Частни училища - информативно-дискусионна тема 32

  • 24 831
  • 763
  •   1
Отговори
# 75
  • София
  • Мнения: 7 277
За БШ- А не е ли всяко училище по МОН като “държавно с много екстри”?
Не, някои ЧУ са повече от МОН заради съдържанието на учебния им план и заради целите, които си поставят.

Не разбирам идеята тук.
Жалко - 2 години проучваш и нямаш реална информация. Аз навремето много бързо успях да се ориентирам в програмите на различните училища. И тук съм питала и успях да се получа каквото бе необходимо като информация, за да разбера за какво става въпрос.

# 76
  • София
  • Мнения: 2 780
И в ТЕ имат часове, които биха могли да минат в графата "науки".
 На практика в повечето ЧУ не са само с един учител по всички предмети. Обаче, това по всичко да са с различен ми е малко прекалено и си има и недостатъци. За мен децата в начален курс е редно да си имат класен, с който да са достатъчно време. Функцията на класния играе голяма роля за изграждането на класа, децата имат и ясна фигура, на която да разчитат. Учителят има и повече възможности да опознае децата, съответно за "индивидуален подход и т.н.".
И за мен приключване в 18.00 е по-скоро детска градина.

Дайте и другите "злета", които да погнем Joy

# 77
  • Мнения: 5 916
Ама наистина дайте името на това училище? Току виж вече сме го обсъдили и разкостили преди...

# 78
  • София
  • Мнения: 5 259
Ма пак си сигурна че е злоупотреба.... Ей това не мога да разбера как толкова сигурно го твърдиш.

Е фактите ми го говорят. Нямат достатъчно помещения и към днешна дата и затова въртележката на кабинетна система за 5-6 годишни го представят като нещо иновативно.
Уж са двуезично, а всъщност в часовете си се преподава на български с вмъкнати по няколко английски думи.
Това уникално супер дупер сайънс и до днес е енигма за всички.
Представят учители, които просто мистериозно изчезват и не преподават.
Казват, че приемат само ПУК -3 клас, а после станаха и 4 клас и детска градина. Мазето е и салон, и място за хранене. Никакви опции за спорт. Чудя се Рангелов какво физическо им организира.
Нямат собствени учители по езика, а плащат на Бритиш кансъл. Които имат собствена система, но в Изи се прилага друга. Wink
За да уплътнят времето на учителите и да изкарат още пари - хоп курсчета по БЕЛ и МАТ.

Още нужно ли е да изреждам?


Никой не е изчезнал, всички са налични. Гледам наясно си как се преподава, по-добре от нас- браво! Рангелов много добро физическо си им организира на децата, въпреки малкото място.
"СС или умри" , всички останали са назад и не както трябва. За цялото нещастие на света са виновни Иззи. Приеми го най-сетне, взеха доста преподаватели от СС, пийни чаша вино и се успокой.

# 79
  • София
  • Мнения: 7 277
рейни, за пенсионираната учителка от СС ли говориш? Демебукова ли беше? Имаше още един учител май ..

# 80
  • Мнения: 5 916
Ма пак си сигурна че е злоупотреба.... Ей това не мога да разбера как толкова сигурно го твърдиш.

Е фактите ми го говорят. Нямат достатъчно помещения и към днешна дата и затова въртележката на кабинетна система за 5-6 годишни го представят като нещо иновативно.
Уж са двуезично, а всъщност в часовете си се преподава на български с вмъкнати по няколко английски думи.
Това уникално супер дупер сайънс и до днес е енигма за всички.
Представят учители, които просто мистериозно изчезват и не преподават.
Казват, че приемат само ПУК -3 клас, а после станаха и 4 клас и детска градина. Мазето е и салон, и място за хранене. Никакви опции за спорт. Чудя се Рангелов какво физическо им организира.
Нямат собствени учители по езика, а плащат на Бритиш кансъл. Които имат собствена система, но в Изи се прилага друга. Wink
За да уплътнят времето на учителите и да изкарат още пари - хоп курсчета по БЕЛ и МАТ.

Още нужно ли е да изреждам?


Никой не е изчезнал, всички са налични. Гледам наясно си как се преподава, по-добре от нас- браво! Рангелов много добро физическо си им организира на децата, въпреки малкото място.
"СС или умри" , всички останали са назад и не както трябва. За цялото нещастие на света са виновни Иззи. Приеми го най-сетне, взеха доста преподаватели от СС, пийни чаша вино и се успокой.

Не злобей. И не ме карай да ровя назад, че ще стане грозно. Басмаджиян налична ли е? Този по физическо се потвърди, че го няма.
И за твое успокоение, от всички учители по физическо точно Рангелов беше единствения нехаресван от децата в нашия клас. Децата летят ли в часовете по физическо, че нали по тревата беше забранено да стъпват? Взеха доста преподаватели, щото съпруг на едната учителка е директора. И щото им обещаха баснословни суми за по-малко работа. С пари всичко се купува. Доротея така действа. И затова в другия си бизнес яко губи клиенти. А и на пазара не ги уважават. Аз наблюдавам какво прави там и си вадя изводи. Отделно знам що за човек е като лични качества.

Аш, от СС са четирима учителя. Демебукова(пенсионерка от поне две години, т.е. не е открадната от СС), Богданова, Рангелов и една в начален курс(забравих и името). Съпругът на Богданова е директор. По кисел човек от нея не познавам. Сутрин се возеше в нашия бус и никога не отвърна на "доброто ми утро". Иначе може да е прекрасен преподавател.

Последна редакция: ср, 08 яну 2020, 10:56 от Fancy

# 81
  • Мнения: 8 293
Понеже никой не ме отрази слагам линк по темата Simple Smile
https://mediabricks.bg/%d1%87%d0%bd%d1%83-%d0%bf%d0%b8%d1%82%d0% … 3K3bSoEfi3G1pvhUI

# 82
  • Мнения: 5 916
Хоуп, да не се окаже, че Питагор е пъвото училище по наука и да им разбие рекламната кампания на Изи. Аз ти обърнах внимание. Топлата връзка е Каравасилев. Той на колко места вършее между другото?

# 83
  • София
  • Мнения: 7 277
"Аш, от СС са четирима учителя. Демебукова, Богданова, Рангелов и една в начален курс(забравих и името). Съпруга на Богданова е директор. По кисел човек от нея не познавам. Сутрин се возеше в нашия бус и никога не отвърна на "доброто ми утро". Иначе може да е прекрасен преподавател."

Значи - една пенсионерка, една киселячка, учител по физическо и още един. Разбирам Nerd

# 84
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 742
За БШ- А не е ли всяко училище по МОН като “държавно с много екстри”?
Не, някои ЧУ са повече от МОН заради съдържанието на учебния им план и заради целите, които си поставят.

Не разбирам идеята тук.
Жалко - 2 години проучваш и нямаш реална информация. Аз навремето много бързо успях да се ориентирам в програмите на различните училища. И тук съм питала и успях да се получа каквото бе необходимо като информация, за да разбера за какво става въпрос.

Аш, това е въпрос на формулировка просто. Основата на всички училища Е една и съща. След това започват "екстрите". Повече часове АЕ например е именно екстра. Оттам не разбрах проблема едно ЧУ да е като "ДУ с повече екстри". Нито едно училище не е нещо извънземно и децата не стават еднорози след престоя си там. Толкова съм успяла да разбера от четенето си тук, явно толкова си мога :Д Пък започнах преди години да чета именно с  идеята, че има "нещо повече"-  от разширени хорариуми и лъскава база. Досега не съм срещнала, да, дори в СС.
С това не отричам ЧУ и многобройните ползи от тях, просто очакването не бива да е толкова УАУ. Не сме Финландия в нито едно ЧУ.

# 85
  • Мнения: 8 293
Хоуп, да не се окаже, че Питагор е пъвото училище по наука и да им разбие рекламната кампания на Изи. Аз ти обърнах внимание. Топлата връзка е Каравасилев. Той на колко места вършее между другото?
Със същата мисъл се включих Simple Smile
Може пък Питагор да е първото училище по наука Simple Smile

И някой като ми каже ,че може от ПУК да имат различни учители по БЕЛ и Математика та ми иде да се гръмна.
То за какво е специалността - педагогика Simple Smile Ей така за пълнене на дупки Simple Smile

Ох, направо съжалявам родителите след нас.

# 86
  • Мнения: 5 916
Ох, направо съжалявам родителите след нас.

Нали? Ама някои си го заслужават всъщност. Жалко е за дечицата.

Пипи, аз за пореден път ще го кажа. Пък дано най-после го запомниш. Поне в СС не е като в държавното, щото в СС учат примерно МОН-ска математика(програмата), ама нивото и не е базово, а усложнено. Задачите например за път, скорост и време в нормалните часове в момента са им ниво сборник, а не учебник по математика. За всички деца, не само за състезателите. По Бел. вместо редакция на две изречения текст със само един тип грешки, редактират по половин страница с всички видове грешки и неточности, вкл. заместване на повторения и т.н. тип литературна редакция.
А пък да говориш за Финландия в контекста на нашата образователна система е пълен нон сенс и ми показва колко не си в час. Никое от топ ЧУ не претендира да има и да прилага нещо от финландската система. И за мен "Слава Богу".

Последна редакция: ср, 08 яну 2020, 10:54 от Fancy

# 87
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 7 352
Онна, страхотна и навреме, както винаги Flowers Tulip

Пипи, имам позната с две деца в БШ в периода 4 - 7 клас (текуща, прясна информация), която не е особено впечатлена. Да не кажа направо - на мен ми звучи разочарована, но нейните изисквания са високи. Всичко това все пак е ЕЖК, а може реалността да е съвсем друга. Относно строгостта - коткат ги децата, бутат ги, хвалят ги, а знанията не са добри. Пак казвам, не е от първа ръка, само препредавам. Но може ти да търсиш точно такъв тип натоварване. Не мен просто БШ ми прилича на ДУ с много "екстри".

Ами не е държавно училище с много екстри. Поне не и в начален етап. За след 4 клас според мен има много малко доказали се училища (като СС, Питагор). Директорката показа амбиции за БШ и промяна. Тепърва ще видим. На мен ми се иска да залагат на състезателната математика от по-рано, но уви.

И дано никога не направят бусовете от 5 часа. Според мен на някои хора им е трудно да разберат, че това е училище, а не детска градина.

Седмокласниците учат до 15.00 часа! Каква детска градина? Ако имат допълнителна подготовка, свършват в 17.00. Аз дори в гимназията не съм прекарвала толкова време в училище. Бусът сутрин е в 7.45, а вечер прибирането е в 18.45- 19.00. Страхотно! Ако иска човек може да си доплати допълнителен престой на детето и след 18.00 часа, предлага се мисля като услуга. А бе жалко, че няма пансиони, направо и с преспиване да бъдат.

# 88
  • София
  • Мнения: 7 277
Скрит текст:
За БШ- А не е ли всяко училище по МОН като “държавно с много екстри”?
Не, някои ЧУ са повече от МОН заради съдържанието на учебния им план и заради целите, които си поставят.

Не разбирам идеята тук.
Жалко - 2 години проучваш и нямаш реална информация. Аз навремето много бързо успях да се ориентирам в програмите на различните училища. И тук съм питала и успях да се получа каквото бе необходимо като информация, за да разбера за какво става въпрос.

Аш, това е въпрос на формулировка просто. Основата на всички училища Е една и съща. След това започват "екстрите". Повече часове АЕ например е именно екстра. Оттам не разбрах проблема едно ЧУ да е като "ДУ с повече екстри". Нито едно училище не е нещо извънземно и децата не стават еднорози след престоя си там. Толкова съм успяла да разбера от четенето си тук, явно толкова си мога :Д Пък започнах преди години да чета именно с  идеята, че има "нещо повече"-  от разширени хорариуми и лъскава база. Досега не съм срещнала, да, дори в СС.
С това не отричам ЧУ и многобройните ползи от тях, просто очакването не бива да е толкова УАУ. Не сме Финландия в нито едно ЧУ.
А ти защо реши, че твоето разбиране, че Финландия е УАУ, трябва да е вездесъщо? Ми щом за теб е УАУ, какво го търсиш тук в БГ, като няма да го намериш.

Последна редакция: ср, 08 яну 2020, 11:01 от Аш

# 89
  • Мнения: 8 293
А ти защо реши, че твоето разбиране, че Финландия е УАУ трябва да е вездесъщо? Ми щом за теб е УАУ, какво го търсиш тук в БГ, като няма да го намериш.

Охххх...с тази Финландия....добре ,че темата стана дискусионна, та да мога да си се възмущавам спокойно Simple Smile

Финландската образователна система е от скандинавски тип – с егалитарна структура и силно държавно субсидиране. През 2008 г. ООН я определя като най-добрата образователна система в света, наравно с тези на Дания, Австралия и Нова Зеландия. Средната грамотност е почти 100%, а 99,7% от населението завършва успешно основно образование. През 2003 г. Финландия е отделила за образователната си система 5,9 милиарда евро.

Системата:
1.Няма желание да се повишава нивото на познаване на изоставащите ученици, тъй като им се предлагат по-лесни задачи от тези на отличните ученици, което ограничава шансовете за заемане на водеща позиция. Винаги можете да завършите една задача, която можете да направите, без да търсите повече.
2.Няма подчинение между децата и учителите, което води до неудобни ситуации в отношенията поради юношеството и младежкия максимализъм.
3.Училището подписва договор с учители за една година, като рискува да получи неквалифициран служител вместо опитен учител. Персоналът на институцията не е постоянен, което не винаги е удобно за учебния процес.
4.Условията за получаване на основно средно образование във Финландия са подобрени за деца с психични разстройства и концентрация, със синдром на Турет и Аспергер. Бяха премахнати бившите специални училища за болни деца, а техните гости се преместиха в редовните учебни заведения, осеяни с други студенти, за радост на преподавателите.
5.В началното училище най-важната задача за класния ръководител е да създаде безопасна учебна среда, като същевременно запази интереса към ученето. Финландската тишина като черта на характера започва в училище. Уроците на мълчание, по време на които дори и учителите не говорят, сега стават все по-често срещан начин да се научат децата да наблюдават мълчание в училищата

Общи условия

Активация на акаунт