Втори клас съм вече аз! - 2

  • 68 132
  • 739
  •   1
Отговори
# 675
  • Мнения: 3 034
Обратната също много ги вдъхновява - детето да е учителят, а пък възрастният - мързелив ученик, дето уж се старае, ама колко грешки правииииии.... А детето може да му начерви контролното с химикал.
Всъщност те имат подобно упражнение - открий грешките - и в учебника, обаче е много по-забавно да се драматизира наистина.
И още две игри за правопис - класическата бесеница и "верижка" (с каквото завърша, такова започни). Първата проверява цялата дума, втората е специално за думи с обеззвучаващи се съгласни накрая; тоест като му кажеш "носорог", то трябва да знае как се пише, за да ти каже съответно "гарга" или "керкенез".

Те всъщност я осъществяват обратната двете, защото Ваяна не може да пише и чете и Марена й обяснява разни неща. Аз ги слушам и се наслаждавам. Mr. Green Което, разбира се не ме изключва като ученик...

Иначе другите са доста усъвършенствани, защото като влезем в колата и пътуваме, винаги ги играем. Още от 5-годишна знае за потъмняването на съгласните и рядко бърка. При нея на входящото ниво по БЕЛ, както и на всички останали писания, грешките са предимно от разсеяност, а не от незнание.

Вчера напр. си беше забравила сборника по математика и тетрадката с приложенията по ДБТ. Ужасно е разсеяна, но ...... и аз съм същата и ми коства много усилия да се съсредоточа в някои формални неща. Embarassed

Понеже видях, че има проблем със словестните задачи по математика и не винаги разбира какво точно се иска от нея, на две листчета написах отгоре '+' и '-' и одолу изредих всички думички, които съответстват на даденото действие. Напр., ако в задачата пише 'с колко повече', значи събира. Или 'намалява', 'увеличава се' и т.н.
Не знам дали този подход еправилен, обаче аз нямам никакъв педагогически метод, а и към мен не са проявявали кой знае какъв, така че изцяло налучквам. Едно време баща ми, който е физик по образование, основно се ядосваше как може да съм толкова тъпа и да не разбирам нещо си, след като ми го е обяснил 3 пъти. А аз наистина не разбирах, явно обянсенията му не са стрували, защото определено не смятам,ч е съм тъпа. Така че сега търся някакви по-детски и нестандартни подходи, за да обясня нещо на Макка.

# 676
  • Мнения: 4 204
Светлето ще се включи най-компетентно за математиката, но нека и аз да споделя нашия опит.
Сами има много добре развито логическо мислене и се справя добре за сега. Но ми прави впечатление, че и при по-завързаните задачи се опитва да смята наум./Затова съм споделяла, че ще се затрудни с таблицата, защото няма да се опитва да я наизусти, но това е друга тема/.Та. Ние винаги му говорим да прочита условието няколко пъти и преди да премине към решаването да си записва какво му е дадено, тоест всяка информация , която може да се извлече от текста да е написана в тетрадката. Понякога условията са доста объркващи и само с помнене не става. Опитвам се да му втълпя, че не е важно да запмни как се решават даден тип задачи, а да разбере логиката.

# 677
  • Мнения: 3 034
О, да - за логиката съм напълно съгласна. Но просто си мисля, че понякога ненужно усложняват условията в стремежа си да ги направят по-оригинални и се използват твърде объркващи думи. Мисля, че е по-добре да има по-плавен преход от смятане до 20 и условни задачи. Ноо....кой ли ме пита какво мисля...

# 678
  • у дома
  • Мнения: 7 166
Иве, по твоето листче с правилата как ще се реши следната задача(при нас в клас решават и такива):
На Марена купили 7 книжки, които са с три повече от тези,които има Оги.Колко книжки има Оги? Този вид задачи са си определен вид,който трябва да усвои  на този етап.
Не я обърквай с тези листчета,просто сядате и решавате десетина задачи и ще влезе в ритъм -погледни на кои се затруднява и измисли подобни...

Последна редакция: сб, 02 окт 2010, 12:37 от svetlaem

# 679
  • Мнения: 3 034
Уф, значи.  ooooh!
Че сядаме и решаваме, сядаме, ама.....не мога да ги обяснявам като хората.

# 680
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
За деца, които вече пишат е добре да свикнат да си записват те задачата.
Така всичко става лесно. В тази задача примерно:
Марена - 7 книжки, Оги с три по-малко.
Колко има Оги?
или
Марена - 7 книжки
Марена - с 3 повече от Оги.
Колко има Оги?

# 681
  • София
  • Мнения: 5 047
При нас за решаването на този тип задачи помогна въпросът: " А кой има повече книги"?
След това смята с колко повече /или по-малко/ са те.

# 682
  • у дома
  • Мнения: 7 166
Да,точно така се обръща,в смисъл че трябва да се знае ,че ако едното дете има повече,то пък другото по-малко... но ад я дадох като пример на Ива да не дава точни определения на листче,а просто да тренират по няколко от всеки тип.
Между другото аз не съм начален учител и някой от задачите за състезания ги решавам за минути, ама например със системи,които се учат в 8 клас и понякога ми трябва много повече време ,за да измисля решение за ниво втори или трети клас  Embarassed

# 683
  • Мнения: 3 034
Мерси ви! Hug
/май е бил прав баща ми Mr. Green/

# 684
  • Мнения: 1 159
Като за събота,късен,мързелив следобед,бая сте заорали в тая математика!
На Макс вчера сутринта му станало лошо в час по околен свят.Обадил се на татко си да дойд да го прибере.Малко повръщане,температура,отпадналост...Днес-все едно нищо не е било.Вирус.Целият клас го е минал от началото на годината досега.
Ходихме до Арбанаси,малко за разтуха.
http://picasaweb.google.com/xamised/201002?feat=directlink
Тук са и снимките от първия учебен ден,те са три четири,нищо особено.
Не съм чула,че ще има входно ниво по околен свят...Дали е за всички?Сигурно,де,ама Макс не е правил.

# 685
  • у дома
  • Мнения: 7 166
И нашия тати го изкара този вирус,точно два дни е,слава богу на мен и децата ни се размина...
desi_max , у нас изобщо не сме заорали с математиката  Embarassed (аз да де,защото днес цял ден работя и от време навреме ви навестявам да се разтоваря) , Оги си прави граматично дърво -идея от блога начално образование,ама за съжаление не съм си записала линка,та като стане готово(няма да е днес,че става бавно) ще ви пусна снимка.Та по-скоро той е заорал в БЕЛ  Joy Joy Joy

# 686
  • София
  • Мнения: 7 673
Здравейте момичета,  Hug
Майка съм И на първолаче и доста от отдавна следя вашата тема. Просто ми е мнооого интересна.   bouquet
Стана ми интересно това, което коментирате и имам следните  въпроси.
Кога започват по учебна програма децата със задачите с условия с думи?
Конкретно типа задачи, които коментирате - с .....повече от....или с.....по-малко от....? Съща така ме интересува само във вид със събиране и изваждане ли са или има и такива с умножение и деление от типа "....пъти повече от....или .....пъти по-малко от....
Много благодаря предварително за отговорите.
  bouquet

# 687
  • у дома
  • Мнения: 7 166
Някъде към края на първия срок почват текстови задачи със събиране и изваждане,а умножението и делението е във втори клас .
То даже и на Коледното състезание (има и за първи клас и някъде началото на декември) задачите са без условия.

# 688
  • София
  • Мнения: 7 673
Някъде към края на първия срок почват текстови задачи със събиране и изваждане,а умножението и делението е във втори клас .
Мерси, Светле.   bouquet
А точно тези, които цитирах, решават ли се в първи клас или са във втори?

# 689
  • у дома
  • Мнения: 7 166
Някъде към края на първия срок почват текстови задачи със събиране и изваждане,а умножението и делението е във втори клас .
Мерси, Светле.   bouquet
А точно тези, които цитирах, решават ли се в първи клас или са във втори?

Нашите ги решаваха след пролетната ваканция,но по ЗИП -математика,а не в редовните часове.

Общи условия

Активация на акаунт