Бензин или дизел?

  • 9 763
  • 19
  •   1
Отговори
  • Бургас
  • Мнения: 4 104
предстои ми покупка на кола, досега имам опит само с коли на бензин,   та се чудя пак ли такава кола  да търся или може и дизел, какви са разликите  

Последна редакция: нд, 31 юли 2016, 09:12 от Редактор*

# 1
  • Мнения: 2 828
Разликата е в начина на каране първо и второ в това с какви средства разполагаш.

# 2
  • по морето
  • Мнения: 203
И най-вече за какъв пробег на година става дума. Има писано доста по авто форумите за избора бензин-дизел.

# 3
  • Бургас
  • Мнения: 4 104
ами бюджетът ми е до 15000 лева, търся малка градска кола до 7-8г., няма да се кара много на дълги разстояния, засега съм харесала една Хонда Сивик, каква е разликата в карането при дизела

# 4
  • Мнения: 2 828
И какъв автомобил искаш. За Нисан микра може да е добре да е бензин, а за Ситроен 5 да е дизел например. И да купиш кола 2000 година е едно, а 2016 е друго.

# 5
  • Мнения: 82
Дизеловият двигател си заслужава инвестицията в случаите, когато има голям годишен пробег.
В България дизеловото гориво е изключително зле като качество, което скапва двигателя и не са учудващи честите проблеми с дюзи, а ремонтът не е никак евтин / според автомобила.
Колкото и нова да е колата, дизеловата винаги ще бъде по-шумна като работа, няма как да се избегне тракането, което пък води до разтраквания и в купето.
Бензинът има много по-плавен ход, няма вибрации.
В зимни условия и ниски температури дизеловият двигател има неоспорими предимства.
В общи линии, дизеловият и бензиновия двигател имат различни преимущества в различни рамки, то и затова о време оно съществува дуелът бензин срещу дизел, и както виждате има пазар и за двата мотора. Всичко се базира на личните предпочитания на шофьора.

# 6
  • Бургас
  • Мнения: 4 104
благодаря много за информацията  bouquet
малко ще се кара колата, зимни условия в нашия град почти няма, така че ще търся кола на бензин

# 7
  • Мнения: 82
благодаря много за информацията  bouquet
малко ще се кара колата, зимни условия в нашия град почти няма, така че ще търся кола на бензин
Успех в покупката,
леко и безаварийно шофиране! Peace

# 8
  • Мнения: 168
Abacus, може ли по-подробно да ми разясните какви са безспорните предимства на дизела пред бензина през зимата.

# 9
  • до най-прекрасния мъж
  • Мнения: 10 907
Бензиновата е евтина за каране, когато е с газ, иначе е по-скъпо. Първо, бензиновите двигатели горят повече, второ, бензинът е по-скъп. Имаме и двата вида, така че мога да направя сравнение. Бензинката ни е малка, градска кола с газова уредба. Гори около 10/100 в града. Дизеловата е голяма семейна кола, която използваме за дълги разстояния. Тя гори около 7/100.

# 10
  • София
  • Мнения: 1 462
По принцип дизела е по-капризен. По-икономичен е, но е по-труден за поддръжка. За да работи оптимално трябва да му е топло, затова се смята и че не е за предпочитане през зимата. Определено обаче няма предимства през бензина в зимния сезон. Проблема с паленето в студените месеци е мит - ако всичко е наред по колата ще запали без проблем. Аз карам дизел, стоял е 4 дни на -20 градуса без да се пали и като се качих запали от раз. Не ми трака и не ми тресе, освен първите няколко минути зимата докато се постопли.

Авторката вече се ориентирала май. Simple Smile

# 11
  • до най-прекрасния мъж
  • Мнения: 10 907
Дизеловата кола по-принцип е по-скъпа за поддръжка - скъпи са дизеловата помпа, дюзите, съединителят, ако е демпферен и той реже през кръста. Иначе, проблеми с паленето на под -15° не сме имали нито с бензинката, нито с дизела. Дизелът е хубав и евтин, докато е здрав. Развали ли се, ремонтите са по една чанта с пари. Да чукна на дърво, бензинката не се е разваляла, та не знам какви ще са цените, но възловите части определено са  по-евтини.
Например, за старият ни дизел, с който се разделихме неотдавна, ни искаха 3000 лв за нова дизелова помпа. Бензинова помпа е от порядъка на 150 лв. Демпферен съединител е около 1800 лв за новия дизел, който купихме неотдавна, за бензинката е 450 лв. Колите са ни от една марка, но различни модели, така че разликата не идва от това

Последна редакция: сб, 11 юни 2016, 08:21 от blue.angel

# 12
  • София
  • Мнения: 6 314
ами бюджетът ми е до 15000 лева, търся малка градска кола до 7-8г., няма да се кара много на дълги разстояния, засега съм харесала една Хонда Сивик, каква е разликата в карането при дизела
Хондата е доста читав автомобил, с малки исключения. Сивика е ОК. Ако намериш в добро състояние, не му мисли много. За условията които описваш бензин е по-добре. А по принцип е относително, има редица фактори, хората са казали вече доста. Но зависи много и колко ти "тежи" крака. Simple Smile

# 13
  • Мнения: 12
Според мен бензин + газ е най-добрия вариант за икономия ако ще минаваш голям пробег. една инвестиция за газ се избива за около 20 000 км, което за някои е много а за някои е малко. Миналата година купихме една служебна кола на газ за 2000 лева (доста изгодно - субару с климатик и всичко истанало) и за една година сме минали 30 000 км. сметнахме че разхода на газ ни е 9 лева на 100 км, а с предишната кола на нафта ни беше 25 лева на 100 км. и така за една година само от икономия на гориво сме спестили 30000/100 * 16 лева = 4800 лева. Ти си прави сметката. Дизела повече трака от бензина, но новите дизели, примерно след 2010г. пък са доста по-икономични.

# 14
  • Мнения: 306
Аз миналата зима в най-студените дни имах проблем с дизела. Замръзваше и колата не можеше да върви. И то по кръстовища в София. Не искам да си спомням. Дизела беше зареден от бензиностанция на Лукойл.

Общи условия

Активация на акаунт