Детето ви е казало истината, не иска да прави това, не че физически е неспособен. Аз бих предложила вкъщи да отделяте време и да му покажете защо са забавни тези дейности. Пример: Не да кажете седни и рисувай, а хайде ела дс седнем заедно. Искаш ли да пробваш да нарисуваш акула (или ако харесва динозаври), аз ще помагам. Да го представите като игра, не досада. Вкъщи какво прави, само каквото той иска или има и правила? Например да си събере играчките? Вие като родители поставили ли сте някакви изисквания или той решава кога и какво се случва?
Да, отделяме време. Гледам да не е притискане, подканвам го, примерно: искаш ли да нарисуваме море и слънце. Ту де съгласява, ту не. С оцветяването обаче няма никакъв шанс. Игеачките ги прибира и казва, че така правят в градината. Дали обаче той го прави там, не знам. Обича да се включва във всичко. Иска да готвим заедно, да чисти с нас и т.н. Налагам правила, но той често е нетърпелив. Прави ни понякога номера и не иска да се облича/съблича сам, а той го може много добре. На периоди е. Отделяме време да четем книжки, много обича.
Също така да отбележа, че е роден Ноември 2019, един от най малките в групата е. Голяма част от децата вече или станаха на 4 или скоро предстои.