Седмокласник пътя преполовил, към финала се е устремил!

  • 29 106
  • 742
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 67

Днес решаваме задачи само от вторите модули по математика. Мъчим се тук над следната задача: (сборник на Веди, стр.83/зад,30):

Върху страните BC и CD на квадрата ABCD са взети съответно точки M и N така, че <AMB=<AMN. Да се намери големината на <MAN.

Някакви идеи, че нещо зациклихме   bouquet

Здравейте! Синът ми казва, че отговорът е 60 градуса, но нямам сборника при мен, за да видя отговора. Може ли да проверите дали отговорът е 60 градуса?

# 16
  • София
  • Мнения: 5 137
И аз да се запиша:)
Поздравявам ви с една сладка задача, чието условие и решение са облечени в стихове и ви пожелавам УСПЕХ!

В триъгълник АВС
прав ъгъл има-ъгъл АСВ.
В него кръг е вписан, но
с известен вече радиус "ро"
Позната още е и "це"
(що хипотенуза се зове).
Щом знаеш тез величини
лицето й ти пресметни
на фигурата АВС,
но може и без стихове!

Забелязах тангенс готин аз,
намерих ъгъла от раз.
Удвоен ъгъл включих без проблем
и той сам си каза: Аз съм веч пленен...
Приравних два израза чудесни
...и се завъртяха буйни танци, песни...
Квадратно уравнение галено ми смигна
и решение ми каза бързо да достигна.
Намерих хикс и го поставих в тангенс аз,
казвайки си: Вече не, стига вече, аз съм пас!

# 17
  • София
  • Мнения: 5 137

Днес решаваме задачи само от вторите модули по математика. Мъчим се тук над следната задача: (сборник на Веди, стр.83/зад,30):

Върху страните BC и CD на квадрата ABCD са взети съответно точки M и N така, че <AMB=<AMN. Да се намери големината на <MAN.

Някакви идеи, че нещо зациклихме   bouquet

Здравейте! Синът ми казва, че отговорът е 60 градуса, но нямам сборника при мен, за да видя отговора. Може ли да проверите дали отговорът е 60 градуса?
Отг е 45 градуса. Искате ли решение с чертеж Simple Smile

# 18
  • Варна
  • Мнения: 3 247

Днес решаваме задачи само от вторите модули по математика. Мъчим се тук над следната задача: (сборник на Веди, стр.83/зад,30):

Върху страните BC и CD на квадрата ABCD са взети съответно точки M и N така, че <AMB=<AMN. Да се намери големината на <MAN.

Някакви идеи, че нещо зациклихме   bouquet

Здравейте! Синът ми казва, че отговорът е 60 градуса, но нямам сборника при мен, за да видя отговора. Може ли да проверите дали отговорът е 60 градуса?

Не, 45 градуса е.

# 19
  • Мнения: 67

Днес решаваме задачи само от вторите модули по математика. Мъчим се тук над следната задача: (сборник на Веди, стр.83/зад,30):

Върху страните BC и CD на квадрата ABCD са взети съответно точки M и N така, че <AMB=<AMN. Да се намери големината на <MAN.

Някакви идеи, че нещо зациклихме   bouquet

Здравейте! Синът ми казва, че отговорът е 60 градуса, но нямам сборника при мен, за да видя отговора. Може ли да проверите дали отговорът е 60 градуса?
Отг е 45 градуса. Искате ли решение с чертеж Simple Smile

не, ще го накрам да я реши подробно, той само начерта и заключи, без да мисли много-много, нека се поизпоти  Simple Smile

# 20
  • Варна
  • Мнения: 3 247

Днес решаваме задачи само от вторите модули по математика. Мъчим се тук над следната задача: (сборник на Веди, стр.83/зад,30):

Върху страните BC и CD на квадрата ABCD са взети съответно точки M и N така, че <AMB=<AMN. Да се намери големината на <MAN.

Някакви идеи, че нещо зациклихме   bouquet

Здравейте! Синът ми казва, че отговорът е 60 градуса, но нямам сборника при мен, за да видя отговора. Може ли да проверите дали отговорът е 60 градуса?
Отг е 45 градуса. Искате ли решение с чертеж Simple Smile
Моля, ако е удобно   bouquet

# 21
  • София
  • Мнения: 5 137
Ще ми отнеме около 10 мин да я направя на чертеж:)

# 22
  • Варна
  • Мнения: 3 247
Ще ми отнеме около 10 мин да я направя на чертеж:)

Може и без чертеж. Само кажи кое е нещото за досещане  Grinning

# 23
  • Мнения: 1 879
И аз да се запиша, за да не ви изпусна  Laughing

ganis сигурно ще ви напомни, но и аз (като дъщеря на математичка  Wink ) да ви кажа, че най-добре е задачите да са само днес, а утре - никакво напрягане. Миналата година майка ми специално ми се обади пак да ми напомни и аз сега на вас  Hug

# 24
  • София
  • Мнения: 4 349
И аз да се запиша, за да не ви изпусна  Laughing

ganis сигурно ще ви напомни, но и аз (като дъщеря на математичка  Wink ) да ви кажа, че най-добре е задачите да са само днес, а утре - никакво напрягане. Миналата година майка ми специално ми се обади пак да ми напомни и аз сега на вас  Hug
В един от справочниците май на Ню имидж имало техники за разтоварване от напрежението. Някой използвал ли ги е - какви са и има ли ефект върху децата?

# 25
  • Мнения: 43
ganis, страхотно веселяшко и забавно.   bouquet  А и съвсем по темата. Ще го използвам за събуждане на спящата красавица, която още не е отлепила. Sunglasses
В предишната тема даже не успях да се включа, но при нас откритите грешки по БЕЛ са 3, в т.ч. броя една запетайка в повече, защото прочетох в предишни постове, че ще се зачита за грешка.
Текста за преразказа се оказа познат за дъщеря ми и нейните съученици, правили са му преразказ първия срок. И да, всички стихотворения трябваше да се знаят наизуст.
Хайде, пожелавам успех на всички, че не знам кога и в коя поред тема ще успея да се включа отново.

# 26
# 27
  • с/у ОколоМръсТното
  • Мнения: 19 148
Лени, благодаря за новата тема   bouquet
И аз да се включа с пожелание за успешен изпит по математика..
И на нас математиката ни е послабия предмет
За нас важи същото, хубавото е, че вече е по-спокоен - гърмян заек. Simple Smile
Успех на децата!

и за нас. Въобще кой я е измислил тази математика...  Close

Лени, сърдечно благодаря, че намираш време, сили и нерви за нови теми  Heart Eyes Hug  bouquet
Моята щерка е станала отдавна, макар снощи да е решавала задачки до късно. Цели 5 геометрични, без помощ (ми това са й възможностите, какво да я правя сега...), но за доста дълго време. Почваме да се шашкаме и 2-те, тъй като никаква я няма по математика. Днес ще има урок по МАТ, както и в неделя преговор. За нея е важно и не искам да я спирам от математични занимавки, каквото и ще да пише по Наръчници и т.н.
Ми това за сега. Не отиде на спортен празник, защоот е забравила. А и аз не исках да й припомням, че да се шляе днес цял ден. Гадна съм, какво толкоз  Whistling

Ей, мое много близко дете е в АК. Ще взема да го разпитам за супер малки подробности по прием, уроци и такси, че ме заинтригувахте.

# 28
  • Пловдив
  • Мнения: 3 359
И на мен ми стана интересно, та не искам да ви изпускам

# 29
  • Sofia
  • Мнения: 2 869
Решение:
Забелязва се че лъча АМ е ъглополовяща. Следва, че ако спуснем перпендикуляр от точка А към страната МN то той ще е  РАВЕН на АВ, защото АМ е ъглополовяща и това е следснвие от Теоремата за ъглополовяща. Нека перпендикуляра от А кам страната МN се казва АЕ.
След това триъгълниците  AEM и ABM са еднакви. Ако ъгъл AMB=AME=a то от еднаквостта на двата триъгълника се намира, че ъгъл MAE=MAB=90-a (сбор на ъгли в триъгълник) и целия ъгъл BAE=180-2a следователно ъгъл DAE=90-(180-2a)=90-180+2a=2a-90.

От еднаквостта на триъгълниците  AEM и ABM то АЕ=AB, но AB=AD следователно AE=AD и лъча AN е ъглополовяща на ъгъл DAE следва, че ъгъл DAN=EAN=(2a-90)/2=2a/2-90/2=a-45 ъгъл EAN=a-45 а ъгъл EAN+MAE=MAN      
ъгъл MAN=a-45+90-a=a-a+90-45=90-45=45 градуса  

Общи условия

Активация на акаунт