ДЕСЕТИ клас - Тема 2

  • 7 971
  • 167
  •   1
Отговори
# 105
  • София-Младост
  • Мнения: 23 359
Не бъркаш, точно така е.

Аз докато отговоря, вече са писали.
ganis, това са компетенциите не важи ли само за професионалните гимназии?

# 106
  • Мнения: 13 820
Цитат  най-отдолу на именно тази задача

"Въпросът [ в задачата ] е един от най-трудните в категорията извличане на информация. За да получи
пълен кредит, ученикът трябва да определи и комбинира единици от числова
информация, представена в условието (дървовидна диаграма) и извън условието
(бележка) на задачата. Различният формат, в който е представена основната
информация, усложнява задачата и повишава нейната трудност
"

Последна редакция: сб, 20 апр 2024, 10:43 от _re_ge

# 107
  • София
  • Мнения: 5 131
Не бъркаш, точно така е.

Аз докато отговоря, вече са писали.
ganis, това са компетенциите не важи ли само за професионалните гимназии?
Не. Важи за всички ученици.

# 108
  • Мнения: 13 820
тук искам да коментирам че с този проблем по формулировките по задачи от различни естество  съм се сблъсквала още преди десетина година във връзка с един тест , при които формулировките бяха направени така, че да объркат в някакъв аспект. На въпросът ми към човека, който организираше теста ( тестът беше със специална бланка, организация, платен, човекът който може да го организира е минал подготовка, има сертификат ) защо описанието е толкова усложнено - отговори че формулировката е част от теста. Не е въпроса да е направено по най-лесния начин, организация да прочетеш да осмислиш и да подредиш информацията е също много важно умение - четене с разбиране, анализ, планиране, разбиване, подредба, решение, излагане на решението. Често зад привидно  сложни конструкти се крият много елементарни неща. В живота по същия начин. А повечето деца се отказват ако изречението на задачата е повече от един ред.

# 109
  • София
  • Мнения: 1 885
Явно с този профил Математика трябва да се пипа внимателно - от значение е при евентуално бъдещо кандидатстване в чужбина, по-скоро хорариумът часове. В България-няма да има значение. Но ако се избере ПП Математика, то няма ли да е "прецаквация" по друг параграф- ако им трябва оценка от дипломата по Математика, то избралите ПП Математика трябва да държат ДЗИ по ПП Математика, а избралите друг профил- ще се явят на материала от ООП Математика, който е доста по-лесен. Явно коефициентите ще са с различна тежест, не съм проучвала задълбочено, но все пак ДЗИ по ПП Математика ще е доста по-тегаво.
Извинявам се, че съм досадна с тези въпроси, но покрай малките седмокласници позанемарих баткото и се опитвам да наваксам Hug

# 110
  • София
  • Мнения: 1 895
По лични впечатления, малко хора избират ДЗИ по мат (освен при случаи като при нас, където кандидатстването до датите на ДЗИ вече е приключило при голяма част от децата), макар и да са с такъв профил, точно поради разликата в тежестта на изпита. Оценка ще има в дипломата и без ДЗИ по мат. И да, някои БГ университети взимат ДЗИ ПП мат с по-голяма тежест, от ДЗИ ООП, но по наблюдения, малко деца го правят, защото подобно ДЗИ ПП доста би свалило крайния успех. В голяма част избират напр. ДЗИ по предмет, който не би свалил бала при кандидатстване.

пп Поне такава е моята трактовка, ако имам грешка, моля някой да ме поправи Simple Smile

# 111
  • София
  • Мнения: 2 660
Десем, семейството и училището са част от обществото и носят споделена отговорност за бъдещото поколение. Докато се мерим кой точно какво да ги научи, те просто остават ненаучни. Не казвам, че с иглата и отвертката трябва да се запознават само в училище, но имаше време, в което всеки трябваше да усвои и получи оценка върху елементарни умения. Сега това го няма. Цяла седмица в темата за НЕГ чета следва ли учителят да изисква и налага дисциплина в  часовете или учениците трябва да са дисциплинирани, защото семейството ги е възпитало правилно.
Ако искаме да имаме пълни професионални гимназии, следва училището до 7 клас да предложи достъп до дейности от този спектър и то също толкова задължителни като ИТ и също толкова осигурени с необходимите ресурси.
Убедена съм, че всяко семейство може да предложи нещо от спектъра на дейности, но достъпът до всички е във времето 5-7 клас и следва да се случи в училище.

# 112
  • София
  • Мнения: 3 832
Да, ДЗИ по ПП математика е много по - труден и децата предпочитат да изберат друг предмет. Моята девойка, а и не само тя  за сега е решила да избере друг предмет за втори ДЗИ. Тя обмисля евентуално да се яви на трети ДЗИ математика. Знае, че тежестта е по - малка, но заради успеха от дипломата, не смее да рискува. Разбира се, това към настоящия момент са само планове, защото още не е наясно къде иска да учи - тук или навън.

# 113
  • София
  • Мнения: 4 051
На баткото от ТУ Айндховен му поискаха да държи матура по математика. Признаха му хорариума по мат за достатъчен, признаха резултата от AP Calculus, издържа изпита и се класира за специалност компютърни науки, но поискаха да държи матура по мат. Без изискване за оценка, просто да я вземе.

# 114
  • София
  • Мнения: 1 885
Решил е моят син явно - Математика и География ще избере. Това беше и първоначалното му желание, но после се насочи към БЕЛ и История  - казали му, че е по-лесно, за да има по-високи оценки в дипломата. Аз пасувам, дано не сбърка

# 115
  • Голямата Мушмула ¯\_(ツ)_/¯
  • Мнения: 39 071
не знам за ПИСА, но Горинич се яви на някаква международна олимпиада още в 6 класи беше възмутен. - получи ниска оценка на емпатия.
дълго време цитираше въпроса и питаше какво е сгрешил.

"на френско бразилската граница се разбива самолет с предимно французи и бразилци и няколко от други националности.
къде ще погребеш оцелелите?"

не знам как преди без ПИСА сме били функционални, а сега, с хиляди промени и промени на промените все сме на опашката.

# 116
  • Мнения: 2 989
не знам за ПИСА, но Горинич се яви на някаква международна олимпиада още в 6 класи беше възмутен. - получи ниска оценка на емпатия.
дълго време цитираше въпроса и питаше какво е сгрешил.

"на френско бразилската граница се разбива самолет с предимно французи и бразилци и няколко от други националности.
къде ще погребеш оцелелите?
Това е известна задача тип логика, очевидно че оцелелите няма никъде да се погребват.
Не ми се вярва да пуснат такъв тип въпрос на НВО при нас.

# 117
  • Мнения: 13 820
...очевидно че оцелелите няма никъде да се погребват.

Разбихте ме.. аз точно се чудех как ще пренасят телата по родните места. Не съм Е'нтелегентна аз и т'ва си е.
.
Според мен по -добре да се пускат задачи с морални дилеми на Крюгер ( не помня така ли се казваше човека ). Децата са в състояние да ни  поучат с простота на решенията, защото са освободени откъм шаблони, опит и други "тежести".

Последна редакция: сб, 20 апр 2024, 21:52 от _re_ge

# 118
  • Голямата Мушмула ¯\_(ツ)_/¯
  • Мнения: 39 071
точно това беше отбелязал - с отметка беше, не с писане на свободен текст.
и се оказа, че му липсвала емпатия. Simple Smile Simple Smile Simple Smile
явно живи, умрели... трябва да ги кОпаш и точка!

# 119
  • София
  • Мнения: 4 051
Тъкмо тръгнах да поправям, че не оцелелите, а загиналите ще погребват. Sweat SmileSweat SmileSweat Smile Пак не схванах каква е задачата. Ни емоционално, ни реално съм интелигентна явно. Simple Smile Simple Smile Simple Smile  Дилемите на Крюгер да не бяха ония тъпотии с влака, дето гази хора по релсите? Не са за мен тез неща! Според мен една задача от всякакво естество трябва да те предизвика, да те измъчи и после да изпиташ удовлетворение, че си я преборил. Коментираните в предните постове по-скоро ме карат да изпитвам раздразнение, че някой се подиграва с мен и ме баламосва. Хайде, аз съм зрял човек, ще стисна зъби и ще ги направя. Ама ако си представя, какво ще избълва наборът, срам ме хваща чак!  Simple Smile

Общи условия

Активация на акаунт