Идеи за стартиране и развитие на бизнес 19

  • 84 794
  • 795
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 4 617
ell_ell от къде да започнеш , виж ги в момента какви обороти правят, трябва да знаеш че ще се захванеш с голяма хамалогия, надценките са смешни на продукти от първа необходимост 10%, най- големия % е 20, отделно брака е голямо перо, българите свикнаха да пазарят на промоция , всички големи магазини слагат  поне един арктикул от вид на доставна цена, някой фирми правят заменки на продукти с изтекъл срок , други не , зависи как ще се договориш, за да печелиш магазина трябва да е много оборотен , разходите са големи, затова пиши каквъв им е оборота в момента ,от кога работи магазина и мога да ти дам и още насоки.

# 46
  • Мнения: 1 071
Ell_Ell, а каква е причината собственикът да се отказва от магазина?

За европроектите. ЕliMery доста добре е систематизирала основната информация. Аз само мога да допълня следните неща. Ако се чудите какъв проект да изберете, разгледайте първо страницата на съответното министерство, което отговаря за дейността, която сте избрали. Обикновено в долния десен ъгъл на заглавните страници има банери към съответните програми и проекти, които се обслужват от съотв. министерство.
Друг начин - потърсете консултантска фирма, която обслужва проекти за вашата дейност. Те могат да ви предложат подходящ за вас вариант. Важно е, обаче, да разберете колко и какви финализирани проекти имат, а не само написани и предадени Simple Smile)) И какво ви предлагат срещу комисионната - само написване и предаване или и обслужване и консултация по време на самия проект. Такава ще ви е безкайно нужна.

Лично мнение - проектите на МТСП и Агенция по заетостта са най-леки за изпълнение, но и с най-ниски отпускани суми.
Хубавото е, че ако имаш успешно финализиран проект, шансовете ти за нов, макар и по друга мярка са много добри.

# 47
  • Мнения: X
Ами ние вече 3- ти прокет правим.
Първият беше по "Технологична модернизация в малки и средни предприятия", обща стойност на 250 000 лева,
вторият по "Подкрепа за създаване и развитие на стартиращи иновативни предприятия" за 380 000 лв.   и
третия по "„Подкрепа за внедряване на иновативни продукти, процеси и услуги”- 480 000 лв.

Съотношението е 70:30, т.е 70% от стойността на проекта е с евросубсидия, 30% е с лично участие. По Конкуретноспособнот мисля, всички мерки са в това съотношение.

 

# 48
  • Мнения: 30
EliMery, много си отзивчива и на драго сърце споделяш, благодаря за което! Hug
Макар и да не пиша, темата ви ми е много полезна!

# 49
  • Мнения: 55
ell_ell , виж и какво е отношението на живущите наоколо към магазина, ако сега са се опарили от него и са недоволни, бавно и трудно ще научат, че вече не е същият магазин. Аз така не харесвах един ресторант, собственика се смени и всички казват, че сега е хубаво, вкусно и евтино, но аз все още не мога да се накарам да отида там  Rolling Eyes

# 50
  • Балчик
  • Мнения: 753
спондж боб ще мине към моя фирма,ще се опише стоката и във времето ще я изплащам,и ще плащам наем.Работата ми се струва доста и не знам от сега на кое на наблегна.Магазина се намира около много блокове,но също в близост има лидл(но не мисля,че асортимента ,ще се дублира)
Много е важно в момента на смяна собствениците , клиентите да не разберат нищо. Поне не и в началото, драстичните промени остави за по - натам, ако разбира се не са наложителни.
1. Провери дневният оборот , той ти е най - важният ориентир
2.Персонала - ако хората са съгласни да работят с теб - това ти трябва , тях ги познават клиентите- 5 човека не са малко.
3.Провери си доставчиците , дават ли не дават ли фактури, предполагам че и с нови ще работиш.
4. Разрешителни от Агенцията по храните ще трябва да вадиш нови.
5. Ако ще има преназначаване на хора , нови документи от ХЕИ да вадят.
6. Регистрирай си фирмата по ЗДДС . По изгодно е.
 Направи си хубав договор със старият собственик за продажба на стоки и инвентар.

# 51
  • Мнения: 452
Много благодаря на всички за съветите.Работата е там,че даже и да погледна оборотите,няма да са реални.За мен целия персонал е лъгал и крал много.Основно ще гледам да разбера мнението на близко живущитите.Собственика се отказва,защото има друг по оборотен бизнес и  за този не му остава време.Ревизия на магазина не е правена от година,и незнам как ще се изчисли ,за толкова голям период.Ще мисля сериозно,има още неща,които трябва да разбера за магазина и тогава да решавам.
Сигурно отново ще ви питам,но като разбера повече подробности.Като оборт,мнение на клиенти,асортимент,текущи разходи,брак и т.н.
Благодаря отново  bouquet

# 52
  • София
  • Мнения: 618
Работата е там,че даже и да погледна оборотите,няма да са реални.За мен целия персонал е лъгал и крал много. bouquet
Надявам се, че няма да продължиш със същия персонал. Който веднъж е бръкнал в гърнето с меда трудно се отказва.

# 53
  • Мнения: X
Работата е там,че даже и да погледна оборотите,няма да са реални.За мен целия персонал е лъгал и крал много. bouquet
Надявам се, че няма да продължиш със същия персонал. Който веднъж е бръкнал в гърнето с меда трудно се отказва.

Да, и аз точно това бих те посъветвала, колкото и да е неприятно. Но има една поговорка "Нов кокошарник със стари кокошки не се прави".  Дори не знам дали може да се измисли нещо от рода стария собствени с приключване на тази си дейснот да ги съкрати и един вид ти да започниш от начало. Персоналът ще е по-наясно от теб в игрите и далаверите и ще те мотата както си искат. Аз съм се опитвала да работя на заварено положение с хора и повярвай ми не става. И след това горещо ти препоръчвам да си сложиш софтуер за продажби и склад. Така ще правиш ревизия за мн кратко време, няма да могат да те лъжат продавачките и ще имаш пълна отчетност по всяко време.

# 54
  • Мнения: 6 443
 ell_ell, подкрепям мненията изказани преди мен.
Като плюс ще добавя, че при заварен бизнес има един определен кръг от клиенти, които са свикнали да ходят на това определено място, което си е съвсем различно от това тепърва да набираш нови клиенти. Говоря от собствен опит със заварен бизнес.

# 55
  • Мнения: 17
Хмм... кой се отказва от печеливш бизнес защото няма време  newsm78
Ревизия, софтуер и правилния човек да ти "пасе" бизнеса и си свободен за другия бизнес... Mr. Green

# 56
  • Мнения: 241
...За мен целия персонал е лъгал и крал много.Основно ще гледам да разбера мнението на близко живущите. Собственика се отказва,защото има друг по оборотен бизнес и  за този не му остава време...
Thinking
1. Защо старият собственик, не си назначи управител, който да въведе ред, и да движи обекта?
2. Защо старият собственик, гледа да продаде бизнеса на човек, който не е на ясно с този вид работа?
3. Защо обмисляш закупуване на бизнес, за който нямаш представа какви загуби (явно няма печалба, щом го продават по този начин) носи ежедневно, и без ясен план как да обърнеш положението?
4. Защо не ти е "светнала червената лампичка" до сега? Wink
Всъщност на последният въпрос подозирам вероятният отговор — мислиш предимно с ентусиазма и чувствата си (или с масовата мечта "мое магазинче"), вместо с калкулатора, отчетите  и проучването на възможностите на обекта. Поне преброи ли колко клиенти влизат в магазинчето за един ден (или поне в пазарните часове), че да имаш бегла отправна точка за пазара? Всъщност, докато броиш клиентите, може да видиш и как работи всеки от персонала, както и да добиеш представа за ефективността на обекта като цяло.
За персонала: това за старите ку**и и бардака, не винаги е вярно. Доста често, персонала си отмъщава на собственика/управителя, за некоректно поведение спрямо тях (неизпълнени обещания, мизерно заплащане въпреки уговорките, кофти отношение...). Виждал съм на живо, как персонал в хранителен магазин, за месец —  devil точно това от иконката, после собственика изгони управителя и всичко си дойде на място. Една свястна продавачка, знае 2 и 200, и може да ти помогне много в излизането от "дупката", стига да я мотивираш — та огледай добре персонала преди да гониш някого. Peace

# 57
  • Балчик
  • Мнения: 753
Разбира се , че може да се откаже от един печеливш бизнес , ако желанието му за това го няма.
Що да бачкам нещо , което не ме кефи.
За да назначиш кадърен управител не е евтино , особено за хр.магазин, от такъв тип - малък.
Няма нищо лошо в ентусиазма, все пак дамата затова и коментира тук.
 Peace

# 58
  • София
  • Мнения: 958
...
Елате да видите в Кюстендил за какво отношение става дума.....все едно им влизаш в собствения хол след 22 часа.... Rolling Eyes Покрай заведенито ми трябваха доста неща и само чуваш ами няма, няма да има...един не се постара да провери, да поръча, да потърси. Такава апатия и нихилизъм е обхванала всички, че чак те задушава. Накрая ми писна и от софия и от нета взехме почти всичко.
И понеже сме от София, не сме от тук, в началото се възмущавах, но вероятно вече съм се предала....Sad

Ами това, дето апатията ги е налегнала, е добра новина за теб. Достатъчно е да покажеш на клиентите си малко жизненост и ще пребориш конкуренцията. Представяш ли си, ако всички наоколо бяха ентусиазирани, усмихнати и работливи (да обгрижват всеки влязъл), колко трудно щеше да ти е.   Wink


Да, така е.....Simple Smile Сега ни предстои обаче тежко решение, защото аз съм психолог, работя на 8 часа в център за работа с деца. Наели сме едно момиче, много верен човек, няма да ни излъже стотинка, но доста свита, говори тихичко, не много бърза. Иначе съвестна много. Въпросът е ако мен мен ме няма, половинката все още има ужасно много задачи по намиране на най-добрите доставчици, кредитите и другите бумаги - опасявам се няма да има кой да е ентусазираният там, да раздвижва нещата.
Да се откажа напълно от работата си - много ще ми е трудно.
Единият вариант е да я наемем на 4 часа, но тя няма да издържи финансвово. Другият вариант е аз и мъжът ми да работим, и аз да организирам рождените дни.

Да не говорим, че дали ще издържим с нает човек на 8 часа с всичките му осигуровки, кредити и т.н  Rolling Eyes

Предстоят ни трудни решения....Sad

Ако някой има съвет или поне друг поглед, от който вижда нещата ще съм благодарна. Наясно съм, че човек вперил очи в собствения си път с всичките си емоции, страхове и мечти понякога губи напълно реално виждане и може да се оплете доста Sad

# 59
  • Мнения: X
 ooooh!   Защо толкова мн ми приличаш на един от случаите, за които споменах, че ми бяха пред очите как се "наиграха" с бизнес не знам. Дано се лъжа. Човек, на който му пробутаха на практика не работещ бизнес, той инвестира, за да стегне обекта, нищо не разбираше от дейността, по едно време се усети, че и персонала май го лъже, че и с кредити се беше оплел и финала е повече от трагичен.

Общи условия

Активация на акаунт