Съотношение: Кубатура-Конски сили

  • 13 553
  • 9
  •   1
Отговори
  • Мнения: 340
Здравейте, като за начало ще уточня че съм зелен по темите за автомобилостроенето и шофирането. Затова и реших да навляза в темата още с "А" и "Б"-то. Понеже както при изучаването на чужди езици първо се започва с азбуката.
Та...
Питането ми е в каква зависимост са тези две компоненти конските сили и кубатурата?

-каква е разликата между автомобил примерно 100 кс и двигател 1.6 и друг пак 100 кс, но 1.4. Като се приеме че става дума за една и съща марка и модел автомобил и гориво.
-какво е значението на кубатурата, за движението(ускорение; максимална скорост) на автомобила? Изключете субективния фактор за шофьорските умения.
-голямата или малката кубатура работи по-добре на ниски и високи обороти?
-какво означава това "да работи добре на ниски обороти" и "да работи добре на високи обороти"?
-какво представлява въртящият момент и в каква взаимовръзка е с кубатурата и конските сили?
- 1.6 90 кс и 1.4 100 кс- кой от двата мотора ще ускорява по-бързо; кой-ще е по-издръжлив в изкачване на стръмен наклон и по магистралата; кой ще е по-икономичен. При равни други условия- не взимайте в предвид шофьорски умения, амортизация на автомобилите или година на производство-говорим за идеалния случай.
- Ако трябва да избирате между 1.6 90 кс; 1.4 100 кс; 1.6 100 кс . Отговори като "1.9 TDI 150 кс", не се приемат Simple SmileКое бихте избрали и защо? Не става въпрос за конкретни марки и модели, важен е принципът. Моля споделете за каквото се сещате по темата и благодаря.

Последна редакция: чт, 16 апр 2015, 08:59 от potrebitel7777

# 1
  • Мнения: 13
Здравейте, като за начало ще уточня че съм зелен по темите за автомобилостроенето и шофирането. Затова и реших да навляза в темата още с "А" и "Б"-то. Понеже както при изучаването на чужди езици първо се започва с азбуката.
Та...
Питането ми е в каква зависимост са тези две компоненти конските сили и кубатурата?

-каква е разликата между автомобил примерно 100 кс и двигател 1.6 и друг пак 100 кс, но 1.4. Като се приеме че става дума за една и съща марка и модел автомобил и гориво.
-какво е значението на кубатурата, за движението(ускорение; максимална скорост) на автомобила? Изключете субективния фактор за шофьорските умения.
-голямата или малката кубатура работи по-добре на ниски и високи обороти?=
-какво означава това "да работи добре на ниски обороти" и "да работи добре на високи обороти"?
- 1.6 90 кс и 1.4 100 кс- кой от двата мотора ще ускорява по-бързо; кой-ще е по-издръжлив в изкачване на стръмен наклон и по магистралата; кой ще е по-икономичен. При равни други условия- не взимайте в предвид шофьорски умения, амортизация на автомобилите или година на производство-говорим за идеалния случай.
- Ако трябва да избирате между 1.6 90 кс; 1.4 100 кс; 1.6 100 кс . Отговори като "1.9 TDI 150 кс", не се приемат Simple SmileКое бихте избрали и защо? Не става въпрос за конкретни марки и модели, важен е принципът. Моля споделете за каквото се сещате по темата и благодаря.
---------а така да видим сега кой колко е знаеееееееее newsm78

# 2
  • по морето
  • Мнения: 188
Няма ли да е по-добре да се регистрирате в един автомобилен форум за конкретна марка и там да си зададете въпроса за конкретен двигател. Само една подсказка - онлайн може да намерите почти всичко за даден двигател, вкл. и диаграмите за мощност-обороти-въртящ момент.

# 3
  • Мнения: 23
Отговора на темата щеше да е много лесен, ако имаше ясен въпрос. В случая трябва учебника по двигатели с вътрешно горене да се преразкаже.
Грубо да кажем мощността е пропорционална на въртящия момент, на оборотите. Въртящия момент е пропорционален на обема, на сгъстяването.
От тук идва извода, че една кола може да има различна мощност от една и съща кубатура ако сгъстява повече /като крайност идват компресорите - турбо примерно/ или върти на по-високи обороти. И за да се завърши отговора - мощността не дава никаква представа за динамиката/поведението/икономичността на колата, ако не се вземе предвид крайното предавателно число и теглото на автомобила.

Та, какъв беше въпроса?

# 4
  • Мнения: 1 281
Здравейте, като за начало ще уточня че съм зелен по темите за автомобилостроенето и шофирането. Затова и реших да навляза в темата още с "А" и "Б"-то. Понеже както при изучаването на чужди езици първо се започва с азбуката.
Та...
Питането ми е в каква зависимост са тези две компоненти конските сили и кубатурата? зависимост не е правилната думичка тук . зависимост има по отношение на потенциала на различните мотори . принципно, колкото по голяма е кубатурата , толкова по голяма мощност може да се постигне . но това е само принципно . тоест има много изключения , но колкото по голям е обема на мотора , толкова повече въздух може да поеме за единица време . колкото повече въздух може да поеме, толкова повече гориво може да се окисли . колкото повече гориво може да се окисли, толкова повече гориво може да изгори . колкото повече гориво може да изгори, толкова повече топлина може да се отдели . колкото повече топлина може да се отдели, толкова повече енергия потенциално можем да впрегнем в наша полза . тоест топлина равно на енергия . 
-каква е разликата между автомобил примерно 100 кс и двигател 1.6 и друг пак 100 кс, но 1.4. Като се приеме че става дума за една и съща марка и модел автомобил и гориво. разликата е , че единия мотор е малко по форсиран от другия . форсацията се постига по много начини . надявам се не очакваш да ти се обяснят тези неща конкретно как се случват .. че бая мастило и време трябва .
-какво е значението на кубатурата, за движението(ускорение; максимална скорост) на автомобила? Изключете субективния фактор за шофьорските умения. значението е, че по голямата кубатура значи по голям потенциал, принципно обаче и не е задължително един автомобил с по голяма кубатура от друг да върви повече от еквивалентен или подобен с по малка кубатура . скорост, ускорение, максимална скорост . към тези неща имат отношение твърде много неща . гуми, сцепление, тегло/маса, предавателни числа на скоростната кутия диференциал и много други .
-голямата или малката кубатура работи по-добре на ниски и високи обороти? винаги голямата кубатура е с предимство по отношение на добрата работа мотора ., недостатък на голямата кубатура е само разхода на гориво, всичко друго е плюс .
-какво означава това "да работи добре на ниски обороти" и "да работи добре на високи обороти"? да работи добре може да значи много неща. но принципно се има предвид производителността на мотора в конкретния оборотен диапазон, а тя зависи от много неща .
-какво представлява въртящият момент и в каква взаимовръзка е с кубатурата и конските сили? по нагоре вече казах за кубатурата. въртящия момент си го представи като измерване на способността на мотора да ускорява . това измерва въртящия момент , ускорението на мотора . а конските сили са вид мярка за енергия . мотора си го представи, като машина за произвеждане на енергия . конските сили са като киловат часовете . просто е друга мерна единица . и в този смисъл , конската сила казва колко енергия може да произведе тази машина за единица време . а двете заедно ... въртящия момент и конските сили се интерпретират така . едното , въртящия момент казва, какво ускорение има мотора , а конската сила казва, колко дълго във времето този мотор може да поддържа това ускорение .
- 1.6 90 кс и 1.4 100 кс- кой от двата мотора ще ускорява по-бързо; кой-ще е по-издръжлив в изкачване на стръмен наклон и по магистралата; кой ще е по-икономичен. При равни други условия- не взимайте в предвид шофьорски умения, амортизация на автомобилите или година на производство-говорим за идеалния случай. в идеалния случаи, винаги повечето конски сили значат по висок разход на гориво, но идеални случаи няма . конската сила е произведена топлина, а произведената топлина е изгорена калория . а калорията пък е в точна пропорция в литър гориво . и така .. става ясно, че за кончето е необходима калориика, а тя не идва от въздуха в идеалния случаи . а ускорението на автомобила пък зависи както казах от много други неща . но принципно от особена важност е отношението конски сили тегло и предавателни числа при други относително равни компоненти . амортизациите зависят от това какви са материалите , които са вложени при производството, но при еднакви материали и системи за подобрение , по бързо ще се скапе по форсирания мотор, тоест този 100 к.с 1.4 .
- Ако трябва да избирате между 1.6 90 кс; 1.4 100 кс; 1.6 100 кс . Отговори като "1.9 TDI 150 кс", не се приемат SmileКое бихте избрали и защо? Не става въпрос за конкретни марки и модели, важен е принципът. Моля споделете за каквото се сещате по темата и благодаря. така поставен въпроса , отговора винаги е един . 1.6 100 к.с.

# 5
  • Мнения: 23
Тук възрастови граници май няма ...

# 6
  • Мнения: 1 281
Тук възрастови граници май няма ...
в какъв смисъл

# 7
  • Мнения: 1
Здравейте! Знам, че темата е стара, но исках да отговоря за други объркани души като мен. След много разпитване и четене накрая ми дадоха лесно за разбиране обяснение и искам да го споделя с вас, като се надявам да помогне на някой.

Преди няколко години започва "downgrade" на двигателите. Направено е с цел екологичност - уж трябва да замърсяват по-малко, да отделят по-малко вредни емисии и да харчат по-малко гориво. Затова и много нови коли имат подобни параметри: 110 кс и двигател 1.2, докато стари коли (преди 2014г някъде) са 110 кс и двигател 1,6/2,0. За да ускоряват бързо се слагат добавки като турбо на новите двигатели. Малката кубатура и всички добавки към двигателя го карат да работи под по-голяма натовареност, което довежда до по-бързо износване. Средно тези двигатели имат живот 200/220 000 х. км. По-малкия обем се усеща при тръгване и ускоряване, по-бавно се задвижват. Любители на високата скорост със сигурност ще го усетят. Също се усеща повече и при по-тежки и високи коли тип SUV/Jeep. Има и много с 3 цилиндъра, като е препоръчително да се вземе с 4.

Както други са написали, хубаво е да се прочете за самия двигател. Има значение дали е произведен качествено, с какво гориво е направен да работи и с колко цилиндъра е. Например някои двигатели може да са направени по-добре за бензин, а не за дизел, въпреки че са от добра марка коли.

Ще се опитам да отговоря на няколко от задените въпроса:

-каква е разликата между автомобил примерно 100 кс и двигател 1.6 и друг пак 100 кс, но 1.4. - 100 кс 1.4 е по-слаб двигател.
-какво е значението на кубатурата, за движението(ускорение; максимална скорост) на автомобила? - По-малка кубатурата - по-бавно ускороява. При по-голяма мощност (к.с) води и до по-кратък живот на двигателя..
- 1.6 90 кс и 1.4 100 кс- кой от двата мотора ще ускорява по-бързо; кой-ще е по-издръжлив в изкачване на стръмен наклон и по магистралата; кой ще е по-икономичен. - 1.6 90 - по-бързо ускорява и по-добър в стръмни наклони. 1.4 100 - поддържа по-висока постоянна скорост на магистрали
- Ако трябва да избирате между 1.6 90 кс; 1.4 100 кс; 1.6 100 кс . - 1.6 90 кс и 1.6 100 кс

Най-препоръчително ми казаха следното: 1,0/1,2 - 60к.с; 1,4 - 70/80к.с; 1,6 - 90/100/110 к.с; 2,0 - 120/130 к.с и нагоре. Коли с малка кубатура и висока мощност, трябва да се купуват с възможно най-малко минати километри и най-добро техническо състояние. Средно на година се минават 10/15 000 х. км.

Надявам се да помогне на следващия попаднал на този пост. Simple Smile

# 8
  • Мнения: 335
Моята е 3.2 V6, 260к.с.
Карала съм и с по-малки двигатели около 150 - 185 к.с., но просто големият двигател не се товари. Може да върви и като нормален автомобил и като спортен. То е релевантно на онази поговорка, че малката кола не може да стане голяма, но голямата може и за малка да я ползваш.

# 9
  • Мнения: 3 686
Моята е SUV 3.0, V6, 263 коня. Колкото е по-голяма кубатурата, толкова по-голям е въртящия момент. Конските сили продават колата, но въртящия момент печели състезания.

Общи условия

Активация на акаунт