Частни училища -информативно - дискусионна тема- 64

  • 10 244
  • 92
  •   2
Отговори
# 30
  • София
  • Мнения: 12 232
Мецане, какво гледаш 3-то класиране. Там се кандидатства за единични бройки, останали в някои училища и не е показателен за нищо. Просто някое дете с огромен бал изведнъж е решило да си смени желанието и да кандидатства чак на трето класиране в СМГ. Гледа се второ класиране. На трето и в БУЗЕМА балът може да стане 490. А в СМГ няма квоти, така че няма значение момче, момиче. Просто на единствената бройка на трето класиране в едната паралелка е влязло момиче, а в другата момче.

Последна редакция: нд, 12 май 2024, 11:17 от sanaka

# 31
  • Мнения: 6 321
Да, да, не можах добре да се ориентирам - права си. И вярно не взех предвид, че в СМГ няма квоти - тя Дидева си е писала, че училищата с квоти са в зелено, ама кой да ти гледа внимателно...приемам всичките ти забележки. Та по темата - според мен добро ЧУ в прогимназия си е по-добре от СМГ от гледна точка психиката и нормалния живот на детето 😀

# 32
  • Мнения: 41 589
Нищо му няма на психиката на детето, ако е от онези деца, на които мястото им е там. А стресът за останалите е по вина на родителите и на никого другиго. Те създават истерията и те налагат вдигане на нивото, защото нали все пак трябва да се направи класиране?

# 33
  • Мнения: 703
Не е да не става без уроци за СМГ, зависи от учителката по мат в ЧУ и дали училището имат съзтезателна математика допълнително и какви задачи решават, по какви съзтезания ходят. Това питайте в Азбуки и ще се ориентирате.

Татко Мецан, 2 часа решаване на ден за 4ти клас ми се струва абсурдно. Много зависи от нивото по мат в училището, където учи. Сега ако учи в квартално училище, в което нивото по мат е ниско и 4 часа на ден може да не стигнат. Но Азбуки все пак е с добра репутация. Дано се включи някой да сподели как са по мат.

Последна редакция: нд, 12 май 2024, 19:46 от teg

# 34
  • Мнения: 9 808
Еха, 2-3 часа седмично..

# 35
  • Мнения: 6 321
В нашето училище със сигурност математиката е на много по-високо ниво, отколкото в Азбуки, и до 4 клас имахме по 4 часа седмично състезателна математика като част от учебния план. При това класът беше разделен на две групи по състезателна математика - силна и слаба, и децата от силната група решаваха най-трудните състезателни задачи, на ниво МзВ, и доброволно всички от силната група ходеха на всички състезания, като в 90% от случаите 80% от децата имаха медали. Азбуки не може да се похвали с нищо подобно. Така че не ми разказвайте басни. Много добре знам как се готвиха децата, които кандидатстваха и влязоха в СМГ.
2-3 часа седмично на шапката ми ги разправяйте. 2 часа дневно минимум. Някои и повече. А че е абсурдно, това съм съгласен. Но така правеха. Някои решаваха и повече.
А че тук във форума има гении, от които никой никога не се готви за нищо, а става винаги първи и влиза навсякъде без подготовка, това го знаем😂
Както казал Хитър Петър на Насредин Ходжа - "хубаво лъжеш, ходжа, ама аз не ти вярвам" 😂

Доп. Азбуки и математика, хайде по-спокойно!
Виж, СС - да. СС, което не е математическо, и нямат състезателна математика или имат само 1 час седмично, на всички състезания до 4 клас имаха повече медали от нас, а и повече златни. Вярно, че там са и 5 пъти повече деца, но не е само в това причината - просто са много добри, включително и по математика. Те имаха повече медали от Питагор на много от състезанията! Много добре знам какво говоря, защото детайлно съм следил всички състезания.
Ние също имахме повече медали от Питагор и с по-добър цвят на доста от състезанията. Изобщо не съм забелязал да има запомнящо се представяне на Азбуки, дори нямам спомен изобщо дете от там да е имало медал!
С 2-3 часа седмично, пфу! Тези ги разправяйте на някой друг.

Последна редакция: нд, 12 май 2024, 19:28 от Татко Мецан

# 36
  • В офиса
  • Мнения: 4 033
Твърдо без уроци НЕ става. Може преди да е ставало, сега не. Задачите са типизирани и се търси и бързина. Отделно начинът на изписване на описателните задачи. Т.е. уроци плюс затвърждаване и повтаряне. Пиша го като върл противник на уроците, който винаги е казвал, че може без уроци и чиито деца по правило на ходят на уроци.
Личен опит: 1 1/2 месеца уроци в СМГ и решаване за 1 месец всеки ден по 1 час вкъщи, накрая влизането беше и заслужено, но и с доза късмет.
Иначе напълно подкрепям написаното от ЧС, нищо им няма на психиката на децата, които са за там. Които не са, ще потърпят 3 години и ще отидат в друго училище. Но родителските амбиции, когато не отговарят на тези на детето, са вредни.

# 37
  • Мнения: 703
2-3 часа вкъщи имам предвид. Затова казвам, че зависи от мат в училището, колкото повече в училище толкова по малко в къщи.

редактирам последното тогава, объркала съм се Simple Smile

# 38
  • Мнения: 6 321
Много добре разбрахме. И точно това казвам. С 2-3 часа решаване седмично в къщи детето ще види СМГ през крив макарон. Колкото и часове да е имало в училище.
Децата, които влязоха, освен часовете в ЧУ, освен уроците, решаваха и поне по 2 часа ежедневно. Много добре знам какво говоря.

А че е абсурдно - ами нали точно това казвам. Абсурдно и ненормално е. Но е факт. И е факт, че който откаже да мине през такава месомелачка - просто няма да влезе.

# 39
  • Мнения: 703
Мир да има изтрих си личния пример, защото точно този спор не ми води. А и приемам, че татко мецан знае най добре Simple Smile Чак месомелачка, чак ад... Ако детето мрази математика, но мама е решила в СМГ всъщностн не е изключено.

Но ми стана интересно, ако детето се връща от училище в 17.30 (което е приблизително за ЧУ, може по късно, може по рано), през деня е имало примерно 2 часа мат, как точно решава още два след това?

Ако е в държавно половин ден да, има си време и тогава разбираемо.

# 40
  • В офиса
  • Мнения: 4 033
Мецане, някакви частни примери и ти даваш.
Това решаване по час след училище беше най-кошмарния месец, добре че имаше и пролетна ваканция тогава.
То аз нямах сили да проверя задачите, не знам детето как намери да решава.
Всъщност ако детето блее и се почесва, може да стои по 2 часа над хартиите, но това не е решаване.
Да се върнем на темата за ЧУ.
Ето, на децата от СС направиха супер подготовка за Шумен (че моето малкото е лапало мухи е друг въпрос) И на тийм уърк ги бяха учили. Така че ЧУ имат много плюсове за състезания, да.

# 41
  • Мнения: 6 321
Ами как - решават до 8 вечерта, едното дете със сигурност знам, че и в 22 часа е решавало...

Последна редакция: нд, 12 май 2024, 20:25 от Татко Мецан

# 42
  • Мнения: 64
Дискусията относно СМГ е полезна и информативна. Споменаха се и полезни неща за пълни лаици в сферата на състезателната математика като мен.
Все пак фокусът на моите въпроси е Азбуки. Много се надявам да се включи някой и с информация от първа ръка относно начален етап в Азбуки. Може и на ЛС да ми пише.

Благодаря!

# 43
  • Мнения: 1
В нашето училище със сигурност математиката е на много по-високо ниво, отколкото в Азбуки, и до 4 клас имахме по 4 часа седмично състезателна математика като част от учебния план. При това класът беше разделен на две групи по състезателна математика - силна и слаба, и децата от силната група решаваха най-трудните състезателни задачи, на ниво МзВ, и доброволно всички от силната група ходеха на всички състезания, като в 90% от случаите 80% от децата имаха медали. Азбуки не може да се похвали с нищо подобно. Така че не ми разказвайте басни. Много добре знам как се готвиха децата, които кандидатстваха и влязоха в СМГ.
2-3 часа седмично на шапката ми ги разправяйте. 2 часа дневно минимум. Някои и повече. А че е абсурдно, това съм съгласен. Но така правеха. Някои решаваха и повече.
А че тук във форума има гении, от които никой никога не се готви за нищо, а става винаги първи и влиза навсякъде без подготовка, това го знаем😂
Както казал Хитър Петър на Насредин Ходжа - "хубаво лъжеш, ходжа, ама аз не ти вярвам" 😂

Доп. Азбуки и математика, хайде по-спокойно!
Виж, СС - да. СС, което не е математическо, и нямат състезателна математика или имат само 1 час седмично, на всички състезания до 4 клас имаха повече медали от нас, а и повече златни. Вярно, че там са и 5 пъти повече деца, но не е само в това причината - просто са много добри, включително и по математика. Те имаха повече медали от Питагор на много от състезанията! Много добре знам какво говоря, защото детайлно съм следил всички състезания.
Ние също имахме повече медали от Питагор и с по-добър цвят на доста от състезанията. Изобщо не съм забелязал да има запомнящо се представяне на Азбуки, дори нямам спомен изобщо дете от там да е имало медал!
С 2-3 часа седмично, пфу! Тези ги разправяйте на някой друг.

Извинявайте, но кое е училище на детето Ви? Задавам този въпрос понеже би било полезно и за останалите участници в дискусията, а и за хора, които тепърва се ориентират.
Благодаря Ви предварително!

# 44
  • Мнения: 60
Понеже се спомена Шуменското състезание, забелязах, че тази година има отбор и от Азбуки в 4-ти клас. Мисля, че досега не са участвали, но може и да греша. Като цяло има единични деца от Азбуки, които се явяват на математически състезания и се справят добре. Не бих казала, че училището има принос за успеха им. Дано ме опровергаят.

Последна редакция: пн, 13 май 2024, 15:05 от smeshno

Общи условия

Активация на акаунт