Какво ви е мнението за образованието?

  • 10 412
  • 221
  •   1
Отговори
# 195
  • Майничка
  • Мнения: 12 650
Маmа Ru, като каза бг Възраждане в 5 клас по старата програма - добре, но после, в 6., следваше от следосвобожденски период до най-нова история и беше най-тъпата възможна комбинация между материал и възраст.
В целия този период България се развива под силно влияние на външни фактори и сили, за които децата не знаеха нищо и нямаше как да направят логическа причинно-следствена връзка. Нито обединението, нито Балканските, нито световните войни, нито Септемврийското въстание, нито македонския въпрос могат да се обяснят смислено, без да се позовеш на европейската история. И наставаше едно голямо зубрене на дати и имена, без грам осмисляне.

# 196
  • На село (близо до Лондон)
  • Мнения: 1 402
Но и в двата случая за да се стигне до добър университет се иска родителски ресурс-време и/или пари. Също зависи какво дете ти се е паднало колко време и колко пари ще са нужни.
Ми то по цял свят е така. Даже в споменатата Англия топ образованието като цяло не е за бедните. За бедните  е лежерното и после на тръстиката.

В бълг. система до 4ти клас (10г) е сравнително лесно с ангажиран родител. Децата почват училище големи на 7г и материала не е труден. След 5 клас е друго.
Абсолютно съгласна, ама виж какво пишат по-горе - за масовия противник на системата материалът е прекалено тежък??? Това е сериозен сблъсък на виждания. А аз защо не ругая системата? Ами защото допирът и с мен е бил в две точки:
- първо аз самата. Ми още смятам, че съм получила много добро образование (не говоря за висшето, там е пълна скръб). Когато сме се събирали с чужденци нашата обща култура винаги се е откроявала. И никога не ми е било тежко, не съм се скапвала от учене и домашни (до седми клас пръст не съм мръдвала да уча).
- после детето ми. Ми, практически същото като по-горе.

И тогава как с чисто сърце да ругая системата???  



В англ. система почват на 4г. много лежерно както и трябва, на 6-7г децата се разделят по “умения” и учителките ги бутат спрямо колкото могат децата. Така децата с удоволствие ходят на училище, не се притесняват за изпитване и оценки и това продължава до 14г възраст когато започват да се готвят за изходящите изпити на 16г.
Да де, ама у нас казваме "Учи за да не работиш" и всяка майка до последно се надява детето да учи вишу и после да стане началник или друго нещо с много пари. Не знам дали в Англия имат такава поговорка, ама тя не приляга на лежерния подход. Впрочем при нас е малко изкривено, както винаги. И китайците са на този принцип и там за никакво удоволствие от ученето не става дума, докато у нас пак искаме успех като китайците, ама ако може и с лежерно учене. И всяко дете да успее. Ми няма как и не е вината в системата.

Няма поговорки за учи да не работиш тук.
Самото учене на више допреди 20г е било само за 10-15% от завършващите.
И сега пак нататък е тръгнало, просто е много скъпо и не е за всеки. То и няма нужда да е.

# 197
  • Мнения: 41 678
Ето виждаш ли? Затова не ходят масово по уроци, не заради супер учебната система, а заради настройката на хората. Уроците стават неизбежни когато има изпити, а изпити има, когато желаещите стават повече от местата. У нас поне 50% се пробват да влязат в елита, а може и повече да са. Но също както в Англия 10-15% са наистина на висота. На останалите системата им е виновна.

# 198
  • София
  • Мнения: 62 595
Нека чужденците да не учат висше образование, тъкмо ще има повече място за нашите! Образованието първо е мироглед, философия, дори когато са малки. Като си говорим сега с моите, тяхната оценка от дистанцията на времето е, че  са били привилегировани да имат възможност вкъщи покрай нас и бабите и дядовците да попият много знания и умения, дори когато на момента не са били много наясно за какво става въпрос. Същото е като с децата на музикантите - ако цял живот дишаш с музикалната атмосфера и начин на мислене, то наполовина вече ти е в кърпа вързан успехът, дори не се замисляш какво е музиката, просто я правиш или изпълняваш. Но първо децата трябва да могат вкъщи да попият тази атмосфера, а не да бъдат изпращани с таблета в другата стая.

# 199
  • Най-красивата страна
  • Мнения: 12 328
У нас,ако детето се справя,училището е добро,учителите са добри.
Ако детето не се справя-училището е лошо,учителите са лоши,системата е лоша и министъра е виновен..

# 200
  • Мнения: 41 678
Без думи....

# 201
  • Мнения: 6 850
Дали всички трябва да имат супер дупер висше образование? То и не е възможно де.

# 202
  • Мнения: 41 678
Дали всички трябва да имат супер дупер висше образование? То и не е възможно де.

Не. И накрая така и става. Но всички се опитват, което задвижва машината с уроците, на които ходят всички - изоставащите за да настигнат умните, а умните за да не бъдат застигнати. И накрая пак си влизат умните, а другите обвиняват системата. И са прави за себе си - толкова пари за уроци, а детето пак не успя. И кой да е виновен? Те ли? Детето ли? Ми системата е удобният виновник.

П.П. Не казвам, че системата е съвършена и няма трески за дялане, много съм далеч от тази мисъл. Но съвсем не е такава катастрофа, както я изкарват някои.

# 203
  • Мнения: 3 853
А какво мислите за 7-8 учебни часа всеки ден?
Прибират се в 15 ч, в 15.30 евентуално обяд.
Обикновено в този час директорите и ми истроте пият следобедни кафе.
В училище няма стол. Не коментирам каква би била храната… помня още мазните баници и твърдите ябълки от началния курс…
Има една лаффффка, където има някоя баница или ужасна пица.
Добре че има кутии. За 17 годишните слагаш закуска и обяд…

Главоболие от шума в училище, ако легнат за почивка - заспиват до 18 ч и после има 60 израза за заучаване по немски са др ден… да не говорим и са същото по руски, вероятно домашно по друг предмет.
Някъде трябва да вместим и някое извънкласно занимание.

# 204
  • Русе
  • Мнения: 11 926
А какво мислите за 7-8 учебни часа всеки ден?

  Измиват си ръцете с трите/ четири часа физическо на седмица. Където ако правят нещо, ги карат да покриват нормативи, като даже не отработват техники. И да в повечето училища няма място за хранене. Стоенето на чина, не е най-доброто нещо за израстващия организъм.

У нас,ако детето се справя,училището е добро,учителите са добри.
Ако детето не се справя-училището е лошо,учителите са лоши,системата е лоша и министъра е виновен..
 Не е баш така. Ако в гимназия , втора по бал в града , децата ходят на частни учители и при няколко преподавателя успехът е малко над 3.50 - говоря за основни предмети и то за всички випуски на тези преподаватели, бих си направила други изводи. Едно е уроци за 6, а съм се нагледала на уроци за 3.

  Обсъждахме с братовчед, който работи като архитект в Швеция . Единият му син остана при предната му жена - учи в една от добрите гимназии в България и е ученик, с който най-вероятно това училище ще се гордее. По-малкият, сега на около 13 е в Швеция. Та сравнявахме образователните системи в двете страни , както и резализацията по-късно. Много па-малко са натоварени децата в Швеция. В началните етапи се учат предимно практични неща. А неговото дете в България, отдавна не разчита на учителите и училището, даже беше несъгласен с доста от полтикита на училището, за което една съфорумка рече че е пълно с ментори и авторитети и детето черпи мъдрост само ако стигне до заветния източник .

  Между другото, другият ми племенник, подчертано изявен в образованието и студент в престижен университет в Америка споделя че в България доста куца ранното обучение по информатика. Учат по програма, ама не каквото трябва, както се оказва. И аз се уверила.

# 205
  • Мнения: 41 678
И аз съм завършила немска гимназия. Имахме редовно по 6 часа, но май свършвахме към 13:30. И после имаше време и за учене, и за тренировки (спортувах активно), и за забавления. Може би днес почват по-късно? Ние почвахме в 7:30.

# 206
  • Русе
  • Мнения: 11 926
В училищата ,в които няма прогимназиален курс, започват в 8 и свършват най-рано в 14.30 или в 15.30

# 207
  • Мнения: 3 853
Това за менторите и авторитетите в БГ училище ме разсмя искрено…
Мин година като минаха на дистанционно за 1 път, директорката беше решила да почват в 9 !!!!
Обаждах се, писах официално, може би не съм била само аз - каза в 8.30.
Сега реши от 8
Просто е такова самоуправство.

Това с физическото е пародия
Да не говорим за т.нар. Рисуване или музика…. Станали по на 15+ да пеят и рисуват. Синът ми е пианист от 5 годишен и винаги отказва да свири на пианата в училище, сащото са трагични…

# 208
  • Мнения: 12 507
Музиката и рисуването са разтоварващи за учениците и в същото време имат роля в естетическото им възпитание. Работя в професионална гимназия и в някои специалности имат часове по рисуване, комбинаторика, цветознание, перспектива, склуптура. Това са любими часове на учениците.
Някой писа, че сме имали по 6 часа на ден.Вярно, но учехме и в събота. Т.е сме имали пак по толкова часове седмично - 32-33.

# 209
  • Мнения: 3 853
Mama Ru - може би в някое специално училище. Или деца в началния курс.
Дори учителите злоупотребяват с прекалено правене на “проекти”.

Общи условия

Активация на акаунт