Ръчка срещу автоматик

  • 16 357
  • 342
  •   1
Отговори
# 255
  • до най-прекрасния мъж
  • Мнения: 10 870
Никога не стоя с натиснат съединител на светофар, освен ако не виждам, че ще тръгна всеки момент. Изключвам от скорост още докато се придвижвам последните метри към светещ червено светофар и спирам само със спирачка, а колата върви по инерция. Така ме научи ММ, за да не стоя на съединителя.
За кръговите, зависи от кръговото. Има някои, които са си като кръстовище и за направо и надясно не въртиш в кръга. Там или давам десен или никакъв мигач, зависи надясно или направо продължавам. В кръгово, в което се въртя, влизам с ляв и държа левия, докато не дойде време да се престроя, излизам с десен. Така са ме учили, така го правя. Ако заходът е двулетнов, ако ще излизам на първи изход, заставам в дясното платно, ако ще излизам на някой от следващите, в лявото и в кръговото се престроявам с десен преди изхода и излизам с десен. В закона нищо не пише, но се е възприело и масово се ползва, за да упътиш този, който чака да влезе в кръговото, на къде ще отиваш. Ако ще въртиш още, да влиза, ако ще излизаш, да те изчака.

# 256
  • София
  • Мнения: 2 927
Малко е спорно такова упътване, защото ако влизащия е на първия изход а ти искаш да излезеш на втория, сам си създаваш проблеми - трябва да го чакаш да те подмине и тогава да излезеш в дясно, което при наличие на коли зад тебе и зад него, обръща нещата в манджа с грозде Hug

П.П. Колкото и неадекватно да звучи, най-безопасни са кръговите с една лента. Просто не може да се получи прескачане на неандерталци вътре във въртележката. Не искам да обидя никого, но у нас правилника само се отчита , че съществува.

Последна редакция: чт, 27 авг 2020, 13:52 от Mунчо

# 257
  • Мнения: 29 925
За мигачите и кръговото знам следното:
Преди да навлезеш в него, даваш мигач, накъдето после ще излезеш. Ако си на първия изход - десен, ако си направо - без мигач, ако си на третия - ляв. Когато влезеш в кръстовището, спираш мигача и преди желания изход, даваш десен за самото излизане.

# 258
  • София
  • Мнения: 8 594
Мен ме учиха на курса, че при влизане трябвало да се подава ляв мигач, а при излзиане - десен. Да, бе, да, само да бъркам хората! Пускам левия когато преценя, че в конкретната обстановка би било полезно за околните. Десен преди излизане винаги.  

Аз имам едно любимо трилентово кръгово в София (това на Драгалевци на околовръстното). На теория всички три ленти може да се ползват за движение направо. На влизане идваш от двулентово локално. 'Ми добре, де, ако ще излизаш на първия изход, нареди се в дясна лента с десен мигач, пък ако си за следващ изход и ще сменяш лентата (т.е. няма да се движиш от дясна в дясна, а от дясна в средна) дай един ляв мигач, да те разберат хората какво смяташ да правиш. Защото този, който седи в лявата на локалното и смята да навлезе в средната на кръговто, малко трудно ще разбере какви смяташ да ги вършиш (движението ти направо без престрояване би било в дясната лента, не в средната). Не че е задължително, просто ще помогне да не се напрягаме взаимно точно на това кръгово. А към монета често става "сбутали се козленцата за средна лента".
Толкова катастрофи съм видяла на това кръгово, че се чудя дали не трябва светофари да му сложат някак. Сигурно и регламентиране чрез закона и Правилника ще сработи, ама нали на нашите законодатели мисленето им е трудно... правят кръгови, но ни оставят на самотек, да си спорим кой какво знае за движението в такива кръстовища Sad

Последна редакция: чт, 27 авг 2020, 14:33 от ToniShu

# 259
  • Мнения: 29 925
При кръгово винаги влизаш по един начин, обратно на часовниковата стрелка е движението. Няма смисъл да подаваш сигнали за самото влизане, понеже няма как да е различно. И да искаш, не можеш да завиеш вляво.... Подава се сигнал, къде ще излезеш, за да може другите да преценят как да се движат спрямо теб. /поне логиката ми така подсказва.../

# 260
  • София
  • Мнения: 8 594
Виж оградената в синьо кола в долната част на снимката (само заради разположението; видно е, че при тази снимка тази кола е продължавала в дясна лента). Казвам само, че ако същата кола ще продължава движението си в средна лента на кръговото, един ляв мигач не би бил излишен. Защото шофьорът на жълтата кола приоритетно ще гледа идващите от лявата му страна и после... паднали мантинели, чакане на КАТ, протоколи и простотии. И това изобщо не го казвам заради себе си, аз съм им свикнала много. Но съм виждала достатъчно катастрофи там, за да считам, че дори незадължителен, един мигач би помогнал Simple Smile Нищо повече.

# 261
  • Мнения: X
Вътре в кръговото може да сменяш лентите, с правилния мигач

# 262
  • Мнения: 29 925
Сега не ми се рови, но мисля, че беше казано, че, където си се наредил, в тази лента влизаш. След като си влязъл, тогава се престрояваш /с мигач, разбира се/. Ако този оградения ми даде ляв мигач преди да навлезе и аз съм зад него, ще знам, че иска да излезе на третия изход и ще очаквам да се престрои.

# 263
  • София
  • Мнения: 8 594
И аз знам къде трябва да се сменят лентите, и там ги сменям Simple Smile Обаче знам и да се оглеждам за такива, които от дясна на локалното се шибват директно в средна на кръговото Simple Smile Затова казвам, че ако човек ще прави така, един мигач няма да навреди.

# 264
  • Мнения: 29 925
Мен една кукувица с голям джип щеше да ме отнесе на 4ти км. Движех се в кръговото в средна лента и оная директно навлезе без дори да ме види. Добре, че най-вътрешната лента беше свободна, та успях да мина там. Направо си ме размазваше, ако не бях свила.....

# 265
  • София
  • Мнения: 8 594
Ох, да, и там е "весело"... Добре, че ти се е разминало! Трябва да направят някаква статистика за катастрофите по кръговите в София, да видим дали улесняват или затрудняват шофьорите.
Подсети ме за още един плюс на автоматика - когато се наложи рязко да намалиш, изобщо не мислиш за никакви предавки. Вярно, че с ръчката човек си има изграден рефлекс със съединителя, но автоматика опростява цялата операция (а понякога е въпрос на милисекунди). Поне според мен, не твърдя, че съм права.

# 266
  • Мнения: X
Сега ще стане мазало....
Рязко спиране означава проспана ситуация. След такова обикновено псувам...Себе си, че не съм преценил или видял потенциалната опасност.

# 267
  • Мнения: 41 677
Сега ще стане мазало....
Рязко спиране означава проспана ситуация. След такова обикновено псувам...Себе си, че не съм преценил или видял потенциалната опасност.

Не винаги, понякога вината е на другия. Понеже сме на темата за кръгово движение - на Четвърти километър чакам да се включа, а пред мен е друга кола. Идва "празно", ама съвсем свободно от коли, никой не идва докъдето се вижда, не да е нещо рисковано, където можеш да успееш да се включиш само с мръсна газ, респективно колата пред мен тръгва да навлиза. Аз я виждам как се включва в движението и понеже ми идва редът също се оглеждам наляво и виждам, че "празното" продължава и мога даже и аз да мина съвсем спокойно (в далечината едва едва се вижда да се задава кола), съответно давам газ и премествам поглед напред и...предната кола изведнъж набива спирачки, ама вече е застъпила и в средната лента. И аз скочих на спирачката по инстинкт и спрях на педя зад нея. И после почнах да ругая. Това си е изцяло неадекватно действие на предната кола. Даже в правилника пише, че е забранено спиране без причина. А да спреш, понеже когато вече си навлязла в кръговото някъде отзад се е задала кола, е дивотия.

# 268
  • Мнения: 29 925
Стига тази предна кола да не е спряла поради някаква причина. Например някой да я е засякъл....

# 269
  • София
  • Мнения: 6 311
Споко, всичко пак опира до зелените човечета. Laughing
Скрит текст:

Общи условия

Активация на акаунт