Имам кола. Имам книжка. А сега?

  • 122 971
  • 2 544
  •   1
Отговори
# 2 505
  • Мнения: 3 732
Зависи коя година сте карали курсовете и при кого. Моя беше пълна порнография - почти нищо не научих.

Говорила съм с двама мъже - 57 и 64 набор. Първия при висшето си образование, а втория- в казармата, изкарват С и автоматично взимат В категория.

Не знам кога са премахнати полигони, не знам от кога и часовете са 31 за кормуване. Крайно недостатъчни са. Качеството е отврат, всичко е за едни пари.
Мен бивш колега ме доучва два - три месеца. Основно сама се оправям. И още има неща които не мога и са ми трудни.

# 2 506
  • София
  • Мнения: 2 923

И някои други... Hug

# 2 507
  • Мнения: X
2007 започнах курса, в края на януари 2008 се явих на изпит.
На колко години бяхте? Stuck Out Tongue Winking Eye

Зуки! Всеки божи ден се сблъсквам с резултатите от обучението в последните години. Не виждат пътя на повече от 20 метра, липса на всякаква преценка за ситуация, скорост, разстояние...

Трудно е, но се свиква!

# 2 508
  • Мнения: 23 039
Аз имах полигон и доста часове курмуване.1995г карах курса.
Майка ми помня, че
ходеше
на теория и на вътрешни изпити, някакви тренажори, полигон.Взела е книжка по комунистическо.Синът ми сега взе книжка, имаха теория преди курмуването.Пуснаха го да кара чак като взе теорията, ходи на вътрешен изпит преди официалния.Инструкторът изрично ни предупреди да не учи никакви листовки преди да запичне курса, за да може да му се обясни кое , как и защо, а не само да зубри.
Има книжка от март, много добре се справя дотук.

# 2 509
  • Пловдив
  • Мнения: 13 517
2011 изкарах книжка. Имахме теория часове, вътрешен изпит и чак тогава ни качиха да шофираме. Имах извънградско и градско...толкоз по обучението.

# 2 510
  • Mediterraneo
  • Мнения: 38 401
2007 започнах курса, в края на януари 2008 се явих на изпит.
На колко години бяхте? Stuck Out Tongue Winking Eye


На дърти години взех книжка, нали съм казвала. Инструкторът ми беше по- млад от мен. Останалите курсисти в моята група бяха мои ученици Simple Smile На 30 години без няколко месеца взех книжка.

# 2 511
  • Мнения: 3 732
2016 беше курса. На тъмно не карах - "в 22 часа си пия ракията, с теб ли да се занимавам?". Не карах на дъжд, курса беше лятото - "Откъде да ти намеря дъжд. С маркуч ли да пръскат?". Магистрала - "Мен ме е страх да ме возиш. На магистрала ли да те кача?"

Тръгване с наклон го учехме като ако сбърках краката или се забавих ме удряше с пръчка по краката. От стрес не научих нищо. Паркиране сме учили два - три пъти и само успоредно. Мен перпендикулярното след три години зад волана още ми е мъка.
И после що не мога да карам ... Нямам основа!


Листовките си ги учих вкъщи. Наизустих ги макар да не ги разбирах. С опита разбрах, че и те са проформа - реалността, особено с предимството няма нищо общо.

С времето научих от споделяне с бивши колеги и четене в нета че вдигната ръка с разперени пръсти и открита длан при отстъпване на предимство или ако някой ти е дал предимство и включиш и изключиш аварийките означава Благодаря! Мен ме топли особено ако автобус от ГТ ми благодари с аварийки. По правилник те са с предимство. Кой им го дава?


Да, не съм добър шофьор! Нямам основа, опита ме учи.

# 2 512
  • София
  • Мнения: 2 923
Преди време, до колелото на автобусите в Студентски град, имаше приличен полигон от няколко декара, с разчертани и означени с конуси полоси за упражнения плюс стабилна бабуна за тренировки с ръчна и полусъединител. Работеха едновременно по 5-6 автомобила. Полигона си се водеше на студентската автошкола. Да, да, и такова чудо имаше Simple Smile Сега там се извисяват две "нормални" блокчета от по 6-7 етажа Simple Smile

# 2 513
  • Мнения: 2 328
И мен не са ме учили.Не съм паркирала(освен веднъж,когато инструктура искаше да си пазарува от Била),не съм тръгвала по наклон,не са ми обяснявани правила,не съм карала по тъмно,не съм карала в дъжд и сняг,не съм стъпвала на магистрала,не съм карала на полигон.Смених де що има инструктури и взех книжка от първия път но до ден днешен карам само ако е абсолютно наложително.Бях сексуално тормозена от първия инструктур,втория беше абсолютен идиот,който се разкрещя като луд на едно момиче,защото забърса някакви треволяци.Отби колата и извади мокри кърпички да бърше.Този втория след като взех листовките с една грешка и си бях взела всичките часове ми каза,че докато не му дам 200 лв за допълнителни часове няма да ме пусне на изпит.При трети инструктор изкарах практическия отново с една грешка и познайте къде-точно на паркирането,което не ми беше преподадено а го гледах на клипчета в интернет.
В заключение имам шофьорска книжка и красива кола,която ме е страх да карам.Общо взето само возя децата от и до училище и евентуално за преглед/аптека.Преди пазарувах сама с колата,но с тая корона и това вече не ми е кеф да правя.Забърсваха ме няколко пъти по паркинги и не искам повече да се ядосвам и с тия простотии.

# 2 514
  • Мнения: 960
Тарталета , ми  ти млада си взела книжка. Аз на 39. Yum
Имах късмета, че полигонът не се използваше вече по предназначение, но не беше заключен.
Мъжът ми ме караше да там и си практикувах. Имаше разлика между колите и това не е препоръчително, но за мен това беше плюс.
Нямахме лекции- взимаш си от книжарницата учебника и тренираш. Отделно в Интернет и после отиваш на изпит на листовки. Тъкмо бяха въвели електронните изпити.
Точно заради прибързаност ме скъсаха първият път. Обратен завой, неправилна преценка. Но за инструкторът ми , си беше ок. Rage
После, на поправителния ме задмина един колоездач и изпитващият, който беше същия и от първия изпит, ме погледна многозначително и включих на трета.Sweat Smile
Лошото е, че много начинаещи шофьори нямат чувство за самосъхранение и такова към останалите участници в движението. Гледам ги лигочите, голяма гордост да вдигат скорости.

# 2 515
  • София
  • Мнения: 1 178
Първият ми опит с книжка беше 1994 год, на една Жигула. Имахме полигон, там караш сам, а караджията седи и гледа да не стъпиш на някоя линия. Имаше успоредно, перпендикулярно паркиране, минаване на зигзаг и теъгване на ръчна на гърбица. Скъсаха ме тогава на кормуване, листовки и полигона ги взех без грешка. Явих се още веднъж, пак ме скъсаха и аз реших да не се явя повече. Мъжа ми каза не ставаш за шофьор и аз кротнах, а бях на 18 🤣🤣🤣.
Станах на 30 и малко, взеха книжката на мъж ми за нарушение за 1 година. Виновен е факт, но ни трябваше шофьор, коли бол, така се записах при един познат. Ей душата ми извади, карах на сняг, дъжд, мъгла, магистрала всичко. Записах се ноември, изпита ми бе март, взех го от раз. Имахме теория, много обясняваха, имаше табла с повече от ежедневните неща. Но аз нямам проблем с правилника, беше ме страх да шофирам заради много тежка катастрофа. Инструктора го знаеше, затова успях да преодолея с него страха си.
Гаджето на малката св записа при него, взе книжка от раз, той също е много доволен,макар да е вече много възрастен човека.
Сега на нищо не ги учат, наистина твзи 31 часа са малко, после защо ставали ПТП, ми ще стават я.

# 2 516
  • Мнения: 23 039
Ох, какъв страх на този полигон с Жигулката.Въртиш ѝ волана с две ръце , навън сняг, виелица(8-и деквмври), правиш змиорки, гледаш колчета, а най-ужасяващото ми се струваше бабуната за тръгване от наклон на ръчна.На всичкото отгоре съединителят на колата се счупи два дни преди изпита и не се знаеше с коя кола ще сме..Шаш и паника!😄
Взех всичко от раз, изпитът бе в един ден.Отиваш на листовки рано-рано.Ако минеш продължаваш към полигона.Ако не те скъсат започва курмуването.
Докато едните въртяха на полигона, ние чакахме ред в един фургон с горящо кюмбе вътре.
Емоция!😄

# 2 517
  • Мнения: 331
И на мен часовете ми се струват крайно недостатъчни.
И май много често ако човек се потопи в света на автомобилите и карането без никакви познания (особено ако е жена) почва да мисли, че е ужасно неможещ и карането не е за него. Просто за тези часове няма как да се придобият истински умения, за мен е абсурд. Дори за хора, на които им се отдава, ако са карали с татко или дядо като малки, ама... ако на това трябва да се разчита.
Аз се чувствах ужасно некомпетентна накрая, че и след като си взех изпита отидох при друг инструктор и си платих за каране по магистрала, планински пътища с остри завои, на тъмно, на сняг и още много, много паркиране. Нямаше полигон при мен. Качих се на колата и направо по софийските пътища. Господ ни опази...

Аз бих добавила по желание да мога да доплатя в курса и някой да ми покаже как се сменя гума, как се пуска ток на закъсала кола, как се сменя акумулатор, как се зарежда, как се сменят чистачки и други базови работи.
На драго сърце бих платила за това обучение. Ама никой не го предлага.

# 2 518
  • онче бонче бонбонче
  • Мнения: 16 210
И на мен часовете ми се струват крайно недостатъчни.
И май много често ако човек се потопи в света на автомобилите и карането без никакви познания (особено ако е жена) почва да мисли, че е ужасно неможещ и карането не е за него.
Винаги може да си платиш за допълнителни часове, дори след като вземеш книжка, ако не се чувстваш достатъчно уверена на пътя. Иначе като излезеш вече на пътя все се намират "колеги" дето ще ти обяснят колко си ужасно неможещ и карането не е за теб, дори ти да си на противното мнение 🤣

# 2 519
  • Мнения: 727
Взех книжка преди 3 години. Карах през лятото, та дъжд имаше само един път и той беше слаб. Паркиране основно на паркинг на кауфланд на задна. Успоредно паркиране сме правили само веднъж и до ден днешен не мога да го правя като хората. На магистрала и извън града не съм карала. Не знаех как маслото да си проверя. Започнах да карам буквално веднага щом си взех книжката, защото ако бях изчакаме година примерно сигурно нямаше да се пристраша да седна зад волана.
И да си платя за още часове, какъв е смисъла да карам само по главните булеварди из София?
За първи път на дъжд карах сама София-Приморско. Не спря да вали през цялото време, та ми се наложи да отбивам няколко пъти. Тогава за първи път карах и по по остри завои, но си сам и сам се оправяш.
 Пак, че баща ми е много спокоен в обясненията и не се нервира, като го питам тъпотии.

Общи условия

Активация на акаунт