Ужасно съм разочарована от Британика

  • 33 251
  • 75
  •   1
Отговори
# 30
  • София
  • Мнения: 3 824
Размерът на групата има огромно значение. Ако сте ходили на курсове по чужд език сте го забелязали. Колко упражнения може да направи едно дете ако в групата има 15 деца? Докато дойде реда му да отговори, то забравя за какво става въпрос, губи нишката и губи интерес от упражнението. Бързината на усвояване, зависи от това в колко упражнения участва активно, а не от това как му е обяснена теорията преди това.
Ако има родител вкъщи да му подготвя задачки и да го упражнява, тогава може и да има резултат, но ако няма, не вярвам, че ще научи много.

# 31
  • Варна
  • Мнения: 2 443
Размерът на групата има огромно значение. Ако сте ходили на курсове по чужд език сте го забелязали. Колко упражнения може да направи едно дете ако в групата има 15 деца?

Eлл, като човек завършил английска гимназия в далечната 1995, когато тогава да учиш в английска ЕГ си беше върха на елита, мога смело да кажа, че размера на групата няма значение, защото целият клас учеше, без значение дали ще те изпитат или не. И основното учене беше у дома когато сам упражняваш до припадане преподаденото в клас. И бързината на учене идва след това от допълнителната прочетена литература и допълнително написаните есета - колко хора биха заменили Keep it simple  с eschew obfuscations? Защото нас на времето ни караха да превеждаме Йовков и Елин Пелин на английски, а това да намериш правилния нюанс, правилната конотация на думата е съвсем индивидуално усещане. Разбира се, по курсовете никой не те кара да правиш така, но исках да кажа, че ученето на език преди зависеше от вътрешни стимули, а не от броя на съучениците ти в клас.

Ето това е проблема на днешните родители към днешните школи - всичко да е смляно, да става в клас и ако може да няма домашни. Ами така език не се учи, въпреки, че днес е много по-лесно да се учи английски, защото отвсякъде сме заляти с английска реч.

Последна редакция: нд, 07 окт 2012, 19:31 от Manzhelka

# 32
  • Мнения: 498
Manzhelka ти говориш за деца 8 клас в АГ, а тук става дума за 6-8 годишни. В  английската имате всеки ден английски, а тук 2 пъти в седмицата за час и половина. Как да няма значение броя на децата в групата ? Дали е по добре да са 8 или  да са 15 ? После моето дете както казах е по малко от другите и аз при записването съм питала за броя деца в група. Защото моето дете пише по бавно. Сигурно и чете по бавно и и има нужда от внимание. Е в сегашната група, която наброи 15 деца, госпожата дори не беше забелязала че не е записала домашнато. Детето казва че все бързала, бързала а и аз съм с такова впечатление докато ги гледам навън какво правят. Старае се госпожата им, но някакси гледа да изпее нещата и кой разбрал рабрал. При 15 деца на тази възраст какъв контрол има ? И накрая е супер неетично да си платиш при едни условия и без да те уведомят да ги променят еднолично.

# 33
  • София
  • Мнения: 3 824
Размерът на групата има огромно значение. Ако сте ходили на курсове по чужд език сте го забелязали. Колко упражнения може да направи едно дете ако в групата има 15 деца?

Eлл, като човек завършил английска гимназия в далечната 1995, когато тогава да учиш в английска ЕГ си беше върха на елита, мога смело да кажа, че размера на групата няма значение, защото целият клас учеше, без значение дали ще те изпитат или не. И основното учене беше у дома когато сам упражняваш до припадане преподаденото в клас. И бързината на учене идва след това от допълнителната прочетена литература и допълнително написаните есета - колко хора биха заменили Keep it simple  с eschew obfuscations? Защото нас на времето ни караха да превеждаме Йовков и Елин Пелин на английски, а това да намериш правилния нюанс, правилната конотация на думата е съвсем индивидуално усещане. Разбира се, по курсовете никой не те кара да правиш така, но исках да кажа, че ученето на език преди зависеше от вътрешни стимули, а не от броя на съучениците ти в клас.

Ето това е проблема на днешните родители към днешните школи - всичко да е смляно, да става в клас и ако може да няма домашни. Ами така език не се учи, въпреки, че днес е много по-лесно да се учи английски, защото отвсякъде сме заляти с английска реч.
Именно:
Цитат
Ето това е проблема на днешните родители към днешните школи - всичко да е смляно, да става в клас и ако може да няма домашни. Ами така език не се учи, въпреки, че днес е много по-лесно да се учи английски, защото отвсякъде сме заляти с английска реч.
но аз не бих го нарекла това проблем. Защо трябва да ти е трудно, като може да е лесно (а да не говорим, че родителите плащат немалка сума за това)? Децата ни нямат 16 часа на ден само, за да учат английски до припадък и не е това идеята ни. Език се учи много по-лесно с упражнения, на практика, отколкото с четенето на граматика. Именно за това езиковите школи работята по този начин - малки групи и много упражнения. Иначе по твоята методика може да си учим децата и в къщи, що да даваме стотици левове по школи.

# 34
  • Мнения: 487
И основното учене беше у дома когато сам упражняваш до припадане преподаденото в клас......
Ето това е проблема на днешните родители към днешните школи - всичко да е смляно, да става в клас и ако може да няма домашни. Ами така език не се учи, въпреки, че днес е много по-лесно да се учи английски, защото отвсякъде сме заляти с английска реч.
При сугестопедичните курсове по метода на д-р Лозанов,се учи точно по този начин-без никакви домашни.За 5 седмици, по 4 часа дневно се минава едно ниво.В първо ниво знам ,че се излиза с около 2000 запомнени думи.Самия учебен процес е много приятен и за деца и за възрастни хора.
Утре (08.10.2012г.) започва курс по английски за начинаещи-от 18,30ч. до 22,00 ч.(5 седмици от понеделник до петък).Доколкото знам ще присъства жената,която е била най- близкия   съратник на проф.Лозанов в последните години от живота му и ,която единствено има право да обучава преподавателите по сугестопедия.За тези,които се интересуват давам телефон за връзка:0988833411

Последна редакция: нд, 07 окт 2012, 23:02 от vale3000

# 35
  • София
  • Мнения: 3 824
vale3000,  нещо си объркала цитатите и си ми сложила думите на Manzhelka, с които ама изобщо не съм съгласна  Confused . Моля те, редактирий си поста или ми изтрий името от него.

# 36
  • Мнения: 487
vale3000,  нещо си объркала цитатите и си ми сложила думите на Manzhelka, с които ама изобщо не съм съгласна  Confused . Моля те, редактирий си поста или ми изтрий името от него.
Извинявам се за недоглеждането,поправих се.

# 37
  • Варна
  • Мнения: 2 443
Елл, не е въпроса само до ученето на езика, ми то химията и математиката пак по този начин се учи - в училище или на курс ти дават основата, упражненията и затвърждаването - сам. С цитата си по-горе исках само да подчертая, че е по-важно (според мен) детето да иска да учи, а не да карат да повтаря като папагал нещо в клас. Защото и в Британика никой не те изпитва на думите, които си учил преди 5 урока примерно, а се върви напред. В групата на сина ми всъщност тази година има такива деца - "Ама госпожо, защо са ми тези думи сега, нали ги учихме миналата година", примера е от уводните часове с преговора през септември. В началото ми беше смешно, ама като чета и тук, вече не ми е. И още нещо, това, че сме платили определена сума, не ни дава право на нищо повече освен другата страна да си изпълни договореното. Щото по същата логика в училище като не плащаме нищо, могат да ходят и без домашни ли?

Иначе съм съгласна с Виртуална, че не е етично да променят условията в последствие.

А колкото до сугестопедията, не съм запозната с нея, но ми изглежда нереално само да си пееш песни и изведъж, хоп, пишеш без грешка думи като hors d'oeuvre. Може и да греша, изивинявам се за което.
Ми те хората са го казали - No pain,no gain.

# 38
  • София
  • Мнения: 3 824
Изобщо не си права за химията и математика. Когато въпросът опре до практически упражнения групите са малки. Лабораторните упражнения по химия и физика в университета протичат с не повече 10 човека в група. Когато се подготвят практически децата за някоя олимпиада също са малки групите. Английският език не е един речник, който трябва да се научи наизуст и някава граматика. Трябва ти много практика. Ако идеята беше езика да се учи по товоя начин, защо групите в школите не са по 20-30 деца, както на курсовете по математика и български?

# 39
  • Мнения: 9 990
Само да ти кажа, че дъщеря ми завърши с по-висок процент. LaughingБих снимала диплома, за да го сложа тук, ама за какво?
Обаче нищо не знаеше, сори.Азбуката беше грешно заучена.Теста е елементарен, бебешки...малката от градината каквото беше учила-го знаеше.Няма текущи проекти и изненадващи бла-бла в час.Поне нямаше преди две години при нас.Имаше една родителска среща, на която се държаха с нас като с малоумни-проведоха ни урок.И толкоз....

Sorry, но нещо не ми се вързва в твоята версия! Има много текущи контролни тестове, на база на които се поставят оценки в %, на база на което се поставя окончателния % за годината. Дълбоко се съмнявам, че филиал Варна учат по различен начин от филиал София, но дори и да го допуснем това, ако приемем че нямат текущи тестове, как според теб са поставили окончателната годишна оценка на дъщеря ти?! Не, че искам да споря, но освен тестовете, които според мен едно дете в детската градина, което не пише, не знам как би се справило с тях (намиране на думи в кръстословица, объркан словоред, дописванен на изречения с отворен край и т.н.), имаха и две  изненадващи съчинения в клас, които децата трябваше сами да напишат с обем около 70 думи - първото беше на тема да опишат една маймунка, второто - да опишат себе си - какво могат и не могат, какво обичат и не обичат и т.н. Освен това имаха да описват и играчките у дома, които са им любими. Оценяването е обективно, защото намаляват 0.25% за всяка грешка. Освен това РС са три за годината и няма как да забравиш за тях, защото една седмица предварително ти напомнят поне няколко пъти по телефона. Получаваш текущи писмени отчети два пъти годишно. При всички тези изисквания, не знам дете, което не познава азбуката как би се справило с писмените задачи! А става дума за най-първото ниво! И апропо, деца, които са завършили с успех между 95-100% ги канят на събеседване и писане на есе, за да изберат три от тях, които ще получат пълна или частична стипендия.

Кое ниво описваш ? Останах с впечтление че е Founders. Дъщеря ми беше това ниво миналата година в София и със сигурност не са имали съчинения в час с по 70 думи ! Да, научи се да чете и пише думите, беше й трудно защото не беше започнала 1 клас, но пък на всички тестове през годината имаше 100 %, само един го беше объркала защото не разбрала вярното или грешното да зачертава. Явно тук е важно и на колко години е детето, защото моето няма да може да прочете самичка адаптирана книга на английски, ако не я е изучавало преди това.
Лично аз съм горе долу доволна, по скоро горе Simple Smile от обучението в Британика, но според няма как това да се случи в големи групи.Сега групата ни е останала с 13 или 14 деца, но пак са много ! Реших да я прехвърля в друг клон в група с 8 деца ! Вече й харесаха учебниците и е писала в тях....взехме решение да я оставим. Ако обаче нещата не се променят в организационно отношение и си записват в групите по колкото си щат деца, ще си търсим нова школа за догодина.


Нищо от описаното от Manzhelka нямаше при нас.Какви съчинения?Та те за цялата година надиплиха около 100-120 думи общо, за целия курс на обучение.Междинни тестове не е имало, нито са ми звънели по телефона да ме подсещат.Никога не са ми звънели, освен, след като отписах детето-половин година след това, за да ме разпитват как е детето  hahahaДумите бяха наизустени и почти не им се знаеше значението, защото ги караха да рисуват превода, а не да го напишат, моето дете не умее да рисува и после си гадаеше-това кон ли бешеее,,,жираф ли бешеее, или пък жаба... CrazyВъобще за изречения не е ставало и въпрос.Да се описват или подобни-абсурд-не.Само думи.И една книжка с приказката май беше Дядо вади ряпа, на английски, която бе заучена като стихче-без да се знае превода.
Сега разбирам защо са ме преследвали така упорито като не продължихме при тях, сигурно заради стипендията, за която така и не са ми споменавали никога, защото детето беше със 100% успеваемост според техния тест.Пазя си го в рамка и му се смеем често. hahaha

# 40
  • Мнения: 498
Според сайта на Британика такъв тест за стипендия правят децата завършили ниво Стартърс и нагоре. За завършилите Фаундърс не се предлага такова нещо. При нас беше по скоро както го описва Jizzlobber с тази разлика, че имаха тест на всеки месец горе долу и така сформираха годишните проценти успеваемост. Двете книжки детето ми ги разбра след като аз ги четох с него и тук там превеждах. Още помни тази за ряпата и вчера каза по някакъв повод The turnip doesn't move Wink Нищо не са писали. Не че не може да напише това което сина на Manzhelka е написал. Просто миналата година се съмнявам че е могла сама да напише толкова изречения в последователност. Друг е въпроса че беше й в предучилищна, но и децата в 1 клас от нейната група не знам да са писали нещо. Явно Manzhelka като човек знаещ много добре английски от рано се е занимавала с детето си и успехите му не могат да се препишт на Британика изцяло. Дали обаче повечето родители чийто деца са там са завършили английската гимназия или знаят езика ???

# 41
  • Мнения: 182
Аз мисля, че родителите дават МНОГО пари за това, че децата им да бъдат научени на езика. Аз записах детето в пловдивската Британика, засега са в началото на азбуката, но се надявам да има резултат това начинание. Ако ли не- ще се замислим за друг вариант.

# 42
  • София
  • Мнения: 62 595
Аз още преди години ги отписах въпросните от позитивния списък с школи. Много лошо отношение, много! Държаха се с мен и децата ми така, все едно сме някакви дебили, които трябва да бъдат баламосани. Отклониха всички мои въпроси, а към децата се държаха ужасно пренебрежително, все едно са някакви предмети, чието мнение не е важно.

# 43
  • Мнения: 494
Без да имам каквото и да било впечатление от Британика, всъщност една приятелка води там Първи сертификат и избяга ужасена, а тя е доста добра преподавателка, преподава в университет, каза че са имали много лошо отношение към нея, че са й се карали като не им отиде на семинарите, също беше казала че са 16 деца в групата; та всъщност исках да кажа, че прочетох внимателно съчинението на момченцето от Варна и видях, че една грешка не е поправена

one hair - един косъм
hair - коса - неброимо

така де, да не го научава детето грешно

# 44
  • Мнения: 41 390
Без да имам каквото и да било впечатление от Британика, всъщност една приятелка води там Първи сертификат и избяга ужасена, а тя е доста добра преподавателка, преподава в университет, каза че са имали много лошо отношение към нея, че са й се карали като не им отиде на семинарите, също беше казала че са 16 деца в групата; та всъщност исках да кажа, че прочетох внимателно съчинението на момченцето от Варна и видях, че една грешка не е поправена

one hair - един косъм
hair - коса - неброимо

така де, да не го научава детето грешно

Hair значи коса, но значи и косъм. Съвсем законно и правилно е да се употреби и в бройна форма, когато става дума за косъм. Ето ти пример от Светото евангелие на Матей Grinning


"You have no control or right over your own life. You cannot even change one single hair"

Общи условия

Активация на акаунт