Отговори
# 720
  • Мнения: 1 934
Ванилия, днес в обедната почивка минах покрай тази гимназия и се сетих, че имаше мама от форума, която тръпнеше в очакване за там-ти си била   bouquet
  Айде да ви е на късмет!!!

# 721
  • Мнения: 70
Ванилия 75, поздравления за УСПЕХА на детенце! newsm10

# 722
  • Мнения: 224
Мили мами от София, да не би наистина да сте по фризьори? Само аз ли ще съм ненапудрена?

Я нещо по-сериозно - Има ли някоя от мамите с по-добри статистически познания? Може ли някоя да помогне?

С моите посредствени статистически познания се опитвам се да направя прогноза за това с колко ще паднат баловете при второ класиране. Не че има голямо значение - утре ще разберем. Но не ме свърта.
Лошото е, че единственото елементарно нещо, което успявам да измисля е да изчисля с какъв процент е паднал бала през миналата година и този процент да приложа спрямо баловете от тази.
Само че знам, че така ще допусна грешка. Защото не отчитам нито един друг променил се фактор, например:
- брой кандидастващи от София и съответно от провинцията - през двете години, а още по-добре за повече години;
- брой на децата, класирани по първо желание в съответните паралелки - пак по години - такава информация дори нямам.
Имам програмен продукт, с който мога да пробвам да направя многофакторен корелационен анализ и оттам да стигна до прогноза. Но ми се губят данни и идеи - кои други фактори може да оказват влияние.

Ето един пример - Преди класирането опитах да направя статистическа прогноза (ползвайки нормално разпределение и стандартно отклонение), за това колко момичета, ще изпреварят дъщеря ми по бал. Предположението ми беше, че ще я изпреварят 7-7.3%. Когато излезнаха данните за Варна, видях че ако бяхме кандидаствали във Варна, щях съвсем да съм уцелила - 7,4%. Да, обаче за София нямаше никакво уцелване, защото не бях отчела доста фактори, например преписването.

Така че, има ли кой да помогне? Или да се отказвам и да чакам още 24 часа.


На останалите мами, на които съм досадила - моля, извинете ме.

# 723
  • София
  • Мнения: 49


Момичета, както се очертава - закъсня-я-я-явам за довечера.

Запазете ми местене - със сигурност ще дойда!!!

# 724
  • Мнения: 589
Данич, най-добре да изчакаме 24 часа  Grinning
Ганис като обясняваше, че статистиката е сложна наука...........
Не, че ние сме недостойни за сложните науки, напротив, но тази кампания е пълна с изненади, непредвидени ситуации и новопоявили се фактори като Косьо от РИО София например  Joy

Приятно изкарване на срещата, момичета!

# 725
  • Мнения: 224
Ох, много ми се искаше. И знам, че не съм пък чак толкова боса.

Но сигурно си права. Да изчакаме.

Ганис, а все пак ти можеш ли да дадеш идея - обаче нещо различно от цифрови редици, средни претеглени, мода и медиана - мисля, че тук не е приложимо? Защо ли пиша като Ганис я няма.

Ама, наистина на балкона май няма много майки от София. Само аз ли ще съм чорлава?

Последна редакция: ср, 30 юни 2010, 17:21 от Данич

# 726
  • Мнения: 31
Може би не съм обяснила ясно, но ще опитам пак. За да може дате да учи в Германия, трябва да притежава сергификат за владеене на езика. Този сертификат се взема по два начина - или в България т.н. TestDaf, или в Германия. Голяма част от децата вземат изпита тук при нас - изпита е на компютър и оценките са четири -  пак кавам - не може вариант 4,3,5,4. Има ли 3 отпадаш от класацията и се налага да се явяваш втори път. За специалностите - медицина и право - се искат 4х5. Там компромиси няма.
Има деца които отиват с не достатъчно добри познания по немски в Германия, карат там подготвителен по немски език и се явяват на изпита - това е ниво на владеене на езика за чужденци.
А колкото до служителките в Гьоте институт - просто не искам да коментирам. Вярно моите впечатления са отпреди три години, но все още не ми е минало. Тогава дъщеря ми изкара подготвителния курс за теста - взе си изпита от раз, но едновременно с това се готвеше и за тойфел във Фондация Св. Кирил и Методи. Можехме да направим паралел за начина на обучение и на двете места, и за отношението към децата.
Определено мога да кажа, че във фондацията нивото беше хиляди пъти по-добро. Но това са моите впечатление. Просто ги споделям.
Важното е, че сертификатите ги взехме сравнително рано- в 11 клас. По този начин освободихме времето в 12-клас за матурите и допълнителните изпити в училището, както и дипломната работа. А за кандидатстване не сме се готвили.
Май поизбързах напред в годините. Но времето минава толкова бързо, че не се усеща...
Извинете ме за дългия пост!

# 727
  • Мнения: 589
Ох, много ми се искаше. И знам, че не съм пък чак толкова боса.

Но сигурно си права. Да изчакаме.

Ааааа, не съм казала, че си боса, напротив! Достойни сме за всяка сложна наука  Peace  
Ако това ще ти помогне да ти минават по-бързо и неусетно следващите часове до второ класиране - ДАВАЙ СМЕЛО!!!
На едни им помага боцкането на гоблени, други чистят и там, където вече отдавна блести, готвят сложни манджи, редят пасианси, медитират МООООООМММММНННННН......
Ако сътвориш нещо ще го споделиш с нас, нали? МОООООЛЯ!!! Praynig

# 728
  • София
  • Мнения: 301
Може би не съм обяснила ясно, но ще опитам пак. За да може дате да учи в Германия, трябва да притежава сергификат за владеене на езика. Този сертификат се взема по два начина - или в България т.н. TestDaf, или в Германия. Голяма част от децата вземат изпита тук при нас - изпита е на компютър и оценките са четири -  пак кавам - не може вариант 4,3,5,4. Има ли 3 отпадаш от класацията и се налага да се явяваш втори път. За специалностите - медицина и право - се искат 4х5. Там компромиси няма.
Има деца които отиват с не достатъчно добри познания по немски в Германия, карат там подготвителен по немски език и се явяват на изпита - това е ниво на владеене на езика за чужденци.
А колкото до служителките в Гьоте институт - просто не искам да коментирам. Вярно моите впечатления са отпреди три години, но все още не ми е минало. Тогава дъщеря ми изкара подготвителния курс за теста - взе си изпита от раз, но едновременно с това се готвеше и за тойфел във Фондация Св. Кирил и Методи. Можехме да направим паралел за начина на обучение и на двете места, и за отношението към децата.
Определено мога да кажа, че във фондацията нивото беше хиляди пъти по-добро. Но това са моите впечатление. Просто ги споделям.
Важното е, че сертификатите ги взехме сравнително рано- в 11 клас. По този начин освободихме времето в 12-клас за матурите и допълнителните изпити в училището, както и дипломната работа. А за кандидатстване не сме се готвили.
Май поизбързах напред в годините. Но времето минава толкова бързо, че не се усеща...
Извинете ме за дългия пост!
Това е наистина добро изложение - разясниха ми сенякои неща newsm78 А и не смятам, че избързваш. Времето наистина отлита бързо и наистина е много по-добре нещата да се знаят и преценят - доколкото може - предварително.
Благодаря!  bouquet

# 729
  • Мнения: 2 577
Момичета, тъй като се налага да изляза, а не виждам на балкона Белмекенска /на фризьор ще е/, пуснах новата тема, че след 4-5 мнения още и ще е на 50стр.
Моля допишете тази и заповядайте:

Н О В А   Т Е М А

После ще оправям,  към 21 съм на линия

# 730
  • Мнения: 224
Ох, много ми се искаше. И знам, че не съм пък чак толкова боса.

Но сигурно си права. Да изчакаме.

Ааааа, не съм казала, че си боса, напротив! Достойни сме за всяка сложна наука  Peace 
Ако това ще ти помогне да ти минават по-бързо и неусетно следващите часове до второ класиране - ДАВАЙ СМЕЛО!!!
На едни им помага боцкането на гоблени, други чистят и там, където вече отдавна блести, готвят сложни манджи, редят пасианси, медитират МООООООМММММНННННН......
Ако сътвориш нещо ще го споделиш с нас, нали? МОООООЛЯ!!! Praynig


Всъщност чистенето е по-добра идея - и то ми помага. Важното е да се занимаваш с нещо за да не мислиш. Ох, наистина съм луда вече.   comp03


Ето това сътворих за момента за паралелките, които ни интересуват - за момичета:

№ по ред   Училище                                                                  Паралелка                  Минимален бал       Прогнозен бал 2010 ІІ-ро
18   2222009  9. ФЕГ   "Алфонс дьо Ламартин"   0091  ЧЕ - ФЕ; АЕ; БЕЛ   33.678                           33.64201471
7   2216164  164  ГПИЕ "Мигел де Сервантес"   1641  ЧЕ -  ИЕ; АЕ                   33.928                           33.7011065
24   2222009  9. ФЕГ   "Алфонс дьо Ламартин"   0092  ЧЕ - ФЕ; АЕ; М; ИТ   33.678                           33.56517945
51   2222009  9. ФЕГ   "Алфонс дьо Ламартин"   0093  ЧЕ - ФЕ; АЕ; М; Г   33.286                           33.21000457
11   2216301  Първа АЕГ                                   3012  ЧЕ - АЕ; ИЕ          33.714                           33.67598622
4   2216301  Първа АЕГ                                   3014  ЧЕ - АЕ; ФЕ                   33.464                           33.39005341
46   2222009  9. ФЕГ   "Алфонс дьо Ламартин"   0094  ЧЕ - ФЕ; ИЕ; БЕЛ; И   33.32                           33.0167463
19   2216164  164  ГПИЕ "Мигел де Сервантес"   1642  ЧЕ - ИЕ; ФЕ                   34.286                        34.24957113
34   2222009  9. ФЕГ   "Алфонс дьо Ламартин"   0095  ЧЕ - ФЕ; ИЕ; М; ИТ   33.178                            33.10173361
45   2222009  9. ФЕГ   "Алфонс дьо Ламартин"   0097  ЧЕ - ФЕ; НЕ; БЕЛ; И   33.036   


Обаче, все си мисля, че това, което съм посочила в последната колона не е съвсем вярно - очаквам да са по-ниски имено заради онези фактори, които не отчитам.

Последна редакция: ср, 30 юни 2010, 17:33 от Данич

# 731
  • София
  • Мнения: 40
Мили мами от София, да не би наистина да сте по фризьори? Само аз ли ще съм ненапудрена?

Я нещо по-сериозно - Има ли някоя от мамите с по-добри статистически познания? Може ли някоя да помогне?

С моите посредствени статистически познания се опитвам се да направя прогноза за това с колко ще паднат баловете при второ класиране. Не че има голямо значение - утре ще разберем. Но не ме свърта.
Лошото е, че единственото елементарно нещо, което успявам да измисля е да изчисля с какъв процент е паднал бала през миналата година и този процент да приложа спрямо баловете от тази.
Само че знам, че така ще допусна грешка. Защото не отчитам нито един друг променил се фактор, например:
- брой кандидастващи от София и съответно от провинцията - през двете години, а още по-добре за повече години;
- брой на децата, класирани по първо желание в съответните паралелки - пак по години - такава информация дори нямам.
Имам програмен продукт, с който мога да пробвам да направя многофакторен корелационен анализ и оттам да стигна до прогноза. Но ми се губят данни и идеи - кои други фактори може да оказват влияние.

Ето един пример - Преди класирането опитах да направя статистическа прогноза (ползвайки нормално разпределение и стандартно отклонение), за това колко момичета, ще изпреварят дъщеря ми по бал. Предположението ми беше, че ще я изпреварят 7-7.3%. Когато излезнаха данните за Варна, видях че ако бяхме кандидаствали във Варна, щях съвсем да съм уцелила - 7,4%. Да, обаче за София нямаше никакво уцелване, защото не бях отчела доста фактори, например преписването.

Така че, има ли кой да помогне? Или да се отказвам и да чакам още 24 часа.


На останалите мами, на които съм досадила - моля, извинете ме.


Здравейте,

В петък някой питаше до колко пада бала при второ класиране, тъй като нямах интернет, сега отговарям. Справката е от 2009 г. и разбира се само ориентировъчна.
91 НЕГ - 32,428/32,322 момичета, 31,464/31,358 МОМЧЕТА
І АЕГ/АЕ,НЕ/- 32,25/32,25 МОМИЧЕТА, 31,928/31,358 МОМЧЕТА
164 ГПИЕ /ИЕ,АЕ/-32/32,966 МОМИЧЕТА, 30,928/30,822 МОМЧЕТА
 9ФЕГ /ФЕ,АЕ,БЕЛ,И/ - 31,82/31,786 МОМИЧЕТА, 30,642/30,178 МОМЧЕТА

# 732
  • София
  • Мнения: 4 272
Здравейте, мами.
Искам да се обърна към децата и майките, приети в 91 НЕГ.
Ех Данич, нещо такова ми се искаше да напиша в 8-класната тема, защото има приети деца, на които им предстои този избор, но не го направих, защото не ми се четат клишета от типа "за лисицата и гроздето". В крайна сметка, както и ти си отбелязала, преместването в друга паралелка е възможно и всеки може да коригира решението си, ако смята че това ще е по-добре за него. Така че, нека всеки сам да претегло "+" и "-" и направи своя избор.
Бих добавила само, че за единствено предимство на въпросните паралелки смятам немските преподаватели /като бивша ученичка знаеш какво имам предвид/, въпреки че и там нещата не са еднозначни.

# 733
  • Мнения: 1 879
Момичета, тъй като се налага да изляза, а не виждам на балкона Белмекенска /на фризьор ще е/, пуснах новата тема, че след 4-5 мнения още и ще е на 50стр.
Моля допишете тази и заповядайте:

Н О В А   Т Е М А

После ще оправям,  към 21 съм на линия

Де да беше така  Joy

Бях се загледала в разните питания за статистика - нямам никакви познания в тази наука, но имам справочник за 2009 година на Веди, в който също има данни за 2008г. - балове, цифри за трето класиране. Така че ако някои иска утре може да пита и да разгърна бумагите.

Вече се записах и в новата тема - ще копирам това там  Simple Smile

# 734
  • Мнения: 224
Здравейте, мами.
Искам да се обърна към децата и майките, приети в 91 НЕГ.
Ех Данич, нещо такова ми се искаше да напиша в 8-класната тема, защото има приети деца, на които им предстои този избор, но не го направих, защото не ми се четат клишета от типа "за лисицата и гроздето". В крайна сметка, както и ти си отбелязала, преместването в друга паралелка е възможно и всеки може да коригира решението си, ако смята че това ще е по-добре за него. Така че, нека всеки сам да претегло "+" и "-" и направи своя избор.
Бих добавила само, че за единствено предимство на въпросните паралелки смятам немските преподаватели /като бивша ученичка знаеш какво имам предвид/, въпреки че и там нещата не са еднозначни.

Бих споделила и чутото за някои от сегашните немски преподаватели. Но може би все пак на лични - за тези, които проявяват интерес. Да не ме резне пак някой администратор.


А сега вече тръгвам, че не обичам да закъснявам.

Общи условия

Активация на акаунт