СМС с добавена стойност към номер 145145

  • 40 773
  • 53
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 68 654
Прочетете темата. Писала съм как се оправих. Върнаха парите и от виваком, и от търговеца.

https://todaytech.eu/2017/11/24/sms-%D0%B8%D0%BB%D0%B8-%D0%BA%D0 … 0%B7%D0%B0%D0%B1/

Темата е 2 страници всичко на всичко, наистина ли питате и не я прочетохте..

# 31
  • Мнения: 1 039
Благодаря за отговора Тета75. Темата аз съм я започнала. Прочела съм всичко много внимателно. Проблемът е, че аз съм в чужбина и не мога да бъда много полезна отдалече и нямам достъп до телефона. Човекът не е в отлично здраве и се притеснява да ходи по офиси. Поръчали сме Наш приятел да погледне апарата. И ще решим какво да правим. Засега може да блокират изходящите СМС.

# 32
  • Варна
  • Мнения: 74
Здравейте,
аз имам начислени на различни номера от групата SMS за УДС към зона 11 и SMS за Услуги за възрастни. Групата е юридическа и подадох писменно искане за информация към оператора, защото не знаем към кой сайт са всичките SMS-и.
Чакам отговор от оператора за сега. Ще пиша при някакво развитие.
Темата е изключително полезна!

# 33
  • Варна
  • Мнения: 74
До тук:
- отговор на подадена жалба през сайта на Виваком: "Здравейте,

 

По Вашето запитване беше извършена обстойна проверка:

За мобилна услуга 089......... – на 03.11.2021г. е извършено плащане към услугата MazaMob. То се таксува по 6.00 лв. на изходящо съобщение. За да се абонирате е необходимо да извършите поредица от действия: натиска се бутон "Абонирайте се“ или „Плати със сметката на мобилния си телефон“, след което се получава SMS от кратък номер с код за достъп, който се въвежда в съответното поле и така се получава достъп до Услугата. Вие сте въвели 4-цифрен PIN код, след което сте се съгласили с Общите условия. Уведомен сте за цената на таксуване преди избор на бутон Абонирайте се или Плати, както и за начина по който може да се откаже.
...
Молим да имате предвид, че за конкретните платформи пращането на съобщение се инициира само и единствено от клиента. След това клиентът изпраща текст от собственото си устройство. Vivacom не носи отговорност за изпратените съобщения от страна на потребителя, а единствено за преноса им. Предвид описаното не са налице основания за корекция на начислената сума...." в този дух е отговорено за всичките 20 SMS-a и са намерени "услуги", които са ни предоставени.
- писах до КЗП, КРС и всички иейли, които намерих да са свързани с цитираните от Виваком "услуги" (info.bg@ccsupport.biz, vassabi.bg@silverlines.info, mazamob.bg@silverlines.info)
Сега отново чакам!

# 34
  • Мнения: 68 654
А към сайта с услугата обърна ли се?
Видях че си. Изчакай отговор от тях.

Аз на виваком им пратих жалбата, с написани адресати: Окр.прокуратура в града ми, кзп, крс, виваком.
От виваком ми върнаха сумата с извинетие 1000 мв. Сумата приспаднаха от следващата фактура
Ама хубаво ги бях описала в жалбата.. за измама и т.н.

# 35
  • Мнения: 1
Здравейте, имам същия проблем с виваком. Имам два номера към оператора - на първия декември имах два броя, на другия февруари един брой начислени 5лв за SMS към УДС Зона 11 към 087145145. Прегледах двата телефона дали има изпратено или получено  съобщение няма нищо получено или изпратено към този номер. Писах им в сайта и вече 8ден чакам някакъв отговор.
Ще съм ви благодарен да споделите как да процедирам.

# 36
  • Мнения: 68 654
Аз описах на предната страница.

# 37
  • Мнения: X
Здравейте, днес ми се случи нещо странно с телефона, чудя се дари е поредната имзмама. Телефонът си седи до мен на масата, и изведнъж екранът светва. Отварям и преди да го отключа, ми излиза директно на екрана съобщение, дали искам да спечеля от виваком нов самсунг. Отдолу имаше бутони Accept и Cancel, както и инструкция, ако искам да се отпиша, да изпратя смс на номер подобен на 145145 (по памет карам, защото бързах да натисна Cancel). Не беше нито смс, нито изглеждаше като известие, което се вижда като преместя екрана най-надясно. После, няма нито следа от съобщението. Обадих се на виваком, и ми казаха, че нямат такава промоция в момента, посъветваха ме да си сложа антивирусна програма. И така направих, сложих си макафи, сканирах телефона, и всичко уж е наред, каза само да си ъпдейтна операционната система. Което е странно, аз съм с айфон, избрала съм автоматични обновявания, уж иОС е доста защитена. Все пак ръчно в момента си изтеглям последната актуализация. Чудя се, дали са успели нещо да ми изнесат, като зъм избрала Cancel? Все пак всички пароли за сайтове са ми запаметени на телефона. За мой късмет, никога не позволявам на устройства да ми запаметяват номера на банковата карта при плащане, помня я наизуст и си я пиша всеки път. Но, имам апъл пей и съм плащала през него...

# 38
  • Мнения: 68 654
Виж си текущата сметка и ще разбереш дали си се абонирала за услуга с добавена стойност.

# 39
  • Мнения: X
Благодаря, имам опция за детайлна месечна сметка, но ще трябва да изчакам новата фактура за справка...

# 40
  • Варна
  • Мнения: 74
От дотавчика на "усугите" нямат намерение да връщат пари. Това е отговора им:


"info.bg@ccsupport.biz
дата:   23.03.2022 12:03
до:   
...........
Уважаеми,

На номер 35989.....

Става въпрос за услугата Cokun която предлага достъп до приложение за почистване на телефона от спам реклами.

Услугата се aктивира с изпращане на СМС със ключова дума POCHISTI на кратък номер 145145

От вашия номер, на 17.10.21 г. е изпратен СМС към номер 145145 Изпращайки тези съобщения, потребителят е поискал еднократната услуга с добавена стойност.

Информираме Ви, че конкретната услуга е еднократна и няма нужда от прекратяване. Не става въпрос за абонаментна услуга.

Съдържанието, цената и типа на услугата са посочени в сайта на услугата.

Услугата е коректно заявена и таксувана в съответствие с условията.

В този случай няма основание за възстановяване на сумата.
......
В случая всички услуги са заявени коректно и таксувани в съответствие с Условията, ако желаете можете да изискате детайлна разпечатка от Вашият оператор за да проследите, кога, какви и към кого са изпращани съобщения.

Надяваме се отговорихме на Вашите въпроси."

От КЗП получих отговор, че не сме Потребител по тяхната наредба и не ги интересува жалбата ми.

Идеи?

Последна редакция: пт, 25 мар 2022, 16:08 от gpanova

# 41
  • Мнения: 68 654
Ти какво точно им писа на първите? Аз директно писах върнете ми парите, искам си парите. И получих като втория ти отговор - върнаха ги бързо.
Пиши им пак според мен, наблегни на измамата, на липсата на съгласие - че не си дала съгласие. В моя случай беше наистина измама, защото с кликване на линк ли беше, се изпращаше автоматично съобщение, без обаче потребителят предварително да е запознат, че прави това, липсва негово взето съгласие. В тази насока бяха и моите писаници в жалбите - че е измама. Пробвай да им пишеш още веднъж според мен, като наблегнеш че е измама, подвеждане, липсва твое съгласие.
Други идеи нямам.
В същия стил напиши и на Виваком, излей си емоцията как мамят хората, защото те са тези, които превеждат парите ТИ на третата страна. Тоест и те са вътре в схемата!

# 42
  • Мнения: 3 199
Здравейте, днес при проверка на сметката на баща ми, установих, че има изпратен смс на стойност 5лв до телефонен номер 145145. Написах в Гугъл и ми излезе вашата тема. Звъннах на А1 да питам дали е някакъв абонамент и да се спре докато е време. От там направиха справка и ми казаха, че на този номер отговаря фирма на име Ен Ти Ейч Медия България ЕООД и номера за връзка с тях е 024928370. Свързах се с оператор на фирмата и от там ми отговориха, че е изпратен смс от потребителя за игри и таксата е еднократка. Изрично попитах дали е станало като неволно последване на някакъв линк, отговориха не. Надявам се да няма повече такива грешки, предупредила съм го да внимава къде и какво натиска. Но е много неприятно определено.

# 43
  • Мнения: 19 485
Здравейте, днес при проверка на сметката на баща ми, установих, че има изпратен смс на стойност 5лв до телефонен номер 145145. Написах в Гугъл и ми излезе вашата тема. Звъннах на А1 да питам дали е някакъв абонамент и да се спре докато е време. От там направиха справка и ми казаха, че на този номер отговаря фирма на име Ен Ти Ейч Медия България ЕООД и номера за връзка с тях е 024928370. Свързах се с оператор на фирмата и от там ми отговориха, че е изпратен смс от потребителя за игри и таксата е еднократка. Изрично попитах дали е станало като неволно последване на някакъв линк, отговориха не. Надявам се да няма повече такива грешки, предупредила съм го да внимава къде и какво натиска. Но е много неприятно определено.
И в моята сметка се мъдрят цели 2 СМС-а до номер 145145. Платих си като поп, но смятам да пиша на А 1, защото всеки месец да ме брулят по 10-12 лв отгоре за глупости определено не е ок. Знае ли някой как да си спра рекламите в телефона?

# 44
  • Мнения: 1
ПРЕВАНТИВНО, поне за А1 * (правил съм го за много номера от групата, особенно за карти ползвани от деца и по-възрастни):

Обаждате се на *88 (собтвеника или упълномощен, ако е фирмена група). И от 3 (мобилни услуги), после 9 за връзка с оператор:
Желая да бъдат спрени няколко услуги за номер 08...... (чакате докато зареди профила за номера):
- Покупките от Google PlayStore и Apple AppStore **
- Таксуването чрез SMS ***
- Покупките от Национална лотария ****

* Предполагам, че Йетел и Виваком имат също подобна възможнст.
** изрично и от двата store, независимо, че се ползва само в Android или само в iOS устройство, или в "тъп" телефон с копчета!
*** Това ще блокира и плащането на синя/зелена зони, началното активиране на някои банкови карти (ОББ примерно изисква от клиетна да изпрати sms)!
**** Това е ново, отделно, от няколко месеца.

Общи условия

Активация на акаунт