Консултация с логопед - тема 4

  • 228 919
  • 860
  •   1
Отговори
# 810
  • Мнения: 1 167
Разбира се, че специалист, а не родител казва какъв може да е проблемът!?.. Освен това, не знам какъв специалист сте и на база какво се изказвате така категорично, но в Св. Никола правят комплексна оценка и в последните години дори въведоха първичен преглед, на който отсяват кои деца са за там и кои не (за пълна, комплексна оценка), защото хората биваха насочвани с повод и без повод към тях.
Първият специалист при неговорещо дете е логопед, който може да препоръча консултация и с друг вид специалисти. Но те не е задължително и дори често, физически не се намират на едно място. Явно се хващате за думата "комплексна". Та, комплексната оценка в Св. Никола  включва консултация с педиатър, невролог, психиатър, логопед и психолог. Такива центрове са 2-3 в страната. Това имам предвид под "комплексна" аз и затова казах, че не винаги е нужна. Логопед и психолог не е комплексна оценка, а по-скоро обичайна/стандартна.
Аз спирам дотук.

# 811
  • Мнения: 3 608
И аз мисля, че е достатъчно като първо да се направи консултация с логопед. Мишонка12 сигурно имате логопед в Монтана. Заведете го. 3 години не е малък  А какво казва педиатърът на детето? Той не е ли обърнал внимание досега?

# 812
  • Мнения: 12 461
Здравейте на всички
Имам син след седмица става на две години и 7 месеца не говори няма една смислена дума в речника.
Дя означава ДА,ПУ ПУ когато иска да му пусна някаква играчка,ПА ПА означава ПАК ,бао-бао и па-па звучат еднакво неможе да имитира дори звуци ако го накарам да повтори след мен звучи я я как се казваш я я.Ония ден баща му го пита жаден ли си и той отговаря ДЯ и баща му му вика иди при мама тя е в кухнята кажи мама вода идва при мен и казва я я.Разбира абсолютно всичко изпълнява доста сложни команди от типа”Отиди до масата вземи си влакчето и иди седни в коридора трябва да ти обуя обувките” без да се замисля изпълнява разбира под-над,вътре-отвън,голямо-малко,горе-долу,пред теб-зад теб т.е добре се ориентира в пространството.Знае всичките цветове дори незнам кога ги е запомнил защото знаеше само синьо,лилаво,сиво научил кафяво,черно,бяло,червено,жълто,оранжево,розово,зелено.Запомня всичко много лесно доста е паметлив обикновено не ми се налага да повтарям нещо.Кажа ли НЕ спира на момента изпълнителен.Държа да отбележа нещо много важно от раждането си го оставях пред ТВ за доста часове и го храних до към може би 1,5 пасирана не изцяло изобщо незнам защо даже съм посипвала глупава работа срамувам се от себе си най малко можех да проверя в интернет кой век живеем допуснах много грешки в отглеждането на първото си дете.Чувствам се ужасно немога да го опиша с думи нито книжки му бях купувала нито някакви образователни играчки.Някакви безсмислени играчки музикални имаше не съм му говорила изобщо линчувайте ме😔 Започнах да му купувам играчки образователни и книжки най различни на 1,6 някъде започнах да се занимавам активно с него та той тогава нищо незнаеше е как да знае мозъка пасивен през цялото време.Година по късно аз немога да позная собственото дете нон стоп сочи всичко знае разбира общува с жестове всеки ден се развива но в говора е застой мислех си че щом съм ИЗКЛ.ТВ някак нещата ще се наместят лека полека от сутрин до вечер се занимавам с него не работя живеем в Шотландия тек съм го водила при логопед на частно преди локдауна може би преди 2,3 месеца казаха че всичко изглежда нормално и е малък имал време да навакса и да настигне връстниците си даде ми упражнения да правим вкъщи но просто с говора никакъв напредък той дори звуци на животни неможе да имитира.В май месец мислиме да се приберем в Бг и да го заведа при специалисти за обследване единствено ме притеснява пърхането често го прави и подскача защото неможе да каже нищо кажеш ли му спри спира и после пак наново.Разбира чувствата добре когато плача идва и ме прегръща а понякога даже плаче с мен много ми е мъчно майчета детето ми неможе да говори много ми е болно.Ходи на ясла 15 дена и локдаун оплакваха се единствено че искал на ръце или да бъде държано за ръчичка ако се откаже плачело и децата ги хващал за ръчичка взаимодействал си с тях това им бяха думите.Той е отгледан от нас двама ни с мъжа ми нямаме приятели,роднини нямаме си никого тук и е малко по свито дете сякаш.дойде ли някакъв майстор примерно вкъщи първо си закрива очите после сочи с пръст с въпрос кои са тези и после слиза от ръцете ми взема една играчка и отива да дава на човека.Винаги когато дава нещо на някого гледа право в очите.Преди месец ни посети вкъщи health visitor’s и каза че споделял играчки махнал с ръчичка за здравей.Опитвала съм вкъщи и артикулационна гимнастика нищо не се получи език нагоре неможе настрани неможе единствено се плези.Храни се сам не иска да пие от нормална чаша пие от шише със сламка с памперс когато го помоля да седне на цукалото сяда застоява се става от цекалото и пишка където му падне започнах да го слагам доста късно и на цекало след 2 г.в. Много дълго стана извинете ме но незнам как да го обясня по на кратко ще се радвам ако споделите мнение.Бъдете здрави и благословени
Не знам каква е ситемана в Шотландия, но първо заведете детето на стоматолог да провери за къса юздичка. За да проговори детето езикът трябва да е подвижен. Ако наистина юздичката е къса, то се прибягва до срязването й. Операцията се прави от хирур-стоматолог под местна / локална упойка.
Ако не е такъв проблемът, то ще е нужна работа с логопед, който да раздвижи езика и да подпомогне проговарянето.
Не е необичайно, че детето не иска да работи у дома с родител, но със специалист си партнират и работят.
Проговарянето се забавя и при двуезичните деца.
За да проговори едно дете е нужно да дъвче храната си. Детето дъвчи ли?

# 813
  • Мнения: 1 167
Юздичката може да я види и логопед и да каже къса ли е или не. За подвижността на езика обаче, не само тя играе роля. Може да има перфектната юздичка и езикът да е трудноподвижен. Късата подезична спира изговора единствено на звук "р" (който не се очаква да се изговаря правилно на тази възраст) и отчасти може да пречи на шушкавите звукове, които също се изговарят с повдигнат нагоре език.
Тук проблемът изглежда като езиков, не като чисто говорен. Двуезичието и до късно храненето с каши оказват влияние, но може и да не са единствена причина за него. Най-добре да го види логопед, защото всичко друго би било гадаене и допълнително стресиране на родителите.

# 814
  • Мнения: 90
Здр Venel82
Юздичката може да я види и логопед и да каже къса ли е или не. За подвижността на езика обаче, не само тя играе роля. Може да има перфектната юздичка и езикът да е трудноподвижен. Късата подезична спира изговора единствено на звук "р" (който не се очаква да се изговаря правилно на тази възраст) и отчасти може да пречи на шушкавите звукове, които също се изговарят с повдигнат нагоре език.
Тук проблемът изглежда като езиков, не като чисто говорен. Двуезичието и до късно храненето с каши оказват влияние, но може и да не са единствена причина за него. Най-добре да го види логопед, защото всичко друго би било гадаене и допълнително стресиране на родителите.
Здравей
Благодаря,че отговори
Може би наистина оказва влияние това,че съм го хранила с пасирана храна до към 1,6
Опитваме вкъщи артикулационна гимнастика но абсолютно нищо неможе от показаното.Отделно езика освен да го плези неможе както казах настрани,нагоре.Неможе да духне свещичка не дава целувка както се дава ами го прави с отворена уста не изкарва и звук при целувката.Иначе за късата юздичка моята баба беше споменала,че се съмнява за къса юздичка когато синът ми беше на месец но възможно ли е да неможе да говори та той неможе Ам дори да каже.Днес го карам да казва аааа казва аааа после му казвам а сега ууууу вълкат как прави и горкият прави аааа и до там.Когато прави па па прехапва долната устна.Иначе назад във времето като се върна помня три пъти повтори ам ам ам беше останал бая време гладен и повече не повтори.Иначе ако му кажеш опитай се да правиш пчелата опитва но неможе нищо.Със сигурност ще направим консултация с логопед тук сме в локдаун а и той разбира БГ иначе чува турски вкъщи когато говорим с баща му и навън англ.реч но към него се обръщаме единствено на български незнам в този случаи дали се води мултилингуализъм по компетентните да изкажат мнение.

# 815
  • Мнения: 1 167
Разбира се, че се води. Реално детето чува 3 езика. А щом оралната моторика е толкова зле (по Ваши думи), най-вероятно ще се наложи и външен и вътрешен масаж на тази област, пасивна артикулационна гимнастика, после пасивно-активна и накрая да опита вече само (активна гимнастика). Но говоря наизуст разбира се. Трябва да го види специалист.

Последна редакция: чт, 18 фев 2021, 15:29 от Venel82

# 816
  • Мнения: 90
Разбира се, че се води. Реално детето чува 3 езика. А щом оралната моторика е толкова зле (по Ваши думи), най-вероятно ще се наложи и външен и вътрешен масаж на тази област, пасивна артикулационна гимнастика, после пасивно-активна и накрая да опита вече само (активна гимнастик). Но говоря наизуст разбира се. Трябва да го види специалист.
А при какъв друг специалист трябва да го заведа освен при логопед.
Дано нещо лесно преодолимо да е.Благодаря ви от сърце момичета 😘

# 817
  • Мнения: 3 608
Заведете го на логопед! Той ще диагностицира. Той може да ви насочи. Не ги толкова пренебрегвайте! Те изучават много неща и ще може да насочи.

# 818
  • Мнения: 90
Здравейте 😘
Преди малко проверихме на нашия има къса юздичка на горната устна зъбите са му разделени предните два.Никога не сме обръщали внимание.Записахме час за утре при стоматолог.Възможно ли е липсата на говор на това да се дължи тромаво езиче трудноподвижно немога да намеря информация.Ще съм благодарна ако ми отговорите.Толкова много искам това да е причината,че немога да обясня с думи 🙏

# 819
  • Мнения: 12 461
Ами тромавото езиче и разделените зъби може и да са причина, разбира се. Дали единствената ще се разбере след прегледа при стоматолога. Късата юздичка се оправя с лека операция. За зъбите стоматологът ще си каже.
Поздравления за бързата реакция.
След това ще дойде ред и на логопеда. С негова подкрепа и помощ детето ще навакса.

# 820
  • Мнения: 1 167
Гледа се подезичната връзка, не на горната устна. И не, разделените зъби не могат да са причина да не проговори.

# 821
  • Мнения: 4 009
Здравейте,имам момченце на 3,5г.Като цяло всичко при него върви бавно.Късно проговори,няма добра дикция,говори развалено,изпуска срички,съкращава.Знае доста думи,но не ги изговаря правилно и трудно се изразява,ядосва се често пъти,когато не го разбирам.Интересувам се как протичат занятията с логопед в тази ранна възраст и има ли логопеди по ЗК ако не,как вървят цените на консултациите.Другият проблем е,че до ден днешен яде само пасирана храна.Гризе само бисквити,хляб,солети и др.такива сухи храни.Започнах да си мисля,че това не е само каприз,а може да има някакъв проблем.Ако може някой да препоръча логопед за гр.Варна

# 822
  • Мнения: 90
Здравейте
Днес бяхме на зъболекар незнам изобщо зъболекаря какво успя да види синът ми пищеше та той на мен дори не дава да му погледна устата има къса под езична юздичка има и на горната устна та тяхното заключение е че юздичката можело да се топи бил малък.Не мисля,че видяха нещо та не не се дължало на това че не можело да говори.В бг ще ходим също то тука парлама работа всичко какво да очаквам от тях ние сме тук от две години и пет месеца веднъж дори педиатъра му не се сети да му погледне устната кухина без коментар.

# 823
  • Мнения: 12 461
Казвате, че детето всичко разбира, не го ли подготвихте предварително, че ще трябва да си отвори устата и да позволи на доктора да го прегледа, че няма да боли и т.н.? Аз поне винаги предварително обяснявам на децата ми какво да очакват, включително и от инжекция.
А зъболекарят не го ли изчака да се успокои и да съдейства? Не го ли предразположиха?
Има и друго. Децата усещат нашите притеснения и това ги плаши. Успокойте се, бъдете позитивно настроена и създавайте такава нагласа у детето - важно е, защо е важно, че не боли, че той е мъж, голям, че ще съдейства и дори ще има награда накрая...

# 824
  • Мнения: 90
Разбира се,че съм го подготвила говорих му.Но по никакъв начин не пожела да съдейства гушна се в мен и това е.Преди да стигнем в кабинета всичко беше ок.Попитах го дали иска на лекар казах,че лекарят е наш приятел ще отвориш уста ще погледнат зъбките и се прибираме за награда не се сетих.И отговори с Дя означава да тоест иска да ходи но стигнахме до кабинета и започна да плаче.Така прави когато ходим на лекар а те изобщо не почакаха да се поуспокои че така да го прегледат стояхме две три минути и излязохме с по горе описаното обяснение имам ли им доверие нямам разбирасе какво биха могли да видят за 2 Мин нищо разбирасе.Аз едно нещо не разбирам за тази под езична юздичка колко трябва да е къса за да представлява наистина проблем нашия се плези но до там

Общи условия

Активация на акаунт