Отговори
# 765
  • Мнения: 204
Ами не е точно така, законът за предучилищното и училищното образование е променен и съгласно чл. 112, ал. 1, т. 2, могат да се обучават в самостоятелна форма 'ученици в задължителна училищна възраст -по желание на ученика или родителя'.  В България има и напълно здрави деца, които практикуват homeschooling.

# 766
  • Мнения: 12 238
Според закона, самостоятелна форма е за ученици над 16 години, защото се готвят сами и се явяват на изпити.
ИФО - е индивидуална форма на обучение. Щом детето Ви е със СОП, това се доказва с документи, тогава може да е на ИФО, но ще се изготви индивидуален учебен план, който няма да покрива учебния план. За да се изготви индивидуален учебен план, то се прави оценка на развитието и нуждите на детето, тле пак ще Ви се наложи да докажете нужди и да минете комисия в училището, където запишете детето си.
Хоум скулингът е нещо различно, но за разлика от ИФО детето Ви ще трябва да полага изпити, за да му се признае завършен клас. Наистина ли искате да се вкарате в този филм?

# 767
  • Мнения: 204
Това е изменение от преди няколко години. Ако в първи клас не се справи с материала, в края на годината препоръчват друга форма на обучение. И все пак в закона е описана самостоятелна форма за деца в училищна възраст Simple Smile Аз цитирах по него.
За момента мисля, че това е най-подходящия вариант. За частно училище нямаме възможност, разглеждахме Милеа.

# 768
  • Мнения: 12 238
Не говоря за частно училище, а за нормално общинско училище. Обикновено квартално училище, а не от така наречените елитни. Учебната програма е една и съща, разликата е в допълнителното натоварване. Изберете училище, в което учебните часове и занималнята са организирани поотделно. Така ще можете да вземате детето на обед от училище и да работите допълнително с него у дома или със специалисти.
По-важното за първи клас е доколко детето може да се адаптира - да изпълнява указания, да седи на чина по 35 минути и да работи, да с йзва правилата в класната стая. Часовете са по 5 на ден по 35 минути. Общо в училище детето прекарва по 4 астрономически часа, а може и да са и по-малко. Спокойно можете да поискате СОП и тогава училището ще осигури на детето Ви безплатно подкрепата на ресурсен, логопед и психолог. СОП се определя краткосрочно - за 1 срок или дългосрочно - до завършване на етап. Всяка година се изготвя план за работа с детето до момента, в който родител откаже СОП или комисията за личностно развитие прецени, че детето е наваксало изоставането и вече не се нуждае от този вид подкрепа. Така се освобождава място за друго нуждаещо се дете.

Последна редакция: чт, 25 май 2023, 23:07 от Mama Ru

# 769
  • Мнения: 68
Здравейте!Искам да попитам на какво обучение са децата ви с ТЕЛК и диагноза аутизъм ?И какво се случва след 7ми клас?Ние сме на индивидуално в масово училище ТЕЛК 85%с чужда помощ,аз съм асистент и ходя с детето.Тази година ще сми 7ми клас.Стоя на пейка пред стаята.Тъжно ми е ,че никой не желае да я занимава,хвърлят един лист пише или не взимат и отчитат примерно не се справи.Да но детето му е трудно четене с разбиране,не разбира условието.Аз като обесня дам пример я карам да осъзнае и се справя.Чете,пише диктовки,смята без преминаване,почти знае вече таблицага,много пее заучава дълги фрази,участва в конкурси и има много медали и награди.Като поискам да знам какво правят настръхват учителите и казват не трябва да се меся в индивидуалното обучение,как така нали трябва да го упражня това дете за да се справиТам никой нищо не и преподава и обеснява,що за индивидуално обучение е това.Вечи 2 години така караме.Та аз даже мисля както пишат по една 3ка и на незнаещите  можехме да караме и на  оценки.Направих я на индивидуално за да не я тормозят,а то по лошо е сякаш.Чувам как шушукат ,че такива деца нямат работа там и колко мното документация пишат.Докого ще тъпчем на едно място и детето има жилание да учи ,а те не искат да се развива.Никой не го е грижа .Тя няма да вземе така диплом,а аз ми се искаше поне до 4 клас да опитаме да покрием материала и да опитаме да се върнем към нормално обучение.Но така както правят напук и с лошо отношение към това добро усмихнато дете как би станало това.Говорила съм и с директорите,те са свестни опитват се да въведат ред,но всичко го правят учителите.Напук да се махнем от там.Да отидем в помощното.Тя е осъзната,тя се плаши лесно,много чувствителна.Тиха и кротка , изпълнителна.Не сме за помощно училище .Дали вече не се води някакъв център ,но в нашия град децата са в бившето може би помощно училище и са предимно от ромски произход.Моето момиче се плаши от дечица в по тежко състояние,които издават звуции и правят движения.Пита ме,защо правят така и много се разстройва и започва да плаче ,стигали сме до криза пред кабинета на невролога защото едно детенце се търкаляше по земята и пищеше.Тя за 2 мин не може да издържи това и става страшно.Тя си обича харесво класа и те са свикнали с нея.Затова ми е интересно вие как се справяте?Аз съм в невидение и никой не ни казва какво ни очаква.Да не ми сервират нещо рязко накрая.Искам да си продължа в нашата гимназия и как да стане така да си останем там до 12ти клас?

# 770
  • Мнения: 12 238
Здравейте. Детето Ви е по индивидуална програма и на качествени оценки. Тъй като няма да се яви на НВО може да бъде насочена от РУО към професионална гимназия с професия, която е първа квалификационна степен и да учи до 10 клас. Децата с качествени оценки не се явяват на ДЗИ и не могат да вземат диплома, уви.
Може да опитате, да влезе някъде само с точки от два балообразуващи предмета, по които има количествени оценки, ако има такива и се вземат като балообразуващи някъде при Вас.
Може да запишете детето и в професионална паралелка, където след четвърто класиране има останали свободни места.
При такова отношение и работа с детето, аз не бих го оставили и след седми клас. Да, трудно е, защото учителите нямаме нужната подготовка да работим с такива деца, но тук и ресурсният трябва да помогне с подготовка на материалите. Търсене училище, в което има повече деца със СОП и учителите вече са се научили да работят с такива дечица.

# 771
  • Мнения: 68
Здравейте. Детето Ви е по индивидуална програма и на качествени оценки. Тъй като няма да се яви на НВО може да бъде насочена от РУО към професионална гимназия с професия, която е първа квалификационна степен и да учи до 10 клас. Децата с качествени оценки не се явяват на ДЗИ и не могат да вземат диплома, уви.
Може да опитате, да влезе някъде само с точки от два балообразуващи предмета, по които има количествени оценки, ако има такива и се вземат като балообразуващи някъде при Вас.
Може да запишете детето и в професионална паралелка, където след четвърто класиране има останали свободни места.
При такова отношение и работа с детето, аз не бих го оставили и след седми клас. Да, трудно е, защото учителите нямаме нужната подготовка да работим с такива деца, но тук и ресурсният трябва да помогне с подготовка на материалите. Търсене училище, в което има повече деца със СОП и учителите вече са се научили да работят с такива дечица.

Много ви благодаря за разяснението.Точно в нашето училище са много децата със СОП.Само в нашия клас са две,има и в съседните класове и в по малките и стават все повече.Виждам ,че има и в доста по тежко състояние ,едно момче което е в 11 клас и в паралелката по информационни технологии.те са две паралелки с английски и две с информационни и една обща след 7 клас мисля.Освен да говоря отново с директора и да ми обясни какво ни предстои.Но на два пъти ме спира и все ми казва ,че ще бъде много добре ако отидем в помощното .аз все си мисля,че е нарочно просто да не се занимават с нас.Така го чувствам.Имам познати и ми казват там е ад,не е за твоето момиче.

# 772
  • Мнения: 2 071
Какъв ад, нищо подобно! Там са малко деца в паралелка, децата не се чувстват пренебрегнати, обръщат им внимание и учат нещо.За разлика от масивите училища.

# 773
  • Мнения: 12 238
Помощното не е ли до седми клас?

# 774
  • Мнения: 68
Какъв ад, нищо подобно! Там са малко деца в паралелка, децата не се чувстват пренебрегнати, обръщат им внимание и учат нещо.За разлика от масивите училища.

Обмислям да посетя училището и да видя така ли е наистина.То е съвсем в края на града до циганската махала  ,а аз не съм шофьор и ще е трудно за нас ходенето до там ще отнема около 40 мин пеш,а таксита не мога всеки ден да си позволя.Но най големия срес за детето ще бъде промяна на средата с която е свикнало и се чувства щастливо .Със сигурност ще има голям регрес.Не мисля да му го причиня ,ще се боря докрай да останем в гимназията.Тя вече е единствена с българчета в града ни.Другото възможно училище е изцяло ромско.

# 775
  • Мнения: 12 238
Нали въпросът е все пак детето и да научи нещо. Явно сте в малко градче. Вариант да учи в по-голям град?

# 776
  • Мнения: 68
Нали въпросът е все пак детето и да научи нещо. Явно сте в малко градче. Вариант да учи в по-голям град?

Да наистина сме в малък град и с много ограничен избор.Обмисляли сме местене мечтаем за Бургас и може би повече специализирана помощ там,но заради работата на мъжа ми все още стоим и точно заради тази смяна рязко и на град и на близки,роднини,приятели,обстановката в която е свикнало детето и е щастливо,да не му причиня стрес и регрес.Имали сме такива моменти на два пъти с пътуване за по дълго и беше много тежко.Ще видим какво ще се случи занапред като отидем на училище.Господ да е с нас и да не ни тормозят.Единствено желая спокойствие.

# 777
  • Мнения: 12 238
Пробвайте и с пътуване. Поморие, Несебър не са много далеч от Бургас. Да, тегаво е, но ако първата година пътувате и детето свикне, може да стане по-лесно и преместването.

# 778
  • Мнения: 2 071
Помощното не е ли до седми клас?
До 12-и клас.

# 779
  • Радомир
  • Мнения: 128
Здравейте
Имам ли право да седя със Синът ми в часовете, той е на 11 год. С диагноза F84.0 в момента е в нова сграда, с нови учители които не познава.
И ако имам право , какви документи трябва да дам и от къде да ги извадя. Защото не ми позволяват, а той е доста стресиран защото му е още ново.
Благодаря предварително
Извинявам се за дългия пост

Общи условия

Активация на акаунт