Тръгването на училище от 6 години

  • 16 359
  • 74
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 3 886
Зависи си от детето Peace
Ради има три приятелчета - момчета, които са родени януари, но все още са заедно в предучилищната и септември ще са първи клас. По мои наблюдения по-често родителите на момичета, родени в началото на годината, ги пускат по-рано. Не знам, може и да са частни случаи около нас Thinking
Така е и не са само твой наблюдения и аз    виждам около нас същото а лично и моето момиче живот и здраве ще тръгне по рано PeaceЗа брат и не той с набора Peace

# 46
  • Мнения: 24 467
От значение е най- вече нивото на интелектуално и психическо развитие на конкретното дете. Моят син се чувства много по- добре сега, когато тръгна на училище в първи клас, той също е от 6- годишните. Това, че само в ДГ е налице "детство" са неща изключително далеч от истината. Напротив, сина ми сега е много по- свободен и се чувства добре, тъй като е по половин ден неангажиран и играе с децата от квартала на воля. Сега играе повече и без надзор на възрастни /напр. учители и родители/.
Той е роден в началото на 2000 г. и започна в ДГ с децата от предходния набор. Никога не е имал проблеми поради този факт, няма ги и в момента. С учебния материал се справя добре, дори е най- добър в класа по математика, чете сносно и пише с не повече грешки от останалите си съученици. Не е по- разсеян, не се изморява от учебния материал, не е тормозен /той е и якичък и доста едричък, втори в класа по тези "параметри"/.
И друг път съм писала, правя го и сега- ако го бях оставила две години поред в подготвителната група в ДГ щях много да съжалявам, че задържам насила развитието му. Също съм с впечатления, че там се играе, на първо място, а на второ- се учи. Не че това е зле, все пак става въпрос не за учебно заведение, а за детско такова. Просто за детето ми това би било пълна загуба на време. След като в подготвителната група то можеше да чете приказки, да смята до 20 и да се чувства добре в учебен час /пуснах го пробно миналото лято на частна половин дневна занималня, да види какво е учебен час/ окончателно прецених, че мястото му определено вече не е в градината.

# 47
Доколкото знам, задължителното училище в Люксембург започва на 4-годишна възраст. В Англия на 5. Ако някой има друга информация, моля да ме поправи, защото все пак не живея в тези две страни. В почти цяла Европа се тръгва на 6-годишна възраст и то не в подготвителна група, а в първи клас, който трае точно толкова, колкото и гимназиалните класове, т.е. децата нямат по 3 месеца ваканция като у нас. Тук в Германия по новата наредба децата тръгват на училище в годината, в която навършват 6 години. Преди беше така, че тези, които навършваха 6 до края на юни, тръгваха на 6, а останалите на току-що навършени 7. Освен това ново е, че вече и немчетата ще учат само 12 години до матура (досега бяха 13). Т.е. ако българско дете учи 12 години и тръгне на 7, просто ще бъде с година по-"старо" като завърши висше от колегите в по-голямата част на Европа. Освен това да вметна, че летните ваканции в ЕС са главно от 6 седмици до 2 месеца. Т.е. от гледна точка на време, прекарано в училище, българчетата определено "малко" учат. Но просто материалът се поднася зле. Затова съм за по-дълги учебни години със същото количество материал, така че да се заучава по-бавно и повече да се упражнява. А иначе съм на мнение, че ако детето може и е любознателно, е хубаво да тръгне на 6, ако не е толкова умно и му е трудно да се съсредоточава, на 7.  Според мен не е правилно да се гледа на училището като на необходимо "зло", от което е хубаво да държим децата възможно най-дълго настрана, а да се помисли, дали детето ще се справи. А да не казвам, че българчетата са си най-умнички... Wink

# 48
  • Мнения: 156
Аз съм учителка и моя съвет е да не прибързвате.
В чужбина могат да тръгват и по- рано на училище , но дали имат същата натовареност в часовете?

# 49
  • Мнения: 24 467
А кое му е натовареното при програма от: "1ч- БЕЛ, 2ч.- Домашен бит и техника, 3 ч.- Математика, 4 ч- СИП БЕЛ, 5 ч.- физическо" /часове по програма за ден/? За седмицата имат един ден четири часа и четири дни по пет. В тези общо 24 часа се включват три дни по 1 час физическо, 1ч. на класа, 2 ч. изобразително изкуство, 1 час- Домашен бит и техника, 1 ч. Роден край. В края на годината се изисква умения децата да смятат до 20, по БЕЛ четат текстове до 6-7 изречения с елементарен сюжет /докато на тази възраст децата могат спокойно да си четат приказки и без да са вундеркинти/. Изучават цялата азбука и пишат диктовки от по 5 изречения /прости и с лека степен на сложност/. Не вярвам в чужбина децата на 6 години да се учат само да оцветяват, лепят и изрязват. Това са умения за 3-4 годишните.
Никога самат аз /нямах 7 години, когато започвах първи крас/ не съм се чувствала кой- знае колко натоварена и при следобедното учене /при мен прокараха тази система в първи клас/, просто не ми оставаше време да играя, което сега не е така. Сина ми никога не се е оплаквал от умора в училище или от сложност на материала.
Също така загубеното време никой не може да върне назад. Писала съм и друг път, имах съученичка, която е презаписвала поради заболяване. Защо да не се застраховам от подобни  допълнителни забавяния? Не считам за нормално човек да завършва средното си образование на 20 години. Аз самата приключих на 17 и станах също студентка. Доволна съм, че успях да запиша ВУЗ и да започна работа по- рано, така по- рано станах независима.

# 50
  • София
  • Мнения: 2 300
Аз съм учителка и моя съвет е да не прибързвате.
В чужбина могат да тръгват и по- рано на училище , но дали имат същата натовареност в часовете?

категорично нямат същата натовареност...сравненията с чужбина са неуместни...такива могат да се правят само от хора, които са запознати лично с материала, изучаван в нашите училища и с този, изучаван в чужбина...
а относно по-ранното тръгване на училище - за мен остава да стои основният въпрос /не се намери никой, който да даде смислен отговор/ - какво печели детето от това ... ясно е, че едно средноинтелигентно дете ще се справи и едва ли би имало проблем с адаптацията и усвояването на материала...и вси пак - ЗАЩО да тръгне на 6, когато по нашата /а не чужбинската/ образователна програма децата тръгват на училище, в годината, в която навършват 7 г.
всъщност, сега ми дойде на ум - дали там по чужбинско се юркат да записват децата си с една година по-рано от задължителното време, защото /видите ли/ то детето и без друго е усвоило материала, защо да спъваме развитието му...

# 51
  • Мнения: 24 467
Ами ще ти отговори някой от чужбина.
Пък аз не мога да разбера защо детето да стои две години в подгответо и да предъвка една и съща материя, вместо да си завърши с децата, с които си е започнало, с учителките, с които е свикнало, да си отиде в първи клас с познати деца и да си продължи да усвоява последващ материал, а не този, който вече знае. В туй пък аз не намирам никаква злина...
От записалите по- рано /кое му е раното не знам, сина ми е по- малък от повечето деца в класа с по няколко месеца/ децата си на училище родители не видях някой да казва, че това е най- добрия вариянт. Всички са на мнение, че зависи от конкретните особености на конкретното дете и че ако психиката и интелекта му са достатъчно зрели няма смисъл да го връщат назад.
Какво пък печели детето от предъвкване две години на едно и също, особено ако е готово да поеме нещо ново?

# 52
  • Linz
  • Мнения: 11 619
Аз пък тръгнах по собствено желание на 6.
Никога не съм съжалявала за това.

Питай детето какво иска и се съобрази с него.
Какво си дращим ние тук, няма значение.  Peace
Същата работа... майка ми се съобрази с желанието ми да тръгна на 6. Завърих на 17, което си е предимство.
Но моите ще тръгнат на 7- и без това днешните деца нямат нашето детство.

# 53
  • София
  • Мнения: 2 300
Ами ще ти отговори някой от чужбина.

мога та те уверя - сравнението е неуместно...
а иначе - всеки си преценява сам - вярно, че е глупаво да се предъвква един и същи материал, но от друга страна е абсолютно погрешно мнението, че по-ранното тръгване на училище ще стимулира умственото развитие... или пък обратното...
а ако детето на 6 години е напреднало в интелектуалното и емоционалното си развитие  колкото 8-9 годишните - тогава както правим...
моля, някой да бъде така добър да ми отговори на въпроса - съвсем сериозно...

# 54
  • Мнения: 24 467
Аз лично не коментирам и не сравнявам с чужбина поради следните причини:
1.Не познавам техните образователни и възпитателни програми;
2.Не познавам правилата им за прием в училище;
3.Чужбина е понятие твърде широко.
tweety7 дава по- сериозна информация в тази насока. Аз само съм чувала това- оновоа, но да коментирам в подробности- не, не мога и няма смисъл.
Аз не казвам, че по- ранното тръгване на училище "ще стимулира умственото развитие" на детето, а че просто няма да го забавя излишно, ако е готово за училище, а аз го оставя за още една година в градината.
Прескачане от 6 до 8-9 години е нещо много по- рядко срещано. Има и такива деца вероятно, макар че аз не познавам лично такива. Това, че детето смята задачи за трети клас не значи, че чете и възприема материал по други дисциплини за същия клас и че е на съответното психическо и емоционално ниво.
Тук конкретния въпрос е точно за започване училище от шестгодишни деца. Да не забравяме, че терминът "шестгодишен" е условен- моят син навърши седем вторият срок на първи клас, т.е. няколко месеца по- късно от съучениците си /пък в сравнение с някои от тях разликата е от 1-2 месеца, че няма и толкова/. Е, случайност е това, че е роден през януари, 2000, а не през декември, 1999 г. Той въобще не е в категорията даровити деца, че да прескача класове. Просто си изкара пълна програма в ДГ, от І до ІV група. Няма нищо логично в това, след като я е изкарал да запише още веднъж ІV само заради 11 дни, с които е прекрачил прага на 2000 година.

# 55
  • Мнения: 7 821
Малкия ми син е роден на 9.12. така или иначе той е по-малък с цяла година от по-голяма част от своите набори. И по-голям с няма и месец от родените през Януари следващата година. Та изхождайки от това мисля, ако едно дете е родено началото на годината, посещава градина с предния набор и се справя добре в тази си среда, няма смисъл да повтаря предучилищната група.
А колкото до това какво губи и какво печели някой от училище - аз мисля, че повечето печелят и не губят нищо. Не бива да се спира устрема и жаждата за знания  на някой деца, заради криворазбрана представа за детство и игри. Всички 7, 8, 9 годишни (че и по-големи), които аз познавам, продължават да играят.
В този смисъл подкрепям горните мнения - вслушайте се в детето и няма да сгрешите  Simple Smile.

# 56
  • Мнения: 27
И аз съм пред дилемата, дали да пусна дъщеря ми в първи клас на 6.6 год. За инфо: може и без завършена подготвителна група. само трябва да се напише декларация, че си съгласен детето да се обучава в първи клас и че ще е навършило 6г. и 6 мес. при започване на училище. Моето дете също иска да ходи вече на училище и със сигурност ще и е скучно още една година в ДГ...при нас усложнението идва от това, че чакаме и бебче през октомври....да не я стресира новата ситуация, не толкова ученето.

# 57
  • Мнения: 1 080
Аз съм тръгнала на 6 години, родена съм март. Според мен това не е проблем, дори е за  предпочитане. Разбира се зависи и от самото дете. Моят син е декемврийче, така че и той се очертава да тръгне на 6 години, както тръгна и на градина преди 3-тата си година. Намирам сравненията с чужбина за неуместни, както вече споделиха и други съфорумки. Преценете спрямо обстоятелствата и детенцето. Peace

# 58
  • Мнения: 268
ако едно дете е родено началото на годината, посещава градина с предния набор и се справя добре в тази си среда, няма смисъл да повтаря предучилищната група.
А колкото до това какво губи и какво печели някой от училище - аз мисля, че повечето печелят и не губят нищо. Не бива да се спира устрема и жаждата за знания  на някой деца, заради криворазбрана представа за детство и игри. Всички 7, 8, 9 годишни (че и по-големи), които аз познавам, продължават да играят.
В този смисъл подкрепям горните мнения - вслушайте се в детето и няма да сгрешите  Simple Smile.
Дъщеря ми /2004 г./ посещава детска градина с набор 2003. Взех това решение няколко месеца след като посещаваше ясла. Не желаеше да ходи и доводите й бяха, че й е скучно, знае песничките и игричките, не й е интересно с "бебетата" - имаше деца на по 8,9,10 месеца. Реших да пробвам с градина и е факт, че ходи с желание и се чувства добре в тази среда. в момента имам страхотен проблем, защото са сборна група с деца, които наесен ще са 1-ва група и голяма част от тях нямат 2 годинки. Тя по принцип не играе с по-малки деца и се дразни, но сега и като им разделиха групата на 2 и тя не е с всичките си приятелчета е страшно изнервена и не желае да ходи на градина. Държи се ужасно и агресивно. Все едно не е моето дете. Вчера е ударила едно от мъничетата по главата със сито, защото й взело лопатката от ръката без да попита, а то милото почти не говори и сега е с подутина. Направо не съм на себе си. Нямах такива проблеми, откакто напуснахме яслата. Говоря и давам примери непрестанно, но тя отговаря едно и също, че я дразнят и не разбират, че си иска госпожте, стаята и приятелките....Та в нашия случай, аз категорично съм заявила в градината, че ще си върви с набора, въпреки че от 8 месеца не спират да ме увещават как й отнемам година от детството...

# 59
  • Мнения: 45
Ако детето ви е на нивото на програмата за първи клас го пращайте смело и знайте, че основния ви проблем ще бъде предразсъдъците на тези които се чувстват изостанали. Родителят има право да прецени нивото и готовността на детето, а училището е длъжно да се съобрази и да направи тестове, ако детето има готовност може да бъде записано и без предучилищна. В интерес на детето е да получава съответстващо на нивото си образование, а всички деца играят - тези от първи клас повече дори от по - малките. Стискам палци на всеки, който кара системата да се съобразява с неговата индивидуалност- за доброто на всички ни.


Общи условия

Активация на акаунт