Обучение по схема "Предприемчивите българи" за София

  • 49 414
  • 887
  •   1
Отговори
# 840
  • Мнения: 0
Mirama,
не е така!
Проектът не изисква съфинансиране от нас, не искат наши пари със сигурност. Може да има и такива хора, които си имат спестени 10 000 лева и които могат да си ги ползват. Но ще има и такива като мен, които нямат такава спестена сума, а имат да речем 1000 лева. Откъде да взема голямата сума?
Логично е да похарча аванса срещу документи, и да искам междинно плащане за сумата по документите ми, която няма да надвишава сумата на аванса, и тук разбирам логиката на Аника. И нещо повече, ако имам разход за да речем 2800 лева, а по аванса ми е преведена сумата от 2306 лева, ако имам от мен едни 500 лева, които да поркият разликата, си закупувам нещото и си искам парите на следващото междинно плащане.
Другото разрешение на казуса е някак си доставчика да ни даде документа - т.е. фактурата - и да отложим плащането към фирмата доставчик, което реално незнам дали е възможно и в рамките на колко дни трябва все пак да платим. Или ще вземем дейно участие в междуфирмената задлъжнялост широко популярна в страната ни в момента... Laughing

# 841
  • Мнения: 0
Mirama,
в кой документ пише, че исканията за плащане са на 3 месеца и че ще ни проверяват на 3 месеца?

# 842
  • Мнения: 0
Забравих да напиша и още нещо.
Наистина цитирах документа, в който четем:
"реално извършени дейности и платени разходи", но направете разлика, че не пише - платени С ЛИЧНИ СРЕДСТВА разходи.

# 843
  • Мнения: 21
Мирама, от дискусията ви тук във форума, определено става ясно, че трябва да разполагаме с наш капитал, който да бъде възтановен.
 "Аванса се получава предварително и то при искане от ваша страна в 10дневен срок след подписване на договора.
Ако не попълните и изпратите такова искане, нищо и няма да получите. "
Може би е споменато някаде( изчетох всичко в темата тук, разбира се и насоките) , 10 дни след подписване на договора се прави искане за авансовото плащане , с което се стратира и изпълнението на проекта, въпросът ми има ли определен срок , в който , ако проектът ти е одобрен трябва да подпишеш договор?
Правилно ли съм разбрала, че стратегия не е необходима, ако имам бизнес план към проекта или?

П.С. Регистрирах се в БТ преди няколко дни и подадох заявление за участие в програмата. Казаха ми ,че са сключили скоро договор с консултантска фирма( не ми казаха коя е ) и да чакам да ми се обадят за консултация.

# 844
  • гр.Плевен
  • Мнения: 40
Забравих да напиша и още нещо.
Наистина цитирах документа, в който четем:
"реално извършени дейности и платени разходи", но направете разлика, че не пише - платени С ЛИЧНИ СРЕДСТВА разходи.
Да, не пише лични средства, защото може да не са лични, а заем, но задължително не ви ги дават по програмата, освен аванса. Ако си изчетете подробно всички документи и приложения, които са публикувани в сайта на АЗ по тази оперативна програма, ще го разберете. А и вече това се дискутира повече от три месеца. Ако не се лъжа, дори имаше конкретен отговор от АЗ по въпроса.
Предварително се отпускат само 20% от одобрената по проектното ви предложение сума. Останалите средства първо ги влагате, после ви ги ВЪЗСТАНОВЯВАТ, ако ги одобрят.

ПП Така е по всички европейски програми. Тази не прави изключение, въпреки заглавието и насочеността.

# 845
  • Мнения: 0
Тази програма е различна, не се иска съфинансиране. Категорична съм. Различна е от тази за земеделците, където се искат и твои средства. Другото са тълкувания и въпрос на тримесечни безплодни дискусии...

# 846
  • Мнения: 22 507
Iva2012, определено бъркаш понятията. ))
И не си си изчела достатъчно внимателно цялата документация по проекта. Категоричността ти тук няма никаква полза.
Хайде да имам малко повече представа от Вас, като ползватели на програмата. Тъй като съм консултант по въпросната, а отделно съм работила по не един европейски проект.
Няма значение дали се иска съфинансиране, или не.
Двете неща нямат нищо общо.
Ти трябва да имаш пари, които да вложиш, за да можеш да искаш авансово плащане.
За абсолютно всички програми е едно и също, така и за тази.
Прочети си наръчник на бенефициента и там ще си отговориш и на останалата част от въпросите.
Единствената сума предварително, която ще ти се даде, това е АВАНС.
От там нататък, за да искаш плащане, трябва да имаш документи за изразходвани Х-средства. Които средства дали ще си ги извадиш от джоба, дали ще теглиш кредит, ще събираш от приятели и т.н., не се интересуват.

Aleahim, да, ще има срок, в който след като те уведомят, трябва да подпишеш договора.
Обикновено това също са 10дни, но изрично ще бъдете уведомени заедно с писмото за одобрение, което ще получите (евентуално).
А 10дневния срок за искане за аванс си го пише в ръководство на бенефициента.
Стратегия не ви е необходима ако имате бизнес план.
Договорите с консултантските фирми са отдавна сключени по принцип.

# 847
  • Мнения: 22 507
Забравих да напиша и още нещо.
Наистина цитирах документа, в който четем:
"реално извършени дейности и платени разходи", но направете разлика, че не пише - платени С ЛИЧНИ СРЕДСТВА разходи.

От програмата не се интересуват как ще ги плащаш тези разходи. ) Дали с лични средства, заем и т.н. )
Но първо ще ги платиш, а след това ще искаш възстановяване.

# 848
  • Пловдив
  • Мнения: 5 034
Но нали през това време ще имаш и някакви постъпления?
Може така да се завъртят парите, че от тях да се покрият сумите, които после ще ти бъдат възстановени...

# 849
  • Мнения: 22 507
Но нали през това време ще имаш и някакви постъпления?
Може така да се завъртят парите, че от тях да се покрият сумите, които после ще ти бъдат възстановени...

То един бизнес ако няма постъпления....обикновено се стига до бърз фалит. )
Човек трябва да си направи добре сметка какво може да покрие с аванса от 20%, за да може да стартира, да има и приходи, които ще вложи по-нататък и ще му трябват за плащанията.
А и възстановяването на сумите не става веднага, а минимум 2-3месеца след искането за възстановяване.

# 850
  • Мнения: 21
възможно е да са имали проблем по въпросът за консултантската фирма, тъй като жената от БТ ми съобщи новината сякаш е голям напредък за програмата, а миналата седмица , когато говорих с нея каза само , че за самата консултация нищо не се знае и всички просто чакат.
... не е добре това с десетте дни за подписване на договора ( имайки в предвид , капитала , с който трябва да разполагам при старта ) , но щом нещата стоят така, така ще е ?
Благодаря за информацията!

# 851
  • Мнения: 22 507
Aleahim, срока може да е и по-голям, тук конкретно не съм проверявала дали има такъв упоменат още в ръководство на бенефициента, или не.
Капитал точно при старта може и да не ви трябва, ако смятате, че с 20% аванс, може да си извършите заложените дейности. Но от там нататък, да, трябва да имате пари.

# 852
  • Мнения: 192
   Аз не разбрах, след като съм взел аванса и съм го похарчил, и искам междинно плащане, за какъв период от време става тази така наречена "контрола", че след нея да започват да текат онези 40 работни дни. И има ли го някъде упоменато, искам да прочета. В Насоките и в Наръчника на бенефициента го няма.

# 853
  • Мнения: 22 507
Аника*, първо искаш контрол, а чак след като те дойдат, извършат проверката, заверят и одобрят документите ти, можеш да искаш междинно плащане.

# 854
  • Мнения: 192
Аника*, първо искаш контрол, а чак след като те дойдат, извършат проверката, заверят и одобрят документите ти, можеш да искаш междинно плащане.

Има ли фиксиран срок, в който трябва да дойдат за контрол? Къде е написано, еди колко си дни след искане за контрол?

Общи условия

Активация на акаунт