Шестокласници 2022/2023 - (пред)ваканционна

  • 27 488
  • 763
  •   1
Отговори
# 705
  • Мнения: 6 377
Не знам доколко е вероятно. Ако първият срок е имало 4, вторият срок на канво основание 6, че и за годината? По-скоро 5. И да, изпреварва в такъв случай. Но това е хипотетичен казус. Аз видях друг - 80+ точки по БЕЛ и Среден (3) от свидетелството. То цялото май беше само тройки, но много висок резултат на НВО. Как?
Аз отговарям на това.
Така, както отговорих е възможно.
Не говоря за момче, за момиче, за отличник или за соп.
Говоря КАК е възможно да се влезе в такава ситуация, вкл дадох примери за такава от личен опит.
Аз самата сметки няма да правя предварително. Освен да си докарам максимални нива на стрес, друго няма да имам като резултат.

# 706
  • Мнения: 766
Различни фактори могат да спретнат изненади добри и лоши на НВО.
Стрес на първо място, времето да не стигне, типа задачи....начина на подготовка.
Аз едно време си провалих изпита по математика след 7-ми клас от стрес. Ходех на уроци 2 години, решавах всички типове задачи, на контролните в училище само 6-ци....На изпита за срам 3.28.
Оценките за съжаление при учители могат да са субективни....
Миналата година местих детето, заради здравословното състояние...а и по нейно желание.
Беше болна и лежахме в болница точно в началото на учебната години, така поради една или друга причина на входното по математика получи Слаб 2. Сбора от другите и оценки за срока беше 5 и малко, но заради тази двойка на входното останахме с 4 за първи срок....госпожата (бившата) даже не си направи труда да я изпита за 5.
За втори срок има отличен 6 при друга учителка, по-взискателна от предишната.

На мен по география са ми оставяли 6 за годината с 4-ка първия срок....тогавава обаче нямаше ел.дневници.

# 707
  • Мнения: 12 380
Няма как при 20 училища в града с примерно 60 паралелки, съвсем пък да не гледаш къде какво се предлага и какъв бал е нужен, както и да отсееш това, което отговаря на  физическите възможности на детето ти. Освен, ако не разчиташ на висок бал и голям избор. При вероятен бал 200-250, в който влизат и оценките се налага да отсееш и насочиш към възможното, за да не се отзовеш накрая в ситуация гонейки дивото да изтървеш и питомното.
Не знам при малките как е, но при 12 клас става съмнително и може да се стигне до проверки и обяснения, ако има голямо разминаване в оценката от час и тази на ДЗИ. Има съм ученици в началото, което плюеха колежката по БЕЛ,че им пише едва тройка, а на ДЗИ имали 3,50 - 4, без да се отчита фактът, че на ДЗИ за 3 искаха 23 т от 100, което си е направо за плач. Но чак такива драстични разминавания не сме имали. Ако можех да разчитам на петици в час и съответно по 70т средно на двете НВО, това щеше да е достатъчно, вероятно, за 3-4 от училищата в ТОП 6, които по ирония на съдбата и са малко по-подходящи за нас, но това е мираж.
Моята също много иска да я местя, не знам доколко е удачно да се случи в седми клас. Съвети в това отношение?

Последна редакция: чт, 20 юли 2023, 09:31 от Mama Ru

# 708
  • Мнения: 6 377
Затова РУО публикува детайлна статистика за успеваемостта след излизане на резултатите и преди първото класиране!
Точно за да се прецени на база на РЕАЛНАТА конкуренция и актуалната картина какво може да се очаква. А не година по-рано на база на пълни хипотези

# 709
  • Мнения: 766
Седмокласниците още са в торнадото на класирания и записвания.
Аз обаче имам и друг въпрос....кога ще излязат паралелките за кандидатване за нас, като възможности....септември ли?
Чакам включване от запознатите в групата.
Аз съм на мнението на Мама Ру, хубаво е да се види къде какво се предлага и какви са били баловете за желаните паралелки.
Знам, че повечето пишещи сте от София....но в по-малките градове и населени места няма много изобор и възможности. Какво като имаме Немска гимназия например, като тя не иска и да чуе за немски език....даже като втори такъв.

# 710
  • Мнения: 12 380
Моето пък иска да учи английски и немски, но езиковите са мираж за нас.
Леденото момиче, приемът за нас ще бъде утвърден пролетта на 2024г. Тогава ще излезе - може би през март - април. Ориентирай се по миналата и тази година, горе -долу ще е същото.
second, може ли да се видят от всеки тези статистики или само от седмокласниците? Аз мога ли да намеря и видя тази година в моя град непросто по училища, защото там са сред резултат, а толкова ученици с толкова точки?
Дидева, или друг, ако е запознат, някой да е виждал списъка със заболявания, при което детето може да бъде насочено от РУО и без да е на качествени оценки?

# 711
  • Мнения: 766
Моето пък иска да учи английски и немски, но езиковите са мираж за нас.
Леденото момиче, приемът за нас ще бъде утвърден пролетта на 2024г. Тогава ще излезе - може би през март - април. Ориентирай се по миналата и тази година, горе -долу ще е същото.

Благодаря ти, Графичен дизайн с английски и китайски беше нашата желана паралека, тази година е с немски(отпада в този вариант), предната година е била с китайски, по предната и с немски и с китайски.
Затова питам....но щом март-април...тогава и ще го мислим, като точна подреба.
Реалното ни желание не се знае дали ще го има, но поне остава английски с китайски.
При нас няма балове, като в София, та е съвсем в състояние ако няма "лоши" изненади да влезе където иска.

Съвсем ли няма вероятност да се класира, а второ класиране....
Не знам дали си я записала на курсове, но виж за "пробни матури" поне някаква ореантация в евентуалните точки да се добие.

# 712
  • София
  • Мнения: 12 139
Това е списъкът на заболяванията: https://ruo-sofia-grad.com/wp-content/uploads/2020/05/spisk_2004-1.pdf

Статистиките за успеваемост по градове могат да се видят събрани в сайта на Дидева.

Проектът на план-прием излиза някъде в края на януари обикновено, а се утвърждава около края на април - началото на май.

# 713
  • Мнения: 6 062
second напълно съм съгласна с теб няма как да го мислим от сега.
Важно е децата да имат цели, постоянство в знанията и разбира се подкрепата на нас родителите.
Примери са моите лични и не малко такива на които съм преподавала.
От началото на 6 клас говоря за цел, малко са тези които на 13 знаят какво искат... Ето моето голямо знаеше какво не иска, лятото преди 7 клас изключи всички езикови и поетапно се ориентира, живот и здраве след точно една година ще съм въртележка кандидатстудентска, но всичко си зависи само от него  няма как да помогна или променя нещо.
Да това което писа на 1 място си беше негов избор и не съжалява, да с това смята и да продължи, но всичко зависи от това какво ще направи през тази година, защото едно е 30 т. за 3 друго е два пъти по 50 т. за 3.
Така че и това трябва да се отчете не да се пише нещо, защото ни харесва. Не едно и две деца се чудят как да се преместят след 1-2 години , защото виждаш ли големия бал и големите амбиции, а след това идва трудното.
Дребния точно обратното инат и половина говори само за едно училище вече цяла година... опитвам са да насоча и към други не че не е по силите му, напротив, но винаги има но.
ledenotomomiche за тази учебна година заповед за план прием е с дата 10.04 значи пак по това време.

# 714
  • Мнения: 6 377
Мама Ру,
https://ruo-ruse.bg/wp-content/uploads/2023/06/статиска-м-и-б.pdf

Нещо не излезе целия линк

# 715
  • Мнения: 12 380
Леденото момиче, миналата година би имала някакъв шанс на второ класиране за едната езикова, разбира се при някакво прилично представяне на НВО от порядъка на 75-80т по БЕЛ и 35-40 по математика и с 4-5 по БЕЛ и 3 по математика. Тази година балът е по-висок дори и на второ класиране и не би могла да влезе с по-малко от 350т някъде, а оценките от свидетелството няма как да компенсират НВО и да добавят. И това при положение, че за това училище БЕЛ се утроява.
Има две паралелки в СУ с разширено изучаване на английски и вероятно там ще влезе. Макар,.че нищо не се знае. Тази година в нашия град сигурно 50 от 60 паралелки са с по-висок минимален бал от миналата година, дори и нискобаловите училища. Само няколко параллеки са задържали или са с по-нисък минимален бал. Честно, мислех, че тази година заради ниските резултати на НВО математика ще паднат дори баловете, а те скочиха. 🤔
При нас има графичен дизайн и компютърна графика и са с английски първи чужд, интензивно, в 11 и 12 клас е ЧЕП английски (професионален), а вторият език е по избор между руски и немски.  Към училището има общежитие, даже е в сградата на самото училище. Ако те интересува, пиши ми на лични за повече информация.
sanaka,  мерси. Нашето не е в списъка. Интересно, позната майка разчита на списъка, но и диабет не видях там. В училище идват деца с диагнозата на щерката, но са с качествени оценки и ги насочват по друг параграф. Моето е на количествени и ще се явява на НВО, съответно кандидатства по общия ред.

Последна редакция: чт, 20 юли 2023, 10:22 от Mama Ru

# 716
  • Мнения: 766
Леденото момиче, миналата година би имала някакъв шанс на второ класиране за едната езикова, разбира се при някакво прилично представяне на НВО от порядъка на 75-80т по БЕЛ и 35-40 по математика и с 4-5 поБЕЛ и 3 по математика. Тази година балът е по-висок дори ида второ класиране и не би могла да влезе с по-малко от 350т някъде, а оценките о свидетелството няма как да компенсират НВО и да добавят. И това при положение, че за това училище БЕЛ се утроява.
Има две паралелки в СУ с разширено изучаване на английски и вероятно там ще влезе. Макар,.че нищо не се знае. Тази година в нашия град сигурно 50 от 60 паралелки са с по-висок минимален бал от миналата година, дори и нискобаловите училища. Само няколко параллекиса задържали или са с по-нисък минимален бал. Честно, мислех, че тази година заради ниските резултати на НВО математика ще паднат дори баловете, а те скочиха. 🤔
При нас има графичен дизайн и компютърна графика и са с английски първи чужд, интензивно, в 11 и 12 клас е ЧЕП английски (професионален), а вторият език е по избор между руски и немски.  Към училището има общежитие, даже е в сградата на самото училище. Ако те интересува, пиши ми на лични за повече информация.
sanaka,  мерси. Нашето не е в списъка. Интересно, позната майка разчита на списъка, но и диабет не видях там. В училище идват деца с диагнозата на щерката, но са с качествени оценки и ги насочват по друг параграф. Моето е на количествени и ще се явява на НВО, съответно кандидатства по общия ред.

Аз още не съм си направила таблицата за сверка на данните, но имам други неща на главата.
Английски избра да учи, защото ще и трябва(не го обича английския моята девойка), тук за паралелката при нас определящ е втория чужд език и това е китайския. Всичко друго за нея е компромис, тук има още паралеки с графичен дизайн...не ги иска.
Благодаря ти за предложението, но на мен ми е малка и твърде свита да я пусна някъде сама....
 Обмислях 138-мо с китайските паралелки в София по едно време.

# 717
  • Sofia
  • Мнения: 4 445
Mama Ru, тя ще остане ли на ресурсно подпомагане в гимназията? Мисля си да гледаш и училище, в което ще ѝ бъде по-лесно. От РУО ги насочват доста неадекватно в някои случаи (поне от Софийското).

# 718
  • Мнения: 12 380
Не знам още. РУО няма да я насочват, тя е на количествени оценки по всичко и не е в списъка със заболявания, който ми пратихте.
За 7 клас ми предложиха да не е на ресурсно и да я подадат само като дете със СОП на база ТЕЛКа й, т.е даде яви в нейното училище с допълнително време и консултант - ресурсен. Но тя миналата година влоши поведението си и ме е страх, да не пострада при такъв вариант. Страх ме и да я местя за седми клас както настоява. Много се изтормози в нейния клас, но как ще се чувства в нов клас за една година и с нови учители е голяма въпросителна, особено сега в пубертета.
Ще си пишем най-желаните, а след това и 3-4, които са й по силите и горе-долу подходящи пък ще видим догодина какви ще са минималните балове. Може пък да извади късмет, година с година не си приличат.
Ледено момиче, при нас в града има две паралелки с китайски и японски, дори би могла да влезе там, но не ми се иска да я хвърлям чак в източните езици. Едната е предприемачество с китайски, а другата е природни науки с японски. Но щом твоето дете иска китайски, дано да се сбъдне желанието.
Някой да има наблюдения/ мнение за професии приложно програмиране и системно програмиране? Интересува ме какво дават като умения и знания и имат ли приложение на практика след това, без да се учи висше. Гледам им учебните планове, но са ми малко далечни на мен. Теоретично се справя по-зле на тестовете, практическите задачи макар и по-бавно си ги прави. Върви с Добър (4) тази година по ИТ, но й харесва и по едно време казваше, че иска да учи "компютри"

Последна редакция: чт, 20 юли 2023, 11:23 от Mama Ru

# 719
  • Мнения: 2 298
РУО има 2 пътеки за насочване и обявяват 2 отделни списъка:
- За насочване на ученици с хронични заболявания, с физически и сензорни увреждания от домове за деца, лишени от родителска грижа, и от центровете за настаняване от семеен тип и ученици, настанени в приемни семейства /в присъствието на лекар-педиатър/
-  За насочване на ученици със специални образователни потребности по чл. 120, ал. 7 от ЗПУО
Насочването не пречи на някои от тези деца да се явят на НВО и да се борят за място и по общия ред и да изберат по-подходящото.
Линка е към РУО София, но същото следва да важи за всички.

... Нашето не е в списъка. Интересно, позната майка разчита на списъка, но и диабет не видях там. ..
Диабета е в списъка.

Последна редакция: чт, 20 юли 2023, 13:34 от Люлякова пролет

Общи условия

Активация на акаунт