Отворено писмо до Министър Игнатов относно тежките чанти на учениците

  • 30 203
  • 269
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 1 575
Ами ок е, ако се сбъдне.Но това ли е най-важното, което трябва да се пипне в системата?И на учителите ли е проблема да мъкнат карти от хранилището до стаята, или на децата тежките раници!?Май авторите на учебници и там умните тикви, които решават подобни "проблеми" май не разбраха, че учениците имат проблем с материала, натовареността и разгадаването на мисълта на автора, отделно ежедневния фитнес с раници, торби и пр., а не учителите...

# 46
  • Мнения: X
Ето това е първата реакция след депозирането на писмото:
http://pressboard.info/article/129471



И по какво се разбира, че има каквато и да било връзка между писмото и новия проект на издателство Просвета?

# 47
  • Мнения: 7
Още едно важно място, в което е цитирано изследването - Национална мрежа за децата, група от 76 неправителствени организации, работещи с и за деца и семейства:

http://nmd.bg/2011/02/%D1%83%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D1%87%D0%B5 … 0%B0%D0%B2%D0%B8/

# 48
  • Мнения: 1 119
Още едно важно място, в което е цитирано изследването - Национална мрежа за децата, група от 76 неправителствени организации, работещи с и за деца и семейства:

http://nmd.bg/2011/02/%D1%83%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D1%87%D0%B5 … 0%B0%D0%B2%D0%B8/

 Hug Меми


# 49
  • Мнения: 164
"Нова Зеландия

В раницата на детето има само кутия за обяд и бутилка вода + книжка. Имат и предмет Здраве, където се дискутират тези въпроси всяка седмица."

Вярно е , живяла съм там. Не само раниците им са празни, ами учат в 7 клас , това което моя син учи в пети клас в България.

# 50
  • Мнения: 8 567
"Първите места в класацията на PISA 2009 се държат предимно от страни в Азия, коментира Светла Петрова. Учениците от Шанхай, Корея, Финландия, Хонконг, Сингапур, Канада, Нова Зеландия, Япония, Австралия и Холандия са десетте страни, заели първи позиции в резултатите от изследването."

И интересно, в 9 клас знаят в пъти повече. Явно тежестта на раниците е обратно пропорционална на тежестта в главите. Mr. Green

Раници пълни- глави празни.

# 51
  • Мнения: 164
Ами честно казано, не си дават много зор там ни учители, ни деца. Болшинството учат до задължителната 6-та форма т.е. до 16 години и после работят. Много малко завършват университет, защото е доста скъпо. В Auckland Univercity бе пълно с китайци, корейци и т.н.
Затова тези, които завършат са с добра кариера и заплащане.

# 52
  • Мнения: 101
Това с електронните учебници добре. Имам обаче друг въпрос- кому е нужно децата да имат две тетрадки по предмет- едната за работа в клас, другата за домашна работа, като досега (синът ми е шести клас) почти не се е случвало учител да събере домашните, за да ги провери. Отделно от това често самите учители изискват тетрадките задължително да са голям формат, осемдесет листа... Отделно от това не ми се говори колко помагала и учебни тетрадки трябва да се купят в началото на годината, колко пари да се дадат за тях, а в края на годината остават непопълнени, защото в училище няма време и часовете са малко?
Значи- учебник+ две тетрадки+ поне едно помагало (и всичко това формат А4)Х6(броя на часовете)..  Отделно моливи, химикали, бои, гуменки ако се налага. Ами че тя една експедиция до Ливингстън тръгва с по-малко багаж!

# 53
  • Мнения: 84
С носталгия си спомням за времето, когато от първи до четвърти клас нямахме никакви домашни. Вярно, че започвахме първи клас на 6 години, но всичко се научаваше в училище. Такава беше програмата.  Бяха едни специални учебници, в които имаше всичко и се учеше под формата на игрово състезание. Имаше дори отделни часове за игра  след обяд - на двора и в игротеката.  Бяхме експериментален клас, което включваше и задължителни екскурзии, и доколкото знам  май се отчете, че експериментът е приключил успешно.  После разбрах, че това се нарича "Сендовска система". Днес отново се говори учениците да тръгват на 6 години, но защо се забравя другата част от проекта - без тежки чанти, без безсмислени домашни, без безумен учебен материал. Все пак децата отиват на училище, а не на експедиция!

# 54
  • Мнения: 7
Мда, май е така.
Ето това е линка направо от Нова ТВ, от 58-ма минута - в следващите 6 минути говори за проблема с раниците.

http://play.novatv.bg/play/240191/?autostart=true

# 55
  • Мнения: 84
Какви са тези родителски асоциации, с чиито представители министърът ще обсъди поставените въпроси за учебниците и тежките ученически чанти? Има ли някой членуващ в такава организация от форума?

# 56
  • Мнения: 1 119
Не знам кои са. Мога да кажа за СНБМ, не е включено, въпреки обещанието. Но знам и защо- защото в посока за тежките раници- няма да има нещо отделно, а за учебниците може би ще има родители, но там ще има повече експерти по учебниците. МОМН смята че проблемът с тежките раници е в родителите. Това го пише в техния отговор.
Понеже вече една година се Молим нещо да стане, все това целодневно обучение ще реши проблема- от тази година трябваше да сме без учебници в първи клас ето:
http://paper.standartnews.com/bg/article.php?article=345294
Всъщност ние повярвахме че може да се случи, но не стана на практика точно така.
Не вярвам, че нещо ще мръдне в образованието ни с новия закон, който сеге пишат.
И както вика моят мъж- Ми той един министър ако с едни чанти не може да се справи - нищо не очаквайте от него Money

# 57
  • Мнения: 24 467
... МОМН смята че проблемът с тежките раници е в родителите. Това го пише в техния отговор.

Ама вие това не го ли знаете? Естествено, че проблемът е в нас- не ходим всички да носим раниците на децата на гръб и да ги връщаме обратно. Разбира се, че сме виновни. Аре малко повече съзнание и отговорност, вола ви са!

Абе верно ли има още вярващи? Ей- това вече аз го не вярвам. Просто да ми е за тафталогията.

# 58
  • Мнения: 1 119
... МОМН смята че проблемът с тежките раници е в родителите. Това го пише в техния отговор.

Ама вие това не го ли знаете? Естествено, че проблемът е в нас- не ходим всички да носим раниците на децата на гръб и да ги връщаме обратно. Разбира се, че сме виновни. Аре малко повече съзнание и отговорност, вола ви са!

Абе верно ли има още вярващи? Ей- това вече аз го не вярвам. Просто да ми е за тафталогията.

 LaughingВиж сега

Ние така сме възпитани, но особено болднатото така да се каже - означава ли, че Само безплатните учебници, които се дават на децата са задължителни за носене- ако е така, но учителите изискват, а ние купуваме- пак ние сме виновни Mr. Green

Ето цитат от отг. на МОМН

В тази връзка бе установено, че комплект за І. клас, съдържащ всички учебни помагала по предмети, тежи общо 2, 126 кг, което съответства на представената от Вас европейска класификация за съотношението на теглото на детето спрямо теглото на ученическите чанти, т.е ако приемем, че средното тегло на първокласник е 20 кг, то ползваният понастоящем комплект съответства пълно на европейските норми
Представяме Ви следната информация по отношение на теглото на учебниците:
• комплект – буквар и учебна тетрадка е с тегло 0, 453 кг
• комплект – читанка и учебна тетрадка е с тегло 0, 213 кг
• комплект по математика е с тегло 0, 446 кг
• комплект по роден край е с тегло 0, 307 кг
• учебно помагало по музика е с тегло 0, 205 кг
• учебно помагало по изобразително изкуство е с тегло 0, 252 кг
• учебно помагало по домашен бит и техника е с тегло 0, 250 кг
Освен това всеки ден учениците не носят учебниците и учебните помагала по всички предмети едновременно.
Седмичната програма е разпределена в зависимост от определения норматив по всеки учебен предмет и изискванията за редуването на предмети с различна тежест и сложност, което предполага и вариативност на теглото на учебниците за всеки ден. Да предположим, че програмата за един учебен ден е следната:
1.   час – български език и литература (тегло 0, 453 кг);
2.   час – музика (тегло 0, 205 кг);
3.   час – математика (тегло 0, 446 кг);
4.   час – роден край (тегло 0, 307 кг ).
Общото тегло на задължителния комплект учебници и учебни помагала е 1, 411 кг. Останалата част от теглото на чантата може да е резултат от допълнително препоръчани от учители или родители помагала и пособия. - и кво сега- що ги купуваме ???

# 59
  • Мнения: 8 567
Ами прочетох статията и нищо не ме грабна. Еди какво си казал съветникът на министъра, който съветник е директор на 51 СОУ, което училище не се различава по нищо новаторско от масата училища, не видях и някакви особени постижения на децата от това училище.

Докато не се промени отношението на учителите към образователния процес, каквито и учебници да сътворят или не сътворят, няма ли качествен учител на комуто да са вменени ясни задължения работата е обречена на провал.
Сега вместо да преподават, те ще наблюдават работата на деца.
От тази статия не ми стана ясно какво ще се промени в преподаването, а само как ще се промени оценяването.
Ами кой ще преподава?
Пак ли аз?
Според мен властимащите изобщо не са в час какъв е проблемът.
Търсят го къде ли не, само не и в самото училище.

Общи условия

Активация на акаунт