Въпроси за банки и банкови такси - 2

  • 1 982
  • 37
  •   1
Отговори
# 15
  • here and now
  • Мнения: 4 241
В началото на годината е било предполагам, не помня точно.
Аз имам регистрация в онлайн банкирането с ел. подпис, но не съм влизала в него.
По смътни помени, ми изпратиха код на старото устройство, с който вместо парола влезнах в новото. Не съм напълно сигурна как точно го активирах, но клон не съм посещавала(посещенията там не ги забравям).

# 16
  • Мнения: 1 002
Така стана с приложението на TBI, като смених телефон - изпратиха ми кода на стария, който вкарах в новия. Явно и ЦКБ са се развили Simple Smile.
Но все пак служителката, която ми съобщи за приключването на CCB Lite, ми каза - инсталирайте си приложението на телефона и идете да го активирате в офис. Явно им е стандартна реплика и още не са си сменили рефрена. Не беше чатбот, щото си говореше човешки и адекватно Simple Smile. Аз ще приключвам с ЦКБ явно, няма да се занимавам с тях повече. Ще си оставя имам една сметка, спестовна която е откривана преди 2017 г. и тя няма такса месечна, но няма да имам движения по нея. Същата сметка, откривана след 2017 год. има 3 лв. такса на месец. Ако въведат и на моята, закривам.

Последна редакция: сб, 06 апр 2024, 05:32 от Seiko7075

# 17
  • Мнения: 12 883
На ТБИ не помня нещо да са ми изпращали на стария телефон, но трябваше да им пратя селфи отново, след като го инсталирах на новия. Това преди няколко месеца, ако не се лъжа в края на ноември или началото на декемри да беше.

# 18
  • Мнения: 1 002
На ТБИ не помня нещо да са ми изпращали на стария телефон, но трябваше да им пратя селфи отново, след като го инсталирах на новия. Това преди няколко месеца, ако не се лъжа в края на ноември или началото на декемри да беше.

Може да са го променили. Аз правих тази процедура с TBI преди година.

# 19
  • Мнения: 280
като няма държава, ще си правят каквото си искат

Появи се нова банкова такса – „уикенд“
https://www.novjivot.info/2024/04/06/%d0%bf%d0%be%d1%8f%d0%b2%d0 … 0%b5%d0%bd%d0%b4/

# 20
  • Мнения: 3 542
Сега в Пощенска, скоро и в останалите, които имат работещи клонове през уикенда..

# 21
  • Мнения: 54 474
За какво точно през уикенда се налага да се търси офис? Повечето банки изобщо не работят тогава, затова не виждам драма за 2 лв.

# 22
  • Мнения: 1 002
"Първа инвестиционна банка въведе от 5 април промени за плащането на сметки за ток, вода и парно чрез услугата „Електронни битови сметки“ на „Ипей“.  За регистрация на тази услуга в офис се дължи такса от 15 лева, а  промяна на регистрацията вече струва 10 лева. Месечната такса за обслужване е 2.50 лв."

Е това е абсурдно. При условие, че всичко в ePay е безплатно, а плащането на сметки от ПИБ било през ePay пък и трябва да плащам на ПИБ за това ??? Защо ще минавам през ПИБ да си плащам сметките чрез ePay, като директно ePay e с безплатна регистрация, без месечни такси и т.н.

# 23
  • Мнения: 1 460
В Epay е безплатно ако се плаща от микро сметката. Ако се плаща с карта има различна такса в зависимост от картата и банката издател.

# 24
  • Мнения: 1 002
В Epay е безплатно ако се плаща от микро сметката. Ако се плаща с карта има различна такса в зависимост от картата и банката издател.

Е да де, защо трябва всеки път да се плаща с карта? Превеждаш си някаква сума в микросметката за 1 лв. превод и си плащаш няколко месеца напред. Пък и има банки, които имат и абсолютно безплатни преводи. А и може да си пoлучаваш заплата/пенсия направо по микросметката (с IBAN) и вече ти е 100% безплатно плащането на така или иначе неприятните скъпи сметки. Що пък да плащам пари за да плащам?

# 25
  • Мнения: 3 200
Плащането на комунални сметки през банките (в т.ч. и ПИБ) доколкото знам не минава през ePay. 

# 26
  • Мнения: 1 002
Е и аз така смятах че си плащаш сметките от банкирането без ePay, но това, която съм копирал, е от линка който беше споделил waynubg. Там е написано така.

# 27
  • Мнения: 3 200
Така пише, да. Мисля обаче, че не е задължително. Плащането през ePay e по желание, чийто смисъл не схващам. Може би автоматично се плащат. Четох тарифата преди малко - май са различни неща. Или не я чета правилно. А и се заявява в офис (това пък хич не го разбирам)

# 28
  • Мнения: 1 002
Така пише, да. Мисля обаче, че не е задължително. Плащането през ePay e по желание, чийто смисъл не схващам. Може би автоматично се плащат. Четох тарифата преди малко - май са различни неща. Или не я чета правилно. А и се заявява в офис (това пък хич не го разбирам)

Е явно има клиенти на ПИБ, които избират ePay през ПИБ и обичат да им е гадно. И увеличават удоволствието им, като повишават тези такси. Или по - скоро ПИБ сигурно искат да си приключат сътрудничеството с ePay. Най-вероятно това сътрудничество е било преди банкирането на ПИБ и им става тежко за обслужване и искат да го разкарат. Знам за ЦКБ бяха в тясно сътрудничество, че със сигурност ползваха ePay, и дори онлайн банкирането им беше направено от екипа на ePay. Съответно ePay ползваха ЦКБ да поддържат сметките им (ползваха банковия им лиценз), но май са се отделили вече, защото преди, като правех преводи от ЦКБ към ePay, се водеше вътрешен превод, а сега се води "превод към друг ДПУ"

Последна редакция: пн, 08 апр 2024, 04:56 от Seiko7075

# 29
  • Мнения: 2 114
През мобилното приложение на ПИБ плащам всички сметки. Все още няма такси за потребителя.
Ипей за мен вече е безсмилено, освен ако човек няма банкова карта/сметка. И преди имаше такса за битовите сметки при плащане с карта на ПИБ.

Общи условия

Активация на акаунт