Фотография с елементи на Фотошоп - I част
Фотография с елементи на Фотошоп - II част
Фотография с елементи на Фотошоп - III част
Фотографската тема - 4 част
Щрак Марийке на портрет или за фотография иде реч - 5 част
Светът през обектива - фотографската тема 6 част
Който от фотография отбира, тук при нас се спира!7
Цвят от тиквичка щракни и при нас го ти пусни - фотоманиачки 9
Нарисувай го със светлина 10
Летни спомени ти събери и през обектива запази 11
Фотография 12
С цифри и огледала пишем хубави неща - Фотография 13
Фотомания 14
Фотография и мааааалко фотошоп 15
Photosession
ФОТО: -Графи, -Шопъри, -Ценители, -Гледачи Volume 16
Луди и не по-малко по фотография 17 епизод
Очакване" и други фотографски предизвикателства 18 серия
Кои сме ние?
luluto - цък и цък и цък
Pentax К100, обективи Sigma 70-300 DG APO macro, Super Takumar 105/2.8, Юпитер 58/2, кит 18-55
Малена - цък и цък
Canon 400D, обектив Canon 28-105 и 90-300, Сигма 10-22,
Вечерница - цък и цък
Olympus C8080 WZ, Nikon D80 с обектив AF-S DX 18-135mm f/3.5-5.6 G ED, 50mm1,8
Trislon - цък и цък
Olympus C7070 WZ + TCON 30C, Nikon D80 kit с обектив AF-S DX 18-135mm f/3.5-5.6 G ED
Slavi - цък
апарати-Panasonic FZ 30,Nikon D70 ;обектив- Nikkor AF-S 18-70/3.5-4.5 DX
raly - цък и цък
Nikon D50, Nikkor 70-300mm f/4.0-5.6D ED, Nikon AF Nikkor 50mm f/1.8, Nikon AF-S Nikkor 18-55mm f/3.5-5.6 DX ED
Катя - цък
Panasonic LX2
Горска Фея - цък
Panasonic FZ 20
анна в. - цък
Nikon D50, обективи - Nikkor AF 70-300/4-5.6 G, Pentacon auto 1.8/50 MC, Pentacon auto 2.8/135 MC, SIGMA AF 18-50MM F/3.5-5.6 DC
sage - цък
HP 635 Canon 400D
geminarius - цък и цък
Фотоапарат Canon 350D,обективи- Canon 50mm, f/1.4 USM,Sigma 17-70mm 1:2.8-4.5,Sigma AF APO Macro 180mm 1:5.6,Canon 18-55mm kit
филмов Minolta X-300 с обектив MD Rokkor 50mm, 1:1.7
kalina na kayo - цък
Canon 400 D, обективи: 18-55, 55-200
Аsinka - цък и цък
CANON DIGITAL IXUS 700
mimi_kir - цък
mam@ - Panasonic FZ5
amber - цък и цък
Canon 400D, обектив 50/1,8
Фрида - цък
Nikon F 601 (лентов)
Ваче - цък
Nikon D50, обективи Nikkor AF 70-300/4-5.6 G, Pentacon auto 1.8/50 MC, AF-S DX Zoom-Nikkor 18-55mm f/3.5-5.6G ED
Додо-додо - цък и цък
Canon EOS 350D, обективи CANON EF 55-200MM F/4.5-5.6 USM, CANON EF 17-40MM F/4L USM
Eklere - цък
Jaly - цък и цък
SONY CYBER-SHOT DSC-H5
lija - цък
misholina - цък
Спаска - цък
Olympus Mu II и SONY DSC W50
nad-tab - цък
MiRa_55 - цък
Samsung A402
Пепа - цък
Една жена на 33 - цък и цък
Panasonic FZ5
Lois цък, цък, цък, Olympus SP 550 UZ, Olympus E 330, обективи Zuiko 14-45mm 1:3.5-5.6, Zuiko 35mm 1:3.5macro
Moби цък и цък Canon EOS 500 - лентов; Jendigital 4.1x z3
Мама Ежка - цък
vanda цък Panasonic DMC-FZ7
Муцуна цък апарат-Nikon D40,обектив-18-55.
Ted_cat апарати- Sony DSC W100, Pentax K10, обективи- 18-55 Pentax, 70 -300 Sigma F4- 5.6 APO DG macro.
Дамаянти апарат-Pentax K 100 D ,обектив-Pentax - DA 1:3,5 - 5,6 18 - 55 mm AL
kariluis апарат-Pentax K 100 D Super ,обектив-Pentax - DA 1:3,5 - 5,6 18 - 55 mm AL
Полезна литература
Фотография - сборник от статии из нета от Калоян Петров - директен линк за сваляне във формат за word
Как да подготвим дигиталните изображения за публикация в WWW ?
Опростена корекция на снимки във Фотошоп /CS/ от Александър Хаджигеоргиев
Как да правим по-добри снимки с цифров фотоапарат от Бони Бонев и Георги Величков
Техника на фотографирането от Пенчо Маркишки
Студийна фотография от Христо Кабадаев
Дълбочина на фокус от Румен Димитров
Основни настройки за управление на цветовете във Photoshop 7.0
Лучшие книги Интернета » ВСЕ КРАСКИ МИРА » ФОТО-ВИДЕО
Книги по фотографии и обработке изображения
Тайните на фотографията на NG
Моя техника мои снимки от Иено Дулович
Photo composition rules
Фотографски сайтове:
http://photo-cult.com/
http://photo-forum.net/
http://www.4coolpics.com/
http://photo.sevenstudio.net/
http://www.deviantart.com/
http://www.fotocommunity.com/
http://www.altphotos.com/
http://www.dpchallenge.com/
http://www.fotolia.com/
http://www.jodihilton.com/ - Jodi Hilton
http://www.zarafoto.com/ - Svetlosar Tzanev
http://tropot.net/photoblog/index.php?x=browse
http://www.anvari.org/cols/Best_Journalism_Photos.html
http://www.photoshopdiva.com/index.html - Katrin Eismann
http://stilllifewith.com/index.php
Нашите групи и сайтове за показване на снимки
365 дни - 365 мига - група за ежедневни снимки на нашите малчугани
52 седмици - група за споделяне на най-хубавата детска снимка от седмицата на нашите малчугани
Something very special - група с повишена трудност
Fotochallenge - мястото на нашите конкурси
НОВО : Фотография и Терминология :
* Кадриране - начинът, по който разполагаме обекта в кадъра, аранжировка.
* Златното сечение или Правилото на третините - въведено от Леонардо да Винчи ни помага да позиционираме правилно обекта. Точките, в които се пресичат линиите са най-удачни за правилното кадриране.
Примери : Линк 1 , Линк 2 , Линк 3. Златното сечение може да бъде спираловидно, диагонално..., ето Пример за спираловидно и Пример за диагонално сечение и кадриране.
* Бленда - Всеки фотоапарат се състои от няколко основни части. Кухо свето-непропускливо тяло с отвор в единия край (преден), през който да влиза светлина, и на другия край (заден) записваща повърхност, на която може да се наблюдава обекта, към който е насочен апарата. Лещи, които са поставени пред отвора и спомагащи, в него да влиза повече светлина и образа на задната повърхност да е фокусиран. Отворът в тялото обикновено се контролира от механична диафрагма наречена бленда, но при някои по-прости фотоапарати той е с фиксиран размер.
Размерът на отвора и яркостта на заснемания обект определят количеството светлина, което влиза в апарата за единица време. Факторът време се контролира от друга част наречена затвор, той определя времето, през което образът ще бъде прожектиран на задната повърхност на тялото. Този преиод се нарича време за експозиция. Например при слабо осветени обекти времето за експозиция би следвало да се увеличи или блендата да се отвори и така да се позволи на повече светлина да навлезе в апарата.
Диафрагма наричана още бленда или диафрагмено число означавана като κ или f / напр 5,6 или 22
* Контражур - идва от френското contre jour - срещу деня. Когато снимаш срещу слънцето. Обикновено обекта на снимката ти става черен, защото потъва в сянка.
За да се избегне това, можеш да светнеш със светкавицата, нищо, че е по обяд примерно Wink
* Пиксели / Pixels - picture elements - малките частички, от които се състои образът.
* Боке, Дълбочина на рязкост / Bokeh - идва от японското boke и означава размазване, дефокусиране. Във фотографията се използва като термин за размазване на фона.
Примери на снимки с боке и без боке
* Фокусно разстояние - Фокусът е точка, в която се събира снопа от всички лъчи, успоредни на главната оптична ос, след пречупване през леща или отражение от сферично огледало. За класическа двойноизпъкнала леща, фокусът е точката на събиране на успоредните на главната оптична ос лъчи. Тъй като светлина може да преминава от двете страни на лещата, фокусите са два (по един за всяка страна). Разстоянието от главната равнина на лещата и фокуса се нарича фокусно разстояние.
фокусно разстояние на обектива f в mm, напр. 7,2 mm, 35 mm oder 200 mm
* Експонация (Shutter speed) - Експонация във фотографията се нарича общото количество светлина, на което е позволено да достигне фотографската среда.
За да се получи изображение тази светлина трябва да освети светло чувствителния материал за определно време. Това време зависи от осветеността на обекта, който ще заснемем. Ако той е по-малко осветен трябва да се експонира по-дълго време, или да се разшири отвора на диафрагмата. И съответно ако е повече осветен да се намали отвора на диафрагмата или да се експонира по-малко време. При заснемане на движещи се обекти се използва по-голям отвор на диафрагмата (следователно влиза повече светлина), а не дълго експонационно време, защото ако един движещ се обект се експонира например 3 секунди, снимката ще е много размазана.
Примери за експонация
* Дифракцията е отклонението на вълни от праволинейното им разпространение в пространството, проявявяващо се най-силно при дължина на вълната, близка до размера на някаква нееднородност на средата. Пример за дифракция е промяната в посоката на разпространение на вълната при преминаване през отвор. Дифракцията се наблюдава при всички вълни, независимо от техния характер. Най-добре изучена е дифракцията при светлинните и звуковите вълни.
Новата тема в нашият конкурс е "Детските неща". 26.10 - 9.11.2007