Система за прием на ученици в първи клас в общинските училища - София

  • 115 579
  • 1 289
  •   1
Отговори
# 60
  • Мнения: 41 507
Бубчето 15 има предвид училища с ранен профил рисуване, танци, изобразително изкуство. Има такова в Младост, мисля в Гео Милев, може и още някъде.

Аха, ми точно разни измислени такива, дето се опитват да ловят шарани. Истинските училища по музика, изобразително изкуство, танци и спорт се знаят и приемат с изпит. И не са към МОН. А това, че някои по същество и профил квартални училища, си въвеждат "паралелка с рисуване" или "паралелка с танци" си е маркетинг и реклама, но не ги прави училища по изкуства Twisted Evil

# 61
  • София
  • Мнения: 2 319
Не искам да ставам адвокат на тези училища. Това са били критериите за миналата година.
Цитат
Всички деца, които кандидатстват в първи клас на 144 СОУ „Народни будители“ за учебната 2016/2017 година, ще се приемат след проверка на способностите по Музика, Изобразително изкуство и Хореография.
    Деца, завършили подготвителен клас в 144 СОУ „Народни будители” – 20 точки;
    Деца от 59 ОДЗ „Елхица“ – 15 точки;  - това е ОДЗ в съседство, в което има засилено обучение по танци и приложни изкуства. по желание, разбира се
    Деца, на които братя и сестри учат в 144 СОУ – 15 точки;
    Местоживеене в близост до училището – 10 точки;
    Деца на учители и служители от училището – 10 точки;
    Деца от други райони на столицата и страната – 5 точки.
Далеч съм от мисълта, че не се приемат и деца "по втория начин", но все пак наистина има подбор. Детето на наше съседче учи там, участват в национални състезания по народни танци, като го гледам как играе ми се събират очите.

# 62
  • Sofia
  • Мнения: 4 514
Може ли да задам еретичния въпрос защо детето трябва да има право да учи в най-близкото училище? Що за право е това? Кое му е логичното? Защо да няма право да учи в най-близкото училище до местоработата на родителя му? Може би аз нямам право също да работя извън района си? Центърът е за хората от центъра и да не припарвам до него, защото те имат някакво свещено право ли?
Това право е удобно за някои, които живеят до добро училище. Ако не е толкова добро, правото им да са до най-близкото веднага отива на втори план. Тези, които претендират за близко училище го търсят, защото е добро, а не защото им е близко, няма какво да се лъжем. Това, че са извадили късмет и преди 10-20-30-50 години са си купили апартамент до някое училище, което в последствие е станало добро, не виждам какво право им дава да имат предимство.
В чужбина районирането е практика, която има за цел да не допусне движение в нивата на училищата, разслояване. У нас това е допуснато отдавна и тъй като не могат да направят нищо от МОН, опитват по административен начин от СО да се мъчат да изравняват нивото, може би.
Един от авторите на новата система е директорът на 73 СОУ, който седна да говори, че нямало значение нивото на училището до 7 клас и не било фатално, къде ще учи детето за развитието му. Нямало елитни и добри училища. Днес погледнах сайта на училището. Пише следното:"73. СОУ с преподаване на чужди езици "Владислав Граматик"  се наложи на образователния пазар като едно от най-предпочитаните и атрактивни училища с високите си и доказани изисквания и резултати.На фона на демографския срив, данните показват, че ние сме едно от най-предпочитаните училища в София.
Питам се, защо си прави реклама, като всички училища за него са еднакви!? И този човек прави правилата за цяла София.
Нареждам се на опашката след онези, които презирах, защото си сменяха адресната регистрация.

# 63
  • ...в най-дългото очакване на щастие...
  • Мнения: 834
Редно е и критерият месторабота в района да е налична, но ако смените района на месторабота какво се случва с училището, в което вече учи детето? И него ли ще сменяте? Все пак постоянният адрес се приема, че е стабилна величина. Според мен и при така въведените критерии отново ще има вратички за манипулации и записвания по другият начин. Всъщност така или иначе ще го приемат това нещо...Независимо какво мислят родителите. Пренасели се София, ресурсите са на изчерпване...Но е факт, че тук има работа и това е основното, което привлича хората от други градове и селата...

# 64
  • Мнения: 4 266
Според мен хората ще се пререгистрират постоянно, като в едно жилище по закон имат право да бъдат регистрирани 3 пъти повече хора отколкото могат да живеят там. Така се регистрират ромите. Даже предполагам, че ще се създаде и пазарна ниша за подобен род услуги.
betray  без хората от другите градове няма да има работа в София, поради простата причина, че никоя компания не инвестира на място, където няма човешки ресурс. Не, че има много големи инвеститори в София де, пак поради факта, че сме малко.

# 65
  • ...в най-дългото очакване на щастие...
  • Мнения: 834
malinkap, факт е, че системата у нас е сбъркана изначало...С всичко, което унищожи прехода и т.нар. демокрация успя да премахне започнаха проблемите... А преди т.нар. демокрация имаше доста добри практики. В образованието дупката е огромна- масово завършват неграмотни хора с педагогика и след това преподават...

# 66
  • София
  • Мнения: 2 319
Цитат
масово завършват неграмотни хора с педагогика и след това преподават.
стават експерти в МОН ( не само с педагози), без грам практика и започват да пишат безумни нормативни актове. Лични преки набюдения.

# 67
  • Мнения: 371
Цитат
масово завършват неграмотни хора с педагогика и след това преподават.
стават експерти в МОН ( не само с педагози), без грам практика и започват да пишат безумни нормативни актове. Лични преки набюдения.
Не само Мон,има и РИО, и там се вършат чудеса. А и завършекът е СО. Цветя за тях!
Е, сигурно с тези си действия ще победят демографската криза.
И аз като майка искам детето ми да учи в най-близкото училище до дома си, но също така искам средата, условията и качеството да бъдат като в няколкото елитни общински училища в София. Знам какво е да будиш дете в 5:30, за да отиде в училище - първа смяна от 7:30 или ако е втора смяна, да се прибира към 20:00 зимата, студ и т. н.
Видяла съм разликата между елитно общинско и обикновено квартално общинско училище. Имам дете, което е учило в едното, а сега в другото.
Живея в София от рождението си, но нямам възможността да си сменям апартамента, според училището на едното или другото дете.


# 68
  • София
  • Мнения: 1 810
Относно това, че работата се сменяла по-често от местоживеенето хич не съм съгласна. Аз работя вече 13г. на едно място.За това време съм сменила 3 адреса. А и ми е много по-удобно детето да е близо до работата. И къде пише, че изпитите за 1 клас са забранени. И сега има училища с изпит за 1 клас, аз съм "за" да станат повече.

# 69
  • Мнения: 350
Заместник министъра Стаматов и зам. кмета Чобанов в сутрешния блок на БТВ:
http://btvnovinite.bg/video/videos/tazi-sutrin/spravedlivi-li-sa … v-parvi-klas.html

По повод на тази дискусия, ето нещо от един друг форум, цитирала съм, без да познавам автора:

Видеото повдига въпроси: Защо Чобанов, който е вносител на новите правила не знае какво пише в тях, а човека, който „подскача“ и ги защитава в студиото е зам. мин. Деян Стаматов от МОН? Разрових се: http://www.mediapool.bg/direktorat-na-119-o-sou-diyan… А предложените нови критерии са копирани от тези на 119-о за миналата гоина, само термина „уседналост“ е подменен с „постоянен адрес“. Най-арогантното в тези правила е, че дори и за децата със СОП също се изисква уседналост в района на 119-о! Можете да видите и как е очертан и „Административния район“ на 119-о. http://www.119sou.com/bg/priem/1.klas Въпроса не е дали „общината ще се вслуша в разумните аргументи“, а дали „общината ще падне на нивото на подобни хора“. Не мога да приема някой с такава лекота да посяга на най-ценното за всеки един родител- детето. След толкова много скандали в това министерство на такива хора трябва да им се забранява да се занимават с образование и дейности с деца.

# 70
  • Мнения: 350
За мен остава загадка, дали този зам. министър има деца. Ако има - те къде са учили... Не е ли някак редно да се знаят първо тези отговори....

# 71
  • София
  • Мнения: 4 035
Много са недомислиците и много са пропуснатите моменти в изграждането на тези критерии, действително обаче излиза въпроса дали не са пропуснати нарочно...

# 72
  • Мнения: 4 266
hrs съмняваш ли се, че децата са му в България? Според мен е направил всичко възможно да не попаднат в нашата образователна система след 11 клас, но може и да греша човекът просто да се бори за това в неговото училище да учат деца от неговият квартал. Как да е, какво си пишем тука няма значение, тъй като скоро ще стане ясно каква са я замислили.

# 73
  • Мнения: 5 234
Здравейте,
Моля за отговор какво означава административния район на училището - целия район Младост примерно или само Младост 1?
Благодаря.

Последна редакция: пт, 20 яну 2017, 12:39 от Barbabelle

# 74
  • София
  • Мнения: 4 035
Здравейте,
Моля за отговор какво означава административния район на учлището - целия район Младост примерно или само Младост 1?
Благодаря.
Всяко училище към момента си определя само административния район, не е и целия Младост 1 даже. В поста малко по-надолу hrs извади за пример административния район на 119то:
булевард „Цариградско шосе“ /четни номера от 2 до 30/,
бул.“Г.М.Димитров“ /четни номера от 2 до 58/,
бул.“Драган Цанков“ /нечетни номера от 1 до 39/,
алея Яворов

Общи условия

Активация на акаунт