СМГ "Паисий Хилендарски" - тема 14

  • 51 949
  • 644
  •   6
Отговори
# 615
  • София
  • Мнения: 5 047
Топ състезателите ходят на външни школи и подготовки.

# 616
  • Мнения: 6 323
Чакайте сега , тук леко се обърках. Как едновременно на ''школа'' ще има 50 деца ?! Това е некъв абсурд... все едно са лекция в университета Simple Smile . Ама то има ли толкова големи стаи или децата са като сардели в стаята и кой разбрал разбрал Simple Smile
За състезателна математика според мен и 10 деца едновременно са много защото материята не винаги се възприема лесно и бързо и трябва индивидуален а не лекционен подход..
Преди много години когато се занимавах с математика / не СМГ/ школата ни беше от 4-8 деца.
Щом е така както го описвате и ако има деца които разчитат на тези школи мога само да кажа че тези деца са изключителни таланти, за да постигат резултати.

В киносалона били...и тичали да могат да заемат първите редове, понеже по-отзад нито се вижда, нито чува...

# 617
  • Мнения: 41 597
Топ състезателите ходят на външни школи и подготовки.

Големите все едно са към БАН на подготовка. За малките не знам, някога не беше така, ама може би има повече амбиция в днешно време.

# 618
  • София
  • Мнения: 1 419
Топ състезателите ходят на външни школи и подготовки.

Големите все едно са към БАН на подготовка. За малките не знам, някога не беше така, ама може би има повече амбиция в днешно време.
Така е. В 11 и 12 клас почти не ходят на училище, а са си по подготовки.
Школите са за мераклии. Моето дете не е ходило, завърши си СМГ, доволен е.
Има мегдан в СМГ за всякакви деца. Всеки според характера и желанието.
При Яшу в 5ти клас седяха по земата да решават задачи с кюфтета, после му омръзна.
Така че и 30 и 50, желание ако има, става.

Последна редакция: чт, 16 май 2024, 06:41 от Сойка

# 619
  • Мнения: 765
Едва ли някой се заблуждава, че школите по математика в сегашния си вид са особено ефективни, което, за съжаление, предполага търсене на външни такива за състезателна математика. И да…физическата борба за заемане на места е сериозна.

# 620
  • Мнения: 41 597
Някога си бяха ефективни и с 30 деца. Или повече. За днес не снам и не мога да споря.

# 621
  • Мнения: 765
Някога си бяха ефективни и с 30 деца. Или повече. За днес не снам и не мога да споря.
Ох, не разбрахте ли, че децата са много повече от 30 и няма места.

# 622
  • Мнения: 20
Много повече от 30 значи почти никаква дисциплина и ефективнпст на преподавателя. Да не говорим за обсъждане на задачи или каквато и са е дискусия.
Притеснителното е че според мен по-голямата част от аудиторията е там заради стремежи и копнежи на родителите, а не по собствено желание, което прави работата на преподавателя още по трудна.

# 623
  • София
  • Мнения: 3 883
Скрит текст:


Не би трябвало да има разлика при преподаването на учителите в дадена математическа гимназия.
Така няма да има разлика при кого ще се падне едно дете.
Моето имаше учител в МГ при който решаваха по 80-100 задачи за домашно и такъв при който решаваха по 5.
Разлика от недбето до земята,  за мотивация и удоволствие при детето.

Е кой е този с 5-те задачи, че ми стана интересно?
Дори Симеонов не дава 5 задачи за домашно по фч, нека се придържаме към фактите все пак.
Детето ми, което е математик си пишеше домашните в паузата м/у часовете. Детето ми, което не е математик никога не е писало домашно по мат за повече от час- час и 15. Състезателините задачи за друга работа, там може и три часа да мъдруваш как се решава една задача, и дори да не я решиш.
Точно Симеонов е и го знам от 1ва ръка, 8 години.
Много често, дори редовно домашните с анаписани дори в час и нямат за вкъщи.
Имало е случаи да даде 30-40 задачи да се предадат, но от днез за утре никога.
В неговият клас има 2ма медалисти по математика, един по Химия от менделеевата, един физик, не е като да няма успех. Явно има правилен подход.
Той не готви целия клас за състезатели, състезателите ходят на школа и се готвят самостоятелно и извън СМГ.
За мен това е правилния подход.
Чудесен резултат при моето дете!

Днес (не днеЗ) бих искала да ви попитам вие считате ли, че Симеонов има заслуга за медалистите по химия и физика? Хубаво е, първо, да се пише грамотно и, второ - да не се правят обобщения, които нямат никаква връзка с реалността.

# 624
  • Мнения: 559
Днес е годишният концерт на СМГ, традиционно организиран от зрелостниците…..
Хайде да не правим заключения от една техническа грешка кой колко грамотно пише.
На моята клавиатура “с” и “з” са точно една над друга и често човек може да ги сбърка без да иска.Затова поствам друг цитат с мнение на Сойка, където си го е написала правилно Wink
Следя темата /и не само тази/ и ми прави впечатление, че напоследък вместо ползотворни дискусии се получават някакви безсмислени заяждания между потребителите…

# 625
  • Мнения: 926
Знае ли се кои преподаватели по мат. ще поемат 8-мите класове догодина?

# 626
  • Мнения: 47
Школите са прекрасни, както и децата, НО организацията просто отсъства. И докато някои с носталгия си спомнят за отминалите дни, нещата в момента са малко по различни. В настоящият почти завършил 5 клас има реално две школи по математика за 150-те деца Scream . Реално са три, въпреки че  са запазили достойнство и официално не са обявили третата никъде, но който иска Бойчева да му обяснява състезателни задачи е поел по много трънлив път. Така че другите  преподаватели в случая 2 реално поемат тежестта. При единият има не по-малко от 40-60 деца всеки път (досещате се за ефекта). Преди време даваха възможност на всеки преподавател да прецени нивото на децата и в даден момент да редуцира групата, но в момента не е точно така. Ефекта е тупане на топката… в очакване на промяната.
(За да е още по забавно децата пак спаха в Търговище на състезанието в Шумен…за тези които следят темата имам дежа вю че това вече се е случвало май..не че има връзка с школите )

Пък после като се напише нещо негативно за сегашното ръководство и почва вой до небесата...Фактът, че част от децата са спали в един хотел, а са се хранили в друг ще оставя без коментар....

# 627
  • В офиса
  • Мнения: 4 033
Понеже имам две деца от две различни училища, които ходиха на това състезание в Шумен, да споделя -  бях във възторг от организацията в училището на другото ми дете, хотелът тризвезден на центъра в Шумен, запазен един месец предварително, знае се кога тръгват, кога се връщат, на отиване спряха и си направиха разходка на Царевец в Търново. Перфектна организация. В СМГ - всичко в последния момент, нищо не се комуникира до родителите, хотелът еднозвезден в Търговище, а цената същата.
Идва си първото дете вкъщи - убих се от път - 14 часа напред-назад за 36 часа (бяха с 1 нощувка), не ни даваха да пием кока кола, не ни даваха да ходим по улиците, не ни даваха нищо, аз догодина не искам да ходя.
Идва си след един ден детето от СМГ - хотелът бил супер (не като хотела в Шумен на пролетните състезания по информатика), страшно се забавлявали, разхождали се в Шумен, завързали една камара приятелства.
Изводи няма да правя. Но да, може организацията да е по-добра.
Симоне, Тонев вече не е директор, да благодарим на заместващия го може би.

# 628
  • София
  • Мнения: 1 419
Скрит текст:


Не би трябвало да има разлика при преподаването на учителите в дадена математическа гимназия.
Така няма да има разлика при кого ще се падне едно дете.
Моето имаше учител в МГ при който решаваха по 80-100 задачи за домашно и такъв при който решаваха по 5.
Разлика от недбето до земята,  за мотивация и удоволствие при детето.

Е кой е този с 5-те задачи, че ми стана интересно?
Дори Симеонов не дава 5 задачи за домашно по фч, нека се придържаме към фактите все пак.
Детето ми, което е математик си пишеше домашните в паузата м/у часовете. Детето ми, което не е математик никога не е писало домашно по мат за повече от час- час и 15. Състезателините задачи за друга работа, там може и три часа да мъдруваш как се решава една задача, и дори да не я решиш.
Точно Симеонов е и го знам от 1ва ръка, 8 години.
Много често, дори редовно домашните с анаписани дори в час и нямат за вкъщи.
Имало е случаи да даде 30-40 задачи да се предадат, но от днез за утре никога.
В неговият клас има 2ма медалисти по математика, един по Химия от менделеевата, един физик, не е като да няма успех. Явно има правилен подход.
Той не готви целия клас за състезатели, състезателите ходят на школа и се готвят самостоятелно и извън СМГ.
За мен това е правилния подход.
Чудесен резултат при моето дете!

Днес (не днеЗ) бих искала да ви попитам вие считате ли, че Симеонов има заслуга за медалистите по химия и физика? Хубаво е, първо, да се пише грамотно и, второ - да не се правят обобщения, които нямат никаква връзка с реалността.
Първо - вие се заяждате, защото в бързината съм объркала 1 буква през телефона.  
Второ - аз съм сигурна, че съм по-грамотна от Вас, няма да обяснявам защо.
Трето - сигурна съм, че има заслуга за химици и физици, защото им даде време да мислят и за друго, освен за купчина еднотипни задачи.
Четвърто - правете и мислете каквото искате. За мен и за децата този учител е велик.  Благодарни сме му за този подход.
Нито имам време , нито желание да Ви убеждавам в нещо.
Хубав ден!

Последна редакция: чт, 16 май 2024, 06:57 от Сойка

# 629
  • София
  • Мнения: 9 133
Дали школите са ефективни зависи най-вече от преподавателя, а не от бройката на децата. Дали преподавателят се е занимавал и може да готви за състезателна математика. Иначе в началото ходят почти всички деца и са примерно 50 деца. С всеки следващ клас намаляват, защото се пренасочват към други предмети - физика, химия, биология, география, история, езици и т.н. и накрая остават малък брой деца.

Общи условия

Активация на акаунт