Частни училища - информативно-дискусионна тема 54

  • 35 062
  • 763
  •   1
Отговори
# 705
  • Мнения: 292
Като родител на дете в ДУ до 4 клас и сега вече втора година в частно ще напиша следното. Записахме го в държавното заради класния ръководител/ но дори и да не беше заради него отново щеше да е в държавно, защото тогава не мислех, че е толкова важно къде е до 4 клас.
И от втори клас се започнаха- английски, спорт, занималня, друг спорт, някаква забавна математика, обяд( защото беше много злояд). Всееки ден следобеда минаваше в превоз на дете, проверка на наученото от уроците и тн. Няма да коментирам, че всички тези допълнителни уроци и време финансово не отстъпват на годишна такса в чу. Само че моето време, натоварването от това влачене на детето насам натам нямат цена..
От 5клас е ПЧМГ знанията му не бяха по- различни от тези на съучениците от Питагор.., но Английския определено беше на по-ниско ниво.  Ако сега детето ми е пук или първи клас определено ще опитам да влезе в добро чу. Пак казвам, че разликата в парите между уроци, занимални и тн не е голяма..

# 706
  • Мнения: 8 320
За прогимназия вече  детето трябва да има определена насоченост, щения и желаня. Училищата приемащи деца след 4 клас са силно математически.
И НГДЕК, ако говорим за ДУ след 4 клас, което си остава възможност за хуманитарно насочено дете.
Да, тях ги забравих. Но все още тяхната локация е твърде трудна за преглъщане от много родители.

# 707
  • София
  • Мнения: 2 438
Аз имам подобна дилема пред себе си. Адресът ни е за ужасно училище, но съседното е 22 и там влизат доста деца от квартала. Нямам с кого да си сменя регистрация за 20, а да пътувам повечв от това всеки ден и да лашкам дете - не ми се струва разумно. Тоест, моят вариант за ОУ е 22.
По тоя повод се оглеждам от сега за добро над средното ЧУ, което да мога да си позволявам след 5-те години ЧДЯ и ЧДГ - за една година ПУК и поне до 4 клас включително.
Най-важно ми е добра основа - навици за учене, занимания, среда. Като ги придобие, се надявам да имам сили за още 3 години и после свястна гимназия

# 708
  • София
  • Мнения: 2 150
Alyssa, аз бих избрала варианта 1-4 в добро ЧУ, а за 5-7 има време. Дотогава може да има промяна във финансите в положителна посока и да не ви се налага да разсъждавате дали да местите детето. Отделно го има вариантът за кандидатстване след 4 клас в СМГ/НПМГ и други сносни ДУ с математически паралелки, НГДЕК също. Веднъж с положена добра основа в ЧУ за детето ще е по-лесно в по-горните класове.
Ако се спрете на 1-4 клас в ДУ и не случите на учители, влизането в добро ЧУ или ДУ в 5 клас ще е много трудно. Наистина има и случаи като този на StefiZ, но аз лично не бих рискувала. Няма как да знаеш при какъв учител и в какъв клас ще попадне детето.

# 709
  • Мнения: 9 817
Като препатила ще кажа да се търси добро училище и после да се гледа дали ДУ или ЧУ. Аз не успявам да компенсирам пораженията от безумното училище  1-4 клас, макар да работя вкъщи и да полагам усилия като за самостоятелна форма:)))
В 5-7 клас със сигурност няма да е по силите ми да компенсирам пропуските. Затова бих заложила (пак) 5-7 клас да е в добро училище. Едно е да ходи детето на курс/урок за допълване на знанията, друго за усвояване на училищния материал.

# 710
  • Мнения: 2 051
Честно казано много зависи и от самото дете. Големия син беше в ДУ , но в частна занималня 1-4 клас ( това също е опция) . Почти не съм учила с него и няма пропуски през годините . В 6-7 клас за НВО се готви на курсове, справи се много добре и влезе в "елитна ДГ"  За малкия избрах ЧУ , заради липсата на време да го резвеждам насам-натам по допълнителни занимания и езици . Ако се притесним по някаква причина с финансите през годините - ще преминем на схемата  с брат му, но детето е различно и очаквам повече време да ми необходимо да се занимавам с него , което не изключвам като възможност и сега в ЧУ да се случи .

# 711
  • София
  • Мнения: 12 237
Аз съм на по-различно мнение от повечето тук. Най-голямата дупка в образователната ни система е точно прогимназиалният етап - големият срив се случва там. Не всички могат да влязат в СМГ и НПМГ. НГДЕК изобщо не бих го коментирала като опция.

# 712
  • Мнения: 817
Да, не са панацея, първо може детето да не е математически насочено, врото има доста къси клечки като преподаватели. Говоря от личен три годишен опит със СМГ.

# 713
  • Мнения: 19 345
И аз това си мисля. Ако детето се окаже, че не е с математическа насоченост, увисват.
Ако пък изберат ДУ за периода 1-4 клас, трябва да следят английският да бъде на сравнително добро ниво освен БЕЛ и математика, с които ще кандидатстват в ЧУ след 4ти клас.

# 714
  • София
  • Мнения: 2 438
В добрите ЧУ има единични бройки след 4 клас, нали? Трудно ми се вижда намиране на място там.

# 715
  • Мнения: 9 817
Моето проучване от тази година Simple Smile
В СС имаше 6 места /от дочутото на опашката едно цяло училище кандидатства за тях/, в Питагор  приеха около 27 деца.
В ПЧМГ паралелките са четири.
В ЕК ми казаха, че правят втора паралелка, ако децата станат над определена бройка.

# 716
  • София
  • Мнения: 17 364
Alyssa, аз бих избрала варианта 1-4 в добро ЧУ, а за 5-7 има време. Дотогава може да има промяна във финансите в положителна посока и да не ви се налага да разсъждавате дали да местите детето.

Или обратно, след 4 години цените на ЧУ вече може да са ударили такъв таван, че "спестеното" от ДУ в 1-4 клас не стига за ЧУ в 5-7. Никак не бих се учудила при това, което се случи с таксите в последните години.

# 717
  • София
  • Мнения: 3 272
Аз съм пропуснала полемиката и тритите мнения, но се ориентирах в обстановката.
За мен и нови и стари потребители е добре да пишат, защото всеки привнася различна информация. Има доста хора, които само четат и не пишат - за тях също е полезно. Добрият тон е важен. Инакомислието е напълно нормално. Мен лично трудно могат да ме обидят, не се засягам лесно, опитаха се многократно да го направят. Но като човек, който обича да събира информация от различни източници мога да кажа, че темата е изключително полезна. Да, не й достига необходима за мен информация, но мисля, че една нова тема “ПУК И ПЪРВИ КЛАС В ЧАСТНО УЧИЛИЩЕ 22/23г” идеално ще запълни тези нужди Simple Smile

Относно темата от последните страници - поради липса на добро държавно училище в моя район, за мен ЧУ в периода 1-4 клас е за предпочитане. Детето е все още малко и комфорта на ЧУ за мен е за предпочитане. Частните уроци извън училище в този етап предпочитам да са нещо, което на детето му е интересно, като плуване, пеене и театрална школа например, отколкото английски и математика.
Но Санака също е права за гимназиалното образование - освен предимно математически насочени добри държавни училища - няма добри такива в хуманитерната сфера. А не всички деца са математици. Нещо, което няма как да знаеш, когато детето ти кандидатства за ПУК например.
Аз не разбирам абсолютната нужда детето да говори чужд език без акцент. Важно е да има богат речников запас, правилно граматическо структуриране на изречението и познаване на езика.

# 718
  • Мнения: 6 166
Защото не си живяла в чужбина. Затова ти е странно че произношението има значение.

# 719
  • София
  • Мнения: 3 272
Защото не си живяла в чужбина. Затова ти е странно че произношението има значение.

А за какво има значение? За начина, по който те приемат или нещо друго. Защото чужбина е много всеобхватно нещо. И английски език по едни начин се говори в Англия, по друг в Щатите, по трети в Австралия например.

Общи условия

Активация на акаунт