Трудно проговаряне - тема 25

  • 87 600
  • 974
  •   1
Отговори
# 915
  • София
  • Мнения: 62 595
Тя си решава, но ако даде ясно да се разбере, че си е написала домашното и няма да търпи негативно отношение към детето, макар и с криви усмивки ще се кротнат. Най- вероятно е заради парите, но е грозно да я карат да подписва “ само една декларация”.

# 916
  • Мнения: 13 836
Тя си решава, но ако даде ясно да се разбере, че си е написала домашното и няма да търпи негативно отношение към детето, макар и с криви усмивки ще се кротнат. Най- вероятно е заради парите, но е грозно да я карат да подписва “ само една декларация”.
Нашата не се кротнат Андриел. Добре че имах директора на наша страна. А го спечелих точно така - с откровеност още преди кандидатстването за място. Учителките в ДГ са способни на големи мерзоати,за които такива деца трудно могат да споделят или разкажат. Особено ако са чувствителни децата е голяма мъка. Това е борба с вятърни мелници.

# 917
  • Мнения: 8
[quote author=IvaIve link=topic=1110428.msg44510832#msg44510832 date=1648198916

Никой не може нищо да ти определя. Не се оставяй да те притискат. РЗИ нищо не може да направи. Да не би да са казали РУО? Но дори да е така, само ти можеш да поискаш СОП, защото заявлението го подаваш ти или “само подпиши декларация”. Или искат парите за СОП, или искат да ви разкарат. На всичко отгоре трябва и педагогическа характеристика или от специалисти. Ако не искаш соп, им го кажи ясно.
Казах, че не желая на този етап да му се поставя такъв статут. Отговорът беше, че е с дефицит и няма как да стане по друг начин. Истината е, че и личното отношение ще бъде лошо към него. Есента имах подозрения. Като тръгвахме към детската, той обърна посоката. Попитах го не иска ли да отиде при децата. Отговорът беше "Не. Бие." Възможно в да е имало някое друго шамарче я от друго дете, я от лелка. На мен ми е ясно, че той с непознати се държи не както с мен. На кличен психиатър ходи вече 3 пъти в рамките на година. Виждам, че там той отговаря и се държи... Да кажем не показва изцяло на какво е способен, но той трябва да се научи да се отпуска, защото поведението при мама не е обективна оценка на състоянието му. Да,поведенчески има своето инатене. Тръшкания скоро не е имал. Да кажем, че обича да се пробва , ако мине номерът. Но не смятам, че затруднява процеса на работа и би пречил на другите.
За смяна на детската градина е трудно. Аз все още не мога да повярвам,че извади късмет и го приеха.

# 918
  • София
  • Мнения: 62 595
Учителките не искат да се разправят с родители, които са категорични и покажат, че са способни да им създадат проблеми. Никой не е готов да си подритва хляба, особено в започналата криза. Дори не е нужно да се казва нещо конкретно, а да се покаже авторитет от страна на родителя, че не е доволен.за соп да си приказват колкото искат - ти трябва да подпишеш, и то само ако искаш.

Последна редакция: пт, 25 мар 2022, 23:16 от Andariel

# 919
  • Мнения: 2 738
Напълно съгласна с Andariel.
Също така няма нищо срамно детето да е СОП , ТЕЛК, не е краят на света. Знам, че е трудно за родителите да приемат това, но понякога нещата са такива, каквито са.

# 920
  • Мнения: 1 171
Аз имам въпрос към по-запознатите - Кое наричаме стереотипна игра?  Например, дъщеря ми (5г) обича да ѝ рисувам разни неща - животни, растения, храни, предмети и т. н - всичко, което го има в обкръжението, по книжките или по тв. Казва какво иска да нарисувам (карам я да съставя изречение), застава до мен и ме гледа докато рисувам. Мисли си сюжетни картинки. Например момченце и момиченце се люлеят на люлките, пързалят се. Първо ги "обличаме" според сезона и според пола. За всяко има играчка и т. н. Всяко нещо е със смисъл. Или пък пиша буквите от азбуката и с всяка буква ми изрежда какви неща да нарисувам. Понякога иска да ги изрязвам и да си играе с тях. Тя иска аз да ги рисувам, понеже все още не е умела, рисува малко неща, но което може ѝ давам тя да го нарисува. Според мен по този начин си развива въображението, тренираме речта, както и споделеното внимание. Но според логопедката ѝ това е стереотипна игра, което не е ОК. Тя и с други неща си играе, съвсем нормално, но това с рисуването ѝ е най-интересно. Винаги темите са различни. Рисуваме на дъска, на лист, както дойде... Как мислите?

# 921
  • Мнения: 4 006
И аз бях в подобна ситуация.Синът ми беше стресиран,тръгна за пръв път на градина на 4г.,имаше трудна адаптация и се опитаха да се възползват,да окажат натиск за да мине на допълнителна подкрепа.Тогава ми беше обяснено,че има нов закон,според който ръководството на градината може да поиска мнението на колегите им от Регионалния инспекторат без разрешението на майката,в случай че сметне че дадено дете има проблем,който семейството неглижира.Можели да подадат сигнал в социалните,че детето е в риск и родителите не вземат мерки.
Синът ми си остана в същата градина,аз отказах ресурсно,ходи редовно,харесва децата и учителките.Отношението към нас се промени в положителна насока,понеже явно разбраха че не са били прави за детето ми и просто му е трябвало време,за да свикне.За три месеца откак ходи редовно той стана ново дете,напредна много благодарение на това,че не го отделиха.Всяка седмица учи нови песни и стихчета,обича децата,прави всички задачики,и вкъщи постоянно имитира с ентусиазъм какво са правили.Но все още има едно притеснение да говори пред много хора.Стъписва се и се притеснява.С говора иначе е добре,но не може да казва р.Не знам ако искам да ходи само на логопед,пак ли трябва да се води със СОП?

# 922
  • София
  • Мнения: 62 595
Не, не е нужно да е със соп. Достатъчно е градинският логопед да ви каже и вие да дадете декларация, че желаете детето да посещава логопедични занятия. Иначе всяко дете, на което му оправят р-то в градината трябва да е соп.

Не е толкова лесно да се подадат сигнали за неглижиране, от ОЗД не пасат трева.

Стереотипната игра често я свързват с аутистични особености. Детето си играе предимно самичко и страничен човек не може да разбере правилата. Държи се и играе по-особено, не споделя играта. Трудно е да се обясни, мъгляво е, трябва да е свързано с други маркери.

Последна редакция: нд, 27 мар 2022, 09:10 от Andariel

# 923
  • Мнения: 291
[quote author=IvaIve link=topic=1110428.msg44510832#msg44510832 date=1648198916

Никой не може нищо да ти определя. Не се оставяй да те притискат. РЗИ нищо не може да направи. Да не би да са казали РУО? Но дори да е така, само ти можеш да поискаш СОП, защото заявлението го подаваш ти или “само подпиши декларация”. Или искат парите за СОП, или искат да ви разкарат. На всичко отгоре трябва и педагогическа характеристика или от специалисти. Ако не искаш соп, им го кажи ясно.
Казах, че не желая на този етап да му се поставя такъв статут. Отговорът беше, че е с дефицит и няма как да стане по друг начин. Истината е, че и личното отношение ще бъде лошо към него. Есента имах подозрения. Като тръгвахме към детската, той обърна посоката. Попитах го не иска ли да отиде при децата. Отговорът беше "Не. Бие." Възможно в да е имало някое друго шамарче я от друго дете, я от лелка. На мен ми е ясно, че той с непознати се държи не както с мен. На кличен психиатър ходи вече 3 пъти в рамките на година. Виждам, че там той отговаря и се държи... Да кажем не показва изцяло на какво е способен, но той трябва да се научи да се отпуска, защото поведението при мама не е обективна оценка на състоянието му. Да,поведенчески има своето инатене. Тръшкания скоро не е имал. Да кажем, че обича да се пробва , ако мине номерът. Но не смятам, че затруднява процеса на работа и би пречил на другите.
За смяна на детската градина е трудно. Аз все още не мога да повярвам,че извади късмет и го приеха.

А защо толкова сте против ресурсното подпомагане, за мен лично всяка помощ е добре дошла. Синът ми е на 4 години и е на ресурсно подпомагане. Проговори по-късно, след 3, не е мн добре и с фината моторика (кака му на тази възраст оцветяваше като възрастен), той няма търпение, бързо му омръзва, драска.
Никой не ме е принуждавал да бъде на ресурсно, но аз сама видях нуждата. Ами досега не съм видяла негативи, или по различно отношение към него.Детето доста напредна, госпожите го хвалят. Участва във всички представления наравно с останалите деца. С психоложката и ресурсната се чуваме често. Тяхното мнение, е че няма интелектуални дефицити, но трябва за се работи с него по отношение на фина моторика, концентрация.
Така, че не знам, защо приемате толкова негативно ресурсното подпомагане, има си доста плюсове, а както и споменахте, че детето е от късно преговарящите. Мое мнение, не се опитвам за ми убедя в противното.....

# 924
  • Мнения: 90
Съгласна съм с последното мнение 🙂

# 925
  • Мнения: 4 006
Аз отначало бях положително настроена за ресурсно подпомагане в случай,че детето наистина има нужда,но моят още не беше се адаптирал.И като разбрах,че детето ще се извежда от групата и после ще го връщат,че ще му преподават индивидуално по различни помагала от тези,по които учат всички деца,че няма да учи същите неща като другите,а съвсем различни,си промених мнението.Знаете ли,в началото му дадоха да учи уж по-лесно стихче,защото сметнали,че ще му е трудно да запомни това,което учат другите.Тогава разбрах,че моят като е слушал другите,е запомнил по-трудното.Така детето не се обърква и върви наравно с другите.Много му се тренира паметта когато учи с други деца,а не по индивидуална програма.

# 926
  • Мнения: 291
Ами при нас децата на ресурсно не учат по други учебници, а по същите. Да, извеждат ги от групата, но зо половин час 2 пъти в седмицата. Просто там лу помагат с изразяването, очертаването по контур, разказват по картинка.В групата няма кой да седне до него и да се занимава индивидуално. Относно стихчета, знаеше освен  неговото и тези на всички останали деца.

# 927
  • София
  • Мнения: 62 595
Неприятно е изнудването. Тръгне ли по лошия начин кой не би се настроил подозрително! Извиването на ръцете заради едни пари е гадно. Как после може да има доверие?

# 928
  • Мнения: 13 836
При нас ресурсната се пребори да е с детето, по време на занятието в групата. Както си трябва по правилата на интеграцията. Иначе каква логика в това  да бъде отделено детето. Директорката ни подкепи. Но едната госпожа, по-възрастната. с която и до последно имахме проблеми, направи всичко възможно да възпрепятства процеса. Накрая ресурсната се нагласи да бъде в занятията само на младата госпожа. Тя беше страхотна. Е, с малко завой но пак получихме нашето.

# 929
  • София
  • Мнения: 62 595
Учителите често са ревниви към територията си  и не обичат други хора да са в часовете им,

Общи условия

Активация на акаунт