СЕДМОкласник за изпит се стяга, хайде време не остана - 4

  • 40 236
  • 746
  •   1
Отговори
# 30
  • Русе
  • Мнения: 661
Дами, аз да не съм в грешка някаква. Нали диагоналите в успоредника се разполовяват един друг?
Тогава страните в малкия триъгълник, образуван от страна 8 см и два полудиагонала, могат ли да бъдат:
4,5 и 8 см? ДА
5,3 и 8 см? НЕ
12,5 и 8 см? ДА

# 31
  • София
  • Мнения: 18 175
svetlaem e на линия.. Heart EyesНай-точният отговор би ни дала тя. HugПри Колди нещата изглеждат най-логично..Но пък там липсва отношението между половинките диагонали и непознатата страна на успоредника като страни в друг триъгълник..Ей, съвсем се бъгнахме.. Mr. Green

# 32
  • в света на илюзиите
  • Мнения: 636
NadyaT  smile3521 smile3521 да и помогнем на жената  smile3533

Последна редакция: ср, 31 мар 2010, 14:21 от *Jane*

# 33
  • Мнения: X
Аз сега видях, че съм обърнала знаците на неравенствата и съм решавала с по-малко, вместо с по-голямо. Явно ваканцията вече си казва думата.  Joy

# 34
  • у дома
  • Мнения: 7 168
И аз като Колди се спирам на а и в,ако се сетя защо едонто трябва да се изключи ще пиша,но чисто с неравенствата от 7 кл и девте са верни...

# 35
  • Пловдив
  • Мнения: 1 574
Дами, аз да не съм в грешка някаква. Нали диагоналите в успоредника се разполовяват един друг?
Тогава страните в малкия триъгълник, образуван от страна 8 см и два полудиагонала, могат ли да бъдат:
4,5 и 8 см? ДА
5,3 и 8 см? НЕ
12,5 и 8 см? ДА

Мда, тук всичко е точно, и даже така пак имаме поне два отговора 'може'. А това седмокласниците ни още не са учили, че диагоналите на успоредника се разполовяват, поне моят седмокласник... сигурно ще е в следващите ни уроци. Но, разбира се, тестовете са писани с идеята, че целия материал е взет.
Милите ни дечица, гледайте колко време ние мислим една задача, а те за 25 ще имат 60 минути... Sad

# 36
  • Мнения: 1 674
Дами, аз да не съм в грешка някаква. Нали диагоналите в успоредника се разполовяват един друг?
Тогава страните в малкия триъгълник, образуван от страна 8 см и два полудиагонала, могат ли да бъдат:
4,5 и 8 см? ДА
5,3 и 8 см? НЕ
12,5 и 8 см? ДА
Колди, мисля, че ти си права. Hug
Благодаря на всички за помощта.  bouquet
Задачата е от домашното на младежа при частната учителка. Би трябвало да не го затруднява, защото е от упражнителните за успоредник. Rolling Eyes Другото му домашно е тест, представям си там какво омазване ще е...
Утре ще ви пусна обещания тест и отговорите към него. Hug

Весела ваканция на всички дечица! Grinning

# 37
  • Мнения: 7 162
Много ви се радвам. Hug
В миналогодишната седмокласна тема преобладаваха деца-математици и вероятно по тази причина решаването на задачи в темата липсваше. Коментирахме други неща.
Тук обаче какво забелязвам...много дами-математици или такива, за които решаването на задачи е хоби!

Това беше вместо запис.  bouquet
Пожелавам весели и слънчеви празници! Разбира се и решаване на много тестове от седмокласниците през ваканцията, че време не остана!  bouquet

# 38
  • Мнения: 227
И какво, записвам се чак на трета страница? newsm78

 Hug

# 39
  • Варна / UK
  • Мнения: 383
NadyaT  smile3521 smile3521 да и помогнем на жената  smile3533

Jane, тя работата на колегата с колежката нещо се разсъхна май, ей сега си спретнаха грандиозен скандал по телефона. Така е, като сина ти измисля такива сложни задачи  Laughing Язък, прибирам си матем. читанка от офиса, няма да ми трябва  Laughing  Laughing

# 40
  • Варна
  • Мнения: 924
Относно задачата за диагоналите : Предлагам решение , при което се избягва зависимостта от втората неизвестна страна на успоредника .
Ако начертаем успоредник ABCD , на правата AB нанесем отсечка ВF = АВ , ще получим успоредника BFCD ( BF ІІ CD и  BF = CD ) .
Разглеждаме триъгълник АFC . В него АF = 2хАВ = 2х8 см = 16 см ; АС = d1 ; FC = BD = d2 . За да е възможен триъгълникът АFC ( респективно успорередникът ABCD ) , трябва да бъдат изпълнени неравенствата :  AF < AC + FC ( d1+d2 )
                                                                                                                    AC (d1) < AF+FC(d2)
                                                                                                                     FC(d2) < AC(d1)+AF .

Според мен обаче на това изискване отговарят два отговора - А) и Г)   newsm78
 

# 41
  • София
  • Мнения: 18 175
Lora-Di,
Именно тук е голямата питанка..Излизат два възможни отговора при различните начини на решаване на задачата.Все си мисля обаче, че трябва да има нещо възоснова на което да отхвърлим единия от двата отговора.Ама кое  е нещото.. Mr. Green

Последна редакция: ср, 31 мар 2010, 19:14 от already stubborn

# 42
  • Мнения: X
Една от страните на успоредник е 8см. Може ли диагоналите на успоредник да бъдат:
а)8 см. и 10 см.
б)10 см. и 6 см.
в)24 см. и 10 см.
А защо всъщност смятаме, че верният отговор е единствен? В задачата се пита може ли..... , а не кой е верният отговор. newsm78

# 43
  • София
  • Мнения: 18 175
Наистина става дума за въпрос, но  все нещо ме човърка отвътре, че на някакъв принцип един от вариантите отпада..
Фран Heart Eyes,и без да й давам тестове на девойката през ваканцията заради малкото оставащо време, ще се наложи да решава такива по БЕЛ и математика с пълна пара..Първо, че в рамките на ваканцията имат по един пробен в школата и по двата предмета.Отделно госпожата по математика от училище подобаващо се е отчела с х на брой задачи върху всички видове неравенства.При това за да ги поизпоти, всичките задачи са от раздел ЗИП на сборника,т.е с повишена сложност Mr. GreenАма нали помагам от време на време на един младеж, та явно и аз ще трябва да се поизпотя, въпреки нежеланието да правя това именно през ваканцията.. Rolling Eyes
И господинът по БЕЛ не ги е оставил да почиват - тест, преразказ и есе за ваканцията.Дето се вика - да не губят тренинг! hahahaАко изобщо са го добили, в частност визирам липсата на такъв при моята щерка.И ако до момента чакаха с нетърпение ваканцията, сега ще насочат май надеждите си за реална  почивка към периода на зеленото училище. Mr. Green
Да се похваля, нищо че все я мъмря момата, че нищо не вдява.На Кенгуруто е с 6-ти резултат за София, след безспорните авторитети от СМГ и 125-то СОУ.Като точки  малко не й достига за класиране на националния кръг, но все пак съм доволна....явно поне е чела внимателно условията за разлика от друг път!Чак се изцепи съвсем не на място, че предпочитала на изпита да включат и логически задачи.Не знае каква беля си проси.. ooooh!
paleto,пита ли вашата госпожа по БЕЛ за по-конкретно инфо по въпроса за допълнителното задание по БЕЛ?И все се каня да те питам, кой вариант за подготовка по математика избра твоят младеж.Или го мъчиш още и с двете?Когато моята  седмокласничка пропищи колко съм гадна, аз й давам за пример теб.. Mr. GreenШегувам се, но наистина вече се натрупва страхотна умора в децата и дано това не им изиграе лоша шега и да изключат съвсем не на време.. Rolling Eyes
Слава Богу, успоредно с ученето си ходим и на пеене и там релаксира.Сега е под влияние на емоциите от предстоящия концерт..Репетира тук 6-7 песни на разни езици(пишман полиглоти сме Laughing) и чака окончателното решение на педагога, какво ще изпълнява на концерта.. Wink

# 44
  • Мнения: 7 162
Да се похваля, нищо че все я мъмря момата, че нищо не вдява.На Кенгуруто е с 6-ти резултат за София, след безспорните авторитети от СМГ и 125-то СОУ.
Поздравления! Hug  bouquet
Миналата година в нашата тема се бяхме събрали все борбени мами и повечето ни деца бяха приети по първо желание.
Вярвам и се надявам, че същото ще се случи и с вашите деца! Praynig  bouquet

Общи условия

Активация на акаунт