Няма лошо да "учат" стига да е под формата на игра! И както майчето повтаря - да се използва периода/вълната на която са. Моите чавета нямат особени постижения - Даяна си пише името, мама и още една - две думи, познава буквите и цифрите. С Мишел се учим да държи правилно молива и ножицата Като цяло аз ги "натискам" само по отношение на творчество - да рисуват, да лепят и т.н. Но и на тях им е интересно. За Даяна хит са "как да нарисуваме ..." и рисуваме двете. Не че ще става художник (няма заложби) а защото смятам че развитието на финната моторика и на пространственото мислене (което се развива чрез рисуване, моделиране и т.н) са едно от най-важните неща на тази възраст.
Дани в момента е на вълна звуци. Да произнася звука с които започва думичката, да търси други думички с този звук ... и така. Подозирам че в ДГ са ги тормозили с това, а и в някаква книжка зачитах, наскоро, че това е възрастта за тези упражнения. Другата вълна, на която е, е да показва самостоятелност - че може сама да се прибере, че знае пътя ... и т.н. което мен ме изправя на нокти понякога. Та ще го мисля как да се справям с това. Не искам да режа тези и пориви - защото самата аз съм я подстрекавала към самостоятелност, а и за дете на нейната възраст тя има сравнително голяма такава. Не ме е страх от желанията и действията на детето ... а от заобикалящата ни среда - оживени булеварди, луди и т.н. Ще го мислим!
p.s. иначе редим пъзели без грешка, конструкторите - средна работа - не правят някви чудесии от тях, по скоро набързо сглобяват нещо дето го пишат къща и то участва в ролевите игри, които играят. За писането казах, не чете (Мишел също не чете ) Още бърка малко при броенето - примерно като от 10, трябва да мине на 11, от 20 на 21 и от 99 на 100. Смята елементарно - плюс минус (но не съм я проверявала много много), решава лабиринти без грешка, и открива разлики - стига да не и писне, докато намери всичките Учи някакъв англйски, с които май не се оправя добре, но да свиква с произношения и да се адаптира на тази вълна