Къде да отседнем в Родопите и какво трябва да се види непременно - 8

  • 62 296
  • 746
  •   1
Отговори
# 720
  • Асеновград
  • Мнения: 3 113
Тези дни като чета за вили и хотели ми идват доста размисли на тази тема. Тази година покрай пандемията има бум на търсене на вили и за жалост покрай търсенето качеството съвсем падна. Има и друг момент замисляли ли сте се защо вили и къщи за гости не се предлагат нито от агенции, и съвсем малко в букинг. Рекламират се в разни сайтове в които не можеш да резервираш през тях а само връзка по телефон. Това става защото не искат доходите да се декларират, а когато няма плащане по банка, договор с ясни правила и фактура по плащане в брой окончателно, всъщност няма сделка. Клиента винаги може да бъде прецакан и няма как да докаже нито плащане, нито договорени условия, ако няма кореспонденция по имейл, а в повечето случаи такава няма, договорките са устни по телефона.
Докато клиентите се съгласяват на такива условия ще има и не спазени договорки.
Има изключителни къщи за гости, работещи по всички правила, но за съжаление не са много на фона на всички налични такива места за настаняване. От нас клиентите зависи да сме по неостъпчиви в налагане на коректни правила относно резервации, плащания и условия, за да са наред нещата. Докато се съгласяваме на техните условия, ще има неспазване на договорки.

# 721
  • Мнения: 7 856
Тези дни като чета за вили и хотели ми идват доста размисли на тази тема. Тази година покрай пандемията има бум на търсене на вили и за жалост покрай търсенето качеството съвсем падна. Има и друг момент замисляли ли сте се защо вили и къщи за гости не се предлагат нито от агенции, и съвсем малко в букинг. Рекламират се в разни сайтове в които не можеш да резервираш през тях а само връзка по телефон. Това става защото не искат доходите да се декларират, а когато няма плащане по банка, договор с ясни правила и фактура по плащане в брой окончателно, всъщност няма сделка. Клиента винаги може да бъде прецакан и няма как да докаже нито плащане, нито договорени условия, ако няма кореспонденция по имейл, а в повечето случаи такава няма, договорките са устни по телефона.
Докато клиентите се съгласяват на такива условия ще има и не спазени договорки.
Има изключителни къщи за гости, работещи по всички правила, но за съжаление не са много на фона на всички налични такива места за настаняване. От нас клиентите зависи да сме по неостъпчиви в налагане на коректни правила относно резервации, плащания и условия, за да са наред нещата. Докато се съгласяваме на техните условия, ще има неспазване на договорки.
Не мога да се съглася с всичко написано. Зависи от хората. Да изясня, че ползвам букинг, но на места, където не искат регистрация на карта. Защото гадната система дава банковите данни на всеки регистриран, и могат да правят каквото искат с парите ти. С букинг сме ходили в Албания, обиколихме Грузия и Босна. Но... Единственият ми сблъсък у нас беше в Мандрица, след като не благоволиха софийските мутри да си вдигнат телефона, резервирах през букинг. В резултат, като пристигнахме, се оказа, че нямат никаква информация за резервацията ни. След размахване на скрийншотове от телефона и отваряне на мобилното приложение ни настаниха... Но се кълняха, че нямат никаква информация за тази резервация...
А от много години скитаме по къщи за гости само след разговор по телефона и никога не сме имали какъвто и да е проблем. Това беше единствената изцепка, при това след документирана резервация.
Букинга има друг проблем, който вдига цените - освен данъци на държавата, които трябва да се плащат, дере сериозно с такси местата за настаняване. Може да не одобрите, но миналата година спахме на два пъти във Вишеград в Босна. Първият път чрез резервация в букинг. След това се разбрах с хазяите за следващото спане и нямаше никаква резервация. И всичко беше идеално. Дори първият път за същите пари от букинга ни настаниха много по-добре. А там не крият нищо, записват стриктно паспортни данни и подават информацията.
За мене всичко зависи от собственика и до колко иска да си развива бизнеса. Защото в ерата на нета и отзивите всеки некоректен просто ще загине.
Тази година почивахме на две места. Първото беше на яз. Доспат до Сърница.Там уговорката беше само по телефона, малко семейно комплексче. Жената каза, че ми вярва и няма да иска банков превод. Всичко беше точно и много добре.
Снощи се върнахме от едно бунгало в Ахтопол. Там след телефонния разговор (искат банков превод с плащане за една нощ), преведох парите онлайн, с описано точно за кои дати резервирам, направих скрийншот и го пратих по вайбъра на собственика. Също всичо беше точно и добре.
Ако хората пишат отзиви (за целта гугъл мапс върши достатъчно добра работа, а там са всички места за спане), то некоректните просто няма как да продължат бизнеса си. Само трябва клиентите да се интересуват за отзивите, написани от други хора.

# 722
  • Варна
  • Мнения: 1 616
Зори, показаните снимки са на ранновизантийската базилика, която е в близост до църквата. Ние нямахме сили да се качваме до нея вече. Крепостта Градище е в противоположна посока и много по-отдалечена. Ние стигнахме до параклиса, в пътеписите пишеше, че е още 1 час в посока и то с голяма денивелация.
Panayotu, по принцип си права, не трябва да се толерира подобно поведение, но винаги има НО. Четейки черния списък във форума, много хора си търсят правата, сезират институции. Мисля всички знаем колко са ефективни нашите институции, не винаги и не много. Аз ще си кажа мнението на турист. От месеци издирвам самостоятелни места за настаняване сред природата(аз си ги търся от години, не само тази, защото имаме доста горчив опит от настаняване по хотели и големи къщи за гости). Там нашето спокойствие зависи от виждането на останалите гости за добре прекарано време, от тяхното ниво на култура, от персонала също, от собствениците също. Знаем, има проблем с персонала като цяло в България. На нас ни се е случвало да бъдем в хотел, в който персоналът да бъде най-шумен от всички присъстващи. Отделно и при така създалата се ситуация с вируса: всеки си има някакво виждане за него, разбираме за това и по отзивите в групата. Няма никаква гаранция, че дори и мястото да е официално в регистъра за местата за настаняване, да плаща всички дължими данъци, то ще спазва официално наложените мерки и закони, даже повечето не спазват, това разбирам от коментарите на познати, приятели и от това, което чета в групите за туризъм. Конспирации, теории. Но на това имат право частните лица, които не предлагат услуга и ако с действията си излагат на опасност само своя живот. Но какво се наблюдава:  посрещат те в хотел и мерки не се спазват. То и без вирус хигиената на доста места е под всякаква критика, също може да бъде опасно за живота. Тези, които работят съобразно всички правила и добри практики трябва да бъдат казвани, рекламирани, защото го заслужават.
Та след упорито търсене, в един момент ето, аз попаднах на къща, за която всички знаци сочат, че работи нелегално, напълно ясно ми беше. Поемаш си риска, защото алтернатива не си намерил.  Аз илюзии не съм имала, че не рискувам така и не мога да си потърся правата при проблем. Но проблемът е генерален за цялата държава в много сектори, знаем. Много може да бъде написано и казано. Искам, много искам в туризма да работят хора със сърце, обичащи природата, хора с вкус към естетиката, държавата да ги стимулира с подходяща данъчна политика. Но знаем как алчните бизнесмени от ново/старо поколение съсипват всеки ден природата ни.
Може да прочетете най-новите отзиви за хотел "Панорама" в Гела и да изпаднете в ужас(подчертавам изберете опция най-скорошни, не най-полезни, една уловка от сайтовете, която подлъгва бъдещите гости, защото по подразбиране и автоматично на първо място излизат само положителните отзиви):
https://www.google.com/travel/hotels/entity/CgoIwYzPkuDc6bI3EAE/ … 1YTZlNjAyNTNjNjQx
Четейки отзивите, може би ще се запитаме как би съществувало в бъдеще това място за настаняване на другаря. Но там явно шизофренията е пълна, настроението се сменя и се появяват доволни клиенти, които да чистят името(или приятели, които пишат добри отзиви). Аз винаги чета отзивите във всички възможни платформи, вярвам основно на градивните критики, положителните отзиви в Букинг могат да бъдат фиктивни. И знам как става това: резервация от страна на мястото за настаняване като някакво физическо лице за една нощувка, издава се фактура, плащат се всички дължими данъци и си пишеш добър отзив, една платена реклама в очите на собственика. Simple Smile Аз самата се стремя да оставям винаги обективни отзиви в Google, радвам се, че вече все повече хора го правят и така реално предпазват други. На база на тези негативни отзиви, които бяха споделени в група с 30 000 човека, доста хора написаха, че си отменят резервацията. Реално те написаха тези отзиви и в Google, в Booking, според това как е направена резервацията. Поне това можем да правим най-вече, за да не се налага да обикаляме институциите да си търсим правата след "почивка". Та за това призовавам аз: пишете отзиви в Google, четете ги, но обръщайте внимание на начина, по който се сортира информацията, трябва да е най-новата.
По един или друг начин тези места явно намират начин да съществуват, защото явно се намират в райони, в които липсва адекватно предлагане и човек си затваря очите, защото иска да ги посети, вярва в добрия си късмет, дали ще повтори е друг въпрос. Аз съм напълно наясно с практиките на хотелиерите в България, защото имам професионален опит, познавам важната част от нормативната уредба. Но също съм си търсила правата, прилагайки документи за плащане, получавала съм почти идентичен текст, че КЗП не е страна в случая и да си търся правата по съдебен път. Simple Smile Проверките от други институции знаем как стават, ако имаш правилните контакти. Не казвам да не си търсим правата, нека повече си ги отстояваме. Но да, докато търсенето е повече от предлагането, ще има много порочни практики явно и собствениците ще си мислят, че всичко могат да си позволят.

# 723
  • Асеновград
  • Мнения: 3 113
Добри примери сте дали зад граница, но там нещата са уредени законово, и контрола е сериозен. В България на колко места в къщи за гости или самостоятелни вили са ви издали документ за плащане? За това става въпрос. Всички тези места за настаняване работят без да плащат данъци или декларират минимален приход.
Не ползвам Букинг , но тези които работят през него поне работят на светло, декларират приходи.
Относно отзиви не чета, аз лично не се водя от тях, стигнала съм до извода че много субективни, често хората имат очаквания, които не се покриват с действителността. И не само за местата за настаняване, но и  какво да посетят. Факт са въпросите от сорта колко са завоите по пътя, в теми за планина..............
В края на миналия месец бях резервирала къща за гости на морето, собственичката ми скъса нервите с отказите си да капарирам.За мен е несериозно , да ми приема резервация на устна уговорка. Накрая се съгласи колега който беше на място да и остави пари на ръка , за да съм спокойна. Всичко хубаво, но като поисках документа за плащане накрая на престоя, започна едно увъртане, и последните дни така и не я видяхме за да издаде фактурата.
В 99 % така стоят нещата с отчитането на приходи на такива места.
Ние клиентите сме виновни че това се случва, масово си затваряме очите и минава номера.

# 724
  • Мнения: 2 766
Panayotu,  много страни има избора хотел или вила. Правилно е да се рекламират легално разни къщи за настаняване, но пък и таксите са още един разход. На нас последно на язовир Кърджали също ни предложиха, ако решим пак да дойдем да им се обадим лично.
Друг е въпроса, че не всеки е коректен.
Но това важи и за хотелите.
Не мисля, че е заради вируса търсенето на вили и къщи в планината. Аз на хотел бих отишла в по-тесен семеен кръг за инцидента нощувка,  просто при мен  горската природата ми е даденост с нея съм израсла,  до вопад,  до минерална вода, хижи, пътечки... и т.н.,  че да се впечатлявам от хотел с гьол наречен за басейн, домашни закуски.. всеки е различен.

Последните страници в тази тема имаше отзив за хотел в Смилян дето посочили вратата на хората, защото се страхували, че ги обслужват без маски..... самозабравят се...
Нещо лично ще споделя, дядо ми дълги години е работил  на  спортната база Белмекен в онези златните години, казваше, че  да дойде човек на връх гора, изморен и да му посочиш вратата, защото така ти е кеф,  равносилно да го хвърлиш срещу мечка

# 725
  • Мнения: 1 833
Ние пък никога не ползваме букинг и не сме имали никакви проблеми. А и цената, която договарям винаги е по-ниска. Но всеки си знае:)

# 726
  • Мнения: 2 762
Имам приятелка с две къщи за гости ( не са в Родопите) и тя след две- три години от както ги отвори се отказа тотално от Букинг защото е имала случаи на чужденци, които си отказват резервацията в последния момент на място, а въпреки това оставят отрицателни коментари и оценки за къщите й. Отделно пък доста от чужденците правели погроми в стаите и апартаментите й и тя въобще не иска да работи с тях. Даже Букинг й бяха звъняли да я разпитват защо се отказва от техните услуги. Та за това липсата на някоя къща в Букинг може и да е с друга причина, а не желанието на собственика да укрива печалба.

# 727
  • Варна
  • Мнения: 1 616
Аз също разбирам от собственици, че Букинг в някои отношения са доста некоректни. И все по-често виждам много по-високи цени в Букинг на местата за настаняване, а на сайта или по телефон са много по-ниски. Ясно е собствениците защо предпочитат да заобикалят Букинг като посредник - комисионата е 20 процента от стойността на резервацията. Аз също предпочитам лично да се свързвам със собствениците, досега не сме имали проблеми за щастие. Често съм резервирала няколко дни преди датата на настаняване само по телефон, не са ми изисквали депозит, всичко е било точно. Относно отзивите: често има снимки, които са много полезни. Отделно отзиви за системни проблеми с топла вода, ниско ниво на хигиена, лош път, разминаване между снимки и реалност  и т.н. почти винаги се оказват много обективни. Субективно е мнението за лошо отношение от страна на собственик, защото взаимоотношенията между хората не зависят само от поведението на едната страна, но ако системно се посочва и това в отзивите, ясно е къде е проблемът.
Ще опитам тези дни да включа в списъка с местата за настаняване и заведения отзивите и от 6 тема, че там видях места, които не са споменавани в 7, 8. Темата отива към своя край виждам. Не е по темата, но все пак ще споделя  уникалните места по света, които се предлагат в airbnb. Споделям с пожелание да виждаме подобни и в България/Родопите, които да са с добро съотношение цена-качество, любопитно е да се видят цените и датите, за които могат да бъдат резервирани в този момент:
https://bg.airbnb.com/s/homes?refinement_paths%5B%5D=%2Fhomes&am … acd1-06e267803dfa
Между другото скоро видях оригинална идея във Враца, къмпинг Синева, четох и добри отзиви, за съжаление не е по темата:


https://m.facebook.com/groups/526462171020623?view=permalink& … =1292706337729532

# 728
  • Велико Търново
  • Мнения: 2 178
Щефи, Костенец ли описваш преди и сега🙂

# 729
  • Мнения: 11 140
Не е 20% комисионата, но въпреки това си има пай за букинг - и се чудя на собственици, които на лична уговорка предлагат същата цена, като там (и в България, и навън ми се е случвало неведнъж).

Иначе airbnb за мен е полезна и изгодна платформа най-вече за градски туризъм. Там пък комисионите са за сметка на туриста и са доста сериозен процент. Освен това, не знам защо, ама нейните клиенти са значително по-непретенциозни от тези в букинг и твърде, хм, семпли места минават с високи рейтинги. Макар че през 2020 и букинг си промениха алгоритъма за рейтинговане по изключително тъп начин - преди видимата оценка беше средно аритметично от оценките, които даваш на отделните услуги (чистота, обслужване, закуска, интернет и т.н.), а сега те нямат нищо общо с нея - ти трябва да поставиш отделно обща оценка от 1 до 10 и тя не може да е дробна. Тъпотия пълна.

# 730
  • Мнения: 2 766
Щефи, Костенец ли описваш преди и сега🙂
Скрит текст:
Афганистан му казвам аз, асоциация:), издупчено като след атентати,  в мирно време. Завърналите  са по некролзите

# 731
  • Мнения: 62
И в Опознай.бг има вкарани някои места за настаняване, може и там да погледнете. По принцип в Booking и AirBNB цените са малко по-скъпи заради техните комисиони. Аз винаги се обаждам в хотела, в много от случаите са ми предлагали по-добри цени. За съжаление една голяма част на имейли не отговарят, или ако отговорят, после като че ли не им се занимава. Затова директно по телефона.
Ако пътувате през седмицата, особено в Родопите, може и без резервация, отивате и проверявате на място за свободни места.

# 732
  • Варна
  • Мнения: 1 616
С точност към момента е 15 или 18 процента комисиона на Booking, ако хотелиерът избере опция 18 процента, става по-видим за потенциалните си клиенти и излиза в първите резултати на търсенията. За Airbnb ми стана интересно, не знаех как стоят нещата: таксува с 3 процента хотелиера, таксите се приспадат автоматично от стойността на резервацията, т.е. поне домакинът не се занимава да извършва плащания към платформата. Парите се изплащат от платформата на домакина след настаняването като са ми споделяли, че често доста закъсняват с плащанията. Гостите плащат между 0% и 20% такси към airbnb, критериите са различни – колко дни е престоят, колко е общата сума на резервацията. Гостът вижда колко ще плати към платформата преди да направи резервацията. И да, таксите наистина не са никак малки. Но много често ми се е случвало доста интересни места за настаняване в България да нямат профил в никоя друга платформа, а само в airbnb. Много често в airbnb има и задължителен минимум за брой нощувки.
И сега реших да сравня цените на къща Бягство при езерото например за 1 нощувка/ 2 гости за едни и същи дати: airbnb 51 лева плюс 9 лева такса, общо 60 лева; booking 56 лева, в почивка слаб летен е 45 лева/силен 50 лева, в сайта им 25 лева на човек нощувка, т.е. 50 лева.  Много често разликите са много по-големи.
Ние имахме случай: в Booking обявена цена 160 лева, по телефон ни казаха 80 на вечер, попитах защо е толкова огромна разликата. Не искали резервации през тази платформа, но все пак я ползват, за да излизат в търсачката. Отделно имало и единични случаи да се настаняват на тези цени. Относно airbnb знам, че осигурява основен и много добър доход на доста къщи за гости, предимно от чужденци, преди да се случи всичко това с вируса.

Последна редакция: ср, 16 сеп 2020, 02:51 от Priqtelka

# 733
  • Асеновград
  • Мнения: 3 113
По отношение на платформите за резервациия, няма как да работят с тях и да няма комисионна. Това важи за всички, дори за тези през които продават ваучери за намаление. Всеки един собственик влизайки в тях е наясно колко комисионна плаща, съответно и сам решава какви цени да слага в тях. Някои дори имат условие да няма обявена никъде по ниска цена. Това са си политики на платформите и сключвайки договор с тях са наясно.  Но пък ги ползват за да си набавят клиенти защото ако изобщо имат сайт, в много случаи той трудно се намира в търсачките, а голяма част от местата за настаняване дори нямат такъв. Колкото и да не харесвам Букинг, съм наясно че при търсене първо той излиза винаги, и излезлите в него резултати се ползват приоритетно от да кажем едно 80% от саморезервиращите. Местата за настаняване също са наясно и макар да не им допада се регистрират и предлагат там. Особено тези които нямат финансови възможности за сериозна собствена реклама за да се наложат.
Собственик който се уговаря с клиенти на такава платформа, въпреки че е подписал договор и работи с нея, за мен лично е некоректен. Такова отношение няма да ми направи добро впечатление, и ще ме накара да се замисля доколко мога да разчитам на коректно отношение в уговорка с него. Щом е в състояние да не спазва Договор, какво остава на някаква си договорка с единичен клиент. / Лично мнение, не ангажирам никой с него/.

Относно оплакванията на собственици за похабени мебели. Всеки развиващ дейност в хотелиерството / а къщите за гости,и останалите места за настаняване влизат в тази дейност/ и имащ опит и образование в тази свера е наясно,че мястото за настаняване е нещо което овехтява.Тоест иска непрекъсната поддръжка, обновяване периодично и ремонти, за да бъде конкурентно. Няма как веднъж направено и обзаведено, с това да спрат разходите по него и в последствие само да носи доходи. Има си перо %, което се калкулира в цената за такива разходи. Когато са регистрирали клиента издали са му разходен документ за заплатената сума, имат основание в последствие да му търсят компенсация за нанесени вреди и щети.  Нещата са обвързани, ако не издаваш платежни документи и не регистрираш дейност и печалба няма и как да търсиш компенсация.

И двете страни и клиента и собственика имат права и изисквания, и ако нещата са уредени документално между тях има възможно най малко проблеми. не че няма изключения, но при документи и двете страни винаги внимават повече да няма гафове. Simple Smile

И едно различно виждане   https://webcafe.bg/onya-deto-ne-go-triyat/1229753552-narachnik-n … _SWslNxfvkYGOQ3AI

Последна редакция: чт, 17 сеп 2020, 06:49 от Panayotu

# 734
  • Мнения: 518
Привет,

накрая покрай много търсене се съобразих с транспорта и мога да дам първи  отзиви за къща Пичурови, Стойките

Разположение - добро, улицата е малко стръмна, но гледката отпред е ок
На етаж сме две семейства, може и да не се засечем, което не означава че не ги чувам като хъркат, защото има няква врата от нашто ателие към тяхното, което може би е същото като разположение
Мебели - спалнята  явно са я сменяли защото не са комплект към другите неща, кухнята има хубави шкафове, но печката е много стара + доста мръсна, като се наложи да търкам доста и нея и плотовете, или никой не е имало мн време или  след последните не са си дали зор, има и малък хладилник, който също трябваше много да търкам, защото вътре беше нещо разливано и мазано
има набор тенджери, много чинии , купи и прибори
голяма маса за хранене с мека мебел около нея в ъгъла
парно имат радиатори,но не рааботи все още  - след 8 даже и с жилетка ми е студено вътре, ще се моля да го пуснат,имат одеала все пак, но друго си е въздуха да е топъл
баня - дълго помещение, и там търках някои неща  за да различа захабено от мръсно, можеше и още да се постараят
цена - приемлива като за тази година и условията като цяло, може би аз като чуя къща за гости и си представям макс уют

в магазина ( близо до къщата) не носят маски персонала, има доста неща

като за сефте там точно бива, но се надявах всички тази година да са стриктни като хората около мен и да чистят екстра всичко в стаите

Общи условия

Активация на акаунт