Пети клас 2019/2020

  • 23 926
  • 739
  •   1
Отговори
# 210
  • София
  • Мнения: 4 562
Моята имаше 2-3 самостоятелни презентации. Оставях я тя да търси инфо, после оформяхме заедно. Т.е. тя започваше, за да свиква. Довършвах аз, защото тя още работи доста бавно.
Имаха няколко общи проекти/презентации със съученички. Тя ходеше при другото дете след часовете. Аз само прибирах. Но децата, с които е била в екип, са в квартала, сравнително близо до нас. Т.е. не ми беше проблем да отбия две пресички от нас и да изчакам няколко минути, за да слезе. Щото подготовката се проточваше до 18-19 вечерта и нямаше как да я оставя сама да си дойде.

С две думи - сравнително спокойно протичаха нещата (за мен де).

# 211
  • Мнения: 688
ra2 , при нас презентациите са на лист хартия и не знам защо въобще се казват презентации, госпожите ги събират и ги преглеждат, понякога пишат оценки, някои от тях се обясняват на класа, но не всички. По история ги кара да пишат "доклади", смятай дословно преписване от каквото намери гоогъл. Не виждам много смисъл от такива неща, но поне при нас този кошмар със събирането на групичка за обща презентация го няма, за моя радост.
Не знам образователната система в кой век живее? Презентации на картон , на лист, ами всичко вече е на компютър, има доста кабинети оборудвани с прожектори, които прахлясват, ама не друго си е на картон с лепени снимки и написани на ръка ... едновременно с това се учи как да пестим ресурсите и хартията, за да не допринасяме за нарушаване на екологичното равновесие.
Особено втрещена останах от учебника по ИТ - описан е носител на информация дискета и съответно флопи-дисково устройство - ами то няма компютри вече с такива устройства ... а cloud технологията като хранилище на данни и информация въобще не се споменава. Всички описания и дадени картинки за работа с Paint например са описани за Windows 7, ама то малко компютри вече използват 7-ца.
Нашите деца като пораснат ще боравят с високи технологии и няма смисъл да изучават такива архаични неща. Трябва да се научат бързо да пишат на клавиатура, да ползват съвременни програми и технологии, ама на друго мнение са от МОН.

# 212
  • Мнения: 2 419
При нас презентации няма.Само веднъж по чп ,но самостоятелно и по желание за допълнителна оценка.
Падат контролни и изпитвания тази седмица,а на младежа нещо не му е зор.Зарязах го сам да се оправя,не мога да издържам на мрънкане,мотаене,викане и пр.Резултатите от това са,че успява да се подготви по един,два предмета максимум,а останалите са през просото.Съответно оправя едни оценки и разваля други с лекота.В последно време е и доста разсеян.

# 213
  • Мнения: 8 234
Тази година не са имали презентации. Седмокласникът има от време на време. Прави ги с Power Point.
Против съм лепене по картони и прочие. Голяма разправия става - купи картон, разпечатвах снимки. Не, благодаря. Ако някой поиска такова нещо, няма да го прави и толкова.

# 214
  • София
  • Мнения: 6 183
Аз писах по-напред, че много се дразня на така възлаганите екипни работи и то на по-малки деца. В реалния живот или сам си избираш екипа или шефът разпределя задачите в екипа.Та при последния групов проект за през ваканцията, който беше за 4-ма, АЗ му казах, че той ще разпредели задачите. Един да пише, втори да избира снимки, трети ще редактира и четвърти ще представя. Речено -сторено. Бяха се разбрали да дискутират във вайбър и дискорд. И мисля, че им се получи добре.

Днес по технологии и предприемачество ще готвят. Май ще правят пица. Та друг съученик разпределил продуктите кой какво да носи. Моят трябвало да носи тесто. Ама имат седми час. Викам си това тесто ще превтаса от вечерта до 7 час. Набутах го в камерата и сутринта го извадих и му го дадох замръзено с надеждата, че ще се отпусне до седми час. Дали направих добре? Да не се окажат без пица децата?

И да се посмеете. Моят любител програмист, вчера изкарал поредната 5-ца на тест по ИТ. Много ядосан каза, че има за цел да хакне "Школо" до края на учебната година. Вчера от яд се развихри с инспектване на страницата. В резултат си завиши всички оценки с една еденица, вкл. 6-ците. Преправи всички предмете на идиотизми като: "ядене на кюфтета" и "замеряна с л@йна", смени емотиконите на забележките и коментарите към тях с "пиша му забележка, просто защото ми е кеф" ... изкара си яда и си легна Grinning

Последна редакция: пт, 17 яну 2020, 10:07 от M_I_A

# 215
  • София
  • Мнения: 12 431
Ние имахме няколко пъти самостоятелни презентации, основно по история. Групово не са работили, не ми се мисли как биха се разбрали.

# 216
  • Мнения: 4 205
Значи при нас "късметът" е по-голям- екипни презентации по всичко. Някои са на картон, други на пауър пойнт, но все едно, трябва текст, картинки и оформление. Предлагах да се работи всеки от вкъщи и да се общува по вайбър с препращане на направеното, но ме отсвириха. Г-жата искала в екип и туйто! То и така е екип, но не и според тях.
МИА, много успокояващо занимание е измислил! Сигурна съм, че напрежението е спаднало много. Само не разбрах наистина ли е успял да хакне школото и наистина ли ги е написал там тия работи, да ги видят всички и да се поосъзнаят малко как децата виждат ситуацията, особено- "написах му забележка, защото ми е кеф"- сиурна съм, че има немалко подобни с точно този вътрешен таен мотив.

# 217
  • Мнения: 8 234
Не съм Миа, но да отговоря - вижда си ги само той, на своя компютър.
Големият се забавлява понякога така вкъщи, да пише глупости по разни сайтове.

# 218
  • София
  • Мнения: 6 183
Точно както е писала Ston, вижда се само на съответния компютър и при рефреш изчезват промените. С надеждата, че могат да измамят някоя игра повечето деца са се научили да го правят, ама не им минава номера Joy

# 219
  • Варна
  • Мнения: 3 245
"Презентациите" на картон са голяма досада. Да не говорим колко са демоде, каква информация може да се поднесе и колко души могат да я видят както трябва. От известно време моята щерка си прави всички презентации на Power Point и доста добре се получават, по скромно мое мнение и под моите вещи съвети. Smile
По английски прави детето презентация, толкова се стара и накрая - госпожата не си носела лаптопа. Върна се доста разочарована. Обаче тенденцията като цяло е към презентации на компютър. Преди едно-две деца ги правеха, останалите - на картон. А сега всички предпочитат на Power Point, слушат с интерес, стремят се да направят по-интересна презентация следващия път.
Групови проекти няма засега, и слава богу.

# 220
  • София
  • Мнения: 4 562
Днес по технологии и предприемачество ще готвят. Май ще правят пица. Та друг съученик разпределил продуктите кой какво да носи. Моят трябвало да носи тесто. Ама имат седми час. Викам си това тесто ще превтаса от вечерта до 7 час. Набутах го в камерата и сутринта го извадих и му го дадох замръзено с надеждата, че ще се отпусне до седми час. Дали направих добре? Да не се окажат без пица децата?
Ще се отпусне, не мисля, че ще е проблем.

И моята ще готви днес (6 и 7 час). По групи са. Разбрали са се кой какво носи. Но понеже нямало печка, ще правят 'студени неща'. А щерката се беше наточила да пече нещо. В крайна сметка тя ще прави лимонада. А другите от групата - сандвичи и плодова салата.

# 221
  • София
  • Мнения: 3 754
Преди време обсъждахте нормативите по физическо.Има ли ги някъде черно на бяло за какво иде реч?Не намирам...

# 222
  • около Варна
  • Мнения: 1 084
При нас са имали няколко проектни задачи от началото на годината, всички под формата на презентации и един хартиен дневник. Сама си ги прави с удоволствие, само да седне. Засега срочният успех се оформя отличен, по география и ИТ ще е с петица, като по география са и дали шанс да се подготви за повишаване, но тя нещо се ослушва.

# 223
  • Пловдив
  • Мнения: 1 854
Аз пък съм на мнение, че децата имат нужда от екипна работа, под каквато и да е форма. Учат се да разпределят задачи, да приемат идеята на другия, да обсъждат общо грешките си, за да стане проекта възможно най-добър.
Децата ни растат в конкурентна среда. Влизат със състезания в желани училища. Състезателният дух е хубаво нещо, но трябва да се научат и да си сътрудничат. Работата в екип развива други качества, които също са ценни.
В класа на щерката се събират по желание и измислят театрални етюди 🤩 Репетират след часовете, обсъждат ролите, дават предложения, съобразяват се с "режисьора" 😂 и развиват актьорските си качества.
И тези екипни дейности са градивни.

# 224
  • Мнения: 688
Ханна, пък познай момчетата като се съберат на екипна работа какво обсъждат - игри и кой какви скинове има и какви ивенти предстоят в някоя игра или какво гледали в тик-ток. Може само моето момче да е така, но това са моите впечатления иначе са си екип та дръкна Sweat Smile

Общи условия

Активация на акаунт