пуснах дъщеря си 1-ви клас,на 6 г. и 3 месеца,но не справя

  • 10 790
  • 142
  •   1
Отговори
# 60
  • София
  • Мнения: 62 595
хубав-лош, това е в момента подходът! Не можеш да си замразиш детето или да не го пращаш на училище, защото подходът бил лош, защото не се знае колко скоро ще стане по-добър! И какво правиш? Приспособяваш се!
То, не че и чужбинските система много са свят, ама това е друга тема.

# 61
  • Мнения: 2 641
хе хе кажете ми къде има по ужасна система от нашата в света? започва се с як зор от 1 клас до 7, след това почти нищо не се учи, изключая 5 училища, а в УНИ си клатиш краката, забележете няма те 90% от времето на лекции и упражнения и пак завършваш Simple Smile е това е да си студент в БГ ! само трябва да мислиш как ще завършиш 7 клас - след това е песен.

# 62
  • у дома
  • Мнения: 7 171
Сигурна съм,че първи клас не се повтаря,а доколкото си спомням по новия закон не се повтаря даже и до четвърти.
Големият ми син е роден през октомври и тръгна на 6г и 11м , в класа има само едно детенце родено пред декември (шестгодишни няма) ,но пък другите деца са родени през първото полугодие и честно казано на моето му беше по-трудно ,отколкото на тях.В момента се справя с лекота,но аз не ходя на работа и миналата година доста му помагах,а и нашата госпожа е прекрасна и обръща внимание на всяко дете (започнаха първи клас 20 деца,сега са 22-2 дойдоха от други училища и майките споделят,че разликата е огромна в полза на нашия клас).Тези две деца се адаптираха чудесно,за което и госпожата много помогна,но те дойдоха в началото на 2 клас.Така ,че преместването също е вариант,но и разговорът с госпожата защо трябва да се обижда детето не е за пренебрегване.
Малкият е роден през март,но в никакъв случай няма да го пусна с предния набор,ще си тръгне на училище на 7г и 6 месеца,просто моята преценка е такава.
Аз не разбрах с какво точно не успява да се справя-математиката е супер олекотена,моето си знаеше нещата от предучилищната.Предполагам,че след като сте се решили да я пуснете по-рано вероятно е и можела да чете,така че остава писането...Миналата година и моето си пишеше домашните за около 3 часа(с почивките и прекъсванията),но в момента,във 2 клас писането на домашните рядко му отнема повече от час (а обемът от домашни изобщо не е намалял).

Последна редакция: вт, 18 яну 2011, 23:45 от svetlaem

# 63
  • Мнения: 65
хе хе кажете ми къде има по ужасна система от нашата в света? започва се с як зор от 1 клас до 7, след това почти нищо не се учи, изключая 5 училища, а в УНИ си клатиш краката, забележете няма те 90% от времето на лекции и упражнения и пак завършваш Simple Smile е това е да си студент в БГ ! само трябва да мислиш как ще завършиш 7 клас - след това е песен.

Това шега ли е?  Simple Smile Защото ако не е, не съм съгласна. Як зор има и в гимназията, и в Уни-то. Сега, ако някой предпочете да го кара по леката процедура и избута някак реална гимназия, в която не се влиза с приемни изпити и след това поредния измислен частен университет, в който може да влезе кьораво и сакато, си е вече съвсем отделен въпрос.
От друга страна видях фрапиращи правописни грешки в тази тема...и тях ли ги обясняваме с труден материал в 1ви клас, некадърни учители и прочие?
Винаги ми е било странно и как някои родители пращат детето в първи клас, без да разпознава буквите дори. Съберете деца, част от които сричат, други, които мога да четат и трети, които нямат и представа от тези неща, и последните задължително ще изглеждат глупави и изоставащи.
Не ми казвайте, че е работа на учителя да го научи. Това е факт, но който иска детето му да е напред с материала, ще положи някакви усилия. Заслугата за моя изключително лесен първи клас е изцяло на майка ми, която настояваше да се науча да чета на 4.5 години и да пиша и смятам на 5...Не казвам, че бе лесно за нея или особено приятно за мен, но резултатът бе налице.

# 64
  • Мнения: 24 467

...От друга страна видях фрапиращи правописни грешки в тази тема...и тях ли ги обясняваме с труден материал в 1ви клас, некадърни учители и прочие?
Винаги ми е било странно и как някои родители пращат детето в първи клас, без да разпознава буквите дори. Съберете деца, част от които сричат, други, които мога да четат и трети, които нямат и представа от тези неща, и последните задължително ще изглеждат глупави и изоставащи.
Не ми казвайте, че е работа на учителя да го научи. Това е факт, но който иска детето му да е напред с материала, ще положи някакви усилия. Заслугата за моя изключително лесен първи клас е изцяло на майка ми, която настояваше да се науча да чета на 4.5 години и да пиша и смятам на 5...Не казвам, че бе лесно за нея или особено приятно за мен, но резултатът бе налице.

От І клас си тръгва, да и ако си върви в такава посока стигаме точно до правопис на почетна възраст, тук или по други места, според наученото. Добре би било да се изпитват децата, за да се види свършената от учителя им работа. Добра идея, но в момента и от години- с лошо изпълнение.
Добра би била идеята и за преценка за училищната готовност от специалист, но след свършена работа, а не само след молба от родител. Не вярвам, че ще се случи. У нас професионалисти почти липсват.

 А за втория абзац- на мен не ми е странно. Минахме вече един такъв І-ви клас. Децата бяха различни- едни можеха да четат, други не познаваха буквите. На матурата в ІV-ти диктовката на всички деца, и тръгналите на 6 г., и тръгналите на 7 г., и четящите от ДГ, и нечетящите от тогава, бяха с по 1-2 грешки. Единственото дете с умствена изостаналост не е наричано "глупаво" от учителката. Заслугата за резултатите на целия клас пък бе на класната.
И на кого е работа да ги научи? Ако е на родителя- поне да не губим време да пращаме децата на училище. Поне вкъщи има и чисти тоалетни, и е топло, и има добра храна, и няма риск за живота и здравето им голям, като в масовото училище.

Нова, ке го усвОим я, езикот, то се почудваме кое е вече правилно и кое не е. Ето- правилно било да се научат нещата вкъщи. Само не разбрах- що си губим времето в път напред и назад, тогава и децата мръзнат по спирките от 6.30 сутрин, по някои се петли? Ами да ми дадат възможност за избор- ще ходим на изпити само- в края на срока и на годината. Щом така било нужно и редно, аз нямам нищо против.

svetlaem , не се повтаря бе, на детето така са му казали. Погледни с неговия поглед и ще разбереш защо се тревожи майката. Тя не се тревожи, че то ще повтори. Друга й е болката.
Наистина е лесен материалът.
Ние тренирахме за придобиване на рутина при сметките- да са "на ум" и почнахме с текстовите задачи- тренира се и четене с разбиране /същото, дето ни куца в ІХ клас според PISA/, и мислене, и смятане. Също така в І клас се полагат основите на правописа и рутината при ръкописното писане. Тогава децата трябва да започнат и да четат книжки, различни от приказките само. Друго не ни се е налагало да правим у нас и по 3 часа не сме работили. И понеже бях свидетел как се работи и как се постигат резултати с цял един клас, но от деца, с 10 по- малко от посочените от авторката и добър учител, който не ги обижда и плаши, та затова си позволявам да пиша тук.


хе хе кажете ми къде има по ужасна система от нашата в света? започва се с як зор от 1 клас до 7, след това почти нищо не се учи, изключая 5 училища, а в УНИ си клатиш краката, забележете няма те 90% от времето на лекции и упражнения и пак завършваш Simple Smile е това е да си студент в БГ ! само трябва да мислиш как ще завършиш 7 клас - след това е песен.

Напъване има в единици училища в средното училище и в единици ВУЗ-ове. Изключението са те, а не описаните, в които основната дисциплина е клатенето на крака. Аз така разбрах написаното. И на мен ми е странен първоначалният напън и изоставането от пътя по- натам. Затова и резултатите ни от ІV клас при международна преценка са едни, а в ІХ- други.

Не мисля, че авторката говори за "труден материал в І клас". Примерите, които дава са в друга посока. Смайл, пийс енд хъг!
Ю кън инклууд дис ин съм диктейшън фор юър сикс иърс олд чилдрън. И Мойра и фирмата- също.

Последна редакция: ср, 19 яну 2011, 07:31 от Judy

# 65
  • Мнения: 8 567

Не ми казвайте, че е работа на учителя да го научи.
Това е факт, но който иска детето му да е напред с материала, ще положи някакви усилия. Заслугата за моя изключително лесен първи клас е изцяло на майка ми, която настояваше да се науча да чета на 4.5 години и да пиша и смятам на 5...Не казвам, че бе лесно за нея или особено приятно за мен, но резултатът бе налице.

А вие да не би да казвате, че не е работа на учителя? Shocked
Каква е според вас работата на учителя?

# 66
  • у дома
  • Мнения: 7 171

 та въпросът ми е следният-какво мога да направя ,за да влезе детето ми наесен с набора си отново първи клас?

 

Аз знам,че само плашат детето,по-скоро отговорих на майката ,че няма вариант детето да повтори класа.Просто си запретват ръкави и започват работа.
А и детето сигурно ходи на занималня - това си е наистина вариант за работещи родители,но има деца,които не могат да учат и да се съсредоточат при шум и само се изморяват на занималните.Има и деца,които се справят на занималня,но има и такива,които не успяват.Моето дете не е посещавало занималня,от класа ни се пробваха няколко дечица,но се отказаха след 2-3 месеца.
Иначе аз съм против предварителното учене,освен в случаите,когато самото дете желае.Моето отиде в първи клас научено да смята,да определено му беше много лесно по математика,но той сам си искаше и сме се занимавали.Изобщо не пожела да се научи да чете или пък да пише нещо и затова там му беше мнооооооого трудно,най-вече с писането,защото буквите ги познаваше.В момента страшно много чете и то по собствено желание,направо му е като страст четенето,виж писането не му е от любимите занимания.Въпреки това прави чудесни преразкази (отдавам го на богатия речник от многото четене) и пише без правописни грешки.Ама в първи клас действително се потрудихме доста - и той , и учителката ,а и аз.

Последна редакция: ср, 19 яну 2011, 08:53 от svetlaem

# 67
  • София
  • Мнения: 62 595
Хайде сега, остава и научени да четат, смятат и пишат да ги пращаме децата в първи клас! Направо да си ги изучим сами до гимназия, та само да се явят на матурите за диплома!
Моите, когато тръгнаха на предучилищна не можеха да четат, нито да пишат, само смятаха наум, ама то заради пазаруването. Умишлено не съм ги учила на четене и писане, защото знаех, че това, което аз с много работа мога да постигна за дълго време с едно 5-годишно, същото това дете на 7 ще схруска за отрицателно време. В предучилищната си научиха каквото трябва по програма, а в първи клас всичко си беше плавно, единствено проблем беше, че на накое дете не му се пишат ченгелчета и това, че  все пак трябва да седят на масата и да пишат. То, пък,  кое ли дете умира от желание да пише ченгели! Макар да не гги бях научила да четат, те бяха напълно готови откъм способност за концентрация, фина моторика и езиково развитие. Всъщност, това, което правех като подготовка беше точно да наблягам на книжовния език и правилното произнасяне на звуковете, защото знаех, че това после се отразява на писането. А, да, и това, че никога не са ходили на занималня. Спестих им шума и навалицата.

# 68
  • загубено
  • Мнения: 6 595
Аз направих грешка да занимавам синът си с буквите.
Като  разбрах,че ще е 1 клас,не предучилищна.
Голяма грешка.
Учителят имаше един подход,аз
го бях научила по друг начин.
Стана една голяма 'каша' за детето,
добре че не бях от упоритите и не го натисках много.
Та бързо влезе после в' час'.

# 69
  • Мнения: 2 641
хе хе кажете ми къде има по ужасна система от нашата в света? започва се с як зор от 1 клас до 7, след това почти нищо не се учи, изключая 5 училища, а в УНИ си клатиш краката, забележете няма те 90% от времето на лекции и упражнения и пак завършваш Simple Smile е това е да си студент в БГ ! само трябва да мислиш как ще завършиш 7 клас - след това е песен.

Това шега ли е?  Simple Smile

самата истина...

# 70
  • Мнения: 1 567

стр.87 4. прочети думите.запиши ги под диктовка.
......илюминатор,.......гюм,гюл,тюл,....люлючета....,Фюрфюнко.
.....


 Joy Joy Joy Joy Joy Joy

обаче тия люлючета честно ме озориха... явно и аз няма да мога да се справя в първи клас ... Mr. Green
за к'во иде реч... Mr. Green Mr. Green Mr. Green
а Фюрфюнко  #Crazy Mr. Green що за име....

# 71
  • Мнения: 3 506
Люлючетата не бяха ли от "Ян Бибиян" ? Виж, Фюрфюнко, мойрите и тем подобните идея нямам откъде ги измислят... И защо поне за допълнителни помагала не ползват някакви по-нормални материали..

# 72
  • Мнения: 984
Мори, морке ле, оно кога "Мойре" е со главна буква и со запетая, както и с "е" на конецот, то можем да го мислим за съществително собствено име. Не разумех сал Мойра мома ли е или Мойро е левент- момък? Блазя им на първолаците, които пишуват диктовни по този Зборник. След "фирма" ще минат на прокура сигурно, ако не са я взели, че е с по- предна буква.

 Laughing Laughing Laughing Hug Ох, попиках се да се хиля!

Андариел, вярно е, че е малко детето, но все пак много деца тръгват на шест, т.е. не възрастта е определяща, а подходът. Знаеш, че в педагогиката има доказателства, че всяко дете е обучаемо, дори си има система за обучение и самообслужване на деца с дълбока умствена изостаналост.
Мисълта ми е следната - ако детето нямаше зрялост за първи клас, то все някой /екипът в училището нали е за това/ щеше да каже на майката, че детето не е готово за първи клас и щяха да го отложат.

Според мен най-добре е да се опита със смяна на подхода към обучението, а това може да стане като се смени началния учител. Препоръчително е да се смени и училището, защото детенцето може да стане обект на недолюбване от страна на учителите във випуска, а това ще му вреди. Виждала съм как "общественото мнение" /имам предвид МО на началните учители в едно училище/ нарочнат /извинете ме, но това е точния израз/ дете и то, така или иначе, с много труд и тормоз изплува чак в седми клас, т.е. като бе прието в едно от т.н. елитни училища.

desilo6a, провери в другото квартално, там все ще има един учител, който ще е готов да отдаде внимание И на твоето дете. Ако не се получи, най-добре е да вземеш педагог у дома и след училище или в събота-неделя да работи индивидуално с детето. Дано се получат добре нещата!

Последна редакция: ср, 19 яну 2011, 10:38 от Мишона

# 73
  • София
  • Мнения: 62 595
Така е, може да се намери подход към всяко дете, но при тази система на този етап се изисква доста сериозно ниво на концентрация и боравене с абстрактни символи, паралелките са твърде големи, а и не всеки учител е на ниво. Принципно, колко родители биха приели констатацията за неготовност и биха отложили детето си? Това е, все едно да им кажеш, че децата им са глупаави, приемат го като лична обида.

# 74
  • Мнения: 7 821
Аз направих грешка да занимавам синът си с буквите.
Като  разбрах,че ще е 1 клас,не предучилищна.
Голяма грешка.
Учителят имаше един подход,аз
го бях научила по друг начин.
Стана една голяма 'каша' за детето,
добре че не бях от упоритите и не го натисках много.
Та бързо влезе после в' час'.
С големия имах същия проблем, детето можеше да пише ръкописно, но някои букви пишеше различно докато се отучим голям зор.
Малкия не го учихме по тази причина, но той пък иска да пише различно иии пак ядове.
Това вторачване на някои начални учители в "правилния" начин на изписване на буквите определено ми идва в повече. Какво значение има как детето изписва малко "Б", по стария или по новия начин  Rolling Eyes, ако буквата е четлива, в редовете и даже красива, защо аджеба трябва да се изпише както е в учебника?! Още повече, че още във втори клас вече няма значение как точно ги изписваш и същия преподавател вече не пише по-ниски оценки, ако Б-то е изписано различно.
Какъв е смисъла?

Сори за ОФФ-а.

Общи условия

Активация на акаунт