Шестокласници 2022/2023 - (пред)ваканционна

  • 28 810
  • 763
  •   1
Отговори
# 690
  • Мнения: 550
По БЕЛ знае ли се вече дали ще има промяна? По-рано се коментираше, че вместо преразказ, ще пишат есе.

# 691
  • София
  • Мнения: 12 255
То и подписките обикновено са глас в пустиня, както показва опитът и на този форум. Но това не означава, че не трябва да се пишат.

Вчера са обявили ваканциите. Тази е от 1-5 ноември
Това е проект.
Mama Ru 25 е събота?
Не мисля, че е  нужно да се пипа априлската. Аз лично в една седмица ДЗИ и НВО не бих желала, но това е мое мнение.
Преди бяха не просто в една седмица, но и на едни и същи дати. Говоря за не толкова далечната 2018-та. Не ми се стори като проблем тогава. Предпочитам го пред изпити в края на юни.

# 692
  • Мнения: 12 506
Признавам си, че нямам ясен спомен за 7 клас, понеже пряко не са ме вълнували, работя в гимназия. Но и за мен не е проблем да са в една седмица, дори го предпочитам. Ако изтеглят датите май, вярно няма да минат целия материал, но просто може да няма от последните раздели. То това ще си бъде уточнено, за да знаят учителите като си правят разпределенията. И за резерва може да се дадат датите на НВО 10 клас. Така ще има около две седмици за чрезвичайни обстоятелства, които биха попречели на някого да се яви на редовните дати.

# 693
  • Мнения: 3 621
Четох ви, четох и се обърках. Мисля, ако изпитите са през май, какво ли ще се случи юни за някои ученици? Ще излязят резултати, ще се започне евентуално едно, хм, купуване на годишни оценки за компенсация на малко точки. Не се съмнявам, че може да се случи. Децата, които са получили малко точки, може съвсем да се демотивират да учат. Ей такива мисли ми се въртят в главата. Т.е. дали няма да се изпишат вежди с по- ранни дати? Когато аз кандидатствах в МГ, изпитите бяха след края на учебната година, последните дни на юни. Не е било проблем топлото време.

# 694
  • Мнения: 12 506
Все има някакви рискове. А с оценка не може много да компенсираш слаб резултат. Да вземем тази година среден резултат 35т от математиката. Тези деца и 6 да имат за края на годината, все тая, ако са целели МГ или ЕГ или са се надявали на 60-70-80 точки. За 6 се дават 50т, за 5 - 39, за 4 - 26 и за 3 - 15. Между 3 и 6 разликата е 35т, те обаче се вземат само веднъж, докато резултатът от НВО се удвоява и дори утроява за някои училища.
Прост пример. Дете изкарва 85т на БЕЛ и 35 на матем. Завършва годината с две шестици, това са 100 точки. При удвояване на НВО ще получи 240т + 100 максимум от свидетелството. Или общо може да стигне до 340т.
Ако има обаче 70т на математиката вече ще събере от НВО при удвояването 310т. Дори и с 5 - ци в свидетелеството ще прибави към бала още 78т и ще събере 388.
Гледам статистиките за нашия град и на пърно класиране 90% от паралелките са с по-високи балове от миналата година. Говоря за абсолютно всички паралелки, каквито е имало миналата и тази година, защото някои в ПГ се обявяват през няколко години или излизат нови. 20 училища, средно 60 паралелки и само десетина нямат база за сравнение или са понижили минималния бал. Набелязала съм няколко желани и няколко компромисни варианта. За първите таз годишните резултати не ни дават шанс, за вторите - ще се класира дори ще има избор между професионална и профилирана паралелка.

# 695
  • Мнения: X
Балът като абсолютна стойност не е важен. Важно е къде си в статистиката на успеваемостта спрямо останалите. За паралелки 3+1 трудно може да се направи сравнение, но за 2+2 е възможно.
Скрит текст:
Благодаря за статистиката. Поправих. По обяд видях, че пише днешна дата и  копирах линка от РУО, явно просто още не бяха го сменили.

# 696
  • Мнения: 12 506
Дидева, може ли да ми разясниш малко по-подробно относно тази статистика и как да се ориентирам в нея и да я следя? Може тук, може и на лични. Към момента следя минималните балове в набалезяни училища и паралелки и правя някакви прогнози спрямо моето дете как би се представило и какъв бал би набрало. Съвсем прогнозно, дори залагайки оценките по предмети от тази година. За ориентир вземам НВО БЕЛ от 4 клас, смятам, че и в 7 е по силите й подобен резултат или близък до него. На оценките от свидетелството не разчитам особено няма да са шестици, вероятно ще говорим за четворки и тройки, тук-таме някоя петица от балообразуващите. Реалист съм относно възможностите на детето ми и вероятно ще попадне в училище във втория ешалон. .

# 697
  • Мнения: 3 621
Ако обаче две деца имат да кажем по 50 точки на мат и бел и са средни ученици с 4- ки, и едното се уреди с 6- ци, а другото не? В седмокласната тема една майка споменава за недостиг от 0,25 точки.

# 698
  • Мнения: 12 506
Не знам доколко е вероятно. Ако първият срок е имало 4, вторият срок на канво основание 6, че и за годината? По-скоро 5. И да, изпреварва в такъв случай. Но това е хипотетичен казус. Аз видях друг - 80+ точки по БЕЛ и Среден (3) от свидетелството. То цялото май беше само тройки, но много висок резултат на НВО. Как? Та това дете на база резултат от НВО би трябвало да е поне с 5 от часовете. Даже и да я било със СОП на количествени оценки и са са подсказали на изпита в първата част, могат да подскажат основно на избираемите отговори. Но там има и свободни отговори, има преразказ втората част и то е писало и преразказа и има приличен резултат и там. А на математика зависи какъв ресурсен ще се падне, че някои сериозно издишат още в пети клас. Мисълта ми е, че може да се подскаже малко - "Тук си сгрешил" или тук е Б), ама не е кой знае какво.
А 0,25т си е за яд, но тази разлика идва от НВО и мисля, че детето би имало шанс на второ класиране.

# 699
  • Мнения: 6 441
Всичко е вероятно. Не знам тия сметки без кръчмар защо се правят години по-рано.
Детето е ЖИВ ОРГАНИЗЪМ, не робот, че да му се смята КПД предварително и не е нужно задължително да влиза в хипотезата соп.
Всичко се случва- паника, забиване на въпрос и загубване на време.. или сериозна концентрация на другия полюс, рязко стягане, знаене точно на тия неща за сметка на друго.. или кофти учители, заяждащи се с детето и умишлено пишещи ниски оценки по ежедневие, или такива които са много дащни и с ниски критерии за оценяване, които пишат на воля празни шестици..
Въобще нюансите са толкова много, че аз не бих прогнозирала нищо за моето дете. Да, знам какви възможности и каква подготовка ще има, но всичко е въпрос на моментна картина.

# 700
  • Мнения: 3 621
Затова не ми харесва работа на юруш, както се казваше навремето. Дойде новият министър и реши проблемите, измести с 3 дни датите. Не, че преди това от МОН много са работили. Имитация на дейност на гърба на учениците.

# 701
  • Мнения: 12 506
Има голяма разлика от дете до дете. Родителите, които имаме деца, борещи се със затруднения треперим повече. Може да не сме в столицата, може да сме далеч от максималните резултати, но точно заради по-малките възможности за избор и по-големият риск нещо да се прецака и детето да страда следващите 5 години. И при нас има значение понякога и точката. И не, не би било честно, на някои деца да се компенсират по-слаби резултати на НВО с по-висока оценка, а на други - не. От това се страхува Лорентин, и познавайки ситуацията в класа на детето си, може и да има основание.
В моя град няма кой знае какъв избор за момиче - извън топ 6 на училищата остават предимно мъжките професионални гимназии и 5 паралелки в СУ, от които не всичко е подходящо - ние ще се целим в две от тях.

# 702
  • Мнения: 130
Всичко е вероятно. Не знам тия сметки без кръчмар защо се правят години по-рано.
Детето е ЖИВ ОРГАНИЗЪМ, не робот, че да му се смята КПД предварително и не е нужно задължително да влиза в хипотезата соп.
Всичко се случва- паника, забиване на въпрос и загубване на време.. или сериозна концентрация на другия полюс, рязко стягане, знаене точно на тия неща за сметка на друго.. или кофти учители, заяждащи се с детето и умишлено пишещи ниски оценки по ежедневие, или такива които са много дащни и с ниски критерии за оценяване, които пишат на воля празни шестици..
Въобще нюансите са толкова много, че аз не бих прогнозирала нищо за моето дете. Да, знам какви възможности и каква подготовка ще има, но всичко е въпрос на моментна картина.

По принцип сте много права, но детето трябва да се насочи към училище, което отговаря на възможностите му. А и чак толкова голями разлики в представянето за срок от 1 година са по-скоро изключения.

# 703
  • Мнения: 6 441
Имам достатъчно наблюдения над моите деца.
Дете 1- учителка от цитирания от мен тип - режеща оценки заради дисциплина, стараещо се дете- с триста зора остави 5 за годината. Оценка на НВО(преди да има точки) - първи модул 5,649 и за кандидатстване, втори модул 5,598
Дете следващо - НВО 4 клас - цяла година тестове и оценки 6, като почнаха да правят пробни - 3,4, макс 5 заради туткане и недостиг на време. 100т на математика на НВО за което бяхме изненадани най-много самите ние. За разлика от “фаворитите” които изкараха 88-90 заради паника.
Да, ясно е че очакванията трябва да са реалистични, НО пак казвам, сметките за +/- точки и защо еди кой си имал еди каква си оценка и защо тя не се потвърждава от изпитната са абсолютно непредсказуеми

Последна редакция: чт, 20 юли 2023, 08:51 от second

# 704
  • Мнения: 12 506
Наясно, че всичко им рамките на някакви прогнози, но ако реалистичната цел са 3-4 паралелки, не училища, а паралелки, може всяка точка да е от значение. Честно, ако беше момче щеше да ми пука по-малко, защото има богат избор на професионални паралелки, в които може да влезе и с бал от порядъка на 120-150 и да усвои занаят, при това не лошо - капитан на речен кораб, механик, автомонтьор, електротехник и т.н. За момиче няма избор, аз специално отчотам и индивидуалните възможности на детето, сръчността ако щеш, въображение, креативност. Ако ги няма нито ще стане фризьорка, нито дизайнер.
Не знам как би се чувствал родител на момиче, ако за детето му има място само в някое мъжко училище о типа на ДАШа, Механото или Машиностроене и особено, ако тези професии не са във възможностите на детето му. Нали целта не е просто да е някъде, а и да има смисъл от това, което ще учи. За среда няма да говорим даже.

Общи условия

Активация на акаунт