Отговори
# 735
  • Мнения: 41 589
Moмичета, на квесторите не може да се разчита по простата причина, че те не искат да са такива, а ги задължават. А всеки задължен да върши нещо само отбива номера. Ето един линк с изповедта на един квестор. Е, не на матури, а на някаква олимпиада, но идеята е все същата:

http://forum.abv.bg/index.php?showtopic=95213

Та с оглед на горното много по-важно е системата да не стимулира преписване, а не да се осланяме на човешкия фактор. Ако децата се разпределят с компютър в произволни училища няма да имат приятелчета наоколо и няма да има кой да подсказва. Няма да има и познати учители. Пък ако след това в стаята се раздават и няколко различни варианта на подредба на тестовете (не различни въпроси, а само подредени по различен начин) вече на практика няма да има преписване.

Другият "кусур" на системата са лесните тестове, които закопават най-подготвените деца, но няма да зачеквам тази тема, защото това не се приема добре.

Иначе на 100% вярвам, че е имало голямо преписване, защото да преписват е в природата на децата. Едни изнудват да им се подскаже, а други нямат моралната сила да откажат. Но не мога да си обясня как се преписва разписването на задачите от втория модул, а още повече пък преразказа.  Ако някое дете е изкарало отлична оценка на преразказ значи му се удават нещата и има добра писмена култура. Е, има и вариант при проверката да се е гледало прекалено "доброжелателно" (особено по математика) и да са писани високи оценки и без подробно разписване на начина за стигане до отговорите.

Последна редакция: пт, 18 юни 2010, 17:11 от Черна станция

# 736
  • Мнения: 224
Драга Чипоноске, ти какво би предложила в тази посока? Защото всеки може САМО да критикува.

Ganis, не съм Чипоноска, но може ли аз?
Връщане на системата, при която се проверява умението за мислене - независимо дали ще е някакъв вид отговор на въпрос, есе, цяла задача за изписване ....
В никакъв случай тестове. Да, те може да се ползват в други страни, но някой казва ли как - провеждат се или от външни организации, или от университетите и приемащите училища. Разликата е огромна.

# 737
  • Мнения: 1 879
kessy, никой ничие място няма да заеме, защото всеки си има своето.

Малко да се посмеете на мой гръб. След като онзи ден се карах на моите мъже за първото желание, което са посочили, днес сутринта им се карах, че са писали само 6 желания и как може и да не ни приемат изобщо и отиваме на трето класиране.
Те слушаха умно и накрая казаха да взема да определя за какво точно са виновни - дали, че ще ни приемат по първо желание или че нямат да ни приемат изобщо. Аз обаче по гръб не падам и заключих, че за всичко и винаги са виновни. На което те в един глас казаха "е, това си го знаем, не е нещо ново"  Laughing

Добре си ги подредила!  Joy

# 738
  • София
  • Мнения: 4 283
А дали догодина ще изнесат статистика колко деца от елитните гимназии са се отказали или са отпаднали през първата година?

Едва ли има такава статистика, но почти съм сигурна, че няма отпаднали!
Защото цялата наша образователна политика е на принципа "труден прием - сигурно завършване", а не обратното.
Каква е разликата например между училия до 8. клас и отпаднал поради слаб успех и този, завършващ 12. клас със знания на 8-класник?

# 739
  • София
  • Мнения: 1 634
Няма как да се избегне И тестовата форма.

Но тази година тежестта на така лесното Външно беше 65% (!?!?) в общата оценка за кандидатстване. И си мисля, че това е една от причините да има толкова висока успеваемост..

И да - изпита си е изпит и би следвало да е отделно, в друго учлище , на случаен принцип в стаите и т.н.. С това съм съгласна

Dincho , посмях се (на твой гръб) Пожелавам да ви приемат по 1-во желание на 1-во класиране и да похвалиш мъжете! bowuu

# 740
  • Мнения: 224
А дали догодина ще изнесат статистика колко деца от елитните гимназии са се отказали или са отпаднали през първата година?

Едва ли има такава статистика, но почти съм сигурна, че няма отпаднали!
Защото цялата наша образователна политика е на принципа "труден прием - сигурно завършване", а не обратното.
Каква е разликата например между училия до 8. клас и отпаднал поради слаб успех и този, завършващ 12. клас със знания на 8-класник?

Да, досега почти нямаше. Но тази година ... За НЕГ съм сигурна - ако има влезнали преписвачи, ще има и отпаднали.

# 741
  • Абсурдистан
  • Мнения: 3 321
Драга Чипоноске, ти какво би предложила в тази посока? Защото всеки може САМО да критикува.

Ganis, не съм Чипоноска, но може ли аз?

Може, може - аз нямам намерение да отговарям.
Предложенията не се дават във форуми. Те се изразяват писмено, ако искаме нещо да се промени.
Иначе тук само си приказваме, колкото да мине времето.

# 742
  • София
  • Мнения: 1 634
А дали догодина ще изнесат статистика колко деца от елитните гимназии са се отказали или са отпаднали през първата година?

Едва ли има такава статистика, но почти съм сигурна, че няма отпаднали!
Защото цялата наша образователна политика е на принципа "труден прием - сигурно завършване", а не обратното.
Каква е разликата например между училия до 8. клас и отпаднал поради слаб успех и този, завършващ 12. клас със знания на 8-класник?

+1  Peace
Заставам зад мнението на Мързеланка!  Hug

Данич, колкото и да са преписвали, ми се струва, че до НЕГ  няма да се доберат по този начин ... Thinking

# 743
  • Мнения: 1 879
Да, досега почти нямаше. Но тази година ... За НЕГ съм сигурна - ако има влезнали преписвачи, ще има и отпаднали.

Ако в НЕГ влязат преписвачи, значи имат и фиктивни шестици в дипломите и то мноооооого фиктивни!

# 744
  • Мнения: 224
Но тази година тежестта на така лесното Външно беше 65% (!?!?) в общата оценка за кандидатстване. И си мисля, че това е една от причините да има толкова висока успеваемост..



Абсолютно съгласна! А чух намеренията им за догодина - прием само с външното оценяване. Ще опитам да се въздържа и да не използвам обидни думи за хората, работещи в министерството.

# 745
  • Пловдив
  • Мнения: 1 592
Говорим, обсъждаме и стигаме пак до едно нещо ПАРИ  Twisted Evil
АКО се плаща на квесторите по-сериозна сума те ще искат да СА квестори и ще изпълняват стриктно задълженията си. Айде  на бас?

# 746
  • Мнения: 224
Ох, момичета ... и за НЕГ ме боли - това си е моето училище.

Разговорът сега ми е изключително интересен. Засегнахте болната ми тема. Съжалявам, че трябва да тръгвам. Ще опитам да се включа по-късно и ще ви дочета.

# 747
  • София
  • Мнения: 1 942
Момичета, по повод промените, които обсъждате, че би трябвало да се направят, днешният Стандарт писа за новия закон за образованието:
http://paper.standartnews.com/bg/article.php?d=&article=329080

На сайта на министерството има линк за обсъждане на проекта, важно е да се включим, особено тези, които имаме и по-малки деца и тези промени ни касаят в бъдеще. Имаме собствено мнение, в края на краищата, и то доста компетентно... Не веднъж съм отбелязвала мнението си, че в този форум са най-информираните...

 smile3527 smile3523

# 748
  • Мнения: 1 879
На 50-а страница сме!

 Ками*, дано да си тук, да не заключат темата!!!

# 749
  • Мнения: 910
ще си позволя да изразя несъгласие с това ,че никой ничие място не заема - ето  в нашият случай има реална заплаха от това преписало дете ,с бал 31,780 ,ами ако имаше и незаслужена 6-ца от дипломата ,той става с по-висок бал от синът ми ,как  да не заема нечие място - тук нищо философско не ми идва на помощ  ,и след като може с преписан първи модул и нищо на втори да има 5,039 по математика ,значи има начин да се препише ,за съжаление е било доста масово ,само да не забравят някои от опонентите ми ,като към края на първи срок на следващата уч.година се зачудят :божке ,къде вкарах детето да учи -сред тези тъпунгери !!
Простете за черногледството ми    Peace
еееееее, осем отговора ме превариха докато се обяснявам

Общи условия

Активация на акаунт