Професия учител - 17

  • 43 967
  • 737
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 10 601
За изпита в ДИУУ не се изисква разработен урок. Изпитът е устен, тегли се въпрос. Но е по-скоро събеседване с изпитващите, не е труден изпит. Учител с поне 2 години стаж не би се затруднил.
Тегли се въпрос като тема от учебник или като проблем от ежедневието на учителя? Simple Smile В смисъл, предварително какво да си подготвим? Може ли да дадеш пример, ти какво си изтеглила като въпрос?

# 46
  • Добрич
  • Мнения: 5 453
Колеги, не успях да намеря годишно разпределение в сайта на Просвета за ХООС, 9 клас, 90ч. Бихте ли ме насочили, къде да го открия?

Четох, че разпределенията на Просвета вече били с такса за абонамент.
За учебника на Боянова ли става въпрос (изд. Просвета плюс)? Ако е за него, пиши ми на л.с.  Просвета май имат само един вариант на химия в 9. клас.

# 47
  • European Union
  • Мнения: 1 387
Тегли се въпрос като тема от учебник или като проблем от ежедневието на учителя? Simple Smile В смисъл, предварително какво да си подготвим? Може ли да дадеш пример, ти какво си изтеглила като въпрос?
На мен ми се падна нещо от рода на "Използване на игри в обучението по ....". Друг въпрос, който чух беше "Работа по групи...". Искаха да се кажат 2-3 изречения общо по въпроса и след това аз как го използвам конкретно в моите часове. Отне по-малко от 5 минути, като тук включвам и времето, в което търсеха протокола от канцеларията Simple Smile
Това е за явяването в ДИУУ. Колегите от СБУ, които се явяват в града, си носят разработен урок и говорят по него. Може би се дължи на факта, че в града се явяват учители по различни специалности, а в ДИУУ изпитите са организирани по специалности.

# 48
  • Мнения: 10 601
Благодаря ти за тази информация! Замислям се, дали да ходя в ДИУУ или не. Simple Smile В ДИУУ индивидуално ли те изпитват или пред аудитория отговаряш на въпросите?

# 49
  • European Union
  • Мнения: 1 387
Всички бяхме в една стая. Всеки си изтегли въпрос, после имаше малко време да помислим, да си водим бележки и който е готов, сяда на първия чин при изпитващите. Аз седнах втора, така че чух само въпроса на колегата преди мен. Нея я повъртяха, но тя доста се омота с тези групи. Те я питаха как разделя учениците на групи, а тя не можа да каже и те нещо се подразниха. На мен ми зададоха само един допълнителен въпрос.

# 50
  • Мнения: 525
Десислава, съгласна съм със Соня. Следи РУО всяка седмица. Ще ти отнема секунди, а можеш да си намериш работа. Аз работех в един ужасен техникум само с тежък контингент и едвам ама с мъкииии издържах 3 месеца и когато бях готова да напускам в средата на учебната година, пък каквото ще да става..
И точно тогава, началото на декември, видях обява в РУО, кандидатствах, взеха ме и вече си работя там. Ръководството, екип, колеги .. всичко е 6+. Чувствам се супер, но сега ще излизам болничен, та в средата на годината пак някой колега ще има късмет Simple Smile Simple Smile Simple Smile

Следи обявите и ще успееш!

Ще следя! Не знаех, че по време на учебната година може да се случи това. Все си мислех, че е от лято на лято. Явно е възможно някой без опит в тази сфера да се откаже, след като разбере, че това не е неговото работно място.

Благодаря и на Соня!

# 51
  • Мнения: 3 640
Не е нужно да е без опит или да се е отказал. Многократно съм разказвала, че съм била заплашвана в това училище от циганите. Включително са ми вадили ножове и боксове в час. 😉😉😉

А и все пак младите учителки излизат и по майчинство, та така се отваря място за следващите 2 години. Приятелка така започна и като изтече майчинството, друга пък се пенсионира и така моята приятелка вече 5г работи в това училище. Simple Smile

# 52
  • Мнения: 5 247
Здравейте, успешна учебна година на всички! Има ли от вас учители преподаващи в смесени класове. Тоест на 1ви и 2ри клас  или 3ти и 4ти клас едновременно в 1 стая и в 1 час? Как се справяте и какви методи използвате? Стига ли ви времето да преподадете материала и на двата класа, така че те да го разберат? Докато преподавате на единия клас какво правят другите? Става дума за малки класове от по 7-8 деца.

# 53
  • Добрич
  • Мнения: 5 453
ЗЛОДЕИДА, в момента не преподавам в слети паралелки, но имам многогодишен опит в такива в прогимназиален етап, когато бяха 5-8 кл. Била съм класна на слята паралелка от 16 ученика.

Имаш около 20 мин. за всеки клас. Разделям дъската с черта на две. На единия клас давам самостоятелна работа, може да е задачи, може да препишат плана ( предварително го принтирам в няколко екземпляра), докато обяснявам и работя с другия клас. После ги разменям. Обикновено не става хем да предаваш, хем да пишат план, защото времето не стига. Тази форма е удачна само за ученици, които могат да работят самостоятелно. Иначе стоят, чакат и т.н.

При всяко положение трябва да имат на всеки чин работни листи. Така пестиш време в час, но пък отнема доста време подготовката.

# 54
  • Мнения: 1 725
Трудно си беше, макар че при мен поне бяха съседни (по възраст) класове - така по-големите могат да правят преговор на материала от по-долния клас, затвърждават го, пак е от полза - когато слушат видеата, които пускам на по-малките например или други неща, които обяснявам на дъската. Мисля, че за такива деца е плюс това, че по неволя се научават да разделят вниманието си - докато правят техните задания, слушат какво правим с другия клас. Аз не смогвах, може би съм твърде амбициозна Grinning, затова използвах останалите часове - по музика, ТП, ИИ и т.н. Не е редно, предполагам, но не виждах друг начин тези деца да получат това, което получава един самостоятелен клас. Чисто физически във времето едните са ощетени с 2 пъти по-малко време и каквато и организация да се направи, чудеса не вярвам да се постигнат откъм обхващане обема на уч. материал - големите четат самостоятелно урока и си подготвят отговорите на въпросите към него, с малките четем и разсъждаваме, после обратно - малките работят вече самостоятелно по упражненията, с големите почваме да говорим и т.н. Преди да ги поема аз, малките при чакането, са рисували, по-точно прерисували картинките по урока в учебника. Няма лошо, децата обичаха това, но аз намалих малко тези рисунки, защото времето не стигаше.
По математика, както е писала и Злодеида, отново голяма част от времето работят самостоятелно. Новите неща от уроците няма как да се обясняват в началото на часа и за двата класа едновременно - едните започват да работят, колкото могат, т.е. впоследствие като започна с тях, разясняваме новостите и затрудненията им, коригират повече, няма как. Но пък така човек запомня по-добре, затвърждава дадено правило по-добре - чрез проба-грешка, така че всяко зло за добро. Simple Smile
Относно дисциплината - тези, с които не се занимаваш в момента, се разсейват малко, няма как, но като цяло беше сравнително поносимо заради по-малкия им общ брой, но и не само заради това.

Последна редакция: пн, 18 сеп 2023, 14:42 от eon_user

# 55
  • Мнения: 5 247
При мен слети са 3ти и 4ти клас, преподавам им английски език и съм учител за първа година. Упражненията са почти изцяло за слушане и повтаряне. В работната тетрадка няма как да пишат преди да е взет урока, нея ще я оставя за домашна работа в занималнята, но пък там отново има упражнения за слушане и не знам как ще стане това.

# 56
  • Добрич
  • Мнения: 5 453
В работната тетрадка единият клас може да пише върху урока от миналия час (вместо за домашно), докато другият пише върху днешния урок.
 В занималнята също се работи трудно с повече класове. В училищата със слети паралелки често групата е сборна и е една за 1-4 клас, а това е още по-зле.

Може от друго помагало да се подготвят работни листи върху урока от предния час.

# 57
  • Мнения: 1 091
Колеги, не успях да намеря годишно разпределение в сайта на Просвета за ХООС, 9 клас, 90ч. Бихте ли ме насочили, къде да го открия?

Четох, че разпределенията на Просвета вече били с такса за абонамент.
За учебника на Боянова ли става въпрос (изд. Просвета плюс)? Ако е за него, пиши ми на л.с.  Просвета май имат само един вариант на химия в 9. клас.
И от мен успешна, здрава и спокойна учебна година Flowers Four Leaf Clover

Terzieva, в книгите на учителя има разпределения на двата учебника, ама пък не са за изтегляне
Скрит текст:

# 58
  • Мнения: 4 594
Аз съм била на занималня в сборна група 3-4 клас. Трудно е, но при добра организация не е невъзможно да е ефективна работата. В сутрешните часове ще е по-трудно, тъй като все пак се преподава нов материал. Колегите са дали добри съвети.

Тази година съм класна на 3 клас, преди това имаха друга класна, която напусна. Децата са палави, работят доста бавно и не ни стига времето да направим упражненията, предвидени в учебника. Започнах да редуцирам, да правим някои неща устно, вярвам, че ще влязат в ритъм и постепенно ще започнат да работят по-бързо и уверено. Това, което ме притеснява най-много е едно дете от класа. Все съм виждала палави деца, деца с различни поведенчески и други проблеми, но такова не бях срещала. И е едва втори ден, а на мен ми е много трудно да работя с това дете, защото пречи на целия клас. Той буквално не се спира за 2 минути, все се върти нанякъде, все се закача с другите, говори, издава звуци и т.н. Отделно, че не иска да пише и тетрадките му остават почти празни. Като му направя забележка или му кажа да направи нещо, той отвръща с "Няма" и вкарва един дяволит поглед. Мога да му привлека вниманието само, ако кресна силно, което аз не искам да правя, но те не ми издържат нервите вече, особено последните часове.
Разбира се, първоначално започнах позитивно, опитах да се държа добре с него, да обяснявам, когато направи нещо лошо - защо не трябва да го прави, дали на него би му било приятно, ако е в тази позиция и т.н. Никакъв ефект. Последваха заплахите, че няма да ходи на физическо, че ще пише в междучасията, ходене при директора и други подобни. Никакъв ефект, спира се за 1 минута и пак се почва. Говорих с майка му, тя си го знае, каза, че нямало проблем да съм по-строга и да го наказвам, ама то как да го наказвам, трябва да упражня физическа сила, за да си даде тетрадката примерно и да проверя дали е написал нещо или да го изкарам навън. Абсолютно неконтролируем е и просто не знам как да процедирам с него и какъв подход да опитам, за да има поне минимален ефект и някакво подобрение. То ми е ясно, че няма да стане изведнъж, но наистина е нещо страшно. Не знам как ще изкарам две години с това дете по този начин. Моля, дайте някакви съвети!

# 59
  • Мнения: 10 601
Психолог! Детето може да е хиперактивно и майката да си затваря очите.

Общи условия

Активация на акаунт