Децата от 5 годишни на предучилищна

  • 79 033
  • 2 142
  •   1
Отговори
  • Мнения: 78
    "ГЕРБ ще заложи на намаляване на възрастта на задължително предучилищно образование – подготовката да започне от 5 години и то целодневно"


Според вас това нормално ли е?
Не стига това, че са толкова натоварени с учебен материал, а сега и от 5 годишни да започват.
А какво ще стане с детството на децата ни.
Това или е не добре обмислено или е не добре казано или цитирано.
 И според мен проблема не е в това от колко ранна възраст да започнат да учат, а в това което учат.

http://dnes.dir.bg/2009/07/09/news4740649.html

# 1
  • София
  • Мнения: 39 823
Те лобират за 5г - предучилищна.
Предните - 7г 1ви клас.
Странно какво ще правят децата цяла една година?
Ако предучилищната е в ОДЗ какво ще стане? Ще намалят групите? Simple Smile

# 2
  • София
  • Мнения: 11 773
Поредната глупост,оправданието ще бъде,че и на запад е така...
Обаче на запад това което се учи последната година се учи тук в 10 клас например.

# 3
  • Мнения: X
    "ГЕРБ ще заложи на намаляване на възрастта на задължително предучилищно образование – подготовката да започне от 5 години и то целодневно"
    Като чета написаното се чудя дали да се радвам, че на сина ми не му предстои постъпване в предучилищна група(живот и здраве наесен ще е третокласник), или да  smile3511 в очакване на това да разбера какви безумия гласят за по-големите ученици.

# 4
  • София
  • Мнения: 62 595
Така ще решат въпроса с недостига на ДГ в големите градове и опразването на училищата.
Добре че децата ми вече са ученици! на мен нещо не ми допада това ранно ходене в предучилищна. Явно следващата стъпка ще бъде започване на първи клас на 6 години. жал ми е за децата. Много от тях на 7 години едва издържат 35 минути, а какво остава като са по-малки. И дълбоко се съмнявам да се коригира материалът в следващите класове.

# 5
  • Мнения: 7 161
Аз съм ЗА.

Учебният материал естествено ще се коригира.
Ура! Няма да карат 7-годишни деца в детските градини да спят след обяд.
Ще намалее евентуално почти 4-месечното безделие(тук очаквам нападки) на малките деца  през лятото,а пък за сметка на това ще се увеличат кратките ваканции през годината.
И какво значи,че ще отнемат детството на децата?
Детството може да им бъде отнето,ако работят,но не и ако учат-под различни форми,основно -ИГРА.

# 6
  • София
  • Мнения: 62 595
Ох, нещо хич не съм оптимистично настроена за тази работа.

# 7
  • София
  • Мнения: 1 861
Мисля, че подобна стъпка може да бъде много удачна, но само ако върви заедно със сериозно преосмисляне на учебния материал, по-доброто му балансиране, съобразяването му с възрастовите характеристики и използване на "допълнителната" година в полза на качествено ограмотяване на децата, а не механично смъкване на тежестта надолу!
Туй за отнемане на детството, хайде да не драматизираме...

# 8
  • Мнения: 3 367
Тук,САЩ, е така. Не само ами и пътуват по 40мин с училищен автобус в 1 посока,сами се оправят с поръчване на обяд,денят им извън дома е от 8 до 4.30 и пр,все едно 1ви клас +занималня според моя спомен. Нямам още преки наблюдения,предстои ни следващия месец,но като гледам близки деца се справят чудесно,и с материал и с ежедневие.
Учат английки,немски,математика,нещо като родинознание,музика и изкуство-толкоз.Часовете са по 30мин доколкото знам,за възрастта 5-6 искат съвсем основни неща (познаване на бувки,писане на цифри до 10,елементарни концепции),к повечето деца правеха на 4год в класа на щерка ни.Не съм останала с впечатлението че ги преучват,но пак-нямам пряко инфо.

# 9
  • София
  • Мнения: 62 595
Там може да не ги преучват, но там училищната програма и в училищния курс не е толкова тежка като нашата. Досега каквото съм видяла и преживяла по нашенската система, механично се смъква материал от по-горния клас в по-долния и толкова. До четвърти клас нещата са горе-долу обозрими, въпреки че вече са рядкост децата, които се справят сами с материала и все се налага нещо да се дообясни или направо да се преподаде от родителя или учителя в частната занималня, за да може детето да усвоява навреме заложеното по програма. Масово моите познати или наемат учители, или вечер пишат и обясняват домашни с децата си, а не може да се каже, че децата са от глупавите.  Особено по история нещата са много зле и в началото се налагаше буквално да превеждам уроците от високия академичен стил на човешки и разбираем език за децата. В темите за третокласниците и четвъртокласниците съм разказвала какви странности се получават.

# 10
  • Мнения: X
   Абсолютно съм съгласна с Andariel и M4. Проблемът е повече в учебното съдържание, неговото структуриране и преподаване, а не толкова във възрастта на децата. Повече е тъжно, отколкото смешно, че моят син научава повече за една лятна ваканция с мен, отколкото за останалото време в училище. Не твърдя, че навсякъде е така и се надявам, че евентуално в горните класове нещата ще се променят.

Ще намалее евентуално почти 4-месечното безделие(тук очаквам нападки) на малките деца  през лятото,а пък за сметка на това ще се увеличат кратките ваканции през годината.
   Откъде си сигурна, че това ще се случи? Не виждам г-жа Фандъкова да е коментирала подобно нещо. Българските министри на образованието обичат да си играят не толкова с ваканциите, колкото с изпитите след седми клас и външното оценяване.
Що се отнася до нападките тях вече ги отнесе в темата за " прекалено дългата лятна ваканция". Joy
Между другото защо смяташ, че малките деца непременно бездействат през лятото и, че свалянето на възрастта за задължително предучилищно обучение евентуално ще реши подобен проблем там, където го има? Peace

# 11
  • Мнения: 13
   Категорично съм против започването на предучилищна още на 5 години! Някои хора са чули, че има държави в Западна Европа, където се започва на тази възраст и хайде, хоп, да го въвеждаме и в България! Тук това няма как да се случи, защото хората измислящи учебните програми, винаги си поставят крайно амбициозни проекти, несъобразени с възрастта и детските потребности за знания!
  До 7- годишната си възраст, детето има нужда повече да играе, да общува,  да опознава света, но в една детска /а не училищна!!!/среда, с възможност и за следобеден сън, за децата, които все още се нуждаят. Българското училище няма такава база и едва ли някой ще инвестира в създаването на подходящи условия за петгодишните дечица. Всички сме виждали стаите, чиновете и тоалетните в родните ни училища...
  А и както винаги се случва у нас, след смяната на правителство - първото, с което се започва са гръмки обещания за промени в образованието, за да си кажат всички- браво,те мислят за нашите деца... А за огромно съжаление, българската образователна система отдавна е на дъното и скоро няма да може да се измъкне. Защото на никой в държавата не му пука за децата!
 
   

# 12
  • София
  • Мнения: 18 123
Здравейте,
Преди време поради разни обстоятелства голямата ми дъщеря се озова в предучилищна в училище на току-що навършени 5 години.Завърши я на ненавършени 6.Поехме огромния риск да я пуснем на училище на тази възраст.Да ви кажа изобщо не съжалявам.Справя се отлично, фактът, че е по-малка от някои от съучениците си с повече от 1,5 години въобще не й пречи.Време за игра и странични занимания има, всичко е въпрос на организация.За да не ме нападнете обаче, ще подчертая, че всичко е строго индивидуално.Няколко години по-късно, сестрите й близначки посещаваха същата предучилищна, при същата преподавателка, после постъпиха на 7 години в първи клас при същата Госпожа, при която беше кака им...Но като пряк наблюдател и на двата варианта не мога да си кривя душата и да не призная, че независимо, че те тръгнаха на предучилищна и училище навреме, паралелно с връстниците си, усвояването на учебния материал като цяло им е по-трудно.Намирам вина може би и в себе си.Определено с голямата разполагах с повече време за допълнителни занимания у дома, докато те са по-самостоятелни в подготовката си.
Според мен, както вече казах,всичко е строго индивидуално, затова следва да оставят на родителите избора за това, дали да пуснат детето си на 5 или на 6 на предучилищна.Т.е възрастта за тръгване на предучилищна не бива да има задължителен характер. Peace
Колкото до изгубено детство и разни подобни изказвания, ще си позволя да не се съглася.Фактът, че каката тръгна на училище на точно 6 години не отне нищо от детството й.Дори към днешна дата, на прага на 7 клас, е безкрайно доволна, че е именно в този клас и с тези си приятели.Успява и да си научи ,и да спортува, и да ходи на разни други забавления...

# 13
  • Мнения: 2 755
Мисля, че подобна стъпка може да бъде много удачна, но само ако върви заедно със сериозно преосмисляне на учебния материал, по-доброто му балансиране, съобразяването му с възрастовите характеристики и използване на "допълнителната" година в полза на качествено ограмотяване на децата, а не механично смъкване на тежестта надолу!
Туй за отнемане на детството, хайде да не драматизираме...

Солидарна съм с това мнение. Peace
Моето дете от септември тръгва на предучилищна. В детската градина и без това го набутаха в група с набор 2003, така че и там да беше останал, пак щеше да е в предучилищната група. Е, предпочетох да е в училище. Там поне, ще бъдат по-малко на брой. С материала съм убедена, че ще се справи. Вече може да чете и прави елементарни сметки. Cамо едно ме притеснява - как ще издържа по време на час, без да става и без да говори...... Thinking

# 14
  • Мнения: 1 849
Синът ми тръгна на предучилищна на 5 1/2 и се справи чудесно. Но в групата имаха и дете на 5 и то беше единственото което не издържа теста за училищна готовност. Всичко си е до човек. Като гледам дъщеря ми ми се струва, че за нея ще е много трудно да започне предучилищна на 5.
Но тези решения на министрите ги приемам само като стъпка към абсолютното сриване на образователната ни система. Децата трябва да се отвратят от училището, ще бъдат лесно манипулируеми от дилърите и ще са една тълпа която лесно се управлява...

Общи условия

Активация на акаунт