Пети клас 2019/2020

  • 23 930
  • 739
  •   1
Отговори
# 240
  • София
  • Мнения: 595
Във физк.салон имало "плакати" със снимки на известни български спортисти, на които пишело в коя област са - Кубрат Пулев, Хр.Стоичков, Бербатов, Ивет Лалова, Гришо, Таня Богомилова и др. и им е казвано, че е добре да знаят кой какъв е.
Тези писмени изпитвания са били с цел да има основание да им пишат по една хубава оценка след оценките на нормативите, където масово беше 4.

# 241
  • Мнения: 14 493
Направо ме разбихте с тия изпитвания по физическо Joy при дъщеря ми само играят на народна топка, момчетата на футбол. За норматив ги изпитваха за входно и това беше. Не им се преподава нищо, иначе има две шестици ей така...от народната топка.

# 242
  • Мнения: 688
За размерите на игрищата и мрежата, де факто господина наказал класа с това изпитване, защото се държали зле и хоп по 2 забележки на всеки...
И мен започнаха много да ме дразнят преподавателите по разни предмети-изкуства. За мен това са разтоварващи часове, в които децата трябва да творят, рисуват, слушат музика и ако зависеше от мен щяха да са без оценяване. Обаче някои преподаватели се изживяват като нещо велико и ако знаете при нас господина по музика какви 2-ки и 3-ки е нашляпал почти на целия клас. Не че много се трогват децата, ама така привикват към слаби оценки и ги приемат за нормално нещо. Все пак трябва да научават информация за обща култура от тези часове и учителя трябва да ги завладее, а не да ги санкционира непрекъснато.

# 243
  • София
  • Мнения: 3 065
Аз отдавна съм на мнение, че децата до определена възраст (според мен до 7 клас) изобщо не е необходимо да знаят какви са оценките им (по всички предмети, не само по т.нар. разтоварващи). Преподава се нещо, изпитванията трябва да бъдат, за да може учителят да разбере дали децата са разбрали материала, до каква степен са го усвоили, а не да имат някакъв брой оценки.
Изобщо не слагам учителите под общ знаменател, но системата ни, изискваща оценяване на всеки 2-3 седмици, вписване в бележници и т.н. предразполага учителите да позабравят основната си мисия - да обучават. Тяхната цел трябва да бъде всеки да усвои материала (в каквато степен успее), а не всеки да бъде изпитан. То и дисциплината и поведението на някои деца (че и родители) допълва негласния учителски протест и се стига до това, те да използват изпитванията, за да показват на учениците си колко не знаят, да им "качукат канчетата".
И да, съгласна съм, че детето като започне да вижда в бележника си 3-4 започва да възприема себе си като...тройкаджия. Т.е. какво да се напъвам, аз толкова си мога.

# 244
  • Мнения: 2 419
Факт,че има учители,които са се взели твърде на сериозно и то по разпускащи предмети.ФВС при нас минава в клекове(60бр),лицеви, коремни или игра на двора(няма значение дали времето е подходящо).Отделно се казва на децата колко са зле и как нищо не могат,пишат се 4-ки и крайният резултат е намразено физическо.Говорихме с г-жата няколко пъти,но промяната е за час,два и хоп всичко започва отново.Моето дете беше с мускулна треска и уикенда прекара у дома,а имаше уговорка с приятел да карат кънки.

# 245
  • София
  • Мнения: 6 183
Никога не съм можела да разбера (още от моето детство, че и по време на следването ми), идеята да бъде издебнат ученика когато не знае и каквото не знае, вместо да бъде научен. Затова и така реагирах преди няколко дни на онази информация за изтеклите в нета тестова. Ми нека да изтекат, нека да ги научат, да е ясно, че поне това знаят...
Вярно е обаче, че в някои часове, децата са просто ужасни като поведение. Дали защото ги подценяват или учителя не може да се справи. И заплахата с оценки остават последна опция на учителя.
Скрит текст:
Когато аз бях прогимназия в кварталното училище, класна ни беше учителката по музика. Хем не важен предмет, хем тя нямаше никаква дарба да озапти влизащите в пубертета момчета. В час по математика всички бяха тихи като водата и не смееха да шукнат. В час по музика обаче не можете да си представите какво беше. В междучасието учениците сипваха семки и бонбонки във фанфарите, които висяха по стените и когато другарката влезнеше, ги надуваха и почваха да хвърчат бонбони из цялата стая. Учителката беше пълничка, тръгваше между чиновете, за да вземе инструментите, а момчетата нарочно бутаха чиновете, така че да стеснят пространството между две колони и да я "блокират". Докато тя ги избутваше обратно, за да се измъкне те вадеха кибит и я замеряха със запалени клечки. Тя обикновенно излизаше разплакана да викне директорката. И това преди 35 години, с всичките му там наказания за намалено поведение и т.н.

# 246
  • Мнения: 8 234
Миа, била съм и аз свидетел на подобно поведение при някои учители и пак прз 80-те години, когато и поведение намаляха. И тогава много рядко изключваха. Така че нищо ново под слънцето.

# 247
  • София
  • Мнения: 2 799
В нашето училище са без физкултурен салон ... прави се ремонт. От миналата учебната година. Когато времето позволява са навън, но имаше и дни, в които бяха в класните стаи ... учеха на теория народни хора - имаха писмен изпит след това ... тактове, стъпки - дъщеря ми беше изписала поне 10 листа от тетрадка малък формат и след това доста усърдно учеше ...

Ядосвам се - болна е, вкъщи е ... не е грип, но не е и обикновен сопол. Всеки ден реве със сълзи да ходи на училище, защото нищо й нямало. Викам й - е как нищо ти няма - кашляш, сополи, пиеш лекарства ... а тя  - ми то целият клас е така, всички духат сополи и кашлят, ама нали ни оформят оценките и не може да отсъстваме. Всички смучат нещо за гърло, в междучасията пият лекарства ... направо ме втрещи, честно ...

Така ли е и при вас или нашите родители са странни?

# 248
  • Мнения: 8 234
Моите не ходят на училище само като са болни с температура. Подсмърчащи и кашлящи са на тръстиката. Наборът и на тренировки. Ако можеше да отсъстват от училище само с бележка от родител, щяха да си стоят вкъщи за ден-два при неразположение. Обаче с тези бележки от лекар е по-сложно. Отказвам да се мотаем по лекарски кабинети за сополи. Аз дори и като имат температура не ги водя, ако се случи да е в почивен ден или ваканция, т.е. ако заветната бележка не ми е нужна. Обикновена за ден-два им минава.
Таблетки за смучене при гърлобол давам и аз, още при първо оплакване. Носят си и в училище.

# 249
  • Мнения: 688
С нашият проблемен учител по музика е имало прецедент. Момиче, което е било във вокалната група решава, че вече няма време да ходи на репетиции и т.н  и изведнъж оценките му рязко се влошават - що за учители са това и на какво учат децата така - мъст или...?
Никога не съм можела да разбера (още от моето детство, че и по време на следването ми), идеята да бъде издебнат ученика когато не знае и каквото не знае, вместо да бъде научен.
Нашата по БЕЛ прави така, вижда че някой не внимава (без да шуми и пречи на другите, просто се е разсеял - не гледа в учебника и т.н) и го вдига и хоп 3-ка. И аз това не го разбирам, но явно е някакъв крив педагогически похват.
Трябва да се провеждат периодични проверки на някои учители, както и да се проверява дали са обективни в оценяването, защото подозирам че има учители, на които мнението трудно се променя. Създават си впечатление за някой ученик и казват: "Той е за такава оценка и това е", колкото и да се старае детето и да взима участие, това не се оценява, а само се издебват слабите му моменти и накрая оценката е ясна, дори не знам защо е изпитван през годината.

# 250
  • Мнения: 8 952
Не ми се говори повече за училище. Чакам да свърши първия срок и втория да започнем на чисто, че моята е наредила ужасни оценки по някои предмети.

За капак на всичко продължава да е разсеяна. А уж учи...

# 251
  • София
  • Мнения: 6 183
И при нас като при ston с болестите. Ако си настинал си ходиш. Вече ако си с грип, който те е "свалил" на легло - няма как.

# 252
  • София
  • Мнения: 4 562
Създават си впечатление за някой ученик и казват: "Той е за такава оценка и това е", колкото и да се старае детето и да взима участие, това не се оценява, а само се издебват слабите му моменти и накрая оценката е ясна, дори не знам защо е изпитван през годината.
Не знам дали не става така при моята. Вчера е изпитана по бел и има 5. Като ѝ казах оценката и се разрева. Според нея отговорила на всички въпроси, домашното ѝ било вярно. Уж госпожата казала 'добре' на нея, а на друго дете се карала...
Не знам. За пръв път реагира така на оценка. Явно беше много обидена.
Приела съм, че по бел ще е зор. Трудничко ѝ е.

# 253
  • Мнения: 8 952
Аз докато си мислех, че устното изпитване би било по-благоприятно, защото ще се пита само на 2-3 урока... сега вече смятам, че по-добрия вариант са писмените изпитвания.

Моята дъщеря от малка е ужасно срамежлива и притеснителна и се оказа, че на устно изпитване това притеснение й вреди. Хиляда пъти й обяснявах, че като мънка учителите ще помислят, че не знае. Обяснявах й, че устното е по-добре, защото не е на толкова много уроци като писменото...

Сега залагам по-скоро на писмените. Надявам се също писмените да ни помогнат да си оправим и успеха евентуално, защото там няма как да са субективни учителите - колкото точки си изкарал, ще получиш съответната оценка.

# 254
  • Мнения: 9 776
Утро, аз самата бях изключително притеснително дете, та разбирам го твоето. По мое време обаче тестове като сегашните нямаше. Изкрват те отпред, гласът ти трепери, така беше. Не ща да си спомням.
Пред дилема съм и не знам какво да правя. Два варианта имам.
Първи: уча уроците, смилам ги за детето, всичко става сравнително бързо, нерви хабя умерено, евентуално остава време за свободни занимания.
Втори: уроците "учи" сам часове наред, нищо не влиза в главата, завръщам го по 57 пъти минимум да чете отново и отново /това само по един предмет/, нервите на всички в къщи са опънати до краен предел.
Оценките и в двата случая са едни и същи обикновено.
Не знам вече как да процедирам. Много скоро ще се запролети, моята работа ще изисква да се прибирам по-късно вечер. Умът ми не го побира как ще се случват нещата.

Общи условия

Активация на акаунт