Да запиша ли дъщеря си в предучилищна, за да започне на 6

  • 2 442
  • 37
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 637
Та те сега сами влизат в google и си търси игри и филмчета, аз компютър видях чак в 9 клас.

Ми и ти да имаше компютър и Гугъл като малка, щеше да си на ти с техниката. Не е голямо постижение, че днешните деца се справят добре с компютрите при положение че и майките и бащите висят денонощно на тях Mr. Green
Моят син е роден на 28 декември и тръгна на училище с набора си макар че много от децата са почти година по-големи. Можех да го отложа една година, но го пуснах защото и той чете, смята. Няма проблеми с учебния материал, но се изморява има нужда да си се държи като по-малко детенце. Не знам дали не трябваше да му дам почивка още една година Wink А ти искаш зорлем да го буташ детето. Спокойно ще има да се бори и доказва  цял живот, но детството е дар божи Wink Според мен да си ходи с наборчетата освен ако не е наистина вундеркиндче. Но това, което описваш, говори по-скоро за будно, любопитно дете. Въобще не се прехласвам по моето дете, че работи с компютър и още по-малко, че гледа Нешинъл Джиографик. Според мен тоя тип телевизии са така направени, че да печелят зрителско внимание от най-ранна възраст чрез ефектна картина.

# 31
  • Мнения: 3 344
Пред мен стоеше въпроса да пропусне ли предучилищна и да го запиша на 6 в първи клас. Учителките от детската ме уверяваха, че покрива изходящите тестове за предучилищна.  Детето ми е родено в края на годината и трябваше да е на ненавършени 6 в първи клас. Е не ги послушах и не съжалявам.

# 32
  • София на морето
  • Мнения: 171
Не, в никакъв случай.
Имам много доводи против по-ранното тръгване на училище (гледайки дори само мои съученици). Но ще ти кажа само, че наскоро говорих с начална учителка, която обясняваше, че макар децата да са равни по знания в началото, в последствие разликата между 6 и 7 годишни става осезаема. Тя също посъветва да не си лишаваме децата от детството - това, че се справят добре по-малки може само да бъде плюс после в училище.

# 33
  • Мнения: 24 467
Да, остана осезаема- шестгодишните в класа на сина ми по случайност се оказаха и в следващите години първи по успех.    Laughing
Авторката, тук няма как да знае който и да било съфорумец, дали точно твоето дете е готово или не. Аз си прецених моето и питах конкретно неговите учителки за конкретно мнение по този конкретен въпрос.
То и аз тръгнах по- ранко.
Ни аз, ни той се чувстваме "лишени от детство", т.к. и на двама ни училището допадна повече от градината. Такива деца си бяхме просто. Това, въобще, с "детството" е доста поизтъркано. Дори познати ми учителки не боравят с тази странна връзка.
Ако детето е готово тъпкането на място още една година е вредно. Ако не е готово, избързването е също вредно.

# 34
  • София на морето
  • Мнения: 171
Да, остана осезаема- шестгодишните в класа на сина ми по случайност се оказаха и в следващите години първи по успех.    Laughing
Авторката, тук няма как да знае който и да било съфорумец, дали точно твоето дете е готово или не. Аз си прецених моето и питах конкретно неговите учителки за конкретно мнение по този конкретен въпрос.
То и аз тръгнах по- ранко.
Ни аз, ни той се чувстваме "лишени от детство", т.к. и на двама ни училището допадна повече от градината. Такива деца си бяхме просто. Това, въобще, с "детството" е доста поизтъркано. Дори познати ми учителки не боравят с тази странна връзка.
Ако детето е готово тъпкането на място още една година е вредно. Ако не е готово, избързването е също вредно.

Не става въпрос само за отличния успех. А психиката на тези деца после?
Така е, свят шарен и пъстър. Всеки вижда или не вижда различни неща. Моите лични наблюдения показват друго.
А тук за детската градина си права - такива градини има, че училището си е истинско спасение - не се учудвам, че повече ви е харесало.

# 35
  • Мнения: 24 467
Ако сте открили начин за измерване на психиката, на отделни нейни показатели и сте установили някаква зависимост между нея или тях /показателите/ и тръгването на училище 3-4 месеца преди навършване на 7 години, то моля да ни запознаете.
Аз и съучениците ми психически проблеми не сме имали в такава насока. Детето ми и неговите съученици- също.

# 36
  • София на морето
  • Мнения: 171
Ако сте открили начин за измерване на психиката, на отделни нейни показатели и сте установили някаква зависимост между нея или тях /показателите/ и тръгването на училище 3-4 месеца преди навършване на 7 години, то моля да ни запознаете.
Аз и съучениците ми психически проблеми не сме имали в такава насока. Детето ми и неговите съученици- също.


   Stop

Зависимост съм установила, да, и то каква!!! Ще я запазя за себе си - така или иначе какъв е смисъла да пиша, като ти вече си настроена негативно. Темата е обширна и не може да бъде базирана само на един или два примера. Нещата са много относителни. Това е мое мнение и на никого не го налагам - само го споделям. Изключения от всяко правило има. Съжалявам, че се чувстваш засегната.


# 37
  • Мнения: 24 467
Разбираш ли, така, за себе си, хората са си установили какво ли не. Включително и че звездите им говорят. Аз питах за легални статистики, от които може да се почерпи някаква що- годе общовалидна информация.
Именно защото са относителни за мен са странни тези ви обобщения:
Не, в никакъв случай.
Имам много доводи против по-ранното тръгване на училище (гледайки дори само мои съученици). Но ще ти кажа само, че наскоро говорих с начална учителка, която обясняваше, че макар децата да са равни по знания в началото, в последствие разликата между 6 и 7 годишни става осезаема. Тя също посъветва да не си лишаваме децата от детството - това, че се справят добре по-малки може само да бъде плюс после в училище.
- тотално неверни, точно като обобщения.
Дори нещо повече, аз пък намирам, че точно с нарастване на възрастта разликите между децата от по 4-5 месеца се заличават, ако въобще е имало такива след навършване на 3 години, че и по- рано.

Последна редакция: ср, 06 окт 2010, 13:53 от Judy

Общи условия

Активация на акаунт