Магистърска степен по Управление на ЕС проекти

  • 456
  • 3
  •   1
Отговори
  • Мнения: 3
Здравейте, бих искала да попитам дали някой има повече яснота относно Магистърска степен със специалност “Управление на Европейски проекти”, къде точно според Вас е най-добре, в кой университет? Разглеждах, че тук в София има в Нов Български и Софийски, но в НБУ са страшно високи семестриалните такси, а в СУ всички казват, че е страшно трудно и тегаво с преподавателите… много се чудя, бих искала да споделите мнение, благодаря предварително!

# 1
  • Варна
  • Мнения: 4 108
Здравей, разгледах учебния план на НБУ, в него не видях нищо от оперативната работа в управлението на проект, финансиран по оперативна или европейска програма. В СУ магистърска програма не открих за да разгледам дисиплините.
Не те съветвам да се включваш в магистърска програма по темата защото не виждам нищо от практиката в тази област.
Позицията ми е ръководител сектор "Управление на проекти" в университет, това е звеното, което разглежда поканите, отсява тези, които съответстват на областите на научни интереси на акад. състав или са от полза за студентите, правим бюджетите, структурират се работни пакети, начини на изпълнение, задачи и индикатори за изпълнение, на етап подготовка на проектно предложение. Целите и задачите трябва да се постигат с изброените в предходното изречение. На етап изпълнение правим отчетите - съдържателни и/или финансови, за проектите, в които екипът ми участва. За да няма неверифицирани средства, това означава да познаваш в детайли счетоводните практики на бенефициента, спецификата на експертната работа по темата на проекта, както и да се справяш с работата в различните платформи за управление и отчитане на проекти. Финансов отчет по проект не означава счетоводен отчет, бюджетните редове в проекта се различават от счетоводните сметки на бенефициента, не като суми, а като структура на отчетите.
Друго важно е да бъдеш много внимателна в работата с документи. Практиката показва, че при блестящо свършена експертна работа, липси или неточности в документацията на етап междинен или финален отчет, води до санкции или неверифициране на средства.
Работата с документи е много, въпреки въведените механизми за опростено отчитане, особено когато има дейности с големи целеви групи.
Ще се наложи да можеш да спиш с отговорност за чужди средства, не е за всеки и става с опит, иска време и характер.
Дано ме разбереш правилно, не си давай парите за такава магистърска програма. Потърси си работа в консултантска фирма и влизай в процесите в действителността, така ще се учиш. В бюджетите на проектите има ред непреки разходи, там се отнасят възнагражденията за административните позиции - счетоводител, координатор, техн. сътрудник, като тази последната е подходяща за начало, ще навлизаш е процеса на управление плавно и без да носиш отговорност.

# 2
  • Мнения: 6 593
Описаното е малко като работата на инженер-конструктор на космически совалки. Всъщност се учи с практиката и после става рутина. Не плашете така младите хора!

# 3
  • Варна
  • Мнения: 4 108
Затова съветът ми е как да започне. В момента също съм на работа. Младите хора не трябва да бъдат подвеждани, че работния процес е гладък и всичко е по учебник. Знанията им служат за да взимат правилните решения в проблемна ситуация. Това не им се казва в прав текст от акад. състав, който не е работил и ден това, което преподава. Затова бизнесът влиза в учебните зали, не го видях в учебните планове на магистърските програми на двата университета в първия пост.
Авторката иска да управлява проекти, да носи отговорност и да взема решения, да управлява хора в срокове, не е най-лесната работа. Разликата с конструктора на космически кораб, е че не може да убие хора, може единствено да загуби пари.

Общи условия

Активация на акаунт