Отговори
# 60
  • София
  • Мнения: 18 109
Така дали става.. newsm78 Съкращаването е действие с обикновени дроби, при което числителят и знаменателят на  дробта едновременно  се делят на едно и също естествено число.
Унищожаването - брей, трудно се формулира наистина. Mr. GreenЩе помисля  и пак ще пиша след малко, с надеждата обаче  Ганис утре да се включи и да направи своевременни поправки.
Унищожаването е действие, с което  в дадено равенство или неравенство се освобождаваме чрез задраскване от  две противоположни  по стойност събираеми - били те цели,  дробни числа или едночлени, като новополученото след унищожаването равенство или неравенство остава еквивалентно на първоначалното.
Леле какви свободни съчинения сътворих по нощите..

Последна редакция: нд, 19 сеп 2010, 10:40 от already detective

# 61
  • Мнения: 459
Нещо такова и на мен ми се върти за съкращаването - общ множител на числителя и знаменателя, изнесен пред скоби... но това "унищожаване" - хич не знам как да го напиша. И аз на Ганис се надявам... То теорията хич не била лесно нещо  Mr. Green

# 62
  • София
  • Мнения: 529
Съкращаване може да има и в равенство, и в неравенство, не ли?  newsm78 Не само в обикновени дроби.
Това
Съкращаването е действие с обикновени дроби, при което числителят и знаменателят на  дробта едновременно  се делят на едно и също естествено число.
може да се допълни:
Съкращаването е и действие с равенства и/или неравенства, при което лявата и дясната части на равенството/неравенството  едновременно се делят на едно и също естествено число.

Е, дали трябва да се упоменава, че се съкращават само множители?  Rolling Eyes

Мда.... Не е лесно да обясняваш с думи прости...  ooooh!

# 63
  • София
  • Мнения: 18 109
Не знам дали е прието и делението на двете страни на дадено равенство/неравенство на едно и също естествено число да се нарича съкращаване. ThinkingТо по своята същност е такова, но като че ли като термин се среща само при дробите, затова формулирах такава дефиниция .
Къде си Ганис да ни завъртиш двойките, отпуснахме се като нямаме вече седмокласници.. Mr. Green

# 64
  • Мнения: 459
Точно това ме обърква и мен - като действие си е съкращаване, но като термин - не знам. Затова ми е толкова трудно да се справя... И да, наистина - доста се отпуснахме след седмокласната треска  Laughing

# 65
  • София
  • Мнения: 5 137
 Grinning
Унищожаваенто е сбор на противоположни числа
-5+5=0
Съкращаването е, когато числителят и знаменателят делим на едно и също, различно от 0 число
10/8=5/4
МНого пъти учениците на унищожаването казват съкращаване и направо ми литва чадърчето Simple Smile

# 66
  • Мнения: 459
Ганис, благодаря ти много  Hug

# 67
  • София
  • Мнения: 5 137
Съкращаването и разширяването ( умножението на числителя и знаменателя се дно и също, различно от 0 число) са двете основни свойства на дробите Simple Smile
Няма, за какво.
Когато имате проблем, че и по домашно, казвайте:)
Аз нали и в училище тази година имам 8 клас Mr. Green бррр..

# 68
  • София
  • Мнения: 5 137
Олреди, бива си те Simple Smile
Добре си го обяснила:)

# 69
  • София
  • Мнения: 18 109
По принцип съм  си повече от едрогобаритна, а от признанието по-горе съвсем се надух... Mr. Green

# 70
  • Мнения: 164
А не е ли редно детето само да прави домашните си по математика, след изкарана цяла година усилена подготовка?
доста големи деца са осмокласниците вече, би трябвало да се развиват по самостоятелно според мен. ако не друго поне да открият сами разликата, четейки книги или тирсейки в нета, вместо мама да им каже...

# 71
  • София
  • Мнения: 5 137
Редно е, разбира се. Домашната работа е времето, което те ще прекарат насаме с дадената наука. Но няма нищо лошо, ако когато зациклят, леко да ги подбутнем.
Това не значи, че трябва да им решаваме дом. работа.

# 72
  • София
  • Мнения: 301
Абсолютно си права  vivalavida. Internet е мястото в което могат да открият всяка информация. Въпроса е знаят ли как да търсят и имат ли търпение да изчетат информацията която намерят. А освен това, не е ли "по-яко" някой да им "снесе информацията смляна".  Joy
Може детето на eldi да е направило опит да намери информация и наистина да е намерило, но пак да не я е разбрало. Едно е да имаш определението за нещо, друго е да го осмислиш и рабереш, а съвсем друго е да можеш да го обясниш със свои думи. newsm78

Последна редакция: нд, 19 сеп 2010, 16:17 от MariDi

# 73
  • София
  • Мнения: 5 137
Тук има друг момент, ако сте прочели първия пост на елди.
Децата много пъти разбират задачата, дори и решението и пак не умеят да го изкажат.
Нямат математически изговор.
За това вина имаме ние учителите и най- вече системата с глупавите тестове.
Онзи ден питам моите 8-класници, какво животно е  "целият израз". Обяснете ми го с ваши думи.
Прекрасно знаят какво е това, защото в 6 и 7 клас се занимават с цели изрази.
Но, не умеят да го изкажат.

# 74
  • Мнения: 459
Работата е там, че тя разбира разликата, но не може да я формулира като определение. Честно казано и аз се затрудних. И това, че й помагам, не го разбирам като "поднасяне наготово". Наред с това детето имаше и 5 задачи, които си реши съвсем само, използвайки и съкращение и унищожение... За интернет - да, пробва да намери, но нямаше такова определение или поне тя не го е намерила, въпреки че усилено се занимава. Както и да - благодаря на всички - и на тези, които ми помогнаха (Детективче, Ганис   bouquet ), както и на тези, за които аз не позволявам на детето си да бъде самостоятелно.  Peace

Опа, Ганис, писали сме едновременно! Отново ти благодаря, че си ме разбрала прекрасно! Поклон пред учители като теб!  newsm51

Общи условия

Активация на акаунт