СМГ "Паисий Хилендарски" - тема 8

  • 90 273
  • 750
  •   1
Отговори
# 705
  • Мнения: 256


На сегашните родители на 4-то класници ще кажа, да мислят за СМГ, само ако дечицата им имат изявени математически наклонности. Идеята за добро "безплатно образование" в СМГ е доста далеч от истината. Там предлагат ранна специализация по математика. Това правеха досега добре. И това МОН и РУО успешно унищожават. Останалото идва от ПЛАТЕНИ частни уроци по български ЗА МАТУРИ и по езици. В останалите области зеят бездънни ями.
А "добрата среда" ерозира именно от безскруполните напъни на амбициозни сметкаджии. Включително родители. Оставете за бога СМГ на математиците. Иначе нито те ще имат своето училище, нито вие с трици орел ще отгледате.
Несправедливостите се коригират с планомерна и задружна работа, а не с медийна пушилка...а за съжаление в СМГ всеки гледа само себе си в добрия случай, или в лошия воюва с всеки. Нормално следствие на наплива на "гяволи"...
Затова помислете за алтернативите, преди да се хвърляте напред, заедно с останалата част от безумното стадо.



Много вярно.

# 706
  • Мнения: 5 425
Тази мантра я пускате във всяка тема. 'Айде кажете колко точно деца на випуск има в София с "изявени математически способности"?

Хайде да не подменяме термините. Аз пиша "наклонности", което Вие разбирате погрешно като "способности" (за каквито в 4-ти/5-ти клас е рано да се говори). В повечето училища в София има по едно-две деца средно на випуск с изразени НАКЛОННОСТИ. Т.е. потенциално към 200 деца. Предостатъчна база.
За съжаление обаче "наклонностите" са трудно откриваеми с тест в 4-ти клас. Простото защото материала е безкрайно рутинен и една засилена подготовка в съответния курс успешно маскира липсата на такива "наклонности".
Резултатът: влизат И деца, които нямат желание, нито наклонности но пък имат амбициозни и/или хитреещи на дребно родители. Как това се отразява на средата в СМГ вече е очевидно и засега няма изгледи за подобрение.
Как това се отразява на децата няма да коментирам.
Колкото до мантрите - такава е "СМГ е най-доброто прогимназиално ДУ в София". Много вредна мантра. И не особено вярна. И не говорим само за ЧУ. Нима 125-то е лошо? Нима няма изявени училища с наблягане на езици, или БЕЛ, или ... Така че, най-доброто ДУ ЗА КОГО? Не за всеки.

Още нещо: Скъпия продукт не е задължително качествен, но ефтиния е винаги някакъв компромис. От която гледна точка, наличието на родители вторачени в това как се разпределят едни пари (които никога не са били техни) и нехаещи за това, че качествените учители се нуждаят от качествени доходи ... какъв според вас компромис ще постигнат?!?
Според мене следния: пак ще плащате, но ще ви цедят бавно, постоянно и неусетно. С частни уроци. С подготовка за състезания и изпити при "правилните" учители. И вместо образование, децата ви ще получават тенекиени медали. Защото учителите ще се превърнат в бизнесмени. По необходимост и заради вашите амбиции и гяволък.

# 707
  • Мнения: 6 957
Тази мантра я пускате във всяка тема. 'Айде кажете колко точно деца на випуск има в София с "изявени математически способности"?

Хайде да не подменяме термините. Аз пиша "наклонности", което Вие разбирате погрешно като "способности" (за каквито в 4-ти/5-ти клас е рано да се говори). В повечето училища в София има по едно-две деца средно на випуск с изразени НАКЛОННОСТИ. Т.е. потенциално към 200 деца. Предостатъчна база.
За съжаление обаче "наклонностите" са трудно откриваеми с тест в 4-ти клас. Простото защото материала е безкрайно рутинен и една засилена подготовка в съответния курс успешно маскира липсата на такива "наклонности".
Резултатът: влизат И деца, които нямат желание, нито наклонности но пък имат амбициозни и/или хитреещи на дребно родители. Как това се отразява на средата в СМГ вече е очевидно и засега няма изгледи за подобрение.
Как това се отразява на децата няма да коментирам.
Колкото до мантрите - такава е "СМГ е най-доброто прогимназиално ДУ в София". Много вредна мантра. И не особено вярна. И не говорим само за ЧУ. Нима 125-то е лошо? Нима няма изявени училища с наблягане на езици, или БЕЛ, или ... Така че, най-доброто ДУ ЗА КОГО? Не за всеки.

Още нещо: Скъпия продукт не е задължително качествен, но ефтиния е винаги някакъв компромис. От която гледна точка, наличието на родители вторачени в това как се разпределят едни пари (които никога не са били техни) и нехаещи за това, че качествените учители се нуждаят от качествени доходи ... какъв според вас компромис ще постигнат?!?
Според мене следния: пак ще плащате, но ще ви цедят бавно, постоянно и неусетно. С частни уроци. С подготовка за състезания и изпити при "правилните" учители. И вместо образование, децата ви ще получават тенекиени медали. Защото учителите ще се превърнат в бизнесмени. По необходимост и заради вашите амбиции и гяволък.
Добре, как предлагате да се отсеят децата след 4-ти клас? Как разбирате кои деца имат математически способности и родителите им са ги насочили правилно към СМГ, а не от "хитреене"? И защо продължавате да ме (квалифицирам се в тази графа, защото смятам, че дъщееря ми не е баш математик, а дете, което се справя с по-сложните задачи по математика, но дете, което не би отишло на състезание по математика с кеф) обиждате, че съм "хитрец"? Не се ли полага на детето ми да учи в СМГ, след като се е справило с изискванията на училището и е прието правомерно? А дали СМГ е добро ДУ за детето ми, не трябва ли да съдя аз, а не Ежко, който си позволява да ми лепи етикети? Проблем Ви е, че Вие плащате такса за образованието на детето си, пък други не го правят? Ми това си е Ваш избор, моля не ни го вменявайте!
И дали и в бъдеще ще плащам, пак аз ще го реша! Не съм дала и стотинка (изключае 3 сборника и 3 такси за  пробни изпити) за подготовката на детето си и то пак влезе в СМГ!

# 708
  • Мнения: 5 425
Добре, как предлагате да се отсеят децата след 4-ти клас? Как разбирате кои деца имат математически способности и родителите им са ги насочили правилно към СМГ, а не от "хитреене"? И защо продължавате да ме (квалифицирам се в тази графа, защото смятам, че дъщееря ми не е баш математик, а дете, което се справя с по-сложните задачи по математика, но дете, което не би отишло на състезание по математика с кеф) обиждате, че съм "хитрец"? Не се ли полага на детето ми да учи в СМГ, след като се е справило с изискванията на училището и е прието правомерно? А дали СМГ е добро ДУ за детето ми, не трябва ли да съдя аз, а не Ежко, който си позволява да ми лепи етикети? Проблем Ви е, че Вие плащате такса за образованието на детето си, пък други не го правят? Ми това си е Ваш избор, моля не ни го вменявайте!
И дали и в бъдеще ще плащам, пак аз ще го реша! Не съм дала и стотинка (изключае 3 сборника и 3 такси за  пробни изпити) за подготовката на детето си и то пак влезе в СМГ!

След 4-ти клас, според мен е рано, както за отсяване, така и за специализация. Но някакво отсяване все пак е възможно с помощта на изпити и при положение, че селекцията не се опорочава с подготвителни курсове. И специализацията, макар и преждевременна не би нанесла трайни щети при положение че детето има ИЗЯВЕН ИНТЕРЕС към математиката, а не когато се занимава с нея, защото родителите му са го "насочили". И отново замествате термина "наклонности" със "способности". Нарочно ли го правите или не четете внимателно?

Не мога да ви обиждам, защото никъде не съм ви квалифицирал ВАС ЛИЧНО. Освен това съм подчертал, че не слагам ВСИЧКИ родители под общ знаменател. Ако обаче ВИЕ се идентифицирате с някоя от споменатите от мен групи, то какви са ви претенциите към мен?
Проблеми свързани с ВАС или с това колко плащам и за какво нямам. Нямам проблем и да изразя мнението си, с надеждата то да е полезно за родители, четящи темата. Ако не сте съгласни с него - не се съобразявайте! Ако смятате, че подвеждам родителите - напишете Вашата гледна точка, вместо да приемате въпроса лично и да се обиждате.

Последна редакция: вт, 26 сеп 2017, 13:49 от Ezhko

# 709
  • София
  • Мнения: 9 140
И в какво да се състоят тези изпити след 4 клас, ако няма курсове - в събиране на трицифрени числа? Така съвсем трудно ще се отсее каквото и да е. Курсовете развиват доста мисленето на децата.

# 710
  • Мнения: 1 057

След 4-ти клас, според мен е рано както за отсяване, така и за специализация. Но някакво отсяване все пак е възможно с помощта на изпити и при положение, че селекцията не се опорочава с подготвителни курсове. И специализацията, макар и преждевременна не би нанесла трайни щети при положение че детето има ИЗЯВЕН ИНТЕРЕС към математиката, а не когато се занимава с нея, защото родителите му са го "насочили". И отново замествате термина "наклонности" със "способности". Нарочно ли го правите или не четете внимателно?


Ами според вас след 4-ти клас за отсяване е рано, ама от МГ не мислят така. И по-скоро твърдят точно обратното, а именно, че след 7-ми клас е вече късничко. Подготвителните курсове не опорочават по никакъв начин селекцията, то няма място с прием където се кандидатства на конкурсни начала и кандидатите да не се подготвят. И е факт, че има както приети деца, неходили на подготвителни курсове, така и неприети деца, ходили на курсове още от 1-ви клас. Тоест системата сравнително добре отсява най-добре подготвените деца по математика в 4-ти клас. И не виждам нищо лошо в това, че родителите  насочват децата си, Вие кой предлагате да го прави, някой от улицата? Иначе ако на някой толкова не му харесва в МГ има 3 години да го разбере и след 7-ми клас да отиде другаде (а всъщност и по всяко време през периода 5-7 клас). Факт е, че напускат малцина, а повечето и след 7-ми клас си остават в МГ. Което значи, че се справят на достатъчно добро ниво с математиката и тя не е непреодолимо препятствие за тях (както и с информатика, физика, химия и т.н.).

# 711
  • София
  • Мнения: 3 576
A децата, които не ходят на курсове/уроци, нямат мама или татко, които да ги готвят вкъщи нямат ли право също на това, някои да работи с тях за развито мислене?
За мен целият проблем идва от това, че реално българската образователна система в огромна степен не предоставя качествено прогимназиолно образование и родителите, които ги е грижа какво образование ще получат децата им започват да търсят начини да запълнят дупката.

# 712
  • Мнения: 5 425
Ами според вас след 4-ти клас за отсяване е рано, ама от МГ не мислят така. И по-скоро твърдят точно обратното, а именно, че след 7-ми клас е вече късничко.
Каква изненада...Оставаше и иначе да мислят в СМГ...Laughing

Подготвителните курсове не опорочават по никакъв начин селекцията, то няма място с прием където се кандидатства на конкурсни начала и кандидатите да не се подготвят. И е факт, че има както приети деца, неходили на подготвителни курсове, така и неприети деца, ходили на курсове още от 1-ви клас. Тоест системата сравнително добре отсява най-добре подготвените деца по математика в 4-ти клас.
Точно така - отсява "подготвените", а не тези с "наклонности"... Е, влизат и такива с "наклонности".

И не виждам нищо лошо в това, че родителите  насочват децата си, Вие кой предлагате да го прави, някой от улицата?
Няма лошо, когато родителите насочват децата си съобразно техните наклонности и интереси. Но когато ги "насочват" водени от амбиция и/или дребни сметки страдат всички.

Факт е, че напускат малцина, а повечето и след 7-ми клас си остават в МГ.
Някои - защото там им е мястото. Много, защото вече не стават за нищо друго.

# 713
  • Мнения: 5 425
A децата, които не ходят на курсове/уроци, нямат мама или татко, които да ги готвят вкъщи нямат ли право също на това, някои да работи с тях за развито мислене?

Според каноните на пазарната икономика, имат право да си платят на частен учител за услугата.

За мен целият проблем идва от това, че реално българската образователна система в огромна степен не предоставя качествено прогимназиолно образование и родителите, които ги е грижа какво образование ще получат децата им започват да търсят начини да запълнят дупката.

... вземайки пръстта под корените на посадено от друг дърво.

# 714
  • София
  • Мнения: 18 219
Абсолютно неуместно изказване, Ежко... Оставали след 7 клас там някои, понеже не ставали за нищо друго, казваш. Тоест 15-ина, максимум 20 лесни за определяне на тази възраст като изявени състезатели, а другите - некачествена плънка на класовете.  Горките, живи да ги оплачеш.. Би ли светнал аудиторията кои са нещата, за които не стават и затова остават в СМГ  тези "много"?

# 715
  • Мнения: 1 057

Факт е, че напускат малцина, а повечето и след 7-ми клас си остават в МГ.
Някои - защото там им е мястото. Много, защото вече не стават за нищо друго.

Аха, точно пък децата от МГ "не стават за нищо друго" Joy Оле - мале, колко стойностно мнение, браво на коментиращия  bouquet

# 716
  • Мнения: 823
Цитат
Няма лошо, когато родителите насочват децата си съобразно техните наклонности и интереси. Но когато ги "насочват" водени от амбиция и/или дребни сметки страдат всички.

Това от личен опит го споделяш , нали .... И понеже ти махна детето си от СМГ, там останаха тези дето
Цитат
вече не стават за нищо друго
... леле, доообре че се спасихте навреме!

# 717
  • Мнения: 5 425
Абсолютно неуместно изказване, Ежко... Оставали след 7 клас там някои, понеже не ставали за нищо друго, казваш. Тоест 15-ина, максимум 20 лесни за определяне на тази въраст като изявени състезатели, а другите - некачествена плънка на класовете.  Горките, живи да ги оплачеш.. Би ли светнал аудиторията кои са нещата, за които не стават и затова остават в СМГ  тези "много"?
Доста волна трактовка. Някои от т.н. състезатели не стават за нищо друго. Доста от "некачествената плънка" са си деца с математически талант. Просто не са "състезатели". Но има достатъчно много, които не им е там мястото, но не стават вече за нищо друго. И повечето от тях са жертви на зле разбрана родителска амбиция.

# 718
  • София
  • Мнения: 3 576
A децата, които не ходят на курсове/уроци, нямат мама или татко, които да ги готвят вкъщи нямат ли право също на това, някои да работи с тях за развито мислене?

Според каноните на пазарната икономика, имат право да си платят на частен учител за услугата.


Предвид факта, че държавното образование се финансира с нашите данъци, а не от въздуха, смятам, че мога да имам претенции как се харчат парите ми като данъкоплатец.

# 719
  • София
  • Мнения: 18 219
Е, разясни за какво не стават.. Например? Ако изберат АК, няма да се справят с натоварването  ли, та затова остават компромисно в СМГ? Или си кретат в СМГ и след 7 клас , понеже в НЕГ, АЕГ, ФЕГ ще пропаднат, тъй като в езиковите  акцентът не е мат, а те  горките имат база  само по този предмет?Или?

Общи условия

Активация на акаунт