Политиката в България - Тема 5

  • 493 209
  • 18 099
  •   1
Отговори
# 17 745
  • Мнения: 14 759
Мечтата на Бонев - цяла София да е синя и зелена зона.
Това е и моя мечта,но приликите с Бонев  свършват с това.Умен бил,според какви/чии критерии?Това изобщо не означава,че може да взима правилни и разумни решения.
Скрит текст:
Аз също познавам хора от СС по-отдавна и имам впечатления за меко казано странните им идеи за столицата.Единият от тях (също гей) съвместява две длъжности.Обожава трамваите и кара такъв+преподава покрай едно нпо в у-ще,организира събития като паради,във времето,когато не ходи на обучения в щатите и европ.държави.
Не съм гласувала за ''умнокрасивите'',но сега се радвам,че са на власт.Нека им се види потенцияла. Smiling Imp Тепърва ще се развихрят.
Цитат
Иначе аз бих бил много щастлив ако не идват постоянно нови и нови пришълци в София, ама няма как насила да спрем развитието на столицата.
С нарастването на пришълците,столицата не се развива.Само става по-многолюдна,мръсна и грозна.За мен това не е развитие.

# 17 746
  • Другата България
  • Мнения: 37 740
Blush
Да се чуди човек къде са тези пришълци, като чете тук кореняк до коренякА софиянци....Joy

# 17 747
  • София
  • Мнения: 2 225
Вероятно говорят за бежанците

# 17 748
  • Мнения: 1 143
Липсата на адекватна регионална политика води до това - хората търсят работа и развитие в София и няколко други големи градове. Общините също до голяма степен не могат да провеждат и самостоятелна политика в тази посока, след като бюджетите и всякакво финансиране се отпускат централизирано и с негласен критерий политическата принадлежност на кмета на съответното населено място.

# 17 749
  • Мнения: 15 765
Не разбрах какъв е проблема човек да е кореняк софиянец.

# 17 750
  • Мнения: 7 019
доста софийски теми има във форума. що не се прехвърлите там?
тук казвайте за кой да гласуваме, че скоро ще заключат темата. Smiley


Иска ми се някакво по-читаво дясно непопулистко  управление, но не виждам как ще стане.
Изгледите, за съжаление, са ГЕРБ+ ДПС да спечелят. Възраждане няма намерение да управлява, а само да е златния пръст. ПП/ДБ,  БСП и ИТН също не са моя избор, не стават. Който и друг да влезе, ще има малко гласове. И по всяка вероятност ще се наложи да играе по свирката на ГЕРБ/ДПС. Ще прикоткат и опропастят още някоя партия или коалиция. Защото управлението ще е тяхно, но няма да им стигнат гласовете. Пак ченгеджийското управление Борисов+Пеевски ни очаква.
Колебая се около новата коалиция Синя България, също ВМРО, макар, че те се опариха кофти от ГЕРБ и надали ще вложат усилия да влязат в Парламента.
С 2 думи, направо няма за кого да гласуваме.

Последна редакция: пт, 03 май 2024, 20:25 от Diorela

# 17 751
  • Другата България
  • Мнения: 37 740
Вероятно говорят за бежанците
А, това ли било?
Значи аз не съм разбрала.
Те и бежанците трябва да се интегрират, независимо дали от кореняци или от други пришълци.
Но бежанци няма само в София, тях ги интегрират навсякъде.
Липсата на адекватна регионална политика води до това - хората търсят работа и развитие в София и няколко други големи градове. Общините също до голяма степен не могат да провеждат и самостоятелна политика в тази посока, след като бюджетите и всякакво финансиране се отпускат централизирано и с негласен критерий политическата принадлежност на кмета на съответното населено място.
Факт. Докато финансирането е централизирано и се отпуска според зависи “наши и ваши“ общини, не бежанци и пришълци ще има не само в София, ами и извънземни ще кацнат. Дава се на “наши общини“, в които избирателите са гласували правилно и кметът е наш човек. Затова и има фрапиращи случаи на съседни такива в една област - едната цъфти, другата “линее“.
Затова населението се изнася там, където ще може да живее по-добре, основно младите хора. И където има по-добро бъдеще, образование и здравеопазване за децата им.

# 17 752
  • Мнения: 18 486
Не разбрах какъв е проблема човек да е кореняк софиянец.

Проблема е, че за да си кореняк софиянец трябва да си трето поколение софиянец. А на нас повечето родителите ни са дошли от провинцията. В най-добрия случай от София-област.
На мен майка ми е родена в София, баща ми е дошъл като студент в София и пет десетилетия живее в нея. Аз самият над четири десетилетия вече живея в нея. В този смисъл макар да не съм кореняк се чувствам силно свързан с града.

Категорично няма да се съглася, че идването на нови хора само по себе си спира развитието. Това дава възможност за нови идеи, повече търговия и пр. Дори бежанците могат да са плюс, стига да знаеш как да ги интегрираш. Проблемът е, че урбанизацията трябва да се прави много по-умно, което е проблем

----
За Варна нямам наблюдения, на Слънчев бряг например е страшно застроен. Несебър, Созопол, Китен - също. Приморско спешно има нужда от пречиствателна станция, Лозен - също.

Последна редакция: пт, 03 май 2024, 21:45 от Лорд Сняг

# 17 753
  • Другата България
  • Мнения: 37 740
И аз не мисля, че идването на нови хора - независимо къде, не само в София, спира развитието на определеното населено място.
Проблемът е, че спира развитието на други населени места, които се обезлюдяват и остава само едно застаряващо население, за което държавата не прави нужното. В някои случаи не прави нищо.

# 17 754
  • Мнения: 5 658
Във Варна е презастроено и инфраструктурата на градът вече наистина не смогва на човеко- и автомобилопотока.
ГТ - тролеи и автобуси ,естествено едва ли може да покрие нуждите на 100% от пътуващите
Обаче според мен в психологически аспект българинът има някакъв фетиш към ползването на автомобила си...

# 17 755
  • Мнения: 804
Във Варна е презастроено и инфраструктурата на градът вече наистина не смогва на човеко- и автомобилопотока.
ГТ - тролеи и автобуси ,естествено едва ли може да покрие нуждите на 100% от пътуващите
Обаче според мен в психологически аспект българинът има някакъв фетиш към ползването на автомобила си...
Опитай се едно и също разстояние (особено в идеален център) да изминеш със собствен транспорт във Варна и в София. Ще установиш какъв проблем е трафика в Сф и колко време от ежедневието си хората губят в придвижване.
Във Варна дори да живееш в престижните вилни зони извън града нямаш никакъв проблем да стигнеш до центъра за (до) половин час. За Сф това е абсурд.
Ако говорим за удоволствието да се разходиш пеша из Варна и сравнено с това в Сф, аз такова в Сф никога не съм изпитвала.

Последна редакция: пт, 03 май 2024, 23:00 от GeryGG

# 17 756
  • Мнения: 18 486
В психологически план българинът е мързеливец и не обича да ходи, а да го возят. Не говоря за всички българи, а за мнозинството.Отделно от това има хора, които искат да покажат бабаитлък с това каква корла карат.

# 17 757
  • Мнения: 1 143
Обаче според мен в психологически аспект българинът има някакъв фетиш към ползването на автомобила си...
И аз мисля, че има психологически момент. Може да е свързан с това, че през комунизма е било трудно сдобиването с автомобил или пък просто го считаме за белег на благосъстояние.

Но(!) относно велосипедното придвижване не може да се отрече, че е по-екологично и по-здравословно. Не можем да се сравняваме с Холандия и по обективни причини - те са ниската земя и там е предимно равно. Ние сме на Балканите и тук си е зор да се катерят баирите с колело, пък и пеша. Това обаче не означава, че държавата и общините не трябва да прокарват политики в посока популяризиране на велосипедното придвижване и ползването на ГТ. Особено в държава като нашата с прогресивно затлъстяване сред подрастващите и високи нива на сърдечно-съдови заболявания сред населениито.

В тази връзка, тук споделям статия относно това как велосипедът се превръща във водещ начин на придвижване в Холандия. И те са почнали отнякъде и не им е паднало от небето. Как Амстердам става „столица“ на велосипедистите?

Последна редакция: сб, 04 май 2024, 00:27 от innasn

# 17 758
  • Мнения: 18 486
Във Варна е презастроено и инфраструктурата на градът вече наистина не смогва на човеко- и автомобилопотока.
ГТ - тролеи и автобуси ,естествено едва ли може да покрие нуждите на 100% от пътуващите
Обаче според мен в психологически аспект българинът има някакъв фетиш към ползването на автомобила си...
Опитай се едно и също разстояние (особено в идеален център) да изминеш със собствен транспорт във Варна и в София. Ще установиш какъв проблем е трафика в Сф и колко време от ежедневието си хората губят в придвижване.
Във Варна дори да живееш в престижните вилни зони извън града нямаш никакъв проблем да стигнеш до центъра за (до) половин час. За Сф това е абсурд.
Ако говорим за удоволствието да се разходиш пеша из Варна и сравнено с това в Сф, аз такова в Сф никога не съм изпитвала.
Тук няма да се съглася. От Лозенец, спирка Джеймс Баучер пътувам ежедневно до Университета за 25 минути. Говорим за разстояние, което по крива линия е четири километра,(пеша съм взимал това разстояние за 40 минути) по права вероятно е около 2-3.  А имам прекачване на Сердика. има и места които са по-натоварени, признавам, но с времето пътуването става все по-бързо. През 20 години мой състудент взимаше разстоянието от Младост 3 до центъра за над 2 часа, сега с метрото същото разстояние се взима за около 30 минути. Сега, ако говорим за северната част - там вече е проблем.

Също така в София има множество "зелени вълни" въпроса е да знаеш къде са и кога да ги хванеш. Например на "Вапцаров" можеш да уцелиш дълга зелена вълна. Също и ако тръгнеш от Хемус към НДК с кола пътя  е песен. Сега през малките улички не е така, но пак казвам - зависи от къде до къде ще пътуваш.

Последна редакция: пт, 03 май 2024, 23:29 от Лорд Сняг

# 17 759
  • Мнения: 804
Лозенец е централен квартал (все едно Гръцката махала във Варна). От Бояна - мин час.

Общи условия

Активация на акаунт