Бъдещи Осмокласници......епизод 21

  • 43 323
  • 739
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 13 370
Моите извинения, но ЕГ НЕ Е УНИВЕРСАЛНА ГИМНАЗИЯ, а гимназия с определена ориентация и това е засиленото изучаване на даден език, така както математическите са със акцент върху математиката, финансово стопанските - имат други предмети върху които акцентират и т.н.

Самата аз съм завършила ЕГ и не мога да се съглася с това.

Завърших НПМГ, приеха ме без изпит в СУ- по мое време имаше тая опция първите от випуска влизаха без изпит, отказах се кандидатствах с БЕЛ  и история и влязох.
Колкото и да се чудите реших го, два месеца преди дипломирането. Впоследствие завърших и друго висше.

Никога не се знае Peace

# 46
  • Мнения: 224
Различните училища от различни градове да се подреждат в единно заявление.

Е точно това имах предвид. Явно не се доразбрахме.

# 47
  • Мнения: 370
Данич, имах предвид не да не може да се кандидатства в различно населено място, а да се избере само едно населено място, в което да се кандидатства.
Или, може би по-удачното:
Различните училища от различни градове да се подреждат в единно заявление.
Така няма да искаш два пъти на първо място две различни училища.
това което пишеш е хубаво да стане но тогава класирането на всички деца трябва да стане централно , а не от отделните РИО по градове и ако пак Косьо е на работа такава каша ще стане  Joy

# 48
  • София
  • Мнения: 301
MariDi, ЕГ гимназия е предпоставка за овладяването в една добра степен на чужд език, но не значи че само деца, имащи афинитет към хуманитарните предмети, могат да го постигнат.
Естествено, че всяко дете може да го постигне. За това няма две мнения. Аз нямам впредвид по някакъв начин да се ограничи кандидастването на деца . Но след като за всички училища с опрерделена насоченост се взема под внимание съответния изучаван предмет, защо и за езиковите да не е така?
Тогава, напълно излишно е да се учат езици до 7 клас, а така също и всичко останало по което децата се профилират в другите специализирани училища. Да учат само математика и български и да кандидатсват.
Това разбира се а абсурдно, но излиза че за НПМГ е важно каква оценка имаш по биология ако кандидатсваш в този профил, а за английската гимназия няма значение каква оценка имаш по английски. И защо да е така?

# 49
  • София
  • Мнения: 5 137
Мила zari65, аз не мисля че спорим Wink
Моите първи доводи бяха други, ако ги прочетеш.
А именно, че вече в 7 клас едно дете е определено по основните две направления- природомат. и хуманитарен.
Това за седмичното разписание е втора ръка, но също не е маловажно.
Да се направи седмично разписание, особено ако децата се делят на много групи по много предмети е ужасно..
АК не е единствено училище. Трябва да се има предвид самото училище, брой паралелки, учители, класни стаи..

# 50
  • Мнения: 13 370
НПМГ  е едно от училищата, които имат право на отделен изпит още от създаването й и оттам идва разликата с останалите училища.

# 51
  • Мнения: 224
Данич, имах предвид не да не може да се кандидатства в различно населено място, а да се избере само едно населено място, в което да се кандидатства.
Или, може би по-удачното:
Различните училища от различни градове да се подреждат в единно заявление.
Така няма да искаш два пъти на първо място две различни училища.
това което пишеш е хубаво да стане но тогава класирането на всички деца трябва да стане централно , а не от отделните РИО по градове и ако пак Косьо е на работа такава каша ще стане  Joy

Ама, този Косьо не е ли време да си ходи вече? smile3513

# 52
  • Мнения: 41 303

Това разбира се а абсурдно, но излиза че за НПМГ е важно каква оценка имаш по биология ако кандидатсваш в този профил, а за английската гимназия няма значение каква оценка имаш по английски. И защо да е така?

Ми тогава, ако моето дете има от най-високите сертификати по английски, да вземе да влезе в АЕГ без изпит, а? Wink Нали е доказало способности по английски.
А сега сериозно - ЕГ са предвидени за деца без познания по език и затова има подготвителен клас. В ПМГ няма подготвителен клас, а направо почват да надграждат. Това е много съществена разлика. В ЕГ не се надгражда, а се почва от нулата. И след един срок децата се изравняват - училите с неучилите Laughing
И още нещо - в АК също изпитът е по математика и БЕЛ, а не по английски. Нали са образец?

# 53
  • София
  • Мнения: 1 942
Има деца, които много отрано знаят какво искат и тази им любов остава за цял живот. Та за такива деца са създадени професионалните гимназии - при тях профилирането е ясно изразено и се овладява професия. Аз лично знам за някои много добри такива. Не мисля, че това са по-долно качество училища.  Но децата там трябва да обичат това, което учат и да са сигурни, че искат да се занимават с него после. Иначе няма смисъл.


Т. нар. профилирани гимназии според мен са училища, които дават добра ОБЩА подготовка и усилено изучаване на предмет - език, наука...  От тези гимназии излизат деца, които ПО-КЪСНО се ориентират професионално - и то в най-разнообразни професии. Не е задължително да се занимават с езика или науката, които разширено са изучавали в училището.

# 54
  • Мнения: 13 370
Ганис, аз съм живото опровержение на това, което казваш, че в 7 клас едно дете е определено дали има хуманитарна или природонаучна насоченост.

# 55
  • София
  • Мнения: 5 137
MariDi, ЕГ гимназия е предпоставка за овладяването в една добра степен на чужд език, но не значи че само деца, имащи афинитет към хуманитарните предмети, могат да го постигнат.
Естествено, че всяко дете може да го постигне. За това няма две мнения. Аз нямам впредвид по някакъв начин да се ограничи кандидастването на деца . Но след като за всички училища с опрерделена насоченост се взема под внимание съответния изучаван предмет, защо и за езиковите да не е така?
Тогава, напълно излишно е да се учат езици до 7 клас, а така също и всичко останало по което децата се профилират в другите специализирани училища. Да учат само математика и български и да кандидатсват.
Това разбира се а абсурдно, но излиза че за НПМГ е важно каква оценка имаш по биология ако кандидатсваш в този профил, а за английската гимназия няма значение каква оценка имаш по английски. И защо да е така?
Защото, ако Биология се учи във всяко училище, не във всяко училище се учи до 7 клас АЕ.

# 56
  • София
  • Мнения: 18 109
Момичета, гледате на профилирането като избор на професия... ThinkingА то е просто избор на насоченост към предмет, с който евентуално детето би кандидатствало.Дъщеря ми от сега твърдо знае, че не желае да задълбава в БЕЛ и разказвателни предмети.Значи ли това, че  ако избере математически профил от 8 клас още, непременно ще се занимава в бъдеще  с математика в чистия й вид. newsm78 С нея може да кандидатства както за строго математически специалности, така и за множество технически и икономически.За каква професия иде реч тук..С химия или биология може да се пробва за медицина, за редица специалности в СУ и т.н..БЕЛ, комбиниран с други предмети предоставя пък огромен избор от специалности..Тоест профилирането се явява малко като допълнително занимание с онзи предмет, към който детето има  изразен афинитет дори още  след 7ми клас.Пък, ако нещата се стекат така, че дадено дете реши все пак да кандидатства с нещо друго, различно от ученото в профила,ще намери начина да се справи.

# 57
  • Абсурдистан
  • Мнения: 3 321
А и още нещо се сетих от предходната тема, но ме нямаше тогава да отговоря, та сега покрай Косьо се сетих.
Примерът на коол-уич е точен.
Но ако е така и съобщението от интернет страницата на РИО е вярно, че се взима най-ниския бал на кандидатстващите във второ класиране само,
защо подписът на Кастрева седи на списъците в гнездата с разилчен минимален бал от този в интернет. Защото по списъците в гнездата тезата на коол-уич издиша. Там няма проблем с минималните балове, но противоречи на съобщението на страницата на РИО кои балове участват във второто класиране.

# 58
  • Мнения: 224
А именно, че вече в 7 клас едно дете е определено по основните две направления- природомат. и хуманитарен.

Може би ако са само тези две направления - да. Но, Ганис, виж профилите във френската.
В 22-ро имаше даже философия. Колко деца имат понятие, какво изобщо е това.

Тоест профилирането се явява малко като допълнително занимание с онзи предмет, към който детето има  изразен афинитет дори още  след 7ми клас.

За съжаление, в български условия доста често при избор на профил се взима предвид не само афинитетът на детето, а кои преподаватели от училището са най-добри и успяват да създадат интерес. А това се разбира чак след като си поучил малко в това училище.

Последна редакция: сб, 03 юли 2010, 23:12 от Данич

# 59
  • Там, където ме обичат
  • Мнения: 3 676
Мари, в ЕГ изучаването на езика започва от А и Б, затова няма никакво значение оценката по езика. В НПМГ например не започват с прост многочлен в мат. паралелки, нали?

Общи условия

Активация на акаунт