ОСМОКЛАСНИК химикалка мята, думи пише и задачи смята

  • 42 044
  • 742
  •   1
Отговори
# 720
  • София
  • Мнения: 18 135
Черна станция, няма как да са лоши учебниците на Гьоте Институт, тъй като такива няма.  Peace
Учeбникът е на издателство Hüber    и се нарича Lagune.  

# 721
  • Мнения: 41 507
Всяко нещо с времето си.
Гьоте кои учебници издават?

Не знам. Само предположих, че сега учат по техни учебници. Нали уж трябва да се търси най-доброто. А ако Гьоте институт не пише учебници, защо затвориха хубавия Хердер?

# 722
  • Мнения: 8 470
Едно време се покриваха изискванията на гедеренския немски, по Хердер, сега на Европейската Езикова Рамка.
Няма да обсъждаме предимствата и недостатъците на едното и другото, но европейски изисквания вече с Хердер не се покриват, за съжаление.
Друго е другоо. Дори и да не ни харесва, трябва да приемем факта.
Само за доуточнение. Не съм привърженик на цитираната от Олреди учебна система. Но която и да вземе човек, ще има огромни пропуски, а все трябва да се учи по нещо. От децата се искат определени неща и те се тренират с такива учебници.
А Хердер беше класика, докато не ми попаднаха едни западногермански учебници от 65 година и видях как се учи граматика. Laughing

Последна редакция: ср, 09 мар 2011, 23:23 от *Emia*

# 723
  • Варна / UK
  • Мнения: 382
... Като почнем от най-простото - учебника. Шарен, с интересни наглед текстове, с хубави думички, но с малко куца граматика.А какво е немският без нея Wink Въпросният учебник и тетрадката към него  съдържат еднотипни упражнения, на принципа на папагалско повтаряне на готова конструкция, от които много децата не научават. Изобщо си мисля, че въпросният учебник е несравнимо по-слаб от добрите стари издания, в които граматиката беше обяснена другояче. Идва на ред вече далеч по-сложното граматично помагало с обемни упражнения.Ако се правят в клас, учителят и при най-добро желание да провери как се е справил всеки ученик и да констатира пропуските му, няма как да го направи. Peace Ако пък са за домашно, неразбраното се натрупва като пропуск и се повтаря,  и потретва като грешка...
Already, като чета написаното от теб - като че ли за учебниците на сина ми по английски си писала  Laughing .
Хайде лексика се сяда и учи, но граматика  Thinking... Помагалото с граматични упражнения почти не се използва. Уж имат два допълнителни часа СИП и бяха започнали да правят граматични упражнения, но то беше първите един - два месеца. Как я учат тази граматика само от написаното в учебника и, както ти си писала, папагалското повторение в учебната тетрадка идея нямам. В началото активно му помагах - и то точно по отношение на граматиката, но сега нямам достатъчно време, а и материалът стана много. Старая се да съм полезна и през уикендите редовно преглеждам какво са правили през седмицата, разяснявам неясния материал, но упражнения вместо него не мога да правя. Засега поне оплаквания по английски нямам - има петици и шестици.
Основно съм загрижена, че не отделя достатъчно време на математиката (то и кога ли да отдели  newsm78) и дори на лесен материал, ако се налага да положи малко повече усилия, го "отписва" като неразбираем. После и  10 пъти да му го обясня, му е по - лесно да каже - "Не разбирам и т'ва е."

И още една неприятност ми се стовари днес като гръм от ясно небе - направо съм разбита. Sorry за спама - оплаках ви се  Cry

# 724
  • София
  • Мнения: 2 361
Това са модерните системи. Изучаването на езика наподобява на ученето на майчиния език при бебетата - повтаряне на прости изречения. И чак след време се въвеждат граматическите правила.на мен този подход при децата повече ми харесва. Не им е скучно. Учебниците са красиви. А и по-бързо проговарят. Иначе с многото грамат. правила се забъркват и по-трудно се отпускат да говорят.

# 725
  • София
  • Мнения: 18 135
zuri, принципно е така. Peace Но при далеч по-малки деца.
А и си зависи много от езика. Немски специално без граматика няма как свободно  да проговориш, колкото и папагалски фразички да повториш.То не са падежи, то не са родове , несъотватстващи на нашите, разни множествени числа,  словореди различни и т.н.
Надя Т, каквато и неприятност да ти се е  стоварила днес на главата, дано всичко се оправи възможно най-бързо!  Praynig И защо се оплакваш от момчето? Crossing Arms Виж, че поддава и се оставя да му помогнеш при нужда. Повярвай ми, това не е хич малко.

# 726
  • Мнения: 55
Здравейте мами. Отдавна не съм влизала при вас, но тук е все така приятно. Реших да пиша, тъй като моят 8-мокласник иска да учи Немски език допълнително, а аз изпитвам невероятно затруднение да му намеря такъв курс. Може ли някой да даде съвет??? newsm78

# 727
  • София
  • Мнения: 18 135
Твърдо  на твое място бих избрала курсовете на Гьоте Институт. Peace
http://www.goethe.de/ins/bg/sof/lrn/deu/bgindex.htm

# 728
  • София
  • Мнения: 301
Ха здравейте и от мен. Хубава дискусия се  е завихрила. Стааара като света Joy

Detective , в Гьоте приемат ученици навършили 16г. И аз се пробвах лятото, но ме отрязаха категорично.
Младежа коди на немски в Алианса, доволен е. Госпожата е много добра преподавателка според неговите думи. Но те и не вземат нов материал, тази година учебника му е същия като миналата в училище. Още по-добре се получи, затвърждава и държи някакво ниво, колкото да не му изфиряса съвсем езика от главата. А немския си е трудничък. Не откривам топлата вода, но той учи англ., немски и испански и разбира се немския води класацията по трудност.
И според мен няма лошо, когато едно дете изпитва затруднения да се вземе учител. Дори и същите неща да обясни като учителя в училище, може да го направи със съвсем различен подход - по-достъпен и ясен на детето и то да разбере постепенно всичко взето до този момент. Нали целта е децата да се чувстват удовлетворени, щастливи, да подхранваме естественото им любопитство и стремеж за знания. Защото никой не може да ме убеди, че днешните младежи и девойки нямат тези качества. Според мен ги имат и знаят много повече от нас по наше време.

Много се разфилософствах нещо, хей, умна глава безработна - от първи съм си вкъщи и виж какви ги мъдря   Joy Joy

Лек и усмихнат ден!

Последна редакция: чт, 10 мар 2011, 13:36 от MariDi

# 729
  • София
  • Мнения: 18 135
Според сайта на Гьоте институт приемат курсисти, които най-късно в края на даден курс навършват 16. А не с навършени 16 още при записването.  Wink
Ако е така, както аз го разбирам Thinking, за повечето сегашни осмокласници, от септември нататък не би трябвало да има какъвто и да е проблем, тъй като те вече ще са навършили 15  и неинтензивният , целогодишен курс по немски  ще приключи за тях  на възраст от напълнени 16. Е, има и доста по-малки деца.Но ще почакат. Mr. Green

# 730
  • София
  • Мнения: 301
Ами на мен ми казаха следното нещо "Когато синът Ви навърши 16 години, заповядайте, ще го обучаваме", а повярвайте доста съм агресивна като си наумя нещо. Бях решила на всяка цена да почне там от септември, но.....
Ако пък си права, няма да се отърват този септември от мен Joy

# 731
  • София
  • Мнения: 18 135
1. Общо изискване
Кандидатите да са навършили 16 години най-късно към датата на приключване на курса. Кандидатите за изпитите ZDfB и PWD и подготвителните курсове за тях трябва да са навършили 18 години.......
 Hug

# 732
  • София
  • Мнения: 1 634
За Гьоте Институт - след 8-ми клас детето може да се запише на летен курс, дори да не навършва 16г през същата календарна година. И след това да продължи през учебната.
Има си такива курсове - летни, за ученици, които не са изучавали немски.
Записванията мисля, че започваха през Май месец  Peace
Не знам как стои въпроса с деца, тръгнали по-рано на училище, но набор '96 могат за се запишат на летния курс през това лято - 2 пъти по 3 седмица

# 733
  • Мнения: 13 413
Тъкмо да намеря влеме да Ви прочета и темата изпаднала на мтора страница, направо не повярвах Grinning

# 734
  • София
  • Мнения: 18 135
А, не може така... Crossing Arms До вчера активно бистрихме немския, очаквах да преминем и на другите езици. А вие заспахте. Joy
Шегата настрана. Палето,аз може би се изказах неясно  по темата с допълнителните упражнения в сборник по граматика.Няма причина да не може младежът да ги ползва и сам.
Упражненията са отпред, а отговори има към всяка една категория. В случаите, когато девойката ми е в настроение, различно от пуберска истерия  Mr. Green, се навива да направи някое и друго упражнение. После си сравнява написаното с отговорите. При разминавания се опитва да си обясни сама, конкретното  нещо защо е така. И засега тази практика сработва. Давам ти идея за подобно самостоятелно занимание,  не като заместител на урок, а като форма за тренинг.
Едната такава граматика е много лесна, с проста лексика и лекички упражнения.Издание е на Софтпрес. Другата вече е далеч по-сериозна, и като граматика, и като включена лексика, но пък за сметка на това обхваща всичко.Тя пък е на издателство Летера. При интерес мога да ти пусна линкове и за двете.  Достатъчно упражнения за всяка граматична категория могат да бъдат намерени и в нета, но... Едва ли нашите осмокласници са такива ентусиасти hahaha

 И щом не искате да се появите насам, ще взема да пусна една много апетитна тортичка, с аромата на която да ви привлека насам и да ви почерпя за имения си ден днес.  Hug

Честит Имен Ден и на всички, които също днес  празнуват!  bouquet

Общи условия

Активация на акаунт