Що за тъпотия са тези "проекти"???

  • 15 643
  • 128
  •   1
Отговори
# 90
  • Мнения: 755
Много на сериозно се взимате наистина с тези  туй уъркове и прочее. Бла-бла. Работа щели да си търсят после с тези умения. Също е далеч от истината. Всичко е толкова опростено, тъпо, но пък украсено с думи като иновативно, хахахаха. Като чудя от някъде някой да ми говори за иновативност, за креативност, направи си представям как в тяхната служба кипи безсмислен труд по презентиране на тъпотии. Да. Сори, тъпотии са. Но това е част от губи-времето, в което иначе трябва да се работи наистина. В не една компания съм работил, та от първа ръка знам що е проект, как се презентира и колко иновативни и креативни варианти има за това. Пълен шит. Всяко нормално дете може да наблъска десет слайда с информация, графически пипнато тук и там. Та това е елементарно за бога, що го правите да изглежда супер и най и едва ли не да отделяте часове на това. Добър урок по губене на време.

# 91
  • Мнения: 442
На мен ми е писнало от интересности, раздвижености и пр. Просто трябва да се избута и толкова! Относно разните презентации и пр., досега не съм видяла да се прави диференциация според това как се е представил ученикът, и ако се пишат оценки, се пишат шестици и толкова.а Което пак е прецакващо за този, който е положил усилия, а не е отбил номера.

Заради неправилно отношение от учителя и/или родителя се получава така.
Няма как просто да поставиш задача на учениците и тя от само себе си да свърши всичко. Ако има неадекватни изисквания, некоректно вмешателство и/или липса на интерес от страна на учителя, твърде много ''свобода'' за ученика, чужда намеса - от родителя и др., то няма как да е успешна работата по проект. Не и ако целта е да се научат да организират добре времето си за работа, да приоритизират задачите си, да работят добре в екип, но и самостоятелно, да добият увереност, за да са по-инициативни и т.н.

# 92
  • София
  • Мнения: 62 595
Организирането и пр. трябва да е вече усвоено в девети клас.
Аз съм ок единствено за тези, сертификатните писаници.

# 93
  • Мнения: 755
На мен ми е писнало от интересности, раздвижености и пр. Просто трябва да се избута и толкова! Относно разните презентации и пр., досега не съм видяла да се прави диференциация според това как се е представил ученикът, и ако се пишат оценки, се пишат шестици и толкова.а Което пак е прецакващо за този, който е положил усилия, а не е отбил номера.

Заради неправилно отношение от учителя и/или родителя се получава така.
Няма как просто да поставиш задача на учениците и тя от само себе си да свърши всичко. Ако има неадекватни изисквания, некоректно вмешателство и/или липса на интерес от страна на учителя, твърде много ''свобода'' за ученика, чужда намеса - от родителя и др., то няма как да е успешна работата по проект. Не и ако целта е да се научат да организират добре времето си за работа, да приоритизират задачите си, да работят добре в екип, но и самостоятелно, да добият увереност, за да са по-инициативни и т.н.


Всичко това наистина трябва да е научено много преди гимназия. Да речем, в етап между начален и прогимназиален курс. Ако се замислим, това се учи дори на ниво детската градина. В начален етап на образование толкова много изрязват, лепят и оцветяват, че в пети клас като ги накарат отново да лепят направо им се повръща на повечето. И то при готин учител и адекватен родите-също представете си. Просто не е нормално това изрязване и лепене до премала. 

# 94
  • Мнения: 442
Аз коментирам проектите по принцип, защото изказванията против тях са такива.
На теория един възрастен човек трябва да знае и умее много неща. Често се оказва, че има пропуски. Всички пишат в автобиографиите си, че могат да работят в екип, а на практика не е така. Същото се отнася и за останалите изброени.
Едно е да коментираме конкретния случай и друго да отричаме проектите въобще.
 

# 95
  • Мнения: 24 467
Така е. Освен принципно, няма по какъв друг начин да се пише за "проектите", т.к. този, станал причина за темата, не го знаем. Но това се уточни още в началото на темата.  Simple Smile

# 96
  • София
  • Мнения: 62 595
Ако трябва да бъдем точни как се прави това с работата в екип, всички нормални компании задължително организират обучения на всички новопостъпващи служители, а периодично провеждат текущи такива, и то все за работа в екип. А екипа го прави основно началникът, защото отношенията в този екип са формални, има йерархия и разпределяне на задачите по степен на компетентност. Така че в училище се получава по приказката да правят с пръдня боя - нищо не се казва и показва на децата, а се очаква те спонтанно да се самоорганизират, че и да свършат работа. И поради тази причина хич не ща и да чувам за колективни или неколективни проекти, защото са куца работа.

# 97
  • Мнения: 6 323
Работата в екип е просто едно клише, от масата отвратителни клишета, навлезли в живота ни, и всъщност нищо не значи, освен че всички се скатават, а най-баламият свършва работата, пък отговорност носи "екипът", т.е. никой. Други отвратителни клишета са например "2.3. Визуализираш ключови думи, тези и т.н.    2.4. Влагаш креативност" - също така и като чуя "подреждане на приоритети", просто лошо ми става. Навремето пък така езикът ни бъкаше от русизми и съветски клишета, сега пък от американизми. И едното, и другото е ужасно.

Харесва ми много всичко, каквото е казала Андариел по темата, просто няма какво да се добави към това, което тя и Хахо са писали. Мисля на 100% като тях.
Проекти! От самата дума ми се драйфа. Използва се за щяло и нещяло. И чалгаджийките, представете си, имат проекти и говорят за финансиране на проектите си и други подобни! Отвратително.

# 98
  • Мнения: 41 661
В общия случай проектите наистина са идиотщина, защото са отбиване на номера и имитация на модерно образование без в същото време допринасят за целта на образованието.

1. Да приемем, че група деца имат да правят проект за Първата българска държава. Нека те са съвестни, направят си план, разпределят си работата и всяко си свърши добре своята си част. И какво ще се получи? Едното дете ще напише (т.е. ще научи) за Аспарух, другото за Крум, третото за Борис, четвъртото за Симеон... После ще сглобят една хубава презентация (нали говорим за най-добрия случай все пак) и ще си получат шестиците. Обаче шестица би трябвало да се пише на дете, което знае И за Аспарух, И за Крум, И за Симеон. Все пак нали това е целта на курса по история - децата да знаят по малко за всички царе, а не много, ама само за един от тях.
Както се вижда и в най-добрия случай този проект е безсмислен. Да не говорим, че най-често изпълнението ще е далеч от идеалното Twisted Evil

2. Вярно е, че много малко хора умеят да правят добри презентации (а то не е лесна работа), но все пак нямаме предмет "изготвяне и изнасяне на презентация". Вместо това имаме история, а за да получи едно дете 6 по история трябва да знае кой кога какво защо е направил и какво е произтекло от това. И ако детето си знае тези неща, но ги е сгъчкало на 2-3 страници с дребен шрифт (като в доклад) няма основание да не му се пише 6 по история, нищо че презентацията не струва, нали? Понеже ако знаейки всичко това вашето дете все пак се върне с четворка, понеже не е спазило изискванията за добра презентация, нали вие първи ще вдигнете скандал на даскала?   И с право. Е да, ама точно затова и децата нямат стимул да учат как се прави презентация, което нулира всички аргументи, как проектите учели децата на презентационни умения. Учат трънки Mr. Green

# 99
  • София
  • Мнения: 3 824
Може и да са трънки, но аз имам жив пример, който благодарение на минималното количество проекти се научи да прави чудесни презентации (дигитални) и да ги представя добре. Специално представянето е най-вълнуващата част - тренира се пред огледалото докато не стане перфектно  Laughing
Проектите, които бяха общи се разделяха така - едното дете изнамира и записва информацията, а другото оформя най-важното в пауър пойнт. Представят я заедно, като четене няма, водят се само от кратки бележки.

Добре, че имаше 3-4 проекта, за да се научи как се прави добра презентация.

# 100
  • София
  • Мнения: 62 595
Да, бе, трениране пред огледалото! Единият прави съдържанието, а другият оформлението! И кой какво научава - единият за Хан Аспарух, а другия за Пауър пойнта? newsm78

# 101
  • София
  • Мнения: 3 824
Кой каквото научил, научил. Независимо какво е знанието или умението, не мисля че може да е излишно.
А при положение, че и двамата участници представят проекта, няма как да не са научили съдържанието.

# 102
  • София
  • Мнения: 62 595
да, да, ей сега! Единият прави оформлението, и ще е научил нещата като другия, дето е правил съдържанието, да знаеш! Това е против всякаква логика и практичност.

# 103
  • Мнения: 1 347
Мисля, че пропускате провокирането на  интереса и любознателността като цяло по време на търсенето и пресяването на информацията. Ако детето, което чете само  за Аспарух, види, че историята може да бъде нещо много по-увлекателно, отколкото изглежда в учебника, ползата ще бъде многократно по-голяма, отколкото ако е назубрило уроците и за Аспарух, и за Крум, и за Борис...

# 104
  • София
  • Мнения: 62 595
не знам, аз това с интереса го смятам за личностна характеристика.  Особено на ниво гимназия вече всичко това е изградено.

Общи условия

Активация на акаунт