Въпроси всякакви за автомобилите и задволанните устройства през 2023 година

  • 28 832
  • 866
  •   1
Отговори
# 75
  • Мнения: 1 304
Чероки 4.0 на 2-ра с 3.000 оборота, пускаш рязко газта в завой, особено хлъзгав, особено заедно със спирачка, задните гуми блокират, същото се отнася за коя да е 8 цилиндрова кола и за не малко 6-таци.
Първия урок по дрифт е дрифтене на спирачка с отнемане на газта. Ти без да искаш си го възпроизвел 1:1 Joy

За останалите повторям: няма да клатите волана, защото това разбалансира автомобила. Това един път. Втори път клатенето на волана е известен метод за дрифтене по права отсечка. Работата е там, че карането на ситен зиг-заг напомпва амортесьорите и автомобила става неестествено висок, колелата му застават накриво като на Татра и се пързаля много лесно. - отново дрифт за начинаещи възпроизведен като съвет за безопасно шофиране.
Извод: спри да даваш съвети за безопасно шофиране.

Аз ще дам един вместо теб: карайте бавно!
Карайте бавно и на тръни все едно сте с летни гуми на лед. Ето така няма да катастрофирате.
Спирайте отдалеч.
Внимавайте!

Виждам, че се вълнуваш, не ми пука дали правиш опити да спориш с мен.

Затова прочети за ъглите на Акерман.

Автомобила е динамична система. Ако исках да се заяждам щях да започна от допускането ти, че чентъра на тежестта е на височината на контактните петна...

# 76
  • Мнения: X
Как ще блокираш двете задвижващи колела бе човек? Нали двигателят трябва да спре да се върти заедно с колелото? И колата да направи предно салто ако задвижването е отпред....

Акерман също не разбирам за какво го намесваш....и какво значи завой от 90 градуса който не мога да направя с 90 км/ч

# 77
  • Мнения: 295
Как ще блокираш двете задвижващи колела бе човек? Нали двигателят трябва да спре да се върти заедно с колелото? И колата да направи предно салто ако задвижването е отпред....

С тия въпроси разбирам, че нищо не разбираш от карне на коли. Разговорно се казва блокиране на движещите колела, но реално не блокират, а при зацепване на съединителя се изравняват оборотите на движещите колела с тия на двигателя, които нямат общо с оборотите на колелетата спрямо  пътя. Усещането, е че са ти блокирали движещите колела. Това се случва предимно на ръчни кутии, когато си по инерция и на хлъзгав път включиш по-ниска предавка. При сняг, лед и т.н. ми се е случвало това редовно на кола със задно и ръчна кутия, която дори няма 2000 кубика. Понеже двигателя е отпред се получава занасяне на задницата и можеш да си правиш дрифтене в сняг или лед без газ, само като пускаш съединителя на по-ниска предавка.

А за още по-горните писания ще кажа, че при каране на хлъзгави пътища задължително да сте с хубави гуми за сезона и да карате на скорост при ръчните кутии, никакви по инерция варианти. И когато колата ви поднесе, при предно предаване завивате волана в желаната посока и давате умерена газ. При задно предаване отпускате газта и само управлявате колата на скорост, тя сама ще си намали. При 4х4 също давате умерена газ, обаче при синхрото има някои особености, които зависят от самата кола.
 Има и други варианти да се реагира при поднасяне, но при тях трябва да познавате колата си много добре.

# 78
  • София
  • Мнения: 617
За сняг какво е добре да има в колата(освен зимни гуми) - стандартни вериги, текстилни вериги, спрей или друго?

# 79
  • Мнения: 1 304
Фенер, лопата, вода, храна.
Стандартни вериги се слагат много трудно.
Спрей ако работи е хубаво да има, обикновено вериги трябват за няколкостотин метра.
Спрей за надуване на спукани гуми. Компресор за помпане на гуми.
Кабели за даване и получаване на ток.
Въже за теглене, защото ще спре джип да Ви помогне и няма да имате въже. Въжето е задължително за излизане от канавка.
Кабел за зареждане на телефон.
Туба с гориво. Много коли имат фабрично туба с гориво в резервната гума, напълнете я. Ако нямате си купете, метална със сигурно затваряне е за предпочитане.
Ако нямате изводи за уреди и пътувате с малко дете е хубаво да си набавите инвертор ако ще Ви трябват 220V, както и вода и бързо бързовар за да приготвите мляко.

Като приберете целият този бит пазар в една чанта шансовете Ви да пристигнете и нищо да не Ви потрябва се вдигат експоненциално.

Аз особено с бебе съм пътувал с всичко изброено. Притеснението ми винаги е било виелица и задръстване.

Винаги тръгвайте с пълен до горе резервоар.

# 80
  • София
  • Мнения: 617
Хм, въже и кабели стояха в старата кола,  сега разчитам на картата от СБА, но се замислям ако се случи на магистрала, няма да е много безопасно да чакам да дойдат да ни подват ток, сменят  гума или нещо друго, с което сами бихме могли да се справим.
Последно се бяха опитали да ни крадат гумите и на магистралата ни изпадна едната гайка, а другите се оказаха разхлабени.  Имахме резервни гайки в кутийката с ключа за секретните гайки.
 След поста направо мятам кабелите и въжето в багажника. Лопатата и компресора са там.
Някакво предложение за изпитан спрей за надуване на спукани гуми? И за спрей за сняг/лед?
Виждала съм как колите спират една след друга и слагат вериги, ние предпочетохме да се върнем. После се опитахме да сложим вериги и не се справихме, доста трудно се оказа. Все пак искаме да имаме някакви, но да не купим боклук. Гледах клип се смъкват текстилни на Мишелин, а цените не са никак ниски.


# 81
  • Мнения: 41 505
Кабели за ток са ни се налагали неведнъж.
Вериги много рядко, но когато се наложи е супер неприятно - кал, измръзнали ръце, ледени буци по калниците... И след половин километър трябва да се махат. Един спрей за зор заман според мен е по-логичното решение, но зависи и къде карате. Ние караме най-много до писта Ястребец и никога не сме имали нужда от вериги.
Лопата се е налагала само ако е навалял голям сняг докато сме паркирали пред хотела, ама там по правило си имат удобни големи лопати. Та малка лопатка май никога не ми е трябвала.

# 82
  • Мнения: 1 304
Спрей за гуми сега подмятам един Мишелин. Аз не съм използвал, но съм спирал и съм надувал гумите на закъсала кола и работи.

Вериги слагам само по френските курорти на рентакарите, че там не дават зимни гуми. Последно у нас преди 20 години, от тогава 4х4 с хубави гуми.

Лопата си трябва, защото веднъж ми потъна колата в нещо, което изглеждаше като утъпкано място за паркиране. И то 2.7 точния ми джип потъна по-точно. Пак ме теглиха, но трябваше и лопата.

Спрей-верига на късмет, не знам, но бих си носил ако бях с един двигателен мост.

Кабели и въже си трябват.

# 83
  • Мнения: 4 453
И ръкавици, тип скиорски.

# 84
  • София
  • Мнения: 1 181
Бих добавила към всичко изброено клещи и тел, аа и свински опашки. Жена съм, доста добре съм оборудвана, купих си щайга сгъваема и всичко вътре държа. Знам че заема място, но съм си намерила компактни неща и седят там, а другите под кората в резервната гума. Аптечка, пожарогасител, туба за бензин, Вода 2 литра бутилка от кока кола с чешмяна вода, антифриз, масло, течност за чистачки. Веригите са ми меча стъпка, моя мъж намери едни, много лесно се слагат. Факт, че бяхме 2 дни показно как се слагат и наистина е лесно. Ръкавици тип градинарски са, но са за кола специално. Телескопична четка и лопата. Имам резервни крушки за всички светлини и бушони, кабели, въже, болтове резервни, свещи за резервни имам две.
Налагало ми се е да ползвам всичко изброено, може смешно да ви звучи но свинските опашки вършат чудеса имам 3 различни размера те са в жабката в джобче.
Сенника за кола, тип алуминиев върши чудесна работа ако ви се наложи да залягате под колата. Питайте мен, дето успях да скъсам скоба на гърне и се наложи с тел и клещи да го връзвам 😁😁😁

# 85
  • Мнения: 295
За сняг какво е добре да има в колата(освен зимни гуми) - стандартни вериги, текстилни вериги, спрей или друго?

Металните веригите са най-сигурния вариант в сравнение текстилните такива или спрея. Двете по-скоро са за добре утъпкан сняг и лед. Но за преспи няма да помогнат,само стандартна верига ще се справи. За кал е същото, никакви шансове спрея и текстила. Веригите ми седят целогодишно в колата. Ползвал съм ги 2-3 пъти само, но спестиха много.
Пп ... а клещите и телта са класика.

# 86
  • Мнения: 4 244
Бих добавила към всичко изброено клещи и тел, аа и свински опашки. Жена съм, доста добре съм оборудвана, купих си щайга сгъваема и всичко вътре държа. Знам че заема място, но съм си намерила компактни неща и седят там, а другите под кората в резервната гума. Аптечка, пожарогасител, туба за бензин, Вода 2 литра бутилка от кока кола с чешмяна вода, антифриз, масло, течност за чистачки. Веригите са ми меча стъпка, моя мъж намери едни, много лесно се слагат. Факт, че бяхме 2 дни показно как се слагат и наистина е лесно. Ръкавици тип градинарски са, но са за кола специално. Телескопична четка и лопата. Имам резервни крушки за всички светлини и бушони, кабели, въже, болтове резервни, свещи за резервни имам две.
Налагало ми се е да ползвам всичко изброено, може смешно да ви звучи но свинските опашки вършат чудеса имам 3 различни размера те са в жабката в джобче.
Сенника за кола, тип алуминиев върши чудесна работа ако ви се наложи да залягате под колата. Питайте мен, дето успях да скъсам скоба на гърне и се наложи с тел и клещи да го връзвам 😁😁😁

+1000!
Към изброеното добавям любимото ми WD-40 и спирачна течност.
В купето имам две чудесни поларени одеала, дъждобран, а в жабката не оставам без бисквити, солети, бонбони (от твърдите, не шоколадови). Като беше малко детето се бях снабдила чрез приятелка с пликове за повръщане от БГА "Балкан" Simple Smile ; Поне две бутилки минерална вода за пиене ми правят компания на задната седалка. 
В старата ми кола имах и един метален пепелник (от тези с капак, срещу вятър) и спирт за горене на таблетки. Голяма идилия е да запалиш таблетката в пепелника на пода и да си грееш ръчичките петнайсетина минути на пламъка. Не винаги можеш да разчиташ на акумулатора. За този пепелник и тази кола още мога да разказвам - оборудване като за в "Сървайвър" - нож Летерман и друг сгъваем с виличка и лъжичка Simple Smile Simple Smile Simple Smile
         Започна да ми липсва Зуки Су в темата. Признавам си, че някои от постовете, които се опитваха да ме върнат в часовете по физика за сцепление, аеродинамика, центробежна сила и тн ми дойдоха вповече и ги прегледах по диагонал. Знам си едно - в завой се влиза без газ и се излиза с газ. Умерено и премерено.  За дрифтене не ми се говори.

# 87
  • Мнения: 41 505
Остава да кажете къде остава място за хора и полезен товар/багаж.
Описаните неща са ми ОК за някакви екстремни хора, каращи по джендемите. Но за нормални шофьори всичко това ми идва туу мъч.

# 88
  • Мнения: 1 304
Има чанти за инструменти ДШВ 60-20-30 всичко се побира. Имат лепки отдолу и отстрани така че да застанат в дъното или в кьошето.

Апропо, забравихме тоалетна хартия и мокри кърпички. Как спрях да чета Ауто Билд. Накакъв развихрен редактор си беше позволил да напише, че Опел се кара с шапка идиотка и руло тоалетна хартия на задното стъкло. От тогава винаги имам руло ТХ в багажника, но повече не купувам списанието. Карал съм два опела и двата с 6 цилиндъра и задно.

Знаете ли как да си помпате гумите?

Зимните се помпат при 0 градуса, а летните при 22. Сега сутрин на -6 гумите ми са на 2.2-2.25, а когато ги напомпах на 2.4 беше +5-6.
Азота е малко по-голяма молекула от средното за въздуха и особено кислорода, затова гумите с азот, първо губят по-малко налягане, а второ не стареят.
Обаче пък азота има малко по-стръмна крива на плътността спрямо температурата, затова се свира и разширява повече и всъщност налягането в гумите напомпани с азот варира повече.
Затова пък обикновения въздух, когато е достатъчно влажен предизвиква още по-голяма вариация заради налягането на водните пари.

Последна редакция: вт, 07 фев 2023, 09:42 от Тифи19

# 89
  • София
  • Мнения: 1 181
Всичко си се побира, но и не карам малка кола. Седи си щайгата в ъгъла и не ми пречи, а и имам отделения отстрани за дребните неща. Пътувам много и си товаря стабилно багажника. Прилагам снимка, в дъното се вижда самата щайга, даже върху нея редя по дребен багаж. Всичко е въпрос до подреденост.
Мокри кърпички имам в жабката, но ТХ не нося. В подлакътника имам дъвки, бисквитки и бонбони.

Общи условия

Активация на акаунт