Лизинг (нова кола)

  • 2 016
  • 13
  •   1
Отговори
  • Мнения: 2 836
Здравейте,
Обмисляме покупка на кола на лизинг (евентуално Дачия или някоя японска марка).
Бихте ли казали годишно колко пъти се ходи в техен сервиз за нова кола? Вярно ли е, че примерно като купиш нова и 5 години само в техен сервиз ходиш за смяна на филтри, масло и тн и цените са 5 пъти по-високи отколкото, в който и да е Сервиз?
Въпросът ми е заслужава ли си да купим нова от магазина или по-добре върната от лизинг втора ръка?
Бюджет до 16,17 хил

# 1
  • Мнения: 482
Ами за да важи гаранция се ходи в техни сервизи, а не където си избереш. Ако имах много пари това не би ме бъркало, но с малък бюджет ще ме бърка. Каква кола сте харесали чисто нова за 16 хил. лв. ?

# 2
  • Мнения: 2 836
Ами за да важи гаранция се ходи в техни сервизи, а не където си избереш. Ако имах много пари това не би ме бъркало, но с малък бюджет ще ме бърка. Каква кола сте харесали чисто нова за 16 хил. лв. ?
Чисто нова за 26 хил има... За 16, уви.

До 16 хил ни е бюджета за втора ръка.
Но така или иначе говорим за лизинг

# 3
  • Мнения: 1 504
За да важи гаранцията, ползвате техни сервизи. Зависи и за какво ще ви се наложи. Обслужването е малко по-скъпо. За филтри и масло платих 410лв миналата година,това в Рено. Докато е в гаранция, няма какво да ви притеснява, единствено си плащате обслужването.
Първата година ми изгоря някаква батерия, тя си мина по гаранция, а след това ми ожулиха пасажерската врата, тя си беше по Каско.

# 4
  • Мнения: 2 902
Някои марки позволяват да се оплзват и външни лицензирани сервизи за обслужване през гаранционния период. Май и от ЕС бяха почнали да натискат за това. Освен това не навсякъде обслужването е в пъти по-скъпо, на някои марки цените са нормални, но пък се чака много за час. При някои си е включено в цената на лизинга, напримвр БМВ мисля минаха към тоя модел. Та трябва да се проучи за конкретните марки и модели, които гледате.

С такъв бюджет аз не бих гледал нови коли, ако е за лична употреба. Ако ще е служебна кола, повече има смисъл. Зависи и колко километра годишно се правят. Ако се минат на 100 хиляди преди да изтече гаранцията, то по-вече си заслужава да се вземе чисто нова. Но ако се навъртят едва 40-50 хиляди, по-скоро не.

# 5
  • Мнения: 60
Освен това и пълно автокаско е задължително за периода на лизинга, което в повечето случаи вие поемате.

# 6
  • Мнения: 658
Така..първо трябва да решите какъв тип автомобил е подходящ за вас - колко членно семейство сте, колко ще карате на година, колко голям автомобил, седан/ комби или хечбек, ръчка или автоматик, какви екстри искате да има като климатик, подгряване на седалки, мулти волан и т.н.
След това се ориентирате дали има марка и модел автомобил, който да ви влиза в бюджета. Честно казано чисто нов автомобил за 16-17К няма да намерите.
Иначе да за периода на гаранцията ( повечето са 5/ 6 г) сте длъжни да посещавате оторизиран от производителя сервиз. Цените са по-високи, но не много драстично. Посещава се за обслужване, което при новите автомобили е на определени км, може да отидете чак на втората година, зависи колко карате, но пък си имате гаранция, която би покрила евентуални ремонти.
Дали си заслужава нов амтомобил - за мен да. Но имайте предвид че бюджета ви е сравнително нисък, в момента колите дори втора ръка са много скъпи.

# 7
  • София
  • Мнения: 4 548
Нова кола, закупена с ваши средства, за да важи гаранцията, се обслужва в официалния сервиз. При лизинг колата не е ваша, докато не я изплатите. Каското е задължително. Плащате си го вие. Предполагам и че за обслужването е задължително да е в официалния сервиз, докато не изплатите лизинга. Запишете си час за тест драйв онлайн. Търговците звънят много скоро. Разпитайте ги какви са условията по лизинга.
Върнати от лизинг коли хич не са евтини.

# 8
  • Мнения: 658
Няма никакво значение дали колата е на лизинг или кеш платена, нова в гаранция се обслужва в оторизиран сервиз. Освен ако самият производител не допуска друго, което е малко вероятно.

# 9
  • Мнения: 562
За да важи гаранцията, ползвате техни сервизи.
Това не го ли оправиха? В Щатите ги осъдиха, в Австралия ги осъдиха и вече производителите за длъжни да признават гаранцията независимо къде е обслужван автомобила, дори ако сам го обслужваш и имаш фактури за закупените части, като частите не е задължително да са закупени от дилъра.

# 10
  • Мнения: 1 504
За да важи гаранцията, ползвате техни сервизи.
Това не го ли оправиха? В Щатите ги осъдиха, в Австралия ги осъдиха и вече производителите за длъжни да признават гаранцията независимо къде е обслужван автомобила, дори ако сам го обслужваш и имаш фактури за закупените части, като частите не е задължително да са закупени от дилъра.

До колкото знам не. Но аз я взех преди 2г,обясняваха ми тогава, че мога да използвам "доверен сервиз", някъде се вписваха, но примерно, ако там си сменя маслото и после стане нещо с колата, с тази част, която съм обслужила не в официалния сервиз, гаранцията не ми го поема и ще трябва да плащам. Нещо такова, не помня с точност.

# 11
  • Мнения: 2 902
Довереният сервиз е за каското по принцип.
В България вносителите и големите сервизи се държат от политици и мутри, та докато не почне страшно силен натиск от ЕК и не осъдят държавата няколко пъти, нищо няма да се подобри.

# 12
  • онче бонче бонбонче
  • Мнения: 16 089
вече производителите за длъжни да признават гаранцията независимо къде е обслужван автомобила, дори ако сам го обслужваш и имаш фактури за закупените части, като частите не е задължително да са закупени от дилъра.
Не е съвсем концерт по желание, трябва да спазваш предписанията на производителя. Но като клиент няма начин да си сигурен дали кварталния Гошо Гумаджията ще се съобрази с тия неща, имаш сигурност само в оригиналния сервиз. Ама всеки си преценя.

# 13
  • Мнения: 562
Писнало ми е от това всеки си преценя в тоя форум. Няма всеки си преценя, трябва да е преценено че всеки може да си обслужва колата във всеки сервиз. Може ли?

Общи условия

Активация на акаунт