразказа му се оказа слаб на НВО, но кой учител който води 70 деца ще провери 20 преразказа на дете на срок.

Здравейте,
ако е удобно бихте ли споделили какво избрахте за 5-7 клас и дали сте доволни?

благодаря

ПЧМГ
Аз доста съм писала по тази тема Simple Smile

# 73
  • София
  • Мнения: 30 209
Цитат
И не би ли могъл един човек с течение на времето да промени своето мнение? Или аз не съм разбрала поста?
Абсолютно. Човек би могъл да си мени мнението колкото пъти си иска. Постът е изцяло информативен. В последно време все по-малко ценна информация се намира и е хубаво човек да чете и стара информация, да види как се развиват нещата, как се променят историите, каква е тенденцията в съответните училища и т.н. Не може да се прочетат последните няколко страници и да сме с усещането, че сме информирани. И най-вече да се разбере, че всичко е строго субективно.

# 74
  • Мнения: 8 321
Цитат
И не би ли могъл един човек с течение на времето да промени своето мнение? Или аз не съм разбрала поста?
Абсолютно. Човек би могъл да си мени мнението колкото пъти си иска. Постът е изцяло информативен. В последно време все по-малко ценна информация се намира и е хубаво човек да чете и стара информация, да види как се развиват нещата, как се променят историите, каква е тенденцията в съответните училища и т.н. Не може да се прочетат последните няколко страници и да сме с усещането, че сме информирани.

Абсолютно съм съгласна!
За да е информиран човек, трябва да следи образованието поне 2-3 години.

Общи условия

Активация на акаунт